Proti podněcování k nenávisti ve hře "Naše násilí" v Brně.

Komentáře

#4601

Pokládám tuto divadelní.hru za hanobení a zneúctění Božské osoby a křesťanské víry.

Anna Kabilková (Bruntál, 2018-05-02)

#4602

Podepisuji, protože nesouhlasím s urážlivým zobrazováním Ježíše Krista a zároveň k podněcování k násilí.

Bohdan Heczko (Brno, 2018-05-02)

#4604

provozovatelé překročili moji hranici lidství

Karel Piederman (Praha 4, 2018-05-02)

#4606

Uráží křesťanské hodnoty a osobu Ježíše Krista.

Jana Šebellová (Prachatice, 2018-05-02)

#4607

Podepisuji protože, jsem křestan a Ježíš je múj zachránce,

Pavel Roman (Přerov, 2018-05-02)

#4615

Podepisuji tuto petici, protože mě jako křesťana uráží a znesvěcuje postavu Ježíše Krista.

Pavla Poláčková (Pelhřimov, 2018-05-02)

#4616

Ježíš Kristus je posvátná osoba uznávaná ve všech církvích..
Plně souhlasím s uvedeným dopisem .

Vera Strachotova (Ludgerovice, 2018-05-02)

#4617

Souhlasím s peticí proti této hře. Jsem znechucena jejím obsahem.

Marie Káňová (Nedašov 355, 2018-05-02)

#4618

nemohu mlčet k tak nehorázné nestoudnosti

Růžena Ondrisková (Olomouc, 2018-05-02)

#4619

Souhlasím s peticí proti uvedení hry, neboť její obsah až nepojmenovatelným způsobem znevažuje osobnost našeho pána Ježíše Krista.

Pavel Káňa (Nedašov 355, 2018-05-02)

#4625

Představení nehorázně znevažuje osobu Ježíše a uráží nás křesťany. Jsme povinni zastat se své víry, jejích pravd a hodnot.

Marta Holubová (Kroměříž, 2018-05-02)

#4627

I když jsem myslím jako křesťanka velmi tolerantní k názorům na víru a projevům proti křesťanství, Národní divadlo v Brně tímto překročilo přípustnou
mez...

Marie Kabíčková (Nadějkov, 2018-05-02)

#4629

Nesouhlasím s tím, aby se v lidech podněcovala jakákoliv nenávist. Lidem by neměly být podsouvány témata, které jsou extremistická. Rozděluje to společnost. A v neposlední řadě jde o urážku Ježíše Krista. Opravdu se musí svoboda slova testovat tímto způsobem?

Tomáš Kabíček (Nadějkov, 2018-05-02)

#4631

Inkriminovaná scéna připravované divadelní hry mne jako křesťana hluboce uráží. Jelikož trvá úmysl blasfemickou hru realizovat, žádám příslušné státní zastupitelství, aby zahájilo trestně právní řízení proti neznámému pachateli ve věci hanobení náboženského přesvědčení.

P. Pavel Maria Mayer OP (Jablonné v Podještědí, 2018-05-02)

#4632

Podepisují protože zneuctnuji Ježíše Krista a církev.

Stanislav Kozelek (Velké Opatovice, 2018-05-02)

#4637

Podepisuji, protože nesouhlasím s uvedením této hry s daným obsahem. Podle mě zde byla překročena hranice znevažování náženských osob jak na straně křešťanství, tak i islámu. Znázornění Ježíše, jakožto Božské osoby, konající zlo na jiném člověku, je, dle mého názoru, přímé rouhání. Stejně tak znázornění znásilnění muslimské ženy není žádným přínosem dobra pro tuto společnost. Autor tímto vyjádřením poskvrňuje obě náboženství a jejich věřící.

David Válek (Olomouc, 2018-05-02)

#4638

Když budu jednat z čistě lidského (ne náboženského) hlediska, pak Ježíš Kristus je pro mne ztělesněná LÁSKA, Jeho učení nikoho nediskriminuje, nikomu neubližuje, každému ponechává svobodu. Co víc člověk potřebuje k pozemskému životu? Lásku a svobodu. Avšak člověk MUSÍ také přijmout zodpovědnost za své skutky a projevit touhu po poznávání Pravdy! Má člověk tento úmysl a zájem?

