Podpora demolice havířovské haly
Téma diskuze bylo automaticky vytvořeno Podpora demolice havířovské haly
Michal |
#101 Re: Re: Re: Re: jsem pro zbourání ČD2014-10-27 14:58#98: don-tom - Re: Re: Re: Re: jsem pro zbourání ČD Jak komické. Opět by platilo, tonoucí se stébla chytá. Dotaci z vyšegrátských fondů získali. A to vám evidentně vadí, protože vy nemáte nic. Ano bude workshop. Výborně. Je potřeba se bavit, nádraží není jediná budova, která by si tu diskuzi zasloužila. Ale to vy neumíte. Vy umíte jen lhát, házet na každého špínu. Jste doopravdy borec. Když nemáte pravdu (a že jste jí x-krát neměl na různých místech) ani to nedokážete uznat, nebo se snad omluvit. Když prostě nemáte pravdu, všichni okolo jsou šmejdi. No jo pane Majdo, je to tak. Jste v tom sám a evidentně budete. A to ne proto, jestli chcete nebo nechcete demolici cenné budovy, ale proto, že vystupujete jak vystupujete. Nic nedělat a jenom kecat. To umí všichni. Sedět v hospodě u piva, případně psát do diskuzí. To vlastně nic nestojí. Je to pohodlné a skoro anonymní. Nemůže na vás nikdo nic vytahovat jako to děláte vy. No takže jaký je součet? Stránky na fb - zrušeny Zůstává nějaká skupina, kde polovina lidí ani neví, že v ní je. Petice na petice24.com, 29 podpisů+3 jiné petici na petice24 E-petice: 122 proti 419 Žádné petice nevydávám za referendum občanů Havířova. To, že se vyjadřují i lidé, kteří nejsou z Havířova, jen znamená, že o nádraží se zajímají i odjinud. A to je dobře. Nebo snad se mají o Havířov zajímat jen kvůli předraženým zakázkám. |
don-tom |
#102 Re: Re: Re: Pane Majdo, prohlédnout2014-10-27 16:32#100: Michal - Re: Re: Pane Majdo, prohlédnout Stejná reportáž v čase 24:16 ukazuje, že _budova byla nabídnuta k odkoupení. Starosta však odmítnul_
Chytilová říká: Ty nádraží, které jsou v tom stejném stavu jako je havířovské nádraží, těch je po celé republice spousty. České dráhy se vlastně o ně nestarají a nechávají to dojít do takového stádia, kdy už se nedá opravit a nahradí ji novým terminálem.... To vše uvedeno na přelomu dubna, května 2014.... Ani pro nádraží ve Ždibicích, ani pro nádraží v Hranicích však zmíněné neplatí. Jediné nádraží, pro které byl "vystavěn terminál" bylo nádraží v (Praze) Podbabě. Stávající nádražní budova (označená jako Praha-Bubeneč) však pořád stojí a je v ní funkční hospoda. Ano, je to trochu i osobní, protože Hrejsemnou byl jen bolševický udavač, na jehož udání doplatila (nejen) má rodina. |
don-tom |
#1032014-10-27 20:10Michale, víte, že seznamy agentů StB ukrývají i jméno Jan Chmiel, krycí jméno Šedivá s působením na OO-MV Český Těšín. Tomuto agentovi donášel i udavač Hrejsemnou.
