Proti podněcování k nenávisti ve hře "Naše násilí" v Brně.

Komentáře

#6001

Podepisuji , protože to je naprosté hanobení Boha , křesťanství a morálních hodnot v životě

Svetlana Zapotocna (Příbram, 2018-05-19)

#6002

Pán Ježíš je pro mne zosobněná Boží láska. Nesouhlasím s tím, aby byl spojován se zlem, kterého se dopouští člověk.

Dalibor Marosz (Třinec, 2018-05-19)

#6005

takové jednání Ježíše v divadelní hře je pro mne naprosto nepřijatelné a uráží mne jako člověka, nejen jako věřícího.

Kamil Škoda (Bělá pod Bezdězem, 2018-05-19)

#6009

Nechci "pochopit", proč pod rouškou "umění" a "svobody projevu" může kdokoli bezmezně urážet moji křesťanskou víru

Jana Pikálková (Praha 10 - Horní Měcholupy, 2018-05-19)

#6012

Podepisuji, protože ctím naše křesťanství a osobu Ježíše považuji za nedotknutelnou. Je to symbol lásky a čistoty. Uráží mne tato hra.

Renata Dočekalová (Želešice, 2018-05-19)

#6016

Divadelní scénka je zvrácená a urážející mou osobu a to nejen vzhledem k mému náboženskému vyznání. Toto už není demokracie !!! Je to smutný odraz naší společnosti, kam to vlastně spějeme? Můžeme si snad dělat už úplně všechno? Je to novodobé pronásledování a psychické týrání všech věřících lidí, tak jako např. existuje pro jiné domácí násilí, rasismus, psychický teror apod. Prostě je tady něco špatně, svoboda je jen zástěrka ,pro mně je to zločinné, rozmazlené a zlomyslné chování režiséra pod zástěrkou extremismu a svobody projevu !!! Co je vlastně svoboda? To se můžeme svobodně navzájem jakkoli urážet? Je mi z toho smutno...

Marie Stašová

Marie Stašová (Chotěbuz, 2018-05-19)

#6020

Protože nesnesu, aby byl hrubě urážen Ježíš Kristus, nezaslouží si to.

Dagmar Školařová (Třebíč 1, 2018-05-19)

#6021

Podepisuji, protože souhlasím se zde uvedenou argumentací a také proto,
aby se Brno vyhnulo Božímu trestu za rouhání.

Jiří Sobola (Brno, 2018-05-19)

#6022

... jsem názoru, že s jistými tématy není vhodné experimentovat. Toto není umění, je to pouhá provokace.

Irena Bogoczov8 (*Cesk7 T239n, 2018-05-19)

#6025

tato divadelní hra je blasfemická a plně se ztotožňuji s organizátory této petice

Věra Burdová (Praha, 2018-05-19)

#6027

Podepisuji, protože tato divadelní hra porušuje LZPS a podněcuje k nenávisti vůči skupině osob a k omezování práv a svobod všech křesťanů, židů a muslimů.

Dan Racek (Brno, 2018-05-19)

#6031

Jednak je to pod úrověň uvažování slušných lidí a jednak to rozsévá nenávist. Věřím, že hra neprojde a bude zakázána.
Kubeček Jaroslav

Jaroslav Kubeček (Rožnov pod Radhoštěm, 2018-05-19)

#6035

Podepisuji, protože jsem věřící katolicka a něco takového mě nejvyššim způsobem uráží...

Radmila Habánová (Praha, 2018-05-19)

#6036

Ježíš Kristus hlásal a žil celým svým životem lásku k bližnímu a stvrdil to svou vlastní krví.
Obsah této hry hrubě překrucuje historickou lidskou zkušenost.
Odváží se Národní divadlo Brno urážet také Mohameda a náboženské cítění muslimů? Nebo si troufne jen na křesťany?

Eva Výborná (Soběslav, 2018-05-20)

#6038

Nesouhlasím už jen s obscénní scénou znásilnění..... Problém vaše/naše násilí se dá "rozebrat" a na něj poukazovat i jinak a kultivovaněji...

