Podpora demolice havířovské haly

Kontaktujte autora petice

Téma diskuze bylo automaticky vytvořeno Podpora demolice havířovské haly


Nepřihlášený uživatel

#126 Opravit<3

2014-11-04 19:44


Nepřihlášený uživatel

#127 Re: Důvody pro zburání

2014-11-07 12:12

#113: Georg - Důvody pro zburání 

 Dalo by se zjistit nějakým rychlým způsobem, kolik olova je přítomno v mozaice, skleněné fasádě a trubkách zásobující budovy?


Nepřihlášený uživatel

#128 Re: Re: Důvody pro zburání

2014-11-07 18:23

#127: - Re: Důvody pro zburání 

 Olověné potrubí. To si děláte srandu ? Olověné vodovodní trubky jsou především v domech z třicátých až padesátých let minulého století. Nádraží je mladšího data !

Mimochodem cestující tráví na nadraží jen krátký čas. Takže spíse tam chytíte nějaké epidemické virové onemocnění od jiného nakaženého cestujícího .

 


Nepřihlášený uživatel

#129 Re: Re: Důvody pro zburání

2014-11-07 18:36

#127: - Re: Důvody pro zburání 

Olovo se používalo, používá a požívat bude. Stále má své uplatnění . I dnes Běžně koupíte sklo, kdy při výrobě bylo použito stopové  množství olova . Jsou jiné nebezpečné materiály, které byly použity na stavbách bytového fondu , rodinných domů a veřejných prostor (Škol,úřadů) ,kde lidé tráví značnou část svého času, a jsou v dlouhodobém kontaktu s těmito materiály.


Nepřihlášený uživatel

#130 Re: Re: Důvody pro zburání

2014-11-07 18:50

#127: - Re: Důvody pro zburání 

 V souvislosti s vaším přispěvkem, se mí připoměl dokument, který poukazoval na zjištení vědců při dlouhodobém testu sloučenin, i s nepatrným stopovým mnozstvím hliniku . A výsledky jsou Alarmující .http://avocados.cz/nebezpecne-chemikalie-v-deodorantech-antiperspirantech


Nepřihlášený uživatel

#131 Re: Re: Důvody pro zburání

2014-11-08 12:14

#128: - Re: Re: Důvody pro zburání 

 Nejde o cestující ale o zaměstnance a ubytované v Mašince. S nimi se při různých plánech na rekonstrukci vůbec nemluví. 


Nepřihlášený uživatel

#132 Re: Re: Re: Důvody pro zburání

2014-11-10 08:41

#131: - Re: Re: Důvody pro zburání 

Takže znova.

1:Olověné vodovodní trubky jsou především v domech z třicátých až padesátých let minulého století. Nádraží je mladšího data !

2:Je běžná praxe, že jsou rozvody vody , elektřiny při rekonstrukcích měněny. Topení protože teplonosné médium obíhá v uzavřeném cyklu. Obvykle nevyžaduje nutnost výměny.Pokud nedochází k velké vnitřní změně Disposice budovy. Dnešní topné systémy také nemají problém s rozvody. Obsahující větší obsah vody . V několika Českých městech se majitelé bytových domů rozhodli odpojit od centrálního vytápění. Úspora nákladů po zkušenostech činí i polovinu předchozích výdajů na vytápění. Zastánci záchrany budovy si nechali vypracovat studii energetické náročnosti a úspory po zateplení Došli k závěru, že je možné. Zateplením snížit  nálady na vytápění o 80%. Jen připomenu, že čelní prosklená stěna je provedena jen jednoduchým zasklením.

 


Nepřihlášený uživatel

#133 Re: Re: Re: Důvody pro zburání

2014-11-10 09:22

#131: - Re: Re: Důvody pro zburání 

 To máte pravdu nikde se to veřejně neřeší .

Při demolici by museli budovu opustit . Při velkých stavebních úpravách Není možné budovu obývat.