|
Michal |
#104 Re: Re: Re: Re: Pane Majdo, prohlédnout2014-10-28 18:23#102: don-tom - Re: Re: Re: Pane Majdo, prohlédnout Tak to nevím, to je spor výkladu. Chtělo by mu to napsat. Já to totiž pochopil tak: SŽDC tvrdí, že nám "byl doručen ..., toto odmítáme". Když v jiné části redaktor tvrdí, že to chtěli odkoupit, resp. na sebe převést a sám mluvčí SŽDC říká, že tu možnost mají. Chytilová neříká: ČD bourají budovy. A to vaše věčné slovíčkaření stále dokola a dokola dokazuje, co jste vlastně zač. Jak jsem psal ČD i SŽDC jsou fakticky státní organizace, každá s jiným typem řízení a do roku 2003 byly spojené. No konečně z vás vypadlo, kde se ve vás bere ta neskutečná zloba. Vám evidentně nepomůžou žádné argumenty, protože u vás funguje jednoduchá rovnice - Cokoliv Hrejsemnou = špatně. Podobně, co z historie víme, to bylo například po 2.světové válce a němci. I když mohu mít pochopení pro váš přístup, a že se asi nebudete dokázat odprostit od vašeho přesvědčení. Podobně jako u vražd, tím, že zboříte budovu nádraží, to vám ani rodině, zadostiučinění nedopřeje. |
Nepřihlášený uživatel |
#105 Re: Re: Re: Re: Re: jsem pro zbourání ČD2014-10-29 18:53#101: Michal - Re: Re: Re: Re: jsem pro zbourání ČD Ještě pár tisic podpisů na http://www.peticehavirov.cz/seznam-podepsanym-osob |
Nepřihlášený uživatel |
#106 Re: Re:2014-10-29 19:43Tento váš komentář mě připomněl Dolní Oblast Vítkovice, kterou také chtěli proměnit v hromadu recyklovatelného kovu . http://cs.wikipedia.org/wiki/Doln%C3%AD_oblast_V%C3%ADtkovice Schopní lidé umí najít nevyužitým prostorám nové využití . Což také ve videu zaznělo SZDC se o budovu postará. Neschopný člověk, lhostejný k naší historii dokáže jen bořit a demolovat . Jednoduchý člověk jednoduché myšlení. Připomínáte mi jednoho známého, kterému na stavbě zbylo větší množství měděného potrubí a na otázku co s tím bude dělat. Odpověděl do sběru. Nepoškozené potrubí, které má mnohem větší cenu jako výrobek než jako surovina . Kdyby se v Havířově nestavěly Hluboce nadhodnocené stavby jako Domov Důchdcu kdy jedno ubytovací misto vyslo v přepočtu na 2.9 milionů, nebo Domov pro opuštěné Psy a Kočky, kdy v přepočtu jeden kotec vyšel na víc jak 1 milon korun. Tak mohl být přednádražní prostor už dávno rekonstruovaný a všichni by byli spokojeni . Právě ubourání budovy Havířovského Vlakového nádraží je další projekt, radničních specialistů na nadhodnocování veřejných zakázek .
|
Michal |
#107 Komentář2014-10-30 05:14Don-tom: Myslím, že nepřihlášeného uživatele by jste měl asi pane Majdo brát s rezervou. V mnohém má pravdu, asi se na to dívá taky zaujetýma očima. A má samozřejmě jak pravopisné tak argumentační chyby. Asi vy i já víme, že budovu demolují ČD. Ovšem, co se týká přednádražního prostoru, ten mohl být dle mého doopravdy již připraven tak před 10 lety. A možná opraven před 5 lety. Jak kdyby město muselo čekat na ČD. Ať mi nikdo neříká, že když jsou tak schopní v čerpání peněz z EU, že nemohli čerpat i na opravu přednádražního prostoru. Ale to by museli mít projekt na opravu, například v roce 2010 na začátku projekčního období, ale na to oni kašlali a nabídka ČD se jim pak hodila. |
don-tom |
#108 Re: Re: Re: Re: Re: jsem pro zbourání ČD2014-10-30 07:01#105: - Re: Re: Re: Re: Re: jsem pro zbourání ČD pár tisíc? no někteří se zvládli podepsat i pětkrát ;) ti méně technicky zdatní jen dvakrát :D většina "zahraničních architektů" pak nedokázala správě trefit ani kolonky, do kterých se podepisují :DD |
don-tom |
#109 Re: Re: Re:2014-10-30 07:09Zajímavé, že zmiňujete jen "dolní oblast" Vítkovic. Většina dnes areálu Vítkovic mezi ulicemi Rudná, Místecká, Halasova bude poslána k zemi. Jinak tady máte jeden kritický pohled na zrekonstruovanou oblast Vítkovic a můžete si položit otázku, jakou šanci na zaplacení z fondů EU má rekonstrukce budovy, ve které zastánci zachování plánují ZACHOVÁNÍ restaurace, a dokonce její případné zvětšení i do přízemí. |