Marie Buchtová (Ostrava, 2018-05-20)

#6039

Pretože je to tak nehorázne nechutné, čo si dovolili urobiť a vytvoriť tak absolútne nerealistickú a nesprávnu hru. Pretože Ježiš je asi jediný, ktorý by to za žiadnych okolností neurobil. Pretože toto nie je sloboda prejavu, ale obrovské zneuctenie a nie, nikto si nemôže dovoliť znevažovať a takto urážať predstaviteľa hocijakého náboženstva či viery. Už len z úcty!

Katarína Kováčová (Žiar nad Hronom, 2018-05-20)

#6041

... on byl proklán pro naši nevěrnost, zmučen pro naši nepravost. Trestání snášel pro náš pokoj, jeho jizvami jsme uzdraveni. (Izaiáš 5:53)

Petr Dolák (Hostivice, 2018-05-20)

#6042

Podepisuji, protože tato hra uráží Pána Ježíše Krista a všechny křesťany vůbec. Takto nenávistná hra by neměla být nikdy povolena, ať už by urážela kohokoliv/cokoliv.

Kateřina Merklová (Praha, 2018-05-20)

#6043

Jsem křesťanka a tuto divadelní hru považuji nejen za urážlivou vůči osobě Ježíše Krista i všem křesťanům, ale i za podporování rozdělení lidí s různým náboženským vyznáním (křesťané a muslimové).

Evženie Čermáková (Pardubice, 2018-05-20)

#6046

Podepisuji, protože mám úctu jak ke křesťanství tak k islámu a myslím si, že pro obě náboženství je divadelní hra urážející.

Marie Kubečková (Rožnov pod Radhoštěm, 2018-05-20)

#6048

Celý projekt je satanský,který má jediný cíl a to je urážet Boha. Ježíš Kristus je Syn Boží, bez ohledu na to, jestli s tím někdo souhlasí nebo ne.

Josef Sotoniak (Ostrava Radvanice, 2018-05-20)

#6050

Podepisují protože naprosto souhlasím s peticí.

Zdeňka Labounková (Olomouc , 2018-05-20)

#6052

Podepisuji, protože věřím v Pána Ježíše, ctím Ho a miluji a za další, náš národ bude touto hrou ponížen a zesměšněn a znechucen v celém světě.

Markéta Dobešová (Zubří, 2018-05-20)

#6058

Přece žádný vzdělaný člověk by něco takového nevymyslel a dokonce neuvedl jako divadelní hru! Tato hra může vést k násilí a negativismu ze stran některých občanů vůči věřícím, poněvadž ne každý občan přemýšlí a jedná sám za sebe, ale nechává se vést davem či věří laciným informacím (ať se jedná o určité noviny, televizní pořady či např. divadelní hry).

Anna Zaoralová (Olomouc, 2018-05-20)

#6064

Kéž by si autoři našli lepší zábavu. ...

Naděje Žižková (Hradec Králové, 2018-05-20)

#6065

politováníhodná tvorba, se kterou nechceme souhlasit a kterou odmítáme.

Jaroslav Bajer (Hradec Králové, 2018-05-20)

#6068

Podepisuji, protože plně souhlasím s textem petice.

Pavel Strakoš (Kozlovice, 2018-05-20)

#6069

Podepisuji, protože naprosto souhlasím s textem petice.Obsah divadelní hry je naprosto ostudný! To už je na tom Národní divadlo v Brně tak špatně, že potřebuje ke svému zviditelnění kdejaký šmejd?

Jana Rozková (Velké Němčice, 2018-05-20)

#6070

Výsledek bezbřehého liberalismu, povýšenosti a jediného správného názoru, opovržení tradicemi, křesťanstvím, lidmi i vlastí. Toť tragický výsledek zhoubného působení regulátorů a byrokratů všech úrovní EU a jejich vděčných přisluhovačů. Tzv. umělce nevyjímaje.