Nepřihlášený uživatel

#134 Re: Re: jsem pro zbourání ČD

2014-12-20 23:01

#8: don-tom - Re: jsem pro zbourání ČD 

 děkuji don-tom také je v zakoně v Evropském unii


Nepřihlášený uživatel

#135 Zachovat opravit

2014-12-21 10:12

V práci Přišla řeč na Havířovské vlakové nádraži, a jeden spolupracovník při debatě řekl . Já to neřeším, protože jestli se bude opravovat, nebo se ta budova ubourá. Stejně to zaplat občané z daní Tak nebo Tak !!!

don-tom

#136 Re: jsem pro zbourání ČD

2014-12-21 21:05

#134: - Re: Re: jsem pro zbourání ČD 

 děkuji za upozornění...

zásadní otázka tedy stojí....proč má smysl obhajovat stavbu, když stát, EU, a/nebo město na ni klade stále nové a nové požadavky a funkce?

tahle stavba bohužel nebyla ani kvalitně navržena, vytvořena ani provozována a bude jedině dobře, když se zbourá.

většina lidí také nejezdí do práce veterány (pokud nejezdí do práce vlaky ČD a i ony se snaží obnovovat svůj vozový park), ale současnými modely, které splňují daleko více kvalitativních požadavků.


Nepřihlášený uživatel

#137 Re: Re: jsem pro zbourání ČD

2014-12-23 20:45

#136: don-tom - Re: jsem pro zbourání ČD 

Tak Podle vás bychom potom měli zbourat většinu staveb v ČR, protože patří do skupiny _veteráni_ .
 Jak můžete srovnávat životní cyklus  novodobého Automobilu, který je už od výroby vytvořen tak, že je to kompromis mezi výrobními náklady,životností,váhou,cenou. Se stavbou na které byly použity kvalitní materiály, proto aby dlouho sloužila.

To jsem ještě opomenul zkutečnost, ze ti opravdoví automobiloví veteráni. Mají mnohem vyšší hodnotu než ty vaše moderní dopravní prostředky Patřící většinou do skupiny použij a zahoď po kterých ta toužíte . 
Váš komentář je jen dalším potvrzeni toho, že jste jen zabedněný Egoista, který ignoruje cenné hodnot minulosti.

don-tom

#138 Re: Re: jsem pro zbourání ČD

2014-12-24 13:47

#137: - Re: Re: jsem pro zbourání ČD 

 Velká většina nádraží z dob mocnářství byla v 60., nebo 70. letech rekonstruována, dostavována nebo stržena, aby se mohly postavit nové nádražní budovy. 

I špičková budova Wilsonova nádraží prostě musela být v 70. letech rozšířena. Naštěstí tato vlna bourání NEPOSTIHLA nádraží Svinov (tehdy nazývané Svinov/Vítkovice), došlo ke stavbě "odbočky Odra" a výstavbě nádraží pro rychlíky, lůžkové a lehátkové vozy právě ve Vítkovicích.

Lidé nechtějí v MS kraji bydlet, protože se tu neuživí. Chtějí hezké funkční nádraží, ne muzeum. A tak je správné, že se i nádražní budovy zmenšují, nebo ruší. Ostatně mrtvá nádraží v Orlové, v Karviné (Stalingradě) by zasloužila péči, kterou jim však zatím nikdo nevěnuje. Nádraží ve Vítkovicích a na Šumbarku jsou jako pacient s rakovinou. Každý se mu bojí říct, že vyhlídky jsou mizerné. Může důstojně zemřít, nebo najmout děvky, pořádat slavnosti.

 

Že se vám tento přístup nelíbí-to je bohužel čistě váš problém. 

 

Jinak napsal jsem, že by se měla zbourat právě tato stavba, protože právě na tento druh staveb (nádraží) jsou kladeny stále nové a nové požadavky a funkčnosti.

Na rozdíl od obytných staveb, které dokáže navrhnout každý Lojza, architektura nádraží je náročná disciplína, kterou zvládají jen někteří.

