Podpora demolice havířovské haly
Quoted post
Georg |
#113 Důvody pro zburání2014-10-31 07:52Nádražím procházím každý den již 7 let, a z hlediska uživatele jsem se stavem nádraží a přilehlého přednádraží nespokojen. Zároveň jsem inženýrem v oboru dopravních staveb a na rozdíl od architektů, jenž sotva ví co je dopravní stavba, si troufám říci že problematice rozumím. Hlavními důvody pro zbourání jsou: Kapacita současného nádraží je větší než kapacita Ostravských nádraží včetně Svinova, troufám si říci že jedna z největších MSK, ačkoliv patří k nejméně využívaným. Havířov není dopravní uzel a nikdy nebude. Náklady na údržbu jsou vysoké a nádraží na svůj provoz nijak nevydělává a ze svých daní ho platit nechci. Technický stav nádraží včetně nástupišť a přednádraží je tristní a neodpovídá platným normám a předpisům. Technické podklady, které jsem studoval, o které se architekti opírají jsou naprosto chybné a nepřesné. Nádraží nestačí jenom zateplit ale vyžaduje si kompletní rekonstrukci včetně stavebních částí, rozvodů vody, energie, sociálního zázemí a vybudování moderních technologií a prvků pro osoby ZTP. Hlavním problémem je prosklená část v kombinací s nosnou kovovou konstrukcí jenž představuje velký podíl nákladů. Návrhy na rekonstrukci předložené architekty jsou provedeny narychlo během pár dnů jsou chybně provedeny a nemají požadovanou technickou váhu. Tyto návrhy nebyly projednány s investory ani odborníky v dané problematice - oboru dopravních staveb. Návrhy neřeší základní technické problémy (nedostatek parkovacích míst a nástupiště a plochy pro MHD), a pokud se snaží tak naprosto chybně v rozporu s normami a předpisy. Dále jsou v rozporu s územním plánem města Havířova. Architekt nemá potřebné technické znalosti aby se mohl zabývat touto problematikou - toto vám dokáže jakýkoliv zástupce technického školství ve stavebním oboru. Nový terminál je naprosto kapacitně dostatečný a energicky nenáročný. Součástí stavby je oprava podjezdu u nádraží, nástupišť, kolejiště a přednádraží jenž by při rozhodnutí o zachování současné haly by zůstaly nadále dlouhodobě v katastrofálním stavu, a byly by promarněny současné finance do projektu vložené. Toto je jen malý výčet důvodu proč podpořit demolici stávajícího nádraží. Bouraní zdar Ing. Jiří Svoboda |
Odpovědi
Michal |
#116 Re: Důvody pro zburání2014-10-31 17:20:14#113: Georg - Důvody pro zburání Dobrý den pane Svobodo. Předem bych rád uvedl, že si velice vážím toho, že jste přispěl svým příspěvkem. Nejsem architekt a netvrdím, že návrhy architektů na rekonstrukci jsou technicky v pořádku, nikdy to nemá být podklad k realizaci, ale spíše návrh. A jak se říká, na každém šprochu pravdy trochu. Mám nabídku, velice rád bych se s Vámi sešel a probral "fakta", které ve své příspěvku uvádíte. Pokud nemáte zájem, což bude mírně podrážek autetičnost příspěvku, bude mi to velice líto a budu reagovat v diskuzi. |
Nepřihlášený uživatel |
#118 Re: Důvody pro zburání2014-10-31 19:40:33#113: Georg - Důvody pro zburání
Pane Ing. Jiří Svobodo. Se stavem nádraží jsou nespokojeni obě strany. Odpůrci i Příznivci ubourání haly . Píšete o nákladech na údržbu. Současný stav budovy je jen důkazem, že byla velmi zanedbána. Právě údržba . Byly prováděny jen nejnutnější opravy. Píšete o nákladech. Na veřejném zasedání MZ zaznělo. Pro výpočet ceny rekonstrukce ! Haly ! použili zástupci ČD Obyčejnou trojčlenku ! Nebyla vypracována žádná odborná studie nákladů. Zástupci ČD prostě řekli. Je to příliš velké Ubourat ! Prostory v hale mohou soužít, jako veřejný i komerční prostor současně . Jenže kdo by chtěl podnikat v prostorách, o kterých je známo, že se o ně vlastník nestará ? Současný Projekt úpravy administrativní budovy je kapacitně nevyhovující. Použité stavební materiály, jasně hovoří o minimalizaci nákladů. Jediné co Projekt řeší je parkování, ale to lze uskutečnit, i bez ubourání haly. Když porovnám současnou stavbu, a připravovaný projekt Ubourání haly. Tak u mě, jasně vítězí úprava současné haly.
|
Nepřihlášený uživatel |
#127 Re: Důvody pro zburání2014-11-07 12:12:32#113: Georg - Důvody pro zburání Dalo by se zjistit nějakým rychlým způsobem, kolik olova je přítomno v mozaice, skleněné fasádě a trubkách zásobující budovy? |
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
PETICE za přejmenování Moskevské ulice v Karlových Varech na počest Jiřího Bartošky
Sky Shield pro Ukrajinu - otevřený dopis předsedovi vlády České republiky
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Deklarace zastání se srnčí zvěře
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
Petice za ochranu Kunratického lesa pro lidi
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
134245 Vytvořeno: 2025-02-11
Zachraňme řeku Dyji
2432 Vytvořeno: 2025-07-03
Záchrana BigAiru na Hrozenkově
547 Vytvořeno: 2025-07-13
Petice za skutečnou inkluzi a posílení práv dětí s autismem a ADHD ve školách
337 Vytvořeno: 2025-07-08
Petice za zachování kulturního prostoru STALIN na Letenské pláni
788 Vytvořeno: 2025-06-25
Tetování pro olivera (dost rychlý sádlo)
159 Vytvořeno: 2025-07-07
PETICE za změnu právní úpravy umožňující plošnou likvidaci zdravých včelstev v případě moru nebo hniloby včelího plodu
747 Vytvořeno: 2025-05-22
SAVE STALIN
2924 Vytvořeno: 2025-06-24
Vraťte nám UMtrh – místo, kde kultura dýchala
236 Vytvořeno: 2025-07-05
PETICE PROTI VYHLÁŠCE č. 64/2025 Sb. O DOBÁCH LOVU
85 Vytvořeno: 2025-07-04
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
26924 Vytvořeno: 2021-12-22
PETICE ZA ZÁCHRANU CENTRA ÚSTÍ NAD LABEM
72 Vytvořeno: 2025-07-04
Stop grindadrápu / Stop grindadráp
59 Vytvořeno: 2025-07-08
Zachraňme Hozan Kebab & Café v Mostě!
55 Vytvořeno: 2025-07-14
Deklarace zastání se srnčí zvěře
2941 Vytvořeno: 2024-08-23
Podporujeme paní ředitelku Marcelu Tomšejovou ve funkci ředitelky MŠ Strážnice.
45 Vytvořeno: 2025-07-09
Za lepší železniční dopravu na Šumavě
87 Vytvořeno: 2024-08-17
Návrh na umožnění emocionálních podpůrných zvířat v psychiatrických léčebnách – pilotní program
34 Vytvořeno: 2025-07-13
Vraťte vlaky na Dobříš!
1112 Vytvořeno: 2025-02-26
Petice za zachování sdílených elektrických koloběžek v Praze a nastavení vhodné regulace
401 Vytvořeno: 2025-04-30