Společně za dobrovolné domácí úkoly ve školách: Otevřená výzva ministru školství, ústřednímu školnímu inspektorovi a školskému ombudsmanovi

Komentáře

#1201

Nemám čas dělat domácí ukoly a kdyz ho neudělám tak dostanu za 5

Jan pokorný (Louny, 2023-02-23)

#1206

Čím víc se zajímám o školský systém a né jenom slepě následuji, co mi řeknou (protože se to tak dělalo), tím víc vnímám nedostatky. Domáce úkoly...proč ne, ale dobrovolně.

Dominika Trasonova (Pardubice, 2023-02-24)

#1207

Naprosto souhlasím se zrušením povinných domácích úkolů.

Lenka Melicharová (Praha, 2023-02-25)

#1212

Škola nemůže diskriminovat děti s horším domácím zázemím.

Dagmar Hermanová (Černá hora, 2023-02-25)

#1214

Domácí úkoly vnímám stejně, jako povinnou práci domů. Kdo z dospělých si bere domů rád práci po pracovní době a ještě zdarma? Známka za něco co dělám v osobním volnu není dostatečným ohodnocením. Dokonce když domácí práci nevykonáte jste za to postihováni. Je to na hlavu. Jestli má škola připravit děti na život, na co je připravuje těmi úkoly?

Alena Bohuslavová (Ústí nad Labem, 2023-02-26)

#1215

S tím souhlaaím

Petr Stýskala (Karlovy Vary, 2023-02-26)

#1216

Souhlasím s uvedeným, domácí úkoly jsou demotivující pro žáky

Lenka Sodomkova (Hlinsko , 2023-02-26)

#1218

Souzním s dobrovolnými domácími úkoly.

Rita Suchá (Bílina, 2023-02-26)

#1223

Podepisuji, protože za nás jsme na úkoly všichni kolektivně kašlali, opisovali je o přestávkách od těch pár holek, co je dělaly a stejně jsme všichni úspěšně vystudovali vysokou a máme se v životě dobře.

Jakub Neruda (Brno, 2023-02-27)

#1224

Má to smysl

František Hrdina (Vlašim , 2023-02-27)

#1226

Přijde mi to smysluplné, logické a podporující nejen děti, ale i rodiče (již dávno nejsme stádo, ale individualisti a tuto rozmanitost každého z nás bychom měli již konečně přijmout a začít podle toho též žít.) Děkuji.

Veronika Hladišová (Havířov, 2023-02-28)

#1234

Za dva roky má dcerka bude muset nastoupit do školy. Už teď se těší, a proto rozhodně nechci, aby zažívala stres a neúměrnou zátěž při plnění nadbytku domácích úkolů. Z dob svého studování si pamatuji, že to tak náročné nebylo a přesto jsem já i má generace vyrostli povětšinou v chytré a rozumné lidi. A to vše bez stresu z nadbytku úkolů. Prosím, nedovolte trápit novou generaci. Nechme je, ať mají školu rádi a zůstane jim volný čas, ve kterém zregenerují. Děkuji.

Lucie Růžičková (Opava 7, 2023-02-28)

#1235

Neboť se o reformě školství mluví, dlóóóóuho, a mohlo by se změnit něco podstatného v procesu vzdělávání.

Jarda Kuben (Svitávka, 2023-02-28)

#1238

Poslední dobou se délka domácích úkolů protáhla do neúnosné míry na mnoha školách. Učitelství jsem studovala.

