Petice za přepracování návrhu na rekonstrukci Hlavního nádraží v Praze

Komentáře

#1201

Podepisují, protoze považuji zbouráno nedávno opravene haly hlavního nadrazi v Praze za zničení architektonické památky a mrháni financemi ( hala byla nedávno za nemalé peníze opravena)

Dana Bendová (Praha, 2023-11-29)

#1202

Praha nepotřebuje další nedomyšlenou pompézní megastavbu, navíc rozhodně ne za cenu destrukce původní skvělé brutalistní budovy.

Lukáš Bača (Praha, 2023-11-29)

#1204

Není mi lhostejná devastace veřejných prostor ničením architektonických skvostů.

Franrišek Kacálek (Nový Bohumín, 2023-11-29)

#1207

Podepisuji, protože souhlasím s textem výše. Nepřijde mi, že by nový návrh do místa seděl a stavěl na současné podobě.

David Sobíšek (Praha, 2023-11-29)

#1211

Protože vítězný návrh nerespektuje vzhled a historii místa. Po technické stránce je nedotažený.

Daniel Vondra (Praha 7, 2023-11-29)

#1213

Za Josefa Dandu, Alenu Šrámkovou, Jana Šrámka a jejich další spolupracovníky.

Veronika Pokorná (Vojnice, 2023-11-29)

#1215

Stávající budova tam historicky již patří, chrání cestující před povětrnostními vlivy, obsahuje i parkoviště. Odmítám Abú Prahí.

Libor Matula (Praha, 2023-11-29)

#1216

Návrh devastuje kvalitní stavbu, odporuje ekologickým požadavkům, nezapadá do pražského centra, stíní kulturní památku, cestujícím nenabízí dostatek místa a ochrany před nepřízní počasí.

Renáta Fučíková (Praha, 2023-11-29)

#1218

Stávající odbavovací hala má nezpochybnitelné architektonické kvality a velmi dobře plní svou funkci, navíc byla nedávno rekonstruována!
V Praze a České republice chybí mnoho potřebných infrastrukturních (nejen) staveb, soustřeďme se na ně a nebořme bezhlavě to, co i po 50-ti letech dobře funguje!
Před cca 15-ti lety se ve sdělovacích prostředcích probírala nutnost pražského podzemního železničního spojení spolu se stanicí Opera/Hlavní nádraží a zároveň se snad stále uvažuje o trasování severního směru metra D přes Hlavní nádraží. Z mého pohledu by dávalo smysl vůbec uvažovat o nové stavbě odbalovací haly jedině v tomto kontextu.
Ten kdo vypsal tuto nesmyslnou architektonickou soutěž by se měl zamyslet nad tím, jak dobře hospodaří s finančními prostředky, které mu byly svěřeny.

Pavel Adámek (Praha, 2023-11-29)

#1223

V našem podnebí bude prostor brzy ve špatném a depresivním stavu

Jana Prekova (Praha, 2023-11-29)

#1224

Je to velmi špatný návrh, jak výtvarně, tak technicky a hlavně provozně. Je třeba se s hledáním řešení případné přestavby vrátit na začátek.

Jan Mazanec (Praha, 2023-11-29)

#1225

Podepisuji, protože mi to přijde jak pěst na oko.....Nehodí se to do dané lokality ani do naší republiky.

Martina Prchalová (Čelákovice, 2023-11-29)

#1228

Podepisuji, protože se mi nový návrh nelíbí, do Prahy se nehodí.

Ester Fišerová (Praha 3, 2023-11-29)

#1234

Návrh bohužel prakticky likviduje výraznou architekturu nové odbavovací haly, která patří mezi architektonicky nejvýznamnější objekty 80. let. Ubourání její části je naprosto necitlivé. Byl by to další barbarský přístup k moderní pražské architektuře (hotel Praha, Transgas...). Hala i park revitalizaci jistě zaslouží, ale to jde i bez bourání fungující stavby.

Viktor Tuček (Praha, 2023-11-29)

#1235

Nesouhlasím s tímto naprosto necitlivým zásahem do stávající stavby Hlavního nádraží s architektonicky ceněnou budovou z období 70./80.let minulého století. Jejím zbouráním či jen necitelným zásahem nenávratně Praha přijde o architektonický skvost reprezentující jednu epochu architektury v ČR. Naprosto nechápu, kde vůbec vznikl tento nápad a do zadání se nedalo zachovat tuto unikátní stavbu a citlivě ji doplnit. Doufám, že toto byla jen snaha vyvolat diskusi a probudit lidi k odporu. To se asi povedlo.

