Podpora demolice havířovské haly

Georg

/ #113 Důvody pro zburání

2014-10-31 07:52

Nádražím procházím každý den již 7 let, a z hlediska uživatele jsem se stavem nádraží a přilehlého přednádraží nespokojen. Zároveň jsem inženýrem v oboru dopravních staveb a na rozdíl od architektů, jenž sotva ví co je dopravní stavba, si troufám říci že problematice rozumím. Hlavními důvody pro zbourání jsou: Kapacita současného nádraží je větší než kapacita Ostravských nádraží včetně Svinova, troufám si říci že jedna z největších MSK, ačkoliv patří k nejméně využívaným. Havířov není dopravní uzel a nikdy nebude. Náklady na údržbu jsou vysoké a nádraží na svůj provoz nijak nevydělává a ze svých daní ho platit nechci. Technický stav nádraží včetně nástupišť a přednádraží je tristní a neodpovídá platným normám a předpisům. Technické podklady, které jsem studoval, o které se architekti opírají jsou naprosto chybné a nepřesné. Nádraží nestačí jenom zateplit ale vyžaduje si kompletní rekonstrukci včetně stavebních částí, rozvodů vody, energie, sociálního zázemí a vybudování moderních technologií a prvků pro osoby ZTP. Hlavním problémem je prosklená část v kombinací s nosnou kovovou konstrukcí jenž představuje velký podíl nákladů. Návrhy na rekonstrukci předložené architekty jsou provedeny narychlo během pár dnů jsou chybně provedeny a nemají požadovanou technickou váhu. Tyto návrhy nebyly projednány s investory ani odborníky v dané problematice - oboru dopravních staveb. Návrhy neřeší základní technické problémy (nedostatek parkovacích míst a nástupiště a plochy pro MHD), a pokud se snaží tak naprosto chybně v rozporu s normami a předpisy. Dále jsou v rozporu s územním plánem města Havířova. Architekt nemá potřebné technické znalosti aby se mohl zabývat touto problematikou - toto vám dokáže jakýkoliv zástupce technického školství ve stavebním oboru. Nový terminál je naprosto kapacitně dostatečný a energicky nenáročný. Součástí stavby je oprava podjezdu u nádraží, nástupišť, kolejiště a přednádraží jenž by při rozhodnutí o zachování současné haly by zůstaly nadále dlouhodobě v katastrofálním stavu, a byly by promarněny současné finance do projektu vložené. Toto je jen malý výčet důvodu proč podpořit demolici stávajícího nádraží. Bouraní zdar Ing. Jiří Svoboda