PETICE PROTI SLOUČENÍ GALERIE S MUZEEM V MOSTĚ

Komentáře

#203

Účastnil jsem se kdysi přesunu chrámu vznik galerie byl výtečný počin. Obě galerie znám jsou výborné a tento stav by se neměl ničit.
děkuji,
s pozdravem
Ing. arch. Zdeněk Meisne

(Praha, 2017-12-01)

#207

Protože to zavání nějakou nedobrotou!!!

(Most, 2017-12-03)

#210

Sloučení Galerie výtvarného uměni a Oblastního musea je něco, co nedává smysl z
jednoduchého důvodu: Galerie výtvarného uměni má v náplni práce zmapovat probíhající
proces výtvarné tvorby v současnosti, což vyžaduje odpovídající kvalifikované vedení.
Oblastní Museum s jeho specifickou naplní práce vyžaduje jinak kvalifikované vedení.
Sloučení těchto dvou institucí povede k provozním komplikacím a oslabeni kulturní výtvarné
scény Mostecka.
Nechápu, proč kraj chce slučovat-likvidovat galerii, která si svým profesionálním přístupem,
koncepcí a kvalitou své práce získala prestiž a uznání v odborných uměleckých kruzích ve
Francii. Nechápu, proč je likvidován ředitel a instituce, která svou prací dlouhá léta šířila ve
Francii dobré jméno a kulturní povědomí města Mostu, a vlastně tak celého Severočeského
kraje. Nechápu, proč je likvidován ředitel galerie, který s odbornou erudicí instaloval výstavy
v prestižních výstavních prostorách v Lyonu a Paříži a kde za své expozice, průvodní texty do
katalogů i jejich grafickou úpravu právem získal úctu a uznání od renomovaných
francouzských odborníků v oblasti umění z řad Akademie a profesorů ze Sorbonny. Svůj
protest a nesouhlas nepíši pouze jménem svým, ale i jménem několika set francouzských
umělců a uměnovědců, kteří jsou členy nejváženější francouzské asociace LA MAISON DES
ARTISTES, které je Petr Svoboda dlouholetým a váženým členem.
Miloslav Moucha, malíř, Ecole des Beaux Arts Besancon

(Paříž, Praha, 2017-12-04)

#211

Myšlenka slučování galerií zřejmě vychází z nějaké ekonomické rozvahy a
vidiny finančních úspor, což je možná pochopitelné, i když velice sporné. Vkrádá
se však podezření, že motivem je snaha soustředit rozhodovací pravomoce do
jedněch rukou, a to už by nás mělo vést k ostražitosti. Pokud důvodem není
jednoduše touha po moci, pak zbývá to, že někomu vadí odlišnost a
rozmanitost přístupů, jimiž se jednotlivé galerie profilují. Galerie výtvarného
umění v Mostě je příkladem takovéto nezávislé koncepce odrážející jednak
jedinečnost regionu a současně jeho propojení s výtvarným děním v širší
národní i mezinárodní perspektivě. Ojedinělým přínosem této galerie,
plynoucím ze systematické práce jejího ředitele Petra Svobody, je též řada
nadstandardně zpracovaných katalogů, nebo spíše monografií, které svojí
kvalitou a počtem převyšují vše, co se u nás ve srovnatelných podmínkách
vydává. To svědčí o velkém zaujetí pro věc, o velkém nasazení ve prospěch
regionální galerie. To vše by bylo sloučením podkopáno.
Petr Štěpán malíř, grafik

(Český Brod, 2017-12-04)

#212

K plánu sloučit mosteckou galerii a mostecké muzeum i  k odvolání Petra Svobody.​ Úspěch po zásluze potrestán. Svoboda není v kostele. Jednotný šik. Stříhaný trávník. Túje a plot. Kšeft a teplíčko. Tak to je ta krásná země. Země česká. Domov můj. Vyhnat kupčíky. Z chrámu. E. P.

(Praha, 2017-12-04)

#213

Existence veřejné galerie s možnostmi a potenciálem, jaké ta mostecká má, je v tak sociálně problematickém a společensky zanedbaném místě jako je Most, naprostou nutností.

(Most, 2017-12-04)

#215

Kulturní lidé Mostecka by neměli podlehnout dojmu, že připravovanou politickokariérní likvidací Galerie výtvarného umění v Mostě ztrácejí jen jednu z institucí pořádajících několik výstav ročně a zaměstnávajících šest lidí. Ztrácíme mnohem více – prostor, který byl téměř třicet let „dobrou adresou“ pro myslící občany, příjemným místem setkávání a diskusí při vernisážích, inspirací pro vzdělané a sebevědomé mladé lidi. Ztrácíme kus osobitosti reprezentované ředitelem schopným formulovat své názory a stát si za svým pohledem nejen na umění. „Získáváme“ jediné – smutný pohled na politickou a úřednickou skupinu diletantů, která sice neví o evropských trendem a jejich prezentaci zhola nic, ale zato umí – jako to uměla v dějinách vždy – bezpečně ohlídat své personální zájmy. Kádry „resajut vsjo“, pravil jeden gruzínský bandita, který (opravdu snad jen náhodou?) zastával stejnou politickou ideologii jako většina současných likvidátorů mostecké galerie.

