Proti podněcování k nenávisti ve hře "Naše násilí" v Brně.

Komentáře

#6402

Je to zneuctění Ježíše Krista.

Halina Tasková (Třinec, 2018-05-26)

#6403

Tato hra uráží naše náboženské cítění, na prvním místě je ale urážkou samého Ježíše Krista

Ludmila Steinbauerová (Pardubice, 2018-05-26)

#6406

Nesouhlasím s uvedením představení, které uráží náboženské smýšlení občanů. Je vyjádřením neúcty ke křesťanství i islámu,

Ludmila Karbowiaková (Zbyslavice, 2018-05-26)

#6411

Nepřeji si,aby se šířily nepravdive udaje o Ježíšové smrti,aby nekdo učil lidi lži.Jde to i proti cirkvi.Ježíšova smrt,že zemřel za naš hřich byla dukazem jeho obrovské lásky k nam lidem.A taky jeho život byl plny laskavych skutků a stavěny na lasce,on chce pro nas jen to nejlepši.

Pavel Barabáš (Valašská Bystřice 731, 2018-05-26)

#6417

Podepisuji, protože zobrazení Ježíše Krista znásilňujícího ženu je zcela proti podstatě křesťanské filozofie a je hrubě urážející všechny lidi, pro které je Ježíš Kristus duchovní nebo morální autoritou.

Ondřej Sobotka (Praha, 2018-05-26)

#6418

Svým podpisem protestuji proti nastudování a uvedení hry "Naše násilí a vaše násilí" v Národním divadle Brno, protože svým obsahem hluboce uráží mé náboženské cítění.

Ptaszek Vladimír (Petřvald u Karviné, 2018-05-26)

#6419

Nesouhlasím s takovýmto zobrazováním Ježíše - je to přece úplný nesmysl. Autor hry se chce pouze zviditelnit kontroverzním divadlem - o nic jiného než o peníze mu nejde... Je to velice urážlivé a ve vyspělé demokratické společnosti by nemělo docházet k urážkám a zesměšňování osob, které si to naprosto nezaslouží....

Jana Komišová (Plzeň, 2018-05-26)

#6425

Souhlasím s peticí, protože hanobení Ježíše Krista představuje urážku osob, které Ho vyznávají (křesťané) - "Kdo veřejně hanobí... skupinu osob... pro jejich vyznání..." (viz níže) . Divadelní představení "Naše násilí a vaše násilí" se přesně tohoto dopouští.

Divadlo má na společnost vliv srovnatelný s televizí, tiskem, atd., tedy i další podmínky jmenované níže jsou divadelním představením naplněny.

Moc děkuji za organizaci petice!

Trestní zákoník ČÁST DRUHÁ HLAVA X Díl 5 § 355

§ 355 Hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob
(1) Kdo veřejně hanobí
a) některý národ, jeho jazyk, některou rasu nebo etnickou skupinu, nebo

b) skupinu osob pro jejich skutečnou nebo domnělou rasu, příslušnost k etnické skupině, národnost, politické přesvědčení, vyznání nebo proto, že jsou skutečně nebo domněle bez vyznání,

bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.

(2) Odnětím svobody až na tři léta bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1
a) nejméně se dvěma osobami, nebo

b) tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem.

Radka Konupková (Praha, 2018-05-26)

#6426

Dobrý den,
jsem proti tomu, když někdo hanobí křesťanství nebo jakoukoliv jinou víru. Hra v brněnském divadle Husa na provázku podle mě porušuje práva a svobody v ČR. Tato hra uráží křesťany!
Policie a jiné složky ČR by měly zasáhnout a tuto hru zakázat!

Pavel Knotek (Zlín, 2018-05-26)

#6430

Podepisuji , protože to byla slabota, příště bych rád, aby na diváky padaly ze stropu hovna, to bude pravé umění...

Dominik Hušt (Zlín, 2018-05-26)

#6431

Je to drzost vůči Bohu.