Alena Tarackezyová (Karviná, 2023-03-01)

#1242

Když to vezmu z pohledu rodiče. Jsem zaměstnaná na plný úvazek a mám 3 děti, kdy každé má jisté pravidelné návštěvy lékařů. V práci si mohu vzít propustky na jen určitý počet hodin měsíčně, jinak přijdu o prémie. Takže zbytek naddělat. Jsem v práci třeba do půl páté, než dojdu přes celé město domů, je to minimálně 20 minut, když hodně ženu. Do toho mám taťku po úraze nohy, kdy chodí pouze po doma s chodítkem, takže mu musím nakupovat a pomáhat doma. Plus vařit i pro něj. Přijdu domů totálně vyflusaná, je půl sedmý, taky mi je blbý mu jen dát nákup mezi dveřma a čau, když je celý dny doma sám, to musí bejt na hlavu. Takže chvilku posedět. A v půl sedmý doma rychle večeři-ráno vstáváme po páté, děti o půl šesté, takže do postele chodí ve 20 hodin-umýt je, nádobí, vyprat a pověsit prádlo když je třeba, a ještě do toho úkoly, jelikož prvňák prostě pomoc potřebuje a starší třeba něčemu nerozumí. Párkrát jsem starší řekla na férovku tak si to opiš. Za mě úkoly zbytečné, jelikož se dá opakovat a cvičit paměť i jinak, ale budiž, horší je že se známkují což je pro některé nevýhoda (např.úkol na notebooku kde některé děti ho nemají jelikož rodiče raději kouří a hrajou automaty atd). To je pak pro ty dotyčné děti dle mého demotovující.

Kateřina Mokřičková (Náchod, 2023-03-01)

#1243

Podepisuji, jelikož děti mají mít možnost dělat i jiné věci než domácí úkoly, například sportovat. Ale množství úkolů, zvlášť na prvním stupni, je neúnosný a trpí tím celá rodina.

Tereza Lemberková (Opatovice nad Labem, 2023-03-01)

#1244

Domácí úkoly, v našem případě běžně převyšující 2h denně (dcera 1.stupeň ZŠ, která jinak obsah látky bezproblémově zvládá) nejsou přínosem, nýbrž okrádáním o dětství, pobyt venku, čtení knihy a informací se zájmem vlastního výběru, někdy i hodinu spánku. Běžné vyhrožování 5kami za nesplněný úkol (eventuálně i nesmysl typu e-mail v 5 odpoledne: přinést balonky na výtvarnou výchovu druhý den) nás několikrát donutilo k slzičkovému ponocování. Dcera předčasně dospěla, když jsem 1ho dne řekla "a dost" - vysvětlování malému dítěti, že ne, ta 5ka skutečně není jeho chyba, je smutné. S rozmachem informačních technologií přibyla dětem vyžadovaná povinnost (?!), (podle mého též bez opory v zákoně), denně po večerech kontrolovat školní e-mail (od 7 let ?!) a plnit zde zasílaná zadání elektronická. Věřím, že všechny domácí povinnosti by měly mít jasně definovaný, promyšlený limit, učitel by v tomto neměl disponovat rolí "diktátor" (úcta všem těm, kteří toto nemají zapotřebí).

Tereza Fukalová (Praha, 2023-03-01)

#1246

Sama jsem byla žákem/studentem a teď jsem matkou.
Jsem v plném souladu s touto peticí a vědomě ji podepisuji, jako smysluplnou a žádoucí.
Moje mysl i srdce velmi volá po této změně. Moje děti taktéž

Tereza Mynářová (Tišnov, 2023-03-01)

#1247

Souhlasím s dobrovolností úkolů, úkoly zasahují do rodinného života a nevypovídají o vědomostech žáka. Žák má právo na odpočinek, sport, návštěvu rodiny po škole atd místo neplánovaných hodin nad úkoly.

Jana Szabó (Plzeň, 2023-03-01)

#1251

Podepisuji, protože děti se mají učit ve škole a ne pomocí domácích úkolů po skončení vyučování. Pokud je výuka během školního vyučování dostatečně kvalitní, žádné další úkoly ze stejné látky potřeba nejsou.

Michaela Pejčochová (Praha 4, 2023-03-01)

#1254

povinny úkoly jsou zlo

Natalie Kroupova (Psary , 2023-03-01)

#1257

Nejsem učitel, abych doma dětem vysvětloval, co se učí ve škole ani na to nemám čas.

