Podpora demolice havířovské haly

don-tom

/ #138 Re: Re: jsem pro zbourání ČD

2014-12-24 13:47

#137: - Re: Re: jsem pro zbourání ČD 

 Velká většina nádraží z dob mocnářství byla v 60., nebo 70. letech rekonstruována, dostavována nebo stržena, aby se mohly postavit nové nádražní budovy. 

I špičková budova Wilsonova nádraží prostě musela být v 70. letech rozšířena. Naštěstí tato vlna bourání NEPOSTIHLA nádraží Svinov (tehdy nazývané Svinov/Vítkovice), došlo ke stavbě "odbočky Odra" a výstavbě nádraží pro rychlíky, lůžkové a lehátkové vozy právě ve Vítkovicích.

Lidé nechtějí v MS kraji bydlet, protože se tu neuživí. Chtějí hezké funkční nádraží, ne muzeum. A tak je správné, že se i nádražní budovy zmenšují, nebo ruší. Ostatně mrtvá nádraží v Orlové, v Karviné (Stalingradě) by zasloužila péči, kterou jim však zatím nikdo nevěnuje. Nádraží ve Vítkovicích a na Šumbarku jsou jako pacient s rakovinou. Každý se mu bojí říct, že vyhlídky jsou mizerné. Může důstojně zemřít, nebo najmout děvky, pořádat slavnosti.

 

Že se vám tento přístup nelíbí-to je bohužel čistě váš problém. 

 

Jinak napsal jsem, že by se měla zbourat právě tato stavba, protože právě na tento druh staveb (nádraží) jsou kladeny stále nové a nové požadavky a funkčnosti.

Na rozdíl od obytných staveb, které dokáže navrhnout každý Lojza, architektura nádraží je náročná disciplína, kterou zvládají jen někteří.