Hana Jechová (Liberec, 2018-05-26)

#6435

Jedná se o neúctu a pohrdání nejsvatějších hodnot pro věřící. Je to vrchol dehonestace těch nejniternějších záležitostí pro zbožné lidi. Tolerováním takových způsobů znamená schvalování zneucťování druhých lidí, a výsměch Bohu, ať už v něj někdo věří, nebo ne.

Pavel Hýbl (Horní Benešov, 2018-05-27)

#6436

Protože jde o hrubé znevážení osoby Ježíše Krista. Je to ostuda pro ČR a zvlášť Brno. Na světě je 2 mld křesťanů. Strašná ostuda.

Michael Markovics (Straškov, 2018-05-27)

#6442

STOP FAŠISTICKÉMU HAVLÉRSKÉMU TERORU BRNĚNSKÝCH SUDEŤÁKŮ NA PROVÁZKU !!!

Stanislav VACULÍK (KOLÍN, 2018-05-27)

#6446

Jsem křesťanka a tato inscenace je nechutnou, zvrácenou, na lži založenou interpretací osoby Božího Syna, Pána Ježíše Krista. Bližší pohled do slov Bible ukazuje pravou podstatu Boha, který je postavou morální, spravedlivou, laskavou, láskyplnou, mající v nenávisti zlo a všechny jeho projevy. Souhlasím se zněním této petice. Vidím, že tato hra ukazuje znepokojivý morální stav lidstva. "To vám říkám a dotvrzuji jménem Páně: nežijte tak, jako žijí pohané podle svých marných představ. Mají zatemnělou mysl a odcizili se Božímu životu pro svou nevědomost a zatvrzelé srdce.Otupěli, propadli bezuzdnosti a s chtivostí dělají hanebné věci. Vy jste se však u Krista takovým věcem neučili – pokud jste ovšem o něm slyšeli a byli v něm vyučeni podle pravdy, která je v Ježíši." Bible, List Efezským, 4:17-21. Tak, jako se kdysi postavil za pravdu David v boji proti Goliáši, který urážel Boha, měli bychom i my, křesťané.

Michaela Vlková (Hradec Králové, 2018-05-27)

#6453

Podepisuji protože se mi to nelíbí, a nemohl to vymyslet člověk se zdravím rozumemStejskal

Tomáš Stejskal (Přerov, 2018-05-27)

#6455

znevážení posvátné osobnosti Pána Ježíše Krista - bohočlověka.. Ano, je to vaše násilí...
Běla Göthová

Běla Göthová (Brno, 2018-05-27)

#6459

Ježíš Kristus je historická osoba, která rozdávala lásku, naději, spojovala lid a léčila. Jeho život byl důstojný. Obětoval se za nás. Již tehdy byl vydán posměchu. Nedělejme stejnou chybu znovu. Citát - Otče, odpusť jim, vždyť nevědí, co činí.

Antonín Marek (Boskovice , 2018-05-27)

#6467

Tato hra hanobí Boha a uráží křesťany.

Anna Dušková (Manerov, 2018-05-27)

#6468

Protože pro mě jako křesťana je to rouhání a jako občana zneuctění obecně respektovaných hodnot.

Michal Krchňák (Liberec, 2018-05-27)

#6469

Nesouhlasím se zesměšňováním jakéhokoliv náboženství. Málokdo si uvědomuje, že vlna násilí v Evropě začala zveřejněním karikatur Mohameda v dánském časopise před několika lety.

Jaroslav Grygar (Kyjovice č.40, 2018-05-27)

#6472

Navádí lidi k nenávisti a uráží křesťany a Ježíše.

Marie Dušková (Manerov, 2018-05-27)

#6473

Je to šílená hra bláznivého demagoga, který kolem sebe chrlí jen nenávist a pohrdání. Tuto hru můžou hrát jen hnusy na provázku.

Anna Boháčková (Manerov, 2018-05-27)

#6474

Podepisuji ,protože kazí morálku vsech diváků,prezentuje nepřijatelné násilí a hanobí křesťanství.