Ondřej Vopálenský (Nová Ves, 2023-03-01)

#1258

Souhlasím s výše uvedeným

Veronika Dinebierova (Brno, 2023-03-01)

#1259

Souhlasím s peticí. Z vlastní zkušenosti bohužel mohu potvrdit, že domácí úkoly jsou některými pedagogy na ZŠ zadávány a vymáhány v nepřiměreném rozsahu, který k rozvoji a motivaci dětí nepřispívá, naopak jim brání. Systém vzdělávání na ZŠ není dostatečně standardizován, což umožňuje diametralní rozdíly v přístupu jednotlivých pedagogů a to i v tak zásadních záležitostech, jako jsou domácí úkoly nebo ochota ke skutečné spolupráci s rodiči dětí.

Radim Adolt (Kroměříž 1, 2023-03-01)

#1263

Podepisuji protože, naprosto souhlasím s formou dobrovolných domácích úkolů na školách.

Pavel Kostrhoun (Podlesí, 2023-03-01)

#1264

Protože přeju všem dětem, aby se mohly mimo školu věnovat svým zájmům a všem aktivním rodičům, aby mohli své děti mimo školu učit věcem, které jim škola nedokáže poskytnout.

Pavel Šimerda (Praha, 2023-03-01)

#1266

Myslím, že děti obzvlášť na prvním stupni jsou leckde přetěžované, navíc rodiče by neměli suplovat a dohánět to, co se ve škole nestihne. Je to demotivující a děti si pěstují odpor ke škole.

Lucie Smutná Škrabáková (Karlovy Vary , 2023-03-01)

#1267

Podepisuji z důvodu, že rozvoj dítěte by měl být rozdělen na dobu strávenou ve škole a dobu věnovanou jiným aktivitám a zájmům, které by se školou být vynuceně spojené být neměly, a odpočinku. Úkoly navíc často slouží k delegování práce učitele na rodiče.

Petr Sekera (Slaný, 2023-03-01)

#1269

Chci podpořit myšlenky a návrhy této petice a plně s nimi souhlasím.

Šárka Golová (Jablonec nec nad Nisou, 2023-03-02)

#1270

Máme tři děti v 1., 3., a 5. třídě a náš svět je jen o domácích úkolech, zadávaných v nepřiměřeném množství bez ohledu na to, že by podle mého názoru děti měly mít čas na volnočasové aktivity, organizované i neorganizované, na domácí povinnosti, měly by mít čas se občas nudit nebo trávit čas s rodiči a užít si ho. Úkoly na prázdniny jsou podle mě naprosto špatně, přesto o Vánoční prázdniny místo pohádek a tradic sedíme u úkolů. Jarňáky na lyžích ano, ale aktovku s sebou, hloupé, že? Vzdělání je důležité, úkoly jsou fajn pokud jsou krátké a zábavné, ale pokud tím doháníme to, co se ve škole nestihlo procvičit/probrat tak bych s nadsázkou mohla děti poslat do školy s taškou ponožek, napsat do notýsku “najít 30 párů” a vztah by začal být trochu vyrovnaný.

Hana Holá (Postoloprty, 2023-03-02)

#1272

Již tak ztrácí děti ve škole spoustu času a úkoly jsou nejen zbytečně, ale hlavně zatěžující pro celou rodinu!

Veronika Vaculíková (Praha, 2023-03-02)

#1274

Podepisuji, protože bych byla ráda, aby se v ČR lidé naučili dodržovat zákony naší republiky, nikoli pravidly, která si každý zadává, jak se mu hodí.

Nikola Hodková (Praha, 2023-03-02)

#1276

Nesouhlasím s děláním domácích úkolu.

Luděk Sůra (Pardubice , 2023-03-02)

#1278

Plně souhlasím s přetěžováním dětí. Dostávají takové množství úkolů, že již v první třídě ztrácí chuť chodit do školy a učit se s radostí.