Jiří Šimeček (Zlín, 2018-05-20)

#6072

Dávají špatný příklad dnešní společnosti,je to špatné a ohavné,NE zlem přátelé,Ale ANO ,dobrem zvitezime!!!
A v dobrém projevuji Nesouhlas s těmito hrami!

Karel Břoušek (Olomouc, 2018-05-20)

#6073

Podepisuji, protože zásadně nesouhlasím s urážením Spasitele. Za lásku je třeba odplácet láskou, nikoliv urážkami.

Tomáš Klimecký (Havířov, 2018-05-20)

#6074

Naprosto šokující znevážení oběti Ježíše Krista a křesťanských hodnot.

Soňa Michalikova (Třinec, 2018-05-20)

#6078

Hra dehonestující něco / někoho, co / kdo je pro určitou (nemalou) skupinu obyvatel mimořádně pobuřující, je nepřijatelná.

Eva Habánová (Praha, 2018-05-20)

#6079

Podepisuji, protože hra uráží moje křesťanské vyznání.

Helena Kalová (Rozstání, 2018-05-20)

#6080

Podepisuji, protože si myslím, že není možné točit se zády k něčemu tak sprostému a urážlivému jako je tato divadelní hra.

Michal Komárek (Boskovice, 2018-05-20)

#6082

Je to proti Boží lásce

Martin Jan Hácha (Rajhrad, 2018-05-20)

#6083

Jsem křesťan!!!

Karel Kratochvil (Brno, 2018-05-20)

#6084

Je to stejné jako propagace fašismu nebo komunismu, tedy protizákonné

Antonín Navrátil (Olomouc, 2018-05-20)

#6085

Kristus, to je světlo, láska, čistota, milosrdenství, řád... Jak je možné nejsvětlejší osobnost za celou lidskou historii urážet? Jestli si tito darebáci dovolí sehrát toto odporné představení, bude to ohromnou ostudou pro náš český národ! Kde jsou morální hranice?!

JANA HORÁČKOVÁ (RAKVICE, 2018-05-20)

#6086

Nesouhlasim takem hnusem.

Vlastimil Huška (Brno a Ostrava, 2018-05-20)

#6090

Scéna - Ježíš sestupující z kříže znásilní muslimku - hrubým způsobem uráží a dehonestuje základní křesťanské hodnoty a podněcuje ke zvrácenému násilí.

Pavel Wágner (Praha, 2018-05-20)

#6092

Podepisuji tuto petici, protože to co si Martin Glasar a Matěj Holan již dovolují přesahuje všechny meze slušnosti. Jsou to neandrtálci a vítači, kteří se vysmívají křesťanství. Hulváti bez mozku!!

Eduard Novotný (Brno, 2018-05-20)

#6093

S peticí a se vším, co je v ní uvedeno,souhlasím. Trvám na tom, aby tento paskvil nebyl v Brně uváděn! Požaduji tvrdé tresty a odvolání pro Martina Glasara a Matěje Holana!
Doufám, že Žít Brno již v politice skončí! Buď je to samý aktivista nebo mají neziskovky.

Zdena Novotná (Brno, 2018-05-20)

#6094

Tuto petici podepisuji z toho důvodu, že se nejedná o porušení ústavního práva svobody projevu a svobody umělecké tvorby, ale o hrubé zkreslení zásad křesťanské víry. Přitom mají všichni občané ústavně zajištěno právo na svobodu vyznání do níž samozřejmě zařazuji i ochranu morálních zásad víry. Kdyby občané tyto zásady dodržovali, nedocházelo by v současné době ve společnosti k devastaci morálních hodnot. Souhlasím s tím, aby v případě uvedení tohoto divadelního představení bylo na Národní divadlo Brno podáno trestní oznámení a dán požadavek na odebrání dotací na festival přidělených městem Brnem. Nesouhlasím s tím, aby se z veřejných prostředků financovala divadelní představení podněcující k nenávisti a rozdělení společnosti.