 

Michal

#139 Re: Re: Re: jsem pro zbourání ČD

2014-12-28 10:59

#138: don-tom - Re: Re: jsem pro zbourání ČD 

 Pane Majdo. To je zase příspěvek. Všichni, kteří prošli celou diskuzí s vámi v této petici moc dobře vědí, proč jste proti havířovskému vlakovému nádraží. Je to nenávist proti architektovi, který budovu naprojektoval (pan Hrejsemnou), protože dle vás byl komunistický udavač (ani to nepotvrzuji ani nevyvracím) a ublížil vaší rodině.

Lidé nechtějí v MS kraji bydlet, protože se tu neuživí. Chtějí hezké funkční nádraží, ne muzeum. A tak je správné, že se i nádražní budovy zmenšují, nebo ruší. Ostatně mrtvá nádraží v Orlové, v Karviné (Stalingradě) by zasloužila péči, kterou jim však zatím nikdo nevěnuje. Nádraží ve Vítkovicích a na Šumbarku jsou jako pacient s rakovinou. Každý se mu bojí říct, že vyhlídky jsou mizerné. Může důstojně zemřít, nebo najmout děvky, pořádat slavnosti.

Tady opět nastupuje vaše klasická demagogie. Ano lidé z Havířova odcházejí, odcházejí i z MS kraje, protože nemají práci či nemají adekvátní práci. I když vše souvisí se vším a lidé chtějí určitě hezké a funkční nádraží, není to všeřešící záležitost. Havířovské nádraží může být hezké i funkční, i když krása je subjektivní záležitost člověka. Vám se líbit nebude, mě ano, jiným zase ne a naopak. V Orlové může být mrtvé nádraží - nejezdí tam vlak, v Karviné je hlavní nádraží společně s autobusovým a je také opraveno. Jinak dle katastrálních map je současné hlavní nádraží v části Město (i když samozřejmě historicky je to Šumbark) a k pacientovi s rakovinou bych jej nepřirovnával. Za prvé ani každá rakovina není smrtelná. V tomto ohledu má celá současná společnost rakovinu. Já bych spíše řekl, že nádraží má horší chřipku, ale například vy byste jej nechal na chřipku umřít, jiní jej chtějí lěčit. Možná je to i rakovina, i tak, ale i u rakoviny lze bojovat a jsou případy uzdravení. Říká se tomu naděje.

Tak pane Majdo, nechcete už ty staré křivdy zahodit a začít přícházet s konstruktivními nápady, které by věci posunuli dopředu? Děkuji

don-tom

#140 Re: Re: jsem pro zbourání ČD

2015-01-07 14:45

#139: Michal - Re: Re: Re: jsem pro zbourání ČD 

 Řeknu vám to co nejjednodušeji to jde.

Rakovina je nemoc způsobená genomem (stavebními prvky každého živého organizmu).

U výpravní haly jsou její neduhy (zatékání do výpravní budovy, které se projevuje především zlámanými mramorovými deskami) způsobené jejím navržením.  

Svah nasosaný vodu se během zimy roztahuje-tlačí na výpravní budovu a posouvá ji. Právě z tohoto důvodu (zatékání do výpravní budovy) je budova nerekonstruovatelná. Osobně dávám budově 1150 dní života, pak i samovolně spadne.

 

Doufám, že aspoň po této době se vám rozsvítí.

 

don-tom

#141 Re: Re: jsem pro zbourání ČD

2015-01-07 14:50

#137: - Re: Re: jsem pro zbourání ČD 

Nemyslím si, že se ČD podaří tuto budovu prodat SŽDC za 1,5 miliardy korun jako opravdového veterána. ČD bude ráda, když se před prodejem samovolně nerozpadne.

Jinak raději živý egoista, než oběť tohoto "skvostu".