Martina Kučerová (Chabařovice , 2018-05-27)

#6478

Hanobení náboženství

Stanley Lorenc (Kamenický Šenov, 2018-05-27)

#6479

Podepisuji, protože hra je urážlivá vůči osobě Ježíše Krista, osobě Boha a člověka, který se obětoval za každého z lidí, aby je vykoupil ze záhuby, následku hříchu a zla lidstva, když nám tím současně ukazuje cestu křesťanské lásky, ke které nás vybízí. Zobrazení Krista jako násilníka je proto odsouzeníhodnou urážkou Boha a urážkou křesťanské víry. Tuto necitlivost, výraz absence jakékoli úcty, vycházející patrně z nevzdělanosti a hlouposti nelze přijmout ani v rámci divadelního představení.

Jan Czernin (Dymokury, 2018-05-27)

#6482

Zvedá mě to adrenalin, ta neúcta k věřícím a hanobení státních symbolů

Miloslava Šimčáková (Křepice, 2018-05-27)

#6483

Je to hnus tohle představení

Jan Necas (Křepice, 2018-05-27)

#6487

Netušil jsem, jak hluboko mohou klesnout rádoby herci a co lze ještě vydávat za umění. Někdo kompetentní by to měl zarazit.

Stanislav Zahradník (Stará Paka, 2018-05-28)

#6490

Souhlasím a podepisují. Burger.

Josef Burger (Kladno, 2018-05-28)

#6491

Nelibi se mi znevazovanistatniho symbolů v této hře

Petr Jankto (Praha, 2018-05-28)

#6492

Podepisuji protože je to krajně urážlivé

Marián Hromada (Brno, 2018-05-28)

#6493

nemyslitelne je taketo svinstvo(slusne povedane)

KRISTINA MACEJECHOVA (SáSA, 2018-05-28)

#6494

Toto divadelní představení hrubě uráží Boha v osobě Ježíše Krista. Jeho utrpení a výkupná smrt na kříži nesmí být za žádných okolností zneuctěna.Já jako věřící člověk proto musím pozvednout hlas a rozhodně vyjádřit své znechucení z toho jak pošlapáváme hodnoty, které utvářely dějiny našeho národa od doby příchodu zvěrozvěstů.

Martina Plocková (Městská Habrová, Rychnov nad Kněžnou, 2018-05-28)

#6495

Nesouhlasím s debilizací společnosti, pokud jste na tom podobně, podepište také petici za vystoupení z EU.

Jan Dvořák (Litoměřice, 2018-05-28)

#6496

Inkriminovaná scéna je nehoráznou urážkou cítění každého křesťana a tím i hodnot, ze kterých vyrostla kultura a sociální struktura Evropy

Pavla Kšicová Ing. (Praha, 2018-05-28)

#6498

Děkuji všem, kdo byli na místě a protestovali tam.

Iva Kubová (Brno, 2018-05-28)

#6499

Podepisuji, protože jsem zhnusena znevažováním osobnosti našeho Pána a spasitele Ježíše Krista.

Anna Svatušková (Praha, 2018-05-28)

#6502

Vaculikova

Lenka Vaculikova (Brumov, 2018-05-28)

#6504

Podepisuji, protože tato divadelní hra zneucťuje osobu Ježíše Krista, který je důležitý hlavně pro křesťany, a tedy uráží i samotné křesťany.

Renáta Šamajová (Horní Domaslavice , 2018-05-28)

#6506

Podepisuji, protože tato hra mě hluboce uráží.
Je pro mě nepřijatelná a šokující.

Ivana Kubíčková (Slatinice 355, 2018-05-28)

#6507

Tato hra je totálně nemravná a nemorální (upozorňuji, že mravnost a morálka jsou 2 odlišné kategorie!)

Libuše Simandlová (Praha, 2018-05-28)

#6508

Podepisuji, protože nesouhlasím s tím, aby takovýmto nestydatým způsobem zobrazovali postavu Ježíše Krista a tím uráželi jeho osobu a všechny, kteří jej mají v úctě. Zároveň také souhlasím s tím, že je to za hranicí slušnosti a svobod ostatních osob podle Listiny základních práv a svobod. Hra podněcuje v lidech pocity, které dle mého názoru rozhodně nevedou k úctě k náboženství a úctě k víře druhých lidí, ale k přesnému opaku.