Oldřich Mach (Hradištko, 2023-11-29)

#1239

Stručně řeceno mně vadí demolice původní haly a místo ní stavba obrovsky drahé střechy. Určitě by to šlo praktičteji.

Marek Drašnar (Praha 3 , 2023-11-29)

#1240

Jsem nesmírně nasranej. S prominutím. Stavba na první pohled funguje krásně, ale v celkovém kontextu nedává absolutní smysl. A pokud někdo chce vyřešit momentální situaci na Hlaváku, tak tím pádem asi nechápe, kde je problém. Odbavovací hala to není. Stačí orpavdu jen pár věci coby přistavit, či zrekonstruovat, ale kompletně ji sundat? Praha má opravdu jedinečnou vlastnost - kombinovat klasické architektonické styly právě s brutalismem. Má to tu zakořeněnou historii a zbavovat se toho je absolutně irrelevantní.

Filip Král (Lety, 2023-11-29)

#1241

Podepisuji, protože jsem pro zachování odbavovací haly Hlavního nádraží v Praze z roku 1977.

Zdeňka Niedermeierová (Praha 8, 2023-11-29)

#1243

Vítězný návrh destruuje kvalitní architekturu 70. let, aniž by sám nabídl přesvědčivě lepší řešení. Je-li deklarovaným cílem projektu i udržitelnost, pak je navíc absurdní bourat existující stavbu a vytvářet novou.

Jakub Kocmánek (Praha, 2023-11-29)

#1244

V šedesátých letech, kdy probíhala soutěž na první rozšíření odbavovací haly tak byla architektura začátku 20. století považovaná za pověstné „fujky fuj“. A přesto ani tehdy nikoho nenapadlo zbourat Fantovu budovu. Ani zadavatele, ani vítěze a tím ani porotu. Všichni věděli, že funkčně nestačí, nicméně ji zachovali, v rámci svých požadavků využili a doplnili.
Tehdejší nová část je ostře sebevědomá a v hmotě se Bočanova brutalistická kolej na sloupech doplněná Šrámkové věžičkami pasuje s jemnými štuky secesně symetrické fasády. A i když dělá dostavba silácká gesta, tak stále zdvořile přenechává dominanci staré budově.
Dodnes každý z nás může posoudit, komu svědčí čas lépe.
Hrají fair-play.
Tedy až po dnešek.
Nová doba neurvale vyrazí zuby brutalistní dostavbě, zanechá pár věžiček jako chrup staré dámy a přes dílo zkázy přehodí květovaný ubrus. Aby toho nebylo málo udělá vše proto, aby na starou budovu nebyl žádný komplexní pohled.
Některá architektura holt umí být sebevědomá a jiné ve své slabosti nezbyde než být arogantní.

Martin Tomáš (Nučničky, 2023-11-29)

#1247

Jsem za zachování (opravu) původní stavby.

Eliška Suková (Praha , 2023-11-29)

#1248

Je už nějakou podivnou tradicí v Česku , nevážit si práce našich předchůdců , kteří ještě nedávno žili , byli po odborné a lidské stránce osobnosti hodné obdivu a vytvořili díla, která pravděpodobně ocení veřejnost až mnoho a mnoho let po jejich odchodu. Hala Hlavního nádraží v Praze je jednoznačně touto stavbou, která vznikla ve složité době reálného socializmu a přesto snese srovnání se světovou architekturou té doby. Je to stavba, která nese jedinečný příběh svého vzniku, rukopisem svých autorů reprezentuje jedinečné spojení dvou architektonických stylů . Nic z toho nemá a nikdy mít nebude vítězný architektonický návrh Henning Larsen Architects. Jako autorizovaný architekt , člen Akademie a dělník české architektury se připojuji k petici za zachování nové odbavovací haly Hlavního nádraží v Praze a k odmítnutí vítězného návrhu.
V Plzni 29.listopadu 2023 Václav Ulč

Václav Ulč (Plzeň 2-Slovany, 2023-11-29)

#1249

Pokud se něco zbourá už nikdy se to nevrátí zpět. Při každé přestavbě by měly být respektovány historické hodnoty. Vždy by měla být dána přednost projektu, který respektuje a vychází z toho, co vybudovaly předchozí generace. Dřevěná letní pergola se hodí do zcela jiných klimatických podmínek a nerespektuje lidské potřeby být chráněn před povětrností. A pokud se měl zadáním vyřešit hlavně "Sheerwood", tak to šlo zahradnickým řešením, které neumožní živlům bivakovat a umístěním sklopných nebo výsuvných , uzamykatelných a placených laviček nebo jednotlivých sedáků. Na ty bych vypsala soutěž. Automaty s čipy nebo QR kody na odemknutí lavičky 1. hodina za 20,00 Kč, a každá další za 40,00 Kč, jako parkování. Myslím, že počet bezdomovců by se rychle a rapidně snížil.