Nepřihlášený uživatel

#142 Re: Re: Re: jsem pro zbourání ČD

2015-01-09 08:57

don-tom

#143 Částka za vytápění

2015-02-22 02:45

Tajemná částka za vytápění nečíní 180 tisíc ročně, ale 3,5 milionu. Bystrý čtenář si sám odvodí, že "několik století" proklamovaných ve videu se zcvrklo na 42 let.

 

Jinak škody, které páchá špatně odvodněný (nebo spíše neodvodněný) svah může čtenář obdivovat i v podjezdu na Šumbark. Zatékání střechou je menšinový problém.


Nepřihlášený uživatel

#144 Re: Částka za vytápění

2015-02-25 08:40

#143: don-tom - Částka za vytápění 

  Kdyby byl násyp pod kolejemi spatně odvodněný Tak by vlivem podmáčení docházelo k pohybu celého železničního svršku, a trat by byla označená za nevyhovujíc. Vlakový provoz by byl zakázán ! Na každé trati musí být koleje během její životnosti časem Vyměneny  s důvodu opotřebení . Životnost  kolejí +/- 30let záleží na objemu provozu a Míry opotřebení.

Podjezd na Šumbark má nedostatečnou odvodňovací kanalizaci v připadaně silných přívalových deštú nestačí odvádět najímanou dešťovou vodu. Proto je jeden s návrhu úpravy podchodu pro pěší Vyvýšená lávka, která by i v případě zatopení umožnila projít podchod tzv. suchou nohou.

 

 

 


Nepřihlášený uživatel

#145 Re: Částka za vytápění

2015-02-25 08:59

#143: don-tom - Částka za vytápění 

Tajemná částka za vytápění nečiní 180 tisíc ročně, ale 3,5 milionu? Bystrý čtenář si sám odvodí, že "několik století" proklamovaných ve videu se zcvrklo na 42 let. Ano Částka je Tajemná . ČD jsou společnost s netransparentní hospodařením. Takže si mohou tvrdit co chcou, protože nikdo jim do účetnictví nevidí ! Členové sdružení Důl Architektury si nechali na své vlastní náklady zpracovat projekt zateplení nádraží i s cenou nákladů na materiál a práci . Projekt  počatá s 80% úsporou nákladů na vytápění oproti současnému stavu.

don-tom

#146 Re: Re: Částka za vytápění

2015-02-25 17:56

#144: - Re: Částka za vytápění 

 Lávka je pro toto místo nevhodná ze dvou důvodů: (a) podmáčené půdy v místech, kde by vedla

(b) její výšce-kvůli elektrickém vedení (jednak toho, které u Lidlu míří do země, jednak trolejí na nádraží), které ční až do 4 metrů (+ochranné pásmo) by tento most musel začínat zhruba na úrovní střech dvouletkových domů

 


Nepřihlášený uživatel

#147 Re: Re: Re: Částka za vytápění

2015-02-26 11:39

#146: don-tom - Re: Re: Částka za vytápění 

 Lavka má vést v tom podjezdu (podchodu) na Šumbark Pod stropem Né nad tratí   kolejištěm .

don-tom

#148 Re: Re: Částka za vytápění

2015-02-26 16:07

#147: - Re: Re: Re: Částka za vytápění 

To myslíte opravdu vážně?

Pokud by vedla současným podchodem, jehož výška je 4,2 metry, pak by musela být od stropu maximálně 1 metr. Při vyšší výšce by podchodem nemohly projet autobusy, které mají 3,2 metru.

Muselo by se tedy "vyrobit" místo rozšířením podchodu. Toto budování by jistě zastavilo provoz nejen silniční, ale i vlakové dopravy v tomto místě, nehledě na náklady atp. 

Váš návrh řeší pouze jeden problém, na který ani město, ani ČD jednoduše nemají.

 

Pokud by stávající návrh od Kohla nevyšel, pak bych prosazoval tento:

 

Rozšíření stávajícího podchodu by se dotklo pouze železniční dopravy. Při dostatečné šířce (stačilo by rozšíření o 5 metrů na jedné straně v délce 30 metrů-což je asi 5 kolejí, tedy došlo by ke zeštíhlení nádraží podél podchodu) by se navíc daly funkce stávajícího nádraží (pokladny, lavičky, infotainment) vložit právě do tohoto podchodu.