Anna Šamajová (Frýdek- Místek, 2018-05-28)

#6509

Tohle není umění, ale žumpa. Je to urážka křesťanství a všech slušných lidí.

Eva Poláková (Olomouc, 2018-05-28)

#6510

Podepisuji, protože toto je hodně přes čáru!!! Je to přímý útok nejen na křesťanství, ale také na naši civilizaci. Navíc dost ubohý útok, jak ze čtvrté cenové skupiny! Jsem zhnusen...

Radomil Pernica (Brno, 2018-05-28)

#6512

Jsem byl ředitelem Glaserem označen za lůzu,fašistu,nacistu.Nesouhlasím s tímhle do nebe odporným činem.

milan czaker (březová u uherského brodu, 2018-05-28)

#6513

Podepisuji protože "Ježíš sestupující z kříže znásilní muslimku", je dle mého názoru za hranicí svobody projevu, natož kultury a umění. Uráží toho, jehož učení přineslo přesto že bylo různě zneužíváno, více dobra než zla, více lásky než násilí. Uráží památku i našich předků Chelčického, Husa, Komenského, Masaryka a dalších, kteří by asi také netleskali.

Richard Simet (Vimperk, 2018-05-28)

#6517

Nejsem věřící, přesto ctím historické i současné souvislosti křesťanství v naší zemi potažmo v celé Evropě. Zvrácená a nemorální hra mě silně uráží. Tento projev svobody je odpudivý a přesvědčil mě, že někteří "občané" pro "slávu" vlezou do splašek a hnoje.

Zdenka Štulcová (Teplice, 2018-05-28)

#6518

Podepisuji, protože zobrazovat Boha, který projevil lidem lásku vlastní smrtí, jako násilníka, je hanebné. Navíc by bylo dobré si uvědomit, že v dnešní Evropě probíhá situace zcela opačně, než je v této hře zobrazeno. Nikdo nemá větší lásku než ten, kdo za své přátele položí svůj život.

Bohuslava Hofírková (Vídeň, 2018-05-28)

#6521

Pokud by měla hra další otevřený konec , v němž by např.Prorok Mohamed znásilňoval např . Pannu Marii , byla bych ochotna uvěřit tomu , že se jedná o hru o svobodě projevu , byť poněkud naivní a nevkusnou , určenou méně chápavému publiku .Takto ovšem jsem nucena považovat pana ( či soudruha ) ředitele za trapného chudáčka , který se snaží předstírat odvahu tam , kde mu nehrozí žádné nebezpečí odezvy . Navíc podle mého názoru člověk , kterému chybí alespoň minimální národní hrdost, nemůže být ředitelem divadla , které se nazývá Národní .

Daniela Winterová (Praha, 2018-05-28)

#6522

In hoc signo vinces!

Marek Winogrodzki (Havířov, 2018-05-28)

#6523

Zvrhlost v jakékoliv podobě nepatří na kulturní scénu.

Helena Wiechová (Ostrava, 2018-05-28)

#6524

Vážení,
velmi Vám děkuji za precizní přístup k problému. Ano, i já, ač nepokřtěna jsem se doslova otřásla odporem. Nechápu, jak je možné, že vůbec byl vedením divadla dán souhlas k takové produkci. Vždyť i tito lidé prostě logicky musí mít mezi svými předky stejně jako já lidi hluboce věřící! Je to, jako by ředitel divadla napsal na svá vlastní vrata : "Jsem prase a na své i vaše předky se.. "
Uráží mne to!!!!

Zuzana Parmová (Bohuňovice, 2018-05-28)

#6527

Tato divadelní hra mě jakožto křesťanku velice zraňuje, jelikož uráží nejbližší osobu v mém životě, která s hříchem nemá nic společného, ba naopak rozdává všude svou lásku a je vzorem čistoty. O to více mě uráží, že je prezentována jako pravý opak sebe, jako násilník. Myslím, že tato hra přesáhla úroveň snesitelnosti a jisté tolerance v rámci demokracie této země.