Zdenek Borkovec (Brno, 2018-05-20)

#6096

je urážen Ježíš Kristus a křesťanství

jaroslava Vogelová (Humpolec, 2018-05-20)

#6097

Považuji hru za historicky nepravdivou a za podněcování nenávisti vůči křesťanům.

Petr Dvořák (Brno, 2018-05-20)

#6098

Mám v úctě a lásce Ježíše Krista Božího Syna a nejde se neozvat na takové rouhavé,urážející a nevhodné představení.!

Markéta Šivelová (Veselí nad Moravou, 2018-05-20)

#6099

Ježíš je Boží syn a je nepřípustné jej takto urážet.

Jiří Hadrbolec (Háj u Duchcova, 2018-05-20)

#6100

Podepisuji, protože tato hra uráží mou víru a osobnost Ježíše Krista. V tomto případě se nejedná o svobodu projevu ze strany autora, ale o výsměch křesťanství.

Marie Viktorýnová (Brno Slatina, 2018-05-20)

#6101

Podepisuji, protože nesouhlasím s uvedením této hry.Hra uráží náboženské cítění a degraduje osobnost Ježíše krista.

Anežka Bartečková (Brno, 2018-05-20)

#6103

Podepisuji,protože se mě nelíbí. Stejskal

Pavel Stejskal (Přerov, 2018-05-20)

#6105

Divadlo se brani ze je to jen hra ale muzete to rikat lidem jak chcete kdyz se presvedci k nenavisti ktera se podporuje touto hrou. Nekteri krestany nemusi a touhle hrou se prohloubi jejich nenavist.
Hitler byl to samy.

Michal Dolezel (Bludov, 2018-05-20)

#6108

Svoboda slova a projevu by měla končit tam, kde začíná omezovat a zasahovat do svobody druhého, a tam patří i svoboda vyznání. To je v této hře splněno beze zbytku.
Pokud chce někdo oprávněně kritizovat křesťany a křesťanství v historickém kontextu, měl by si vybrat postavy, které byli nebo jsou kontroverzní a ukázat na nich zápory i klady žitého křesťanství. Nemá však žádné právo zcela lživě znevažovat historickou postavu, ke které chová většina lidstva velikou úctu a ještě to vydávat za službu svobodě slova, či za výzvu k diskusi. Holá lež a nenávist nesmí být zaměňována za svobodu projevu; tím jsme si my starší i naši předkové prošli v době komunismu a nacismu měrou vrchovatou a dodnes jsou z toho nezahojené rány.

Josef Mori (Žďár nad Sázavou, Alšova 24, 2018-05-20)

#6111

Podepisuji,protože s tímto pojetím hry nesouhlasím. Je to urážlivé a zahanbující

´Marie Zárubová (Česká LOípa, 2018-05-20)

#6112

Podepisuji petici z důvodu znevážení osoby Ježíše Krista.

Jana Kristková (Čebín , 2018-05-21)

#6116

Souhlasím s textem sdělení. Domnívám se, že hra nebude příliš navštěvována, jelikož ti, kteří sledují senzace bulvárního typu, si většinou vystačí s dostupnějšími zdroji nesmyslů, nebudou se obtěžovat kupovat lístky a chodit do divadla. Hra by tudíž mohla pro nezájem ztratit význam. I přes svůj názor vnímám důležitost této petice.

Marie Vítková (Praha, 2018-05-21)

#6117

Podepisuji petici, protože dehonestace osobnosti Ježíše Krista je výsměchem a popliváním hodnot, na kterých vzešla a stojí naše Evropská civilizace. Pokud se takovému jednání nepostavíme, vracíme se k barbarství, ze kterého nás Křesťanství vyvedlo ke světlu a lidské důstojnosti!

Jan Blecha (Zlín, 2018-05-21)

#6118

Podepisují protože to je hanebnost a neuctivost k tomu co Ježííš vykonal pro všechny lidi a propagace islámu.