Marie Maňásková (Babice, 2023-11-29)

#1257

Podepisuji, protože souhlasím s názorem, ze nynější budova splňuje jak funkcni celek s parkovištěm a prostorem, tak odrazí architekturu města jako historického středu republiky a střetu různých směrů rozvoje. Navrhované řešení nejen ze potírá funkčnost původní budovy, rozvíjí navíc myšlenkový směr, který se v širokém okolí výstavby ničemu nepodoba a trochu připomíná nedávno postavenou zvrácenost v pražských Košířích, kde mezi rodinou výstavbou vznikl neschvaleny patrový “záměr”.

Petr Svoboda (Praha 13, 2023-11-29)

#1262

Je to hezké, a jistě to dalo pacholkům práci, ale absolutně to nerespektuje genius loci, do Prahy se to nehodí, a už vůbec ne na Hlavní nádraží, nechte to jak to je teď, nebo vyberte jiný návrh respektující stávající architekturu

Michal Juritka (Praha 1, 2023-11-29)

#1271

Praha si nezaslouží aby stavby vzniklé v minulosti a reprezentující dobový architektonické styly byly bourány. Navíc nahrazeny stavbami, jejich funkčnost a uživatelský přínos je nižší. V tomto případě se jedná o extrémní příklad, kdy dřevěný přístřešek nahrazuje budovu, parkoviště a zhoršuje průjezdnost komunikaci. Nechápu myšlenkové pochody těch co daný návrh vybírali.

František Ureš (Praha, 2023-11-29)

#1275

Nelíbí se mi zamýšlený materiál k použití (dřevo), bourání části stávající budovy a hlavně kácení vzrostlých stromů v přilehlém parku a v neposlední řadě absolutně přemrštěná cena tohoto projektu.

Irena Hubers Hanáčková (Oosterbeek, 2023-11-29)

#1276

Nová úprava je zcela nevhodná pro místní klimatické podmínky a nerespektuje památkovou ochranu původní haly.

Jiří Hladík (Praha, 2023-11-29)

#1278

Podepisuji, protoze hlavak ma jedinecny vzhled a ducha doby a prijit o to je obrovska ztrata; Praha je bohata na ruzne atchitektonicke skvosty a delat z ni bezduche mesto bouranim historie je zlocin nejvyssiho kalibru!

A druhy duvod: udelat pred hlavakem takhle otevreny prostor je ad absurdum! Bude tam pouze vetrno, zima a absolutne neunosne klima.

A za dalsi... v meste, ktere resi, ze se v lete prehriva, chteji ekologicky Danove zrusit travniky ... tak to znamena ztratu destove vody, nula kvetin pro hmyz, a prehrivani ovzdusi.

Jo a pro ty "slavne prazske cyklisty" zatim nikdo nepostavil stojany u vlaku ...jasne, stoupla by kradez kol ...

Judita Petrikova (Praha, 2023-11-29)

#1279

Současná podoba Hlavního nádraží respektuje v maximální míře historickou budovu a je funkční. Schválený návrh je arogantní a pro Prahu zcela nevhodný, opravdu patří někam na Blízký východ. Navíc nepřináší žádné nové benefity, byly by to vyhozené peníze.

Jindřich Nosek (Praha 2, Vinohrady, 2023-11-29)

#1287

Podepisuji, protože plně souhlasím s textem petice.

Zdenek Zabilansky (Praha, 2023-11-29)

#1288

Absolutní neúcta nejen kde druhé nejvýznamnější secesní památce v Praze, ale i k architektuře 70. a 80. let.

Roman Čelechovský (Praha 6, 2023-11-29)

#1291

Navrch vypada hrozne. Navic drevo bude trpet v nasem podnebi. Potrebujeme efektivni, pohodlne a vkusne nadrazi, aby bylo moderni, hezke, ciste a hlavne s toaletama ZDARMA!!!!!!!!!!!!