Magdaléna Poláková (Praha, 2018-05-28)

#6528

Jako křesťana a katolíka se mě tato “inscenace” hluboce dotkla. Jsem otec dvou dcer, kterým předávám křesťanské hodnoty. Nevím jak svým dětem vysvětlit, že Ježíš, který položil život za KAŽDÉHO člověka na zemi je ten, kterého tito aktéři vykreslují ve své inscenaci jako násilníka. Necítím nenávist, ale opravdu zármutek z toho kam to tito lidé dopracovali.
Děkuji, že jsem se mohl vyjádřit.

Tadeáš Vážan (Velká Bystřice, 2018-05-28)

#6532

Podepisuji, protože se mi tato divadelní hra nelíbí.

Martin Polák (Praha, 2018-05-28)

#6538

Jsem věřící - evangelička - ale znám i mnoho ateistů, kterým se výrazové prostředky této hry nelíbí. Podle mne by se nemělo urážet žádné náboženství, protože je to velmi osobní a niterná věc každého člověka.

Ladislava Pfeferová (Kladno, 2018-05-28)

#6539

Podepisuji tuto petici, protože jsem křesťan a nechci se dívat, jak je moje náboženství zesměšnováno. Tato hra mě velice pobuřuje a co víc, poštvává lidi proti sobě.

Ludmila Bláhová (Praha, 2018-05-28)

#6540

Chci

Tereza Blaštíková (Zeleneč , 2018-05-28)

#6543

Dle meho názoru tato divadelní hra podporuje hanobení národa a víry. Jsem křesťan a vulgární zneužití postavy Ježíše na prknech renomovaného moravského divadla mne uráží.

Miroslav Stejskal (LANŠKROUN, 2018-05-28)

#6544

Cítím se především dotčený bezprecedentním a hrubým zneuctěním Pána Ježíše Krista a pociťuji to jako útok na všechny křesťany v naší zemi. Jsem také pobouřen zneuctěním vlajky České republiky.

Pavel Musil (Praha 9, 2018-05-28)

#6558

Podepisuji, protože jsem věřící křesťanka. Tato hra uráží především Boha,ale i hodnoty, které vyznáváme a uráží i zemi, ve které žijeme - ať už je člověk věřící nebo nevěřící.
Kultura a tradice naší země vyrostly z křesťanských kořenů. Nenahráváme tak urážkou Ježíše Krista převlečenou za tzv. umění a veřejně provozovanou islamismu a islamizaci?
E. Rajtšlégrová

Edita Rajtšlégrová (Rájec-Jestřebí, 2018-05-29)

#6562

Podepisuji, protože kdyby někdo něco podobného ztvárnil o mé kamarádce/kamarádovi, nemlčím ani minutu. Pak je pochopitelné, že mlčet v tomto případě je nemyslitelné. Pokud si někdo své zvrhlé počínání omlouvá Listinou základních práv a svobod, pak je to poměrně ubohé. Dnes je to ale moderní. Urážet druhé, a přitom ze sebe udělat oběť a domáhat se svých práv na úkor druhých. Veřejně prezentovat hnus a vydávat ho za umění. Dříve umění odkazovalo na krásu a přinášelo hodnoty. Dnes jsou zvrácenosti vydávány za umění, pokřivují krásu a ničí hodnotový systém; a to vše jménu svobody projevu. Problém je, že dnes si mnoho lidí myslí, že svoboda projevu spočívá v tom, že si mohou dělat, co se jim zlíbí, ale to jsou na omylu. Má svoboda je potud, pokud nenaruším svobodu druhého - a to ať už duševní či tělesnou. Pokud se autoři této rádoby "hry" chtějí ohánět Listinou základních práv a svobod, pak musí počítat s tím, že se shledají v duchu svobody s jasně se vymezující reakcí.
Autorům petice děkuji za velice inteligentní formulaci obsahu, podloženou pádnými argumenty a za jasné vymezení svého postoje, se kterým naprosto souhlasím.
Co se týče divadla Husy na provázku, být jeho ředitelem, tak se stydím. Třeba ho tato petice ponoukne se hlouběji zamyslet. Bylo by to vhodné.