Hana Maršálková (Břeclav, 2018-05-02)

#4640

Osobně jsem poslala vedení divadla nesouhlas s touto hrou, přišla mi odpověď, vyzdvihující svobodu slova. Rozhodně nesouhlasím s takovým to výkladem "svobody slova". Proto se připojuji k petici, která přesně vnímá můj pohled na divadelní hru.

Eliška Krmelová (Klobouky u Brna, 2018-05-02)

#4641

Uráží mého Pána a Spasitele.

Sponarová Marie (Brno, 2018-05-02)

#4645

Podepisuji, protože se jedná o urážku Ježíše a tím celého křesťanství. Ježíš-Bůh je symbolem lásky, něhy, milosti, a tahle scéna z něj dělá násilníka. Je naším Otcem a nikdo nenechá urážet a házet špínu na svého otce. Není mi to jedno a stojím za svým Tátou a jeho (a tím i svou) ctí!

Lenka Večerková (Brno, 2018-05-02)

#4647

Podepisuji tuto petici, protože se mě téma hry dotýká z důvodu mé křešťanské víry. Nesouhlasím s jejím uvedením, financováním a podporou v rámci divadla a umění, které by mělo primárně spojovat společnost, která je založena na křesťanských hodnotách.Vadí mi, že hra "narušuje sociální smír", jak je uvedeno v textu k petici.Divadla by neměla podporovat a hrát hry, které svým náboženským kontextem explicitně poukazují na lidi, kteří se svobodně rozhodli spojit svůj život s vírou, v tomto případě křesťanskou.

Rosana Rektorová (Brno , 2018-05-02)

#4648

Tato hra účelově podněcuje pudové násilnické chování u skupiny lidí neschopných sebeovládání. Je naprosto mimo celosvětové respektovaná pravidla morálky a mezilidských vztahů. Ježíš Kristus změnil po svém příchodu na svět do té doby preferované násilí typu oko za oko, zub za zub.

Karel Šeliga (Liberec, 2018-05-02)

#4654

Nesouhlasím s uvedením divadelní hry" Naše násilí a vaše násil" í,která uráží křesťanské hodnoty na kterých stojí evropská civilisace!

Věra Svobodová (Brno, 2018-05-02)

#4655

Tato hra uráží náboženské cítění křesťanů!

Bohumil Hošek (Brno, 2018-05-02)

#4660

Protože je to ubohé, odporné a nechutné. Kultura by měla lidi povznášet, ne znechucovat.

marta michalčíková (Skuhrov nad Bělou, 2018-05-02)

#4661

Podepisuji, protože toto hanobení nemá nic společného se svobodou projevu. Svoboda znamená zodpovědnost a ne hanobení věcí posvátných. Jak mohl takový nesmysl vzniknout, když v době Ježíše žádní muslimové nebyli?!

Veronika Pecháčková (Ústí nad Orlicí, 2018-05-02)

#4663

Citované rozhodnutí Ústavního soudu lze bezpochyby aplikovat na uvedenou divadelní hru.

Aleš Navrátil (Olomouc, 2018-05-02)

#4666

Z pohledu autorů je vidět naprosté nepochopení, kdo je Ježíš Kristus. Berou ho za jakýsi symbol, ale nedošlo jim, že to je opravdový člověk, který vytrpěl smrt na kříži. Dělat si z někoho takového legraci mi přijde krajně nemístné, jako by si někdo dělal legraci ze smrti Jana Husa v Kostnici.
Je podivné, že vedení NdB to obhajuje odkazem na svobodu slova a že si divák sám udělá názor. Ale tady vůbec nejde o svobodu slova, ale o kulturnost projevu a úctu k hodnotám druhých lidí. Autorovi i organizátorům festivalu chybí elementární slušnost a respekt k vlastním spoluobčanům, kteří vidí v Kristu člověka, který zemřel za hříchy lidí. A to je smutné.

Petr Matoušek (Brno, 2018-05-02)

#4669

Protože naprosto nesouhlasím s tím, jakým způsobem byla postava Ježíše zohavena.