Marketa Skoupa (Hlušice , 2023-11-29)

#1293

Návrh nezapadá do pražského kontextu, jeho prvky odpovídají především architektuře jižních států nebo blízkého východu. Nebere se ohled na české klima a díky absenci fasády je otevřena povětrnostním vlivům.

Martina Zajícová (Králův Dvůr, 2023-11-29)

#1294

Podepisuji, protože plně souhlasím s textem petice.

Tomáš Estefányi (Brno, 2023-11-29)

#1298

Podepisuji, protože nesouhlasím s demolicí hodnotné budovy nádražní haly ze 70.let a proto, že nová pergola nezapadá do Prahy, architektonicky se nehodí k secesní budově nádraží, je moc vysoká, konstrukce je z málo trvanlivého dřeva. Pergola za 2 miliardy je ekonomický i architektonický nesmysl.

Vladimír Filip (Praha, 2023-11-29)

#1309

Kdyby se radši intenzivněji řešil železniční most u Vyšehradu...

Eva Bartošová (Loděnice u Berouna, 2023-11-29)

#1317

V dnešní době mi přijde investice v řádu 2 mld. korun do snížení funkčnosti budovy, která má plnit primárně úlohu čekání na vlak za všech okolností přemrštěná. Funkčně by se dalo zvládnout lépe, primárně se nemá jednat o architektonický skvost, ale plně funkční budovu za přijatelnou cenu.

Jakub Nesvadba (Opolany, 2023-11-29)

#1322

Zbourání nedávno rekonstruované haly z roku 1977 je další dehonestace celé Prahy. Nové řešení vypadá jako někde v Číně, naprosto poškodí za nemalé finanční prostředky rekonstruovanou secesní Fantovu budovu. DOST ničení Prahy developery a politiky!

Martin Kubík (Praha+4+Nusle, 2023-11-29)

#1325

Necitlivych zasahu do prazske mestske krajiny bylo v centru jiz dost.

Rudolf Prekop (Praha 3, 2023-11-29)

#1329

Návrh je exotický, nebere v úvahu klimatické podmínky a podstatu kulturní památky.

Ivan Anděra (Praha, 2023-11-29)

#1331

Plánovaná přestavba je nevkusná a nefunkční

Jirka Houska (Praha 2, 2023-11-29)

#1337

Vlakem jezdím z hlavního nádraží několikrát týdně a často tam čekám. Nedovedu si představit, že bych tam seděl v průvanu. To už si rovnou můžu jít na nástupiště

Hana Tobiášová (Ústí nad Labem , 2023-11-29)

#1342

Zajímalo by mě, kdo z těch údajně 26 návrhů vybíral a jaké byly ty ostatní, a jak je možné, že vybral zrovna tohle.

Více nevhodný, hůře funkční, dražší a místně nesmyslnější návrh by se asi našel těžko. O ignoranci vůči historické architektonické hodnotě původní haly, nerespektování statusu kulturní památky a nevratné škodě způsobené zbouráním ani nemluvě.

Vítězná volba tohoto absurdního návrhu působí totiž jako výsměch Praze a její historické architektuře, cestujícím a jejich potřebám, pražským občanům i daňovým poplatníkům obecně... nebo prostě jako přezíravá drzost patologicky arogantní entity, t.č. bohužel u koryta a kormidla.

Nepotřebný nesmysl za dvě miliardy - v době, kdy prý není dost peněz ani na věci potřebné a smysluplné.
🥺

Helena Wau (Praha, 2023-11-29)

#1354

Nechci tady nechci Abú Prahí! :-)

Jiří Holba (Praha 7 - Holešovice, 2023-11-29)

#1355

Současná odbavovací hala patří ke kvalitní architektuře své doby a likvidovat ji by bylo barbarství.
Navrhovaná nová podoba by měla cosi do sebe, ale ne tam, kde by to bylo na úkor jiné hodnotné budovy. Tento nový projekt bych tedy doporučoval uplatnit tam, kde momentálně žádná pořádná staniční budova není - v Praze se to týká například nádraží Praha Vysočany.