Nepřihlášený uživatel |
#1102014-10-30 10:01Je to priserna bouda, sklad bezdomovcu a fetaku, taky si to tam krasne vytvorili k obrazu svemu. Uz se fakt tesim na nove nadrazi... potrebuje to jako sul |
Nepřihlášený uživatel |
#111 Re:2014-10-30 21:30Jste jeden z nich že? Feťák a bezdomovoec. Už se těším až budete mrznout venku |
Michal |
#112 Re: Re: Re: Re:2014-10-30 21:34???? Co to melete? To mluvíte o dolní oblasti vítkovic a nebo havířovském nádraží? Vy jste doopravdy neskutečně mimo. Těch tisíc podpisů nic neznamená, ale i kdybych bral 400 reálných. Jo bořte si město ... však pak utečete s brekem, že v Havířově nic není. Jen spousty keců na internetu a skutek utek. Začněte pro město konečně něco dělat. |
Georg |
#113 Důvody pro zburání2014-10-31 07:52Nádražím procházím každý den již 7 let, a z hlediska uživatele jsem se stavem nádraží a přilehlého přednádraží nespokojen. Zároveň jsem inženýrem v oboru dopravních staveb a na rozdíl od architektů, jenž sotva ví co je dopravní stavba, si troufám říci že problematice rozumím. Hlavními důvody pro zbourání jsou: Kapacita současného nádraží je větší než kapacita Ostravských nádraží včetně Svinova, troufám si říci že jedna z největších MSK, ačkoliv patří k nejméně využívaným. Havířov není dopravní uzel a nikdy nebude. Náklady na údržbu jsou vysoké a nádraží na svůj provoz nijak nevydělává a ze svých daní ho platit nechci. Technický stav nádraží včetně nástupišť a přednádraží je tristní a neodpovídá platným normám a předpisům. Technické podklady, které jsem studoval, o které se architekti opírají jsou naprosto chybné a nepřesné. Nádraží nestačí jenom zateplit ale vyžaduje si kompletní rekonstrukci včetně stavebních částí, rozvodů vody, energie, sociálního zázemí a vybudování moderních technologií a prvků pro osoby ZTP. Hlavním problémem je prosklená část v kombinací s nosnou kovovou konstrukcí jenž představuje velký podíl nákladů. Návrhy na rekonstrukci předložené architekty jsou provedeny narychlo během pár dnů jsou chybně provedeny a nemají požadovanou technickou váhu. Tyto návrhy nebyly projednány s investory ani odborníky v dané problematice - oboru dopravních staveb. Návrhy neřeší základní technické problémy (nedostatek parkovacích míst a nástupiště a plochy pro MHD), a pokud se snaží tak naprosto chybně v rozporu s normami a předpisy. Dále jsou v rozporu s územním plánem města Havířova. Architekt nemá potřebné technické znalosti aby se mohl zabývat touto problematikou - toto vám dokáže jakýkoliv zástupce technického školství ve stavebním oboru. Nový terminál je naprosto kapacitně dostatečný a energicky nenáročný. Součástí stavby je oprava podjezdu u nádraží, nástupišť, kolejiště a přednádraží jenž by při rozhodnutí o zachování současné haly by zůstaly nadále dlouhodobě v katastrofálním stavu, a byly by promarněny současné finance do projektu vložené. Toto je jen malý výčet důvodu proč podpořit demolici stávajícího nádraží. Bouraní zdar Ing. Jiří Svoboda |
don-tom |
#114 Re: Re: Re: Re: Re:2014-10-31 09:14#112: Michal - Re: Re: Re: Re: Z fondů EU NENÍ MOŽNÉ získat dotaci na restaurační provoz (což ukázal příklad rekonstrukce dolní oblasti Vítkovic). Tedy z fondů EU není možné získat ani dotaci na rekonstrukci výpravní haly, pokud by obsahovala jakýkoli restaurační provoz (většina projektů na rekonstrukci výpravní haly naopak rekonstrukci restaurace obsahuje, některé dokonce obsahují i vybudování kavárny). ČD jsou tohoto vědomy a prosazují demolici, aby vůbec mohly získat dotaci.