 

Tato podzemní části by byla osvětlována nepřímým slunečním světlem, podobně jako v metru.

Pro nákladní dopravu by sloužila první a poslední kolej a množsví kusých kolejí na východě nádraží.

Hlavní parkoviště pro cestující i obyvatelé blízkého okolí by bylo u Lidlu (obyvatelé věžáku by využívali stávající místa-garáže i parkoviště, krom pěti nejbližších, které by sloužily pro taxíky).

Došlo by k přesunu stávajícího přechodu do osy podchod, západní východ nádraží (ostravské autobusy by stály na místě těch orlovských), rozšířilo by se naopak nádraží pro autobusy na Šumbark (přidaly by se další dvě skleněné budky pro osm sedících).  

 

 


Nepřihlášený uživatel

#149 Re: Re: Re: Částka za vytápění

2015-02-28 00:29

#148: don-tom - Re: Re: Částka za vytápění 

 Kde na ty názory chodíte ?
Lávka v dopravním  podjezdu (průchozím podchodu )pod kolejemi . Spíše vyvýšený chodník se zábradlím s průchozí výškou 2.5m . To byl předložený návrh  po stažení slibovaného prodloužení podchodu s původního návrhu pro finanční náročnost.

Rozšíření podchodu k nástupištím je nereálné technicky i hlavně nákladově .   Už jen prodloužení podchodu bude  docela složité provést .
Srovnávat to z metrem, které je raženo v mnohem větší hloubce v masivním kameni s tubusem, který je jen doslova pár centimetrů pod kolejemi  je nevhodné  je to úplně jiná situace

http://www.msstavby.cz/podchod-pod-ulici-plzenska-9-04-11-2014/

Parkoviště u Lidu je soukromým majetkem stejně jako Tesco parkoviště. Kde mnozí, kteří přijedou autem a přestupují na vlak  parkují . Proto s touto plochou Není možné počítat  . Mezi Nádražím a Rondelem za zastávkami směr Šumbark  je velká zatravněná plocha, kde je prostor pro případná  parkovací místa ?

Prodloužení podchodu by společnost Lídl  určitě uvítala, protože by se obchod nacházel na trase pěší stezky přístupu k nádraží.  Cestující s delším čekáním na vlak  by si mohli odskočit nakoupit . lidé vracející se vlakem by si nakoupili a pokračovali k domovu. Vzdálenost je prostě důležitá

don-tom

#150 Re: Re: Re: Re: Částka za vytápění

2015-02-28 04:01

#149: - Re: Re: Re: Částka za vytápění 

Určitě se jedná o lepší využítí peněz než srandy typu skatepark, barbeque park, divadlo, a jiné.

Navíc rozšíření podchodu by mohli využít i trhovci a mnozí další...

Velmi hrubé schéma (modře naznačeno prodloužení podchodu; zelená část-počítá-li se se snížením počtu kolejí, pak by se na jejich místo postavila zeď, od jednoho metru nad zemí tvořená okny; červená část je vysvětlením parkoviště u Lidlu, tedy přesněji mezi Lidlem a stávajícím nádražím (v současnosti obyvatelé parkují na tom, co patří soukromé společnosti, v budoucnosti by mohli parkovat na městském)).

Pokud by se koleje skutečně odstranily, pak může dojít i k vytvoření chodníku mezi nádražím a ulicí Požárnická, nebo takovým "zbytečnostem" jako je protihluková zeď.

Jinak metro neznamená ražení ve velké hloubce, metro odkazuje na slovo "metropolis", tedy dráha v metropolitních oblastech.

 

I když by se to asi Ostravě nelíbilo, osídlení Poruba-Zábřeh-Havířov tvoří typický metroplex (soustavu více sídel zhruba stejné velikosti)