(Liberec, 2017-12-04)

#217

Je suis étonné et indigné à l’annonce de l’éviction de Monsieur Svoboda, avec qui j’ai collaboré en 2003 pour une importante exposition de deux artistes français (Michèle Antoine et moi-même)
à la galerie de Beaux-Arts de Most. Cette collaboration fructueuse devait se prolonger par d’autres projets d’expositions collectives, d’échanges et d’éditions. Devant l’interruption arbitraire de ces projets en cours, je tiens à
confirmer mon soutien à Monsieur Svoboda et vous demande de bien vouloir reconsidérer cette décision contre-productive.

(Montreuil, 2017-12-04)

#223

Tato galerie má význam v celostátním měřítku těch nejvýznamnějších galerií u nás, ale má své místo a ohlas i v zahraničí.

(Praha, 2017-12-04)

#224

Výstavní program výtvarného odboru Muzea, myslím, nepotřebuje komentář. Bude to smutné podříznutí hrdla kvalitě. PŠ+

(Praha, 2017-12-04)

#227

mám ráda umění a Most

(Praha, 2017-12-05)

#228

Stoprocentně souhlasím s textem petice.

(Praha 5, 2017-12-05)

#229

Hledíková

(Mladá Boleslav, 2017-12-05)

#235

Podepisuji, protože s peticí souhlasím

(Praha, 2017-12-05)

#241

S osobní zkušenosti vím, že galerie v Mostě s jejím ředitelem Petrem Svobodou, jako samostatná instituce fungovala kvalitně a zasvěceně. Pan Svoboda má po x letech vybudované vztahy a napojení na Prahu. Což je pro galeristu mimo hlavní město velká výhoda!
J.Petrbok

(Praha 2, 2017-12-05)

#243

nesouhlasím se sloučením.

(praha, 2017-12-06)

#245

Podepisuji, protože souhlasím

(Příbram, 2017-12-06)

#247

Rád bych podpořil velmi kvalitní a záslužnou dosavadní práci vedení Galerie výtvarného umění v Mostě.

(Praha, 2017-12-06)

#248

Jsem hluboce přesvědčen, že takzvané sloučení mostecké galerie s lokálním muzeem bude po téměř třiceti letech samostatné existence znamenat v konečném důsledku pouze jediné, a to její likvidaci. Považuji tento krok ze strany Rady Ústeckého kraje, zainteresovaných pracovníků krajského odboru kultury i vedení mosteckého muzea za skandální projev ryze partikulárních zájmů některých morálně pochybných jedinců, v němž ekonomická, odborná, jakož i kulturně-etická hlediska sehrála nulovou roli. To, že se navíc zakladatel a dlouholetý ředitel mostecké galerie, pan Petr Svoboda, dočkal nyní od nadřízených orgánů namísto spravedlivého ocenění pouze ostouzení, pokládám z jejich strany nejen za neprofesionální, ale také lidsky podlé. Právě Petr Svoboda přitom může sloužit jako příklad člověka, který s obrovským osobním nasazením a vysokou erudicí vybudoval v mosteckém děkanském chrámu exkluzívní výstavní prostor, v němž trpělivě a důsledně prosadil uměleckou koncepci, díky níž si jím vedená galerie získala značnou prestiž a renomé nejen v rámci kraje a České republiky, ale i v zahraničí. Jeho nucený odchod během krajně podezřelého procesu zahájeného nezdůvodněným odvoláním a završeného podivným výběrovým řízením a následným rozhodnutím o ukončení činnosti krajské galerie bude pro již tak těžce zkoušený region znamenat další nenahraditelnou ztrátu.

(Praha, 2017-12-06)

#254

Podepisuji protože nevidím důvod slučovat 2 samostatné instatance které dle mého nemají až tak moc společného. A vím, že celá akce byla dopředu naplánována a vše kolem není úplně košer.

(Litvínov, 2017-12-06)

#258

Vystavoval jsem své obrazy v řadě předních galerií, a to jak v České republice, tak v zahraničí. Mohu tedy srovnávat. Byla pro mne čest, že jsem svou malířskou tvorbu mohl presentovat také v Galerii
výtvarného umění v Mostě. Profesionální přístup při přípravě výstavy ředitele Petra Svobody a cit,
s jakým přistupoval k mým obrazům, jejich instalace v mimořádně krásném, ale těžkém výstavním
prostoru, to vše zaslouží úctu a uznání. Co dodat. Snad jen otázku k vedení kraje. To vážně necháte
zlikvidovat tak kvalitní galerii a jejího ředitele několika kariéristickými nulami?