Dana Pospíšilová (Nové Město pod Smrkem, 2018-05-21)

#6122

Protestuji proti hře p. Frljiče,která místo aby uklidňovala podněcuje k nenávisti a plně souhlasím s textem "Otevřený dopis Národnímu divadlo Brno

Michael Kryštof (602 00 Brno, 2018-05-21)

#6125

Nesouhlasím s tupením zakladatele křesťanství! Islám je náboženství cca o 600 let pozdější a tak se logicky nikdo z přelomu letopočtů nemohl setkat se žádným muslimem.i

Mária Mašková MUDr. (BRNO, 2018-05-21)

#6126

uvedená divadelní hra souvisí s hanobením náboženství
Trestní zákoníkČÁST DRUHÁHLAVA XDíl 5§ 355

Jiří Čermák (Pardubice, 2018-05-21)

#6131

Podepisuji, protože jde o hanobení Ježíše Krista, překročení jakýchkoliv mravních principů.

Pavlína Sekerková (Olomouc, 2018-05-21)

#6135

To je opravdu absolutně nevhodné.
Jak by se Vám líbilo, kdyby postava Ježíše Krista byla nahrazena např. Václavem Havlem...
Popřípadě Aláhem…!
To by se pak děly věci...

Jan Kovář (Pazderna 46, 739 51, okr. Frýdek - Místek, 2018-05-21)

#6137

Tohle se mi opravdu nelíbí.

Lucie Mrozkova (Třinec, 2018-05-21)

#6138

Podepisuji,protože nesouhlasím se zaměňováním a zesměšňováním osoby historicky spjatou s naší kultůrou.

Pavla Jurajdová (Rožnov pod Radhoštěm, 2018-05-21)

#6140

Dobrý den,
jako právník se připojuji k petici i k podanému trestnímu oznámení a žádám potrestání samotných viníků i jejich přisluhovačů. Znevážení Ježíše se mně osobně dotýká a hrubě uráží kořeny české národní kultury. Naši předci se musejí v hrobě otáčet, pokud vidí co se tu děje!!! Vzpamatujte se národe nebo zanikneš!!! JUDr. Marie Průšová, Praha

Marie Průšová (Praha 4- Chodov, 2018-05-21)

#6148

Podepisuji, protože předmětnou hru považuji za hlubokou urážku mě osobně a celé mojí rodiny.

Martin Boukal (Praha - Řepy, 2018-05-21)

#6156

Podepisuji tuto petici, protože se nepřeji uvedení této hry v divadle Brno

Anna Illková (Horní Kounice, 2018-05-21)

#6157

Podepisuji, protože......tímto podpisem chci, aby platil citát, který má divadelní festival v Brně uveden na reklamním plakátu:
"Svoboda znamená zodpovědnost. To je důvod, proč se jí většina lidí bojí." George Bernard Shaw
Svoboda nám poskytuje možnost svobodně se vyjadřovat, to však neznamená, že si můžeme dovolit absolutně všechno. Svoboda má své zodpovědné hranice právě proto, abychom ji mohli mít a mohli si ji dovolit. Svoboda má práva, avšak i povinnosti!
Stát se svobodným člověkem totiž bolí.
Mám za to, že autor hry nemá vnitřně a dospěle vyrešeny právě otázky týkající se svobody a zodpovědnosti, právě které se v mých očích vnitřně bojí.
Navíc, a to je možná ještě důležitější, je zcela dětinské použít Krista jako symbol násilí, protože to ukazuje na zcela zřejmou neznalost historie, jeho osobnosti a učení.
Ježíš Kristus sám se stal obětí brutálního násilí, aby ukázal hrůzy, které jsou lidé schopni ze strachu, nedostatku svobody a odvahy učinit.
Sám ukazoval sílu nenásilí, odpuštění a pomoci i ve chvílích, kdy osobně násilí čelil, a to do poslední chvíle na kříži. A ukazoval to vždy jako svobodný "člověk".
Tedy, použít jej jako symbol násilí, natož zobrazit jej sestupujícího z kříže (i jako umělecký obraz společnosti a konfrontace dvou náboženství), je nesmyslné a svědčí to o hlouposti, nevyzrálosti a nevzdělanosti autora i herců, kteří se chytili do pasti senzacechtivé "nesvobody".
Chci věřit, že sám autor a lidé, kteří hru chtějí hrát a uvést na festivalu v Brně, jsou natolik odvážní, že řeknou: "Promiňte, byla to hloupá chyba, odpusťte."
Pak budu moci říct, že dospěli.
Proto podepisuji....