|
Michal |
#115 Re: Re: Re: Re: Re: Re:2014-10-31 16:58#114: don-tom - Re: Re: Re: Re: Re: Pane Majdo, já nevím, ale vy jste schopen snad udělat závěr i z toho, že když prší, tak že lidi by měli zůstat doma, protože jinak zmoknou. Nebo já nevím, co si mám myslet. Nevidím do Dolní oblasti Vítkovic, bavíme se snad o Havířovském nádraží. I tak jediný článek na idnesu, který neříká, že protože čerpají peníze z EU, nemůže tam být restaurace, ale píše se tam, že tu restauraci nemůžou provozovat oni jako sdružení. Restaurace na nádraží snad provozuje ČD či SŽDC? Buď jsou to úplně samostatné společnosti a nebo nějaká dcera ČD. Mohl by jste aspoň nyní uznat, že jste neměl pravdu? A nebo opět ne? ČD přeci vedlejší budovu opraví a restauraci, resp. občerstvení tam plánují. A nebo neplánují a lidi starejte se jak chcete? To nebude mít nový termínál občerstvení? Proč se tedy plánuje? Si doopravdy připadám jako mimozenšťan na zemi spadlý :) A možná budu, protože si to můžou myslet i další. |
Michal |
#116 Re: Důvody pro zburání2014-10-31 17:20#113: Georg - Důvody pro zburání Dobrý den pane Svobodo. Předem bych rád uvedl, že si velice vážím toho, že jste přispěl svým příspěvkem. Nejsem architekt a netvrdím, že návrhy architektů na rekonstrukci jsou technicky v pořádku, nikdy to nemá být podklad k realizaci, ale spíše návrh. A jak se říká, na každém šprochu pravdy trochu. Mám nabídku, velice rád bych se s Vámi sešel a probral "fakta", které ve své příspěvku uvádíte. Pokud nemáte zájem, což bude mírně podrážek autetičnost příspěvku, bude mi to velice líto a budu reagovat v diskuzi. |
Nepřihlášený uživatel |
#117 Re: Re: Re: Re: Re: Re: jsem pro zbourání ČD2014-10-31 18:22#108: don-tom - Re: Re: Re: Re: Re: jsem pro zbourání ČD I přesto je to pár tisíc . Ale na vás se Z vašimí podpisy nehrabou . |
Nepřihlášený uživatel |
#118 Re: Důvody pro zburání2014-10-31 19:40#113: Georg - Důvody pro zburání
Pane Ing. Jiří Svobodo. Se stavem nádraží jsou nespokojeni obě strany. Odpůrci i Příznivci ubourání haly . Píšete o nákladech na údržbu. Současný stav budovy je jen důkazem, že byla velmi zanedbána. Právě údržba . Byly prováděny jen nejnutnější opravy. Píšete o nákladech. Na veřejném zasedání MZ zaznělo. Pro výpočet ceny rekonstrukce ! Haly ! použili zástupci ČD Obyčejnou trojčlenku ! Nebyla vypracována žádná odborná studie nákladů. Zástupci ČD prostě řekli. Je to příliš velké Ubourat ! Prostory v hale mohou soužít, jako veřejný i komerční prostor současně . Jenže kdo by chtěl podnikat v prostorách, o kterých je známo, že se o ně vlastník nestará ? Současný Projekt úpravy administrativní budovy je kapacitně nevyhovující. Použité stavební materiály, jasně hovoří o minimalizaci nákladů. Jediné co Projekt řeší je parkování, ale to lze uskutečnit, i bez ubourání haly. Když porovnám současnou stavbu, a připravovaný projekt Ubourání haly. Tak u mě, jasně vítězí úprava současné haly.