Miloš Hlávka (Nový Knín, 2023-11-29)

#1357

Mela by se zachovat brutalisticka pamatka

Nella Lohrová (Praha, 2023-11-29)

#1359

Je to nesmyslné, předimenzované, drahé, zbytečné a to vybrané je nevhodné do našeho klima. 50 let je nádraží semeništěm špíny a místo úklidu vyhodíte 2 miliardy

Jiří RYS (Praha 13, 2023-11-29)

#1361

Naprosto souhlasím s textem petice

Ondřej Svatoš (České Budějovice, 2023-11-29)

#1367

S návrhem nesouhlasím.

Natálie Poláková (Praha, 2023-11-29)

#1375

Protože je to bída.

Vojtěch Vodička (Litoměřice , 2023-11-29)

#1376

Nejsme Arábie a je to zbytečně drahé

Jaroslava RYSOVÁ (Praha 13, 2023-11-29)

#1378

Se zněním petice se bez výhrad ztotožňuji.
Není důvod k tomu, aby zde něco nové vznikalo jak na úkor starého, tak i na úkor pohodlí cestujících.

Ales Palkoska (Krhanice, 2023-11-29)

#1379

Stavba naprosto nevhodná do našich klimatických i architektonických podmínek. Pohodlí cestujících naprosto pominuto. Jsem pro zachování stávající budovy, samozřejmě po KVALITNÍ rekonstrukci.

Helena Novákova (Praha, 2023-11-29)

#1380

Přepracování návrhu mi přijde naprosto nerozumné a hloupé.

Kateřina Zahradníková (České Budějovice, 2023-11-29)

#1381

Nelíbí se mi tento dřevěný stan, spíše pergola. Nerespektuje současnou pražskou zástavbu. Že je to ekologické dřevěné mne zase tak neoslovuje. Podle mne se tato konstrukce hodí spíše do států jako je Dubaj. (Vzdušná). Znám projekty tohoto dánského studia, ale v tomto případě mne docela zklamali. Já bych byl opravdu rád, aby naši radní toto ještě přehodnotili. Osobně jsem za třetí návrh. Kdy už. Mne fakt mrzí, když už se chtějí najít v rozpočtu města takový peníze tak toto tak dopadne: my jsme to mysleli dobře, ale dopadlo to jinak. ALE teď si za to budem stát. Přece nestratíme tvář.

Josef Vocetka (Praha 8, 2023-11-29)

#1382

Daný projekt se k hl.vl.n. vůbec nehodí.

Hana Dušková (Praha, 2023-11-29)

#1383

Nesouhlasím se svévolným porušováním památkové ochrany, likvidování fungujících, zrekonstruovaných a architektonicky hodnotných staveb, což se v případě NOH Hlavního nádraží děje.

Tomáš Hlaváček (Brno, 2023-11-29)

#1384

Podepisuji, protože souhlasím.

Světla Hanke Jarošová (Praha 8, 2023-11-29)

#1388

Podepisují, protože se plně ztotožňuji s textem petice nejen jako průvodce Prahou, obdivovatelka kvalitní architektury 2.pol. 20.století, ale také jako řadová občanka naší metropole.

Alena Košťák Brodaová (Praha 10, 2023-11-29)

#1389

Konstrukce, která vyhrála, stejně jako konstrukce, která se umístila na druhém místě, absolutně "zabíjejí" původní historickou Fantovu budovu, která by byla za novým zastřešením jak za zdí. Na vizualizacích, ať je pohled z libovolné strany, není stará budova vůbec vidět. Nezanedbatelným je pro mě i fakt, že místo toho, aby byl v pražských podmínkách zachován dostatečně velký shromažďovací prostor s komfortem proti povětrnosti a to včetně vstupů do metra, je volen nechráněný otevřený přístřešek.

Ondřej Šnajdr (Praha 4, 2023-11-29)

#1390

Aktuální podoba budovy se mi líbí, nesouhlasím s jejím zbouráním. Návrh je naprosto nepraktický, zmenšuje "krytou" vnitřní část. Navíc dřevěná konstrukce jistě nebude mít takovou životnost jako stávající budova.

Šnorová Veronika (Sázava, 2023-11-29)

#1396

... nesouhlasím se zbouráním stávající budovy a jejím nahrazením megalomanskou, nefunkční a do našich končin nehodící se konstrukcí!!! Označení "Abu Prahí" mluví za vše... Návrh na třetím místě je mnohem lepší a citlivější k dané lokalitě...

Václava Horáková (Brno, 2023-11-29)



Placená propagace

Tuto petici nabídneme 3000 lidí.

Zjistit více...