Petra Pletichová (Radenín , 2023-03-02)

#1279

Skoro každý den i dvě hodiny a o vikendu celé jedno odpoledne děláme DÚ se synem ( žák ZŠ 7tř. - běžná spádová základka v obci která má kolem 3000 ob., žádná výběrová škola nebo gymnazium). Do toho čtenářský deník - 2x A4 textu každý měsíc, dále projekty do dějepisu, zeměpisu atd...adt. Podle tř. učitelky má 70% dětí problém s neplněním DÚ. Namítl jsem, při rozhovoru s učitelkou,že asi není chyba v dětech a že možná by chtělo nějak jinak nastavit výuku, když s tím má problém víc jak polovina dětí napříč všemi ročníky. Odpověď vždy stejná ( učitelé jen plní směrnice z MŠMT dle osnov, jde o léta zavedený systém, který "funguje" a je v souladu se školním řádem a keci a keci a keci a hlavně rodiče musí na vše dohlížet, ale přitom nechat dítě pracovat samostatně - totální protimluvy a alibsmus). Nevím co vůbec syn ve škole dělá, již dva roky se do sešitu nedělají zápisy, ale vlepují se vytištěné výtažky z učebnic. Sešity vypadají jako leporelo a je v nich víc lepidla než ve slepovánkách z ABC. Copak tohle je nějaká výuka!?!?!. Dělám se synem výpisy sám do dalšího sešitu, nutím aby si vše psal rukou a přečetl to po sobě a ejhle... najednou není 4 z písemky, ale hezká dvojka a ono to jde, protože to tak vždycky šlo, dělalo se to tak víc jak sto let. Tiskárna, kopírka ani počítač nedonutí děti si něco zapamatovat, ale to psaní jim to vryje do paměti aniž si to uvědomují....a takhle bych mohl psát dál a dál, po sedmy letech dvou dětí na ZŠ už té arogance těch super znalích "nadlidí" ze základních škol mám dost a nemám každý den čas suplovat či doplňovat jejich výuku. Dnes jsem dovolil synovy aby si úkoly podepisoval sám( prostě falšuje můj podpis).....a proč??? protože podpis je to NEJDULEŽITĚJŠÍ!!! donese do školy dva vypracované pracovní listy, kde je asi 8 slovních úloh a nejaké zlomky, má tam dvě chyby a dostane 5 za to že nemá podpis....TAK KDE TO JSME! Není to samozřejme tak černobílé jak píši, jsou určitě i učitelé kteří se snaží dělat věci jinak, řekněme spávněji, spolupracovat s rodiči a reagovat na nějakou zpětnou vazbu,ale bohužel z asi 12 pedagogů se kterými jsem se setkal pouze dva měli nejakou snahu...a to je smutné. Myslím si, že systém vzdělávání je u nás na velmi v dobré úrovni, ale určite by chtěl trošku doladit. Myslím si, že spousta učitelů se chová arogantně jen proto, že tápou a jsou zaplaveni mnoha rozporuplnými nařizeními a nedokáží rozlišit důležitost toho či onoho nového nařízení ( třebas povinost používání MS TEAMS - je to povinné? znamená to že dítě musí mít počítač a tiskárnu? můžem to po rodičích vůbec požadovat?), natož vznášet návrhy a mít nějakou invenci.

Michal Andrlík (Drnovice, 2023-03-02)

#1280

Učitelé nemohou zasahovat do neškolních hodin.

Ivan Usov (Praha, 2023-03-03)

#1282

Naprosto souhlasím. Škola má svůj prostor pro vzdělávání, a doma to nemá být pokračování a další hromada povinnosti jak pro dítě, tak pro rodiče.

Kateřina Krausová (Brno, 2023-03-03)

#1294

o tomto tématu se mluví dobrých 15 let co mé děti navštěvují školu a stále se ve školách neuznává že domácí úkoly nejsou povinné. Stále se úkoly známkují.