|
Georg |
#119 Re: Re: Důvody pro zburání2014-10-31 21:36#116: Michal - Re: Důvody pro zburání Dobrý den rád se svámi sejdu a mužem to probrat. Jak se můžeme jinak spojit než přes tyto příspěvky? Dejte návrh.
|
don-tom |
#120 Re: Re: Re: Re: Re: Re:2014-11-01 00:08#115: Michal - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach ten češtin... restaurační provoz znamená restauraci, hospodu, putyku...ne samotné provozování, ale její vybavení... Osobně bych byl rád, kdyby se tam žádné další občerstvení NEBUDOVALO-v okruhu je jak benzinka "na bagety", tak i restaurace Panda, nebo Lidl. Opilci a bezďáci ať táhnou do Kunčic. |
Michal |
#121 Re: Re: Re: Důvody pro zburání2014-11-01 09:04#119: Georg - Re: Re: Důvody pro zburání Dobrý den. Poprosím, aby jste mi napsal email na adresu mp19(zavináč)seznam.cz a domluvíme si vhodný termín. Jsem velice rád, že jste na setkání přistoupil. Mým zájmem není vyvolávat konflikty, k věcnému příspěvku. Vše probereme tedy osobně. |
Michal |
#122 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2014-11-01 09:12#120: don-tom - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ale pane Majdo. Kam jsme se to zase dostali? V článku je jasně napsáno, že jej nemohou provozovat stejní, kteří oblast provozují a čerpali na to dotace. Pokud jste tam vyčetl něco jiného, asi čteme jiný článek a nebo diametrálně jinak zpracováváme informace - což je vlastně pravda. Aby chybělo základní občerstvení na nádraží? Ještě k tomu v případě uskutečnění terminálu? To budou chodit lidi na pumbu a nebo k Tescu (které tam možná nebude), či pro jídlo do Pandy? Ale hlavně, že chybí parkoviště a parkovat u Tesca je problém, bo by lidi museli dojít. Bezdomovci a opilci ať táhnou, ale není potřeba do Kunčic. |
don-tom |
#123 Re: Re: Re: Re: Re: Re:2014-11-01 15:57#122: Michal - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Během 19. století a v první polovině 20. století se restaurace stavěly jen v těch stanicích, kde se potkávaly dvě, nebo více trati. A pak přišel (bolševik) Hrejsemnou. Jinak opravdu doporučuju, abyste se naučil pořádně číst: _„Jde o to, že v České republice gastro provozy v dotačních projektech nejsou uznávanými náklady. Když děláte z dotace cokoliv, gastro provozy vám z toho vyškrtnou. Bufety umožní, ale restaurace, ve kterých se regulérně najíte, ne,“ vysvětluje Koudela. Pokračuje: _„Kdyby se našel soukromý investor, který by si tady vybudoval svůj vlastní gastro provoz, uvítáme to. Potenciál tady je,“ říká Koudela. __Ale hlavně, že chybí parkoviště a parkovat u Tesca je problém, bo by lidi museli dojít.__ tak jasně, můžete zajít za obyvately blízkého paneláku a zvěstovat jim tuhle ženiální myšlenku. Nebo by si mohli koupit ten železniční vůz na převoz automobilů a parkovat tam -_- |
Michal |
#124 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2014-11-02 10:25#123: don-tom - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pane Majdo, vám už ze mě přeskočilo, že jo? Aha, pan Hrejsemnou byl všemožný a rozhodl, že se bude na nádraží provozovat restaurace? Nebo jste s ním ten projekt dělal a víte, co bylo jeho iniciativou a co zadáním? Pane Majdo, doporučuji, aby jste se naučil přemýšlet. Když příjde soukromý investor, který bude gastro provoz (restauraci) provozovat, není v tom problém. Takže vy možná