(Praha, 2017-12-07)

#259

Vážení, v sedmdesátých letech jsem byl udán vrchní kurátorkou muzea v Mostě a skončil na pěkných
pár let v kriminálu. Současné vedení muzea v Mostě se ve svých praktikách ještě zdokonalilo, likviduje
s pomocí dvou kariéristických úředníčků nejen ředitele Galerie výtvarného umění v Mostě, Petra
Svobodu, ale rovnou celou jeho organizaci, se kterou nemá pranic společného a která díky jeho
dlouholeté usilovné práci získala mezinárodní renomé a prestiž. Snad se i pan ředitel po dvaceti či
třiceti letech dočká satisfakce a očištění, stejně tak jako já. Syyyčáci. Ferdinand Čermák, filmový
režisér, nositel pamětního odznaku účastníka odboje a odporu proti komunismu.

(Vídeň, 2017-12-07)

#263

Naprosto souhlasím s textem petice, Mostecko dobře znám z doby devastace starého Mostu, přesunu památek a zoufalého stavu těch let. Proto je nezbytné kulturní ostrůvky v regionu podporovat a ne je znova ničit.
Olga Jeřábková

(Praha 1, 2017-12-07)

#266

Obávám se postupné likvidace galerie, která je v povědomí široké (nejen odborné) veřejnosti.

(Kutná Hora, 2017-12-08)

#269

Nesouhlasím se sloučením galerie s muzeem v Mostě

(Roudnice nad Labem, 2017-12-09)

#270

protože svoboda umění je naše svoboda, svoboda veřejného prostoru

(ústí nad labem , 2017-12-09)

#273

nesouhlasím !

(Praha, 2017-12-10)

#274

Vážené dámy, vážení pánové, vážené zastupitelstvo Ústeckého kraje. Logicky nesouhlasím s navrhovaným sloučením a faktickou likvidací Galerie výtvarného umění v Mostě. Důvod. Po celou dobu mého působení v galerii jsem se snažil o to, aby koncepce a výstavní plán galerie zprostředkovával občanům města Mostu, a nejen jim, co nejkvalitnější současnou uměleckou tvorbu. Stále si myslím, že posláním galerií bylo, je a bude rozšiřovat poznání lidského ducha a obohacovat
jeho estetické vkusové soudy. Děkuji všem, kteří se v posledních týdnech svým hlasem, svým jménem a svým slovem postavili za to, aby toto poslání a smysl galerie byly i nadále naplňovány. Děkuji všem umělcům, které jsem měl tu čest v galerii vystavovat. Děkuji všem návštěvníkům a příznivcům, kteří
naši činnost podporovali. Děkuji všem zaměstnancům, kteří mé nároky na kvalitní práci vydrželi. Vážení zastupitelé, zítra budete rozhodovat o dalším bytí či nebytí galerie. Snad se zítra stane malý vánoční zázrak. Bylo mi ctí.

(Most, 2017-12-10)

#275

Nesouhlasím s drancováním kulturních hodnot.

(Praha, 2017-12-10)

#279

Takováto spojení mi připomínají slučovací inženýrské projekty padesátých let, vedoucí k nivelizaci a oslabující jedinečnou působnost dobře fungujících institucí!

(Olomouc, 2017-12-11)

#284

Protože sloučení těchto institucí nepřinese nic pozitivního pro region a povede k zániku Galerie výtvarného umění v Mostě.

(Soběslav, 2017-12-12)

#288

gvu coby galerie byla cokoliv jen ne muzeum

(praha, 2017-12-25)

#289

Souhlasím plně s textem petice, rád bych znal odbornou erudici těch, kdo takto rozhodují. Vědí, že v sousedním Německu musí mít odborný pracovník na příslušném úřadě maturitu ze staré Řečtiny? Ha?

(Praha, 2017-12-26)

#292

Jakékoliv slučování snižuje variabilitu, přináší organizační potíže a rozhodně nevede ke zvýšení kvality.

(Most, 2018-05-10)

#293

Na severu Čech je Galerie výtvarného umění v Mostě jedním z mála středisek, kde se mohou občané a ŠKOLNÍ MLÁDEŽ seznamovat se současným výtvarným uměním.

(Praha, 2018-09-20)

#294

Galerie v tomto vyjjimecnem a jedinem presunutem kostele,si to pravem zaslouzi.Spojovanim ztrati svou osobitost.

(Chomutov, 2018-10-08)

#296

Obavám se, aby nebyla galerie zrušena.

(Klinec, 2018-10-09)