Kateřina Ahmad (Louny 1, 2023-03-07)

#1295

Nesouhlasím s povinnosti domácích úkolů mého dítěte... Souhlasím se vším co je zde uvedeno.

Petra Kretschmann (Boskovice, 2023-03-07)

#1297

Podepisuji, protože se vším souhlasím.

Tereza Týrová (Chomutov , 2023-03-07)

#1298

Mám 3 syny, kteří i díky DÚ, ktere jsme museli splňovat, po příjezdu z mimoškolních aktivit, školu a přípravu nesnášejí. Naopak už nám často chyběla energie se třeba vzdělávat v tématech, které škola nabídla,ale nebylo dostatek času je rozvést. Spousta úkolů byla i zbytečným procvičováním toho, co jim šlo,ale nešlo to jejich spolužákům. Děti získají větší svobodu na to kterému předmětu či tématu věnovat energií. Nebo i jen odpočinku, když mají od 7 do 16 h, i ten je důležitý.

Janíí Švejdová (Klášterec nad Ohří , 2023-03-08)

#1299

Souhlasím s výše uvedenym

Zuzana Nováčková Kratochvilova (Praha, 2023-03-08)

#1301

Souhlasím.

Šárka Vobořilová (Praha , 2023-03-09)

#1303

Domácí úkoly jsou většinou vypracovány pod tlakem, hrozbou a podmínkou. Jsou neefektivní, demotivující a neplní svůj očekávaný účel.

Sára Janková (Prague - Praha, 2023-03-09)

#1307

Chci svobodu ve školství

Veronika Hanousková (Chrudim 1, 2023-03-11)

#1311

Nesouhlasím se systémem školství, které se mnoho od mého opuštění školy před 40lety nezměnilo, smutné,jen tlačení na výkon a známky...

Šárka Dibliková (Dolní Libchavy, 2023-03-11)

#1315

Nesouhlasím s nynějších systémem povinných domácích úkolů a jejich známkování.

Lenka Hrubá (Leština u Zábřeha, 2023-03-11)

#1316

Děti a rodiče by měli trávit čas spolu a ne být ve stresu z úkolů, kterých je mnohdy hodně a nereflektují pracovní dobu a volný čas rodiny.

Hela Bělasová (Ostrava, 2023-03-11)

#1319

Domnívám se, že domácími úkoly škola zasahuje do soukromého prostoru rodiny a omezuje čas, který by rodina měla trávit společně, ovšem ne nad školními úkoly.

Markéta Janečková (Karlovice , 2023-03-11)

#1325

Podepisuji, protože se ztotožňuji s obsahem petice.

Helena Hanžlová (Rudná, 2023-03-11)

#1326

… děti tráví třetinu dne ve škole - nemusí trávit ještě další hodinu nad domácími úkoly.

Lucie Ouřadová (Cheb, 2023-03-11)

#1327

Děti by měly mít alespoň chvíli volného času. Učit se mají ve škole.

Roman Novotný (Velké Popovice, 2023-03-11)

#1328

mám vnuky,kteří domácí úkoly nezvládají a jsou přetěžováni,nemají čas na kroužky a sport.je toho na ně moc.žáci druhé a 4 třídy

EVA CHMELÍKOVÁ (HRADEC KRÁLOVÉ, 2023-03-11)

#1329

Souhlasím s tím, že děti mají právo na to, aby si po škole odpočinuli a měli čas na svoje aktivity a koníčky a nebyli zatěžované školou ve svém volném čase. Pracující rodič nemůže nahrazovat kantora a trávit tak s dítětem čas i několik hodin nad domácími úkoly. I rodič rád využije svůj čas po práci s dítětem k příjemnější aktivitě než je domácí úkol.

Lucie Jarošová (Plzeň, 2023-03-11)

#1335

Podepisuji, protoze s textem souhlasim. Mluvi mi z duse.