umíte číst, ale neumíte přemýšlet. Ten, kdo realizuje dotační projekt, nemůže gastro provoz otevřít ani provozovat. Jiný subjekt ovšem může. Tečka. Proč si zase vymýšlíte a snažíte se tvrdit něco, co nebylo řečeno. Já mluvil o řidičích aut na vlak. Proč do toho motáte obyvatelé paneláku. Pro ně především bylo původně parkoviště určeno a existují další prostory, kde by mohli mít vyhrazené parkovací místa. Z inteligentních námitek jste pane Majdo přešel do úrovně houpacího koně. Škoda, diskuze s vámi mě bavila a občas mi přišla věcná. Ale kam to zašlo je tristní. |
don-tom |
#125 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2014-11-03 07:39#124: Michal - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč si zase vymýšlíte a snažíte se tvrdit něco, co nebylo řečeno. Já mluvil o řidičích aut na vlak. Proč do toho motáte obyvatelé paneláku. Protože jste mluvil obecně o lidech... Pro ně především bylo původně parkoviště určeno A toto parkoviště NEBYLO původně určeno pro obyvatelé blízkého paneláku. Výstavba paneláku začala o dva, tři roky později než stavba přednádraží. |
|
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
PETICE za přejmenování Moskevské ulice v Karlových Varech na počest Jiřího Bartošky
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
Petice za ochranu Kunratického lesa pro lidi
Sky Shield pro Ukrajinu - otevřený dopis předsedovi vlády České republiky
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Deklarace zastání se srnčí zvěře
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Zachraňme řeku Dyji
1128 Vytvořeno: 2025-07-03
SAVE STALIN
2768 Vytvořeno: 2025-06-24
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
26810 Vytvořeno: 2021-12-22
Petice za zachování kulturního prostoru STALIN na Letenské pláni
394 Vytvořeno: 2025-06-25
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
132661 Vytvořeno: 2025-02-11
PETICE ZA ZACHOVÁNÍ HOTOVOSTI
2894 Vytvořeno: 2023-04-28
PETICE ZA DOŠETŘENÍ ZMIZENÍ ALEXE BURKOVA
596 Vytvořeno: 2025-06-26
Petice za záchranu rozjetého projektu zubní kliniky v Lokti
108 Vytvořeno: 2025-06-25
PETICE ZA ZLEPŠENÍ PODMÍNEK NA WORKOUTOVÉM HŘIŠTI V HABARTOVĚ
98 Vytvořeno: 2025-06-29
ZA ZNOVUZVOLENÍ MGA. KATEŘINY MÁLKOVÉ JAKO ZÁSTUPKYNĚ PRO ZUŠ VESELÁ ŠKOLA
89 Vytvořeno: 2025-07-01
„Pomozte nám zajistit bezpečný přechod pro zrakově postižené v centru města.“
71 Vytvořeno: 2025-06-29
PETICE za změnu právní úpravy umožňující plošnou likvidaci zdravých včelstev v případě moru nebo hniloby včelího plodu
602 Vytvořeno: 2025-05-22
PETICE ZA VYBUDOVÁNÍ ,,MOKRÉHOMÍSTA“ PRO LIDI BEZ DOMOVA.
52 Vytvořeno: 2025-07-03
Petice za zachování sdílených elektrických koloběžek v Praze a nastavení vhodné regulace
362 Vytvořeno: 2025-04-30
Vraťte Rosťu!
34 Vytvořeno: 2025-07-01
Petice proti výstavbě soustavy větrných elektráren na Žulovsku a Javornicku.
2044 Vytvořeno: 2025-05-15
Požadujeme odstranění nadměrného a dlouhodobého znečišťování ovzduší společností SAGE ve Strakonicích
353 Vytvořeno: 2025-04-29
PETICE ZA UZAVŘENÍ SMLUVNÍHO VZTAHU - NEUROLOGIE MIŠTRÍKOVÁ - PACIENTI
46 Vytvořeno: 2025-06-27
Deklarace zastání se srnčí zvěře
2887 Vytvořeno: 2024-08-23
Petice za zrušení povinnosti platit poplatky České televizi a Českému rozhlasu a za ukončení jejich veřejnoprávního statusu
27 Vytvořeno: 2025-07-01