Dagmar Mojžíšová (Zlín-Malenovice, 2018-05-29)

#6568

Glazer v

Václav Glazer (Holoubkov, 2018-05-29)

#6570

Podepisuji,protože některé scény této hry mě hrubě uráží,útočí naprosto nepravdivě na Boha ve kterého věřím,nestoudnost a prolhanost se schovává za umění.Ani komunisté za minulého režimu neklesli ve svém nepřátelství k církvi a křesťanství tak hluboko!

Karel Šplíchal (Pardubice, 2018-05-29)

#6572

Jsem naprosto otřesena a znechucena tim, ze je vubec mozne takovym zpusobem napadat a dehonestovat same zaklady křesťanstvi. Navic uplně zvracenou formou, ktera se hnusí normalnimu cloveku.

Jitka Marková (Brno, 2018-05-29)

#6573

Je mi z toho zle, překročili jste všechny meze.

Simona Karpetová (Karviná, 2018-05-29)

#6579

Protože toto je vrchol všeho !!!!

Jan Schwarz (Ostrava, 2018-05-29)

#6580

Divadelní prasárna znevažuje křesťanské hodnoty, na kterých stojí převážně celé evropské společenství.

Pavel Matuška (Blansko, 2018-05-29)

#6582

Velmi hluboce mne zranilo, velmi citově a traumaticky mne zasáhlo uvedení takovéhoto díla. Zneužití Ježíše Krista, jenž pro nás tak moc trpěl a obětoval za nás život, jenž změnil dějiny lidstva v té nejčistší a nejhlubší lásce ke každému člověku, je nesmírně hluboce zraňující a urážející snad každého křesťana. Nesmírně mne mrzí, že naše společnost umožňuje bezbřehou ultrasuper liberálnost, kdy se neštítí porušit práva věřících občanů takovou urážkou. Ano, urážkou a ponížením. Rozhodně je mnoho lepších způsobů, jak poukazovat na násilí, než takto kontroverzně a drsně. Jak by se líbilo zastáncům této hry, kdyby někdo "poukazoval" na násilí tím, že by zneuctil památku vašich třeba rodičů takovým způsobe? Jak by se vám líbilo, kdyby někdo tak odporným způsobem zranil vaše nitro?

Marie Šmejkalová (Mělník, 2018-05-29)

#6584

Znesvěcují křesťanskou víru a jejího představitele Ježíše Krista

Dalibor Piruch (Horní Němčí, 2018-05-29)

#6586

Podepisuji, protože toto představení není o svobodě projevu a potírá jakýkoliv respekt a úctu k hodnotám náboženského vyznání až už je jakékoliv.

Kamila Wildmannová (Modřice, 2018-05-29)

#6588

To je jako kdyby Vám někdo veřejně urážel tatínka, také byste se museli ozvat.

Jiří Polák (Praha, 2018-05-29)

#6592

hra hanobí symbol naší státnosti

Vlastimil Absolon (Písek 430, 2018-05-29)

#6594

Podepisuji protože je to urážka Ježíše Krista a je to nemorální hnus

Oldřich Kreuziger (Český Těšín, 2018-05-29)

#6595

Souhlasím s tím, že by hra měla být stažena.

Anna Habánová (Praha, 2018-05-29)

#6597

hanobení státního symbolu, pro kteří v našich dějinách lidé umírali. A primitivní útok na křesťanské tradice. Kam se ještě posuneme?!?!?

Marie Očenášková (PRAHA, 2018-05-29)

#6600

Podepisuji, protože hnůj patří na hnojiště

František Brandýs (Písek, 2018-05-29)



Placená propagace

Tuto petici nabídneme 3000 lidí.

Zjistit více...