Dana Cashinova (Hrusovany nad Jevisovkou, 2023-03-12)

#1336

Mám stejný problém a mnoho dalších na škole mého syna.

Kateřina Zdráhalová (Praha , 2023-03-12)

#1337

Jako dítě jsem úkoly na doma nesnášela a myslím že doma by si mělo dítě hlavně odpočinout od školy. Škola má učit v době školy.

Vlasta Lebedová (Strážný, 2023-03-12)

#1348

Nesouhlasím s domácími úkoly. Denně máme aspoň tři.
Kiliánová Pavlína

Pavlína Kiliánová (Kladno , 2023-03-12)

#1349

povinnost DÚ je zpětnou vazbou učitele jak látku naučil (tzn. pravděpodobně nenaučil) a dále je to zásah do volného času celé rodiny

David Jirka (Plzeň, 2023-03-12)

#1350

Naprosto se ztotožňuji s touto výzvou.

Pavel Heršálek (Jablonec nad Nisou, 2023-03-12)

#1354

Ve školském zákonu je uvedeno: „Pedagogický pracovník nemůže vyžadovat, aby žák nebo student plnil jeho pokyny týkající se činností v době mimo dobu vzdělávání.“

Totéž jinými slovy udává směrnice ministerstva školství čj. MSMT-10862/2015 s názvem Pomůcka pro ředitele škol při tvorbě školního řádu: „Působnost školního řádu se může zásadně vztahovat jen k činnosti školy, tj. k samotnému poskytování vzdělávání, které se odehrává zejména při vyučování a na dalších akcích pořádaných školou.“

Petr Maceček (Hradec Králové , 2023-03-12)

#1359

se ztotožňuji s obsahem petice a protože některé "pančelky" současnou praxi více než zneužívají.

Vilém Černík (Vrbice, 2023-03-13)

#1367

Naprosto souhlasím

Hana Kvasničková (Opava 1, 2023-03-13)

#1368

Je potřeba, aby se školství v ČR od základu změnilo. A tohle je fajn první krok.

Michaela Seďová (Újezd U Přelouče, 2023-03-13)

#1372

Naprosto souhlasím

Tomáš Beran (Opava 1, 2023-03-13)

#1373

Souhlasím

Zachová Veronika (Opočno , 2023-03-13)

#1382

Souhlasím s touto peticí

Karolína Nosková (Praha , 2023-03-13)

#1384

Nesouhlasím s jednáním škol

Nikola Šedá (Valašské Meziříčí , 2023-03-13)

#1386

Souhlasím s domácími úkoly v rámci dobrovolnosti, nikoli povinnosti. Ne všechny děti, mládež, studenti, mají stejné podmínky k plnění domácích úkolů, stejně tak nejsou všichni rodiče stejně chytří aby dětem s úkoly pomohli či vypracovali za ně, aby dotycke dítě, tak, student nebyli postihnutí kárným opatřením či špatnou známkou.

Klára Říhová (Havirov 1, 2023-03-13)

#1387

...se mi nelíbí, že škola jako taková určuje dětem jak budou trávit volný čas.

Markéta Křupalová (Lipová-lázně, 2023-03-13)

#1390

Podepisuji, protože chci aby naše děti byly hloupější. A aby měly víc času na hraní her na mobilech místo úkolů.

Oldřich Novák (Praha, 2023-03-13)

#1392

S výše uvedeným naprosto souhlasím.

Michaela Červenková (Bohumín, 2023-03-14)

#1394

Nechci povinné domácí úkoly.

Hana Žáčková (Úhonice , 2023-03-14)

#1395

Vymáhání domácích úkolů zasahuje do volného času rodin v rozporu se zákonem.

Vladimír Kutal (Dubucko, 2023-03-14)



Placená propagace

Tuto petici nabídneme 3000 lidí.

Zjistit více...