Radim Bína (Brno, 2018-05-21)

#6159

Jde o jasnou urážku, zpochybňování a zesměšňování Ježíše Krista, křesťanů i muslimů. Hereckými výkony v této "hře" není možné vést k dialogu. Uváděním této hry v divadlech pouze dochází ke ztrátě zdravého rozumu a k chvále zvrhlosti.

Denisa Violová (Nové Město pod Smrkem, 2018-05-21)

#6163

protože v Božích očích je takové zpodobnění Ježíše ohavnost

Irena Matychová (Litvínov, 2018-05-21)

#6164

Je to vysmech.

Michaela Slonková (Jílovice, 2018-05-21)

#6167

...tato hra je omezením svobody náboženství, je těžkou urážkou křesťanství. Demokracie nemůže ničit právo druhého člověka důstojně prožívat svou víru a vysmívat se jí veřejně ani "uměním".

Anna Brychtová (Luka nad Jihlavou, 2018-05-21)

#6176

Podepisuji,protože souhlasím s peticí

Jan Skácel (Ostrava, 2018-05-21)

#6178

Uvedená scéna překračuje hranice respektu a úcty k lidem křesťanského vyznání a zároveń islámu a vůbec k vzájemnosti mezi lidmi. Kdo má v dnešní době potřebu podněcovat násilí těmito rádoby duchapovznášejícími prostředky, ke kterým jsem divadlo i v jeho alternativních scénách dříve řadila???

Alexandra Chytková (Velehrad, 2018-05-21)

#6179

souhlasím s touto peticí a jsem také přesvědčen o nesprávnosti divadelní hry

Simon Jurasek (Brno, 2018-05-21)

#6182

Kvapilová

Marie Kvapilová (Krásněves 72, 2018-05-22)

#6183

Souhlasím plně s textem petice.

Jolana Krejčiříková (Prakšice, 2018-05-22)

#6185

S textem autora petice naprosto souhlasím. Je to naprosto nestoudné a hloupé vyjádření nulových myšlenek ve snaze o zviditelnění. Je to výraz naprosté neschopnosti autora a realizačního týmu, který se vydal cestou nejlacinější. Je to prostoduché a velice impotentní. Nikdy bych se nemyslela, že něco takového napíši, ale v tomto případě nemohu jinak.

Šárka Brychová (Brno, 2018-05-22)

#6191

Považuji pojetí hry za urážku křesťanů a autory za zbabělce, kteří se chtějí zviditelnit s vědomím, že křesťané, na rozdíl od jiných náboženství, nejsou agresivní a tudíž z jejich strany nehrozí odplata.

Jiří Koleček (Zubří, 2018-05-22)

#6192

Podepisuji protože jsem křesťan, nelíbí se mi když někdo uráží Ježíše Krysta. Ježíš nás miluje všechny a na důkaz toho se za nás obětoval. Existuje snad ještě větší důkaz !

Petr Zahrádka (Stružnice, 2018-05-22)

#6196

Souhlasím s vyzněním petice. Právě proto, že věřím ve svobodu a konstruktivní diskuzi, tak jsem přesvědčen, že v rámci svobody projevu nelze beztrestně hrubým způsobem hanobit druhé lidi, nebo výrazné historické, kulturní či náboženské představitele nebo symboly.

Vojtěch Jurásek (Praha, 2018-05-22)

#6197

Podepisuji,protože plně souhlasím s obsahem otevřeného dopisu

Josef Mikulecký (Praha 8, 2018-05-22)



Placená propagace

Tuto petici nabídneme 3000 lidí.

Zjistit více...