Vojtěch Doleček (Ústí nad Orlicí, 2018-05-02)

#4670

Nelze mlčet ke stupňujícím se drzostem, které brzy přerostou v tvrdý útlak,

Marie Čermáková (Rajhrad, 2018-05-02)

#4673

Jsem věřící a nechci, aby byl urážen Boží syn Ježíš Kristus, který na sebe vzal všechny naše hříchy a podstoupil smrt z lásky k nám, abychom my mohli žít. Zároveň je to urážka všech věřících i slušných lidí. Je to zvrhlé a nemorální. Chci se zapojit i modlitbou před Národním divadlem. Jitka

Jitka Kangasová (Brno, 2018-05-02)

#4675

Veřejně znevažovat historickou osobu, která je ctěná a hodnocena i těmi, kteří ji nepovažují za Božího syna, ale uznávají jej za člověka, zastávajícího vysoké morální hodnoty je přímou urážkou mnoha lidí. Osobně se k nim počítám.

František Apetauer (Brno, , 2018-05-03)

#4688

som katolík a neznášam urážanie a vysmievanie sa z akéhokoľvek náboženstva

Jana Lokajova (Brno, 2018-05-03)

#4692

(Naše společnost si musí uvědomit, že se nacházíme v době, kdy je převracen smysl slova svoboda.) Umělci, kteří se staví do pozice mučedníků, se jen snaží obhájit a oslavit svou svévoli, zlou vůli, která je pravým opakem svobody. Svoboda totiž znamená nepřipustit, aby bylo bráněno konání dobra. Tato hra však útočí (dle principů neomarxismu) proti nejvyšším hodnotám a těm, kdo je vyznávají. Obsahuje silný emotivní apel, který znemožňuje řádnou rozumovou reflexi, tedy i diskusi. Vyvolává nenávist a nenávist nelze nazvat dobrem. Svoboda nemůže hájit nenávist, to by si protiřečila. Proto považuji za logické bránit úctu k těm náboženským hodnotám, které ve své podstatě vylučují násilí, o němž tato scéna lživě mluví, a tuto obranu nemohu považovat za narušení umělecké svobody.
Podepsat tuto petici znamená prospět oběma stranám. Nechceme nikoho pronásledovat, naopak chceme pronásledování zabránit. Co totiž člověku prospěje, když bojuje proti těm, které mylně považuje za nepřátele?

Jan Pecháček (Libchavy, 2018-05-03)

#4693

protože se cítím být Evropanem - Římskokatolickým křesťanem

Jan Klečka (Nedakonice, 2018-05-03)

#4695

Je to podnecovani vuci skupine a take nasim tradicim.
A z hlediska dejin nesmysl.
A nema tato hra nic spolecneho s demokratickym projevem,zesmesnovani nasi viry v Jezise,jsem zazila dost v komunismu.

Karla Mročková (Roznov p.R., 2018-05-03)

#4697

je to hnusné, takhle urážet křesťany, oni patrně ve vedení divadla žádní nejsou

Dalibor Číp (Beno, 2018-05-03)

#4702

Podepisuji, protože mě velmi bolí zneuctění Bohočlověka Pána Ježíše v zemi, která vyrostla na základech křesťanských.

Jarmila Sýkorová (Ostrava, 2018-05-03)

#4705

jsem slušný člověk, je to moje povinnost

Jan Skalický (Praha, 2018-05-03)

#4706

Je to hanobení Boha.

Matouš Jakubec (Ústí nad Orlicí, 2018-05-03)

#4707

Mne, jako kresťana hluboce mrzí a bolí znevažování osobnosti Ježíše Krista. Vnímám to zároveň jako výsměch mé víře a víře dalších křesťanů, která je pro mne životně důležitá.

Šimon Rutta (Ostrava, 2018-05-03)

#4709

Je psáno: Bohu se nebude nikdo posmívat !

Jana Pokorná (Brno, 2018-05-03)

#4711

Podepisuji tuto petici, protože neschvaluji kulturu v této podobě, která je v rozporu s nejenom křesťanským vyznáním.
P.K.

Petr Kopia (Bohumín, 2018-05-03)

#4714

Nesouhlasím s uvedením této hry, která vysoce uráží mnou vyznávané hodnoty!!!

Miroslava Hiclová, Ing. (Prostějov, 2018-05-03)

#4715

Podepisuji, protože tato hra je urážkou mého Pána Ježíše Krista.

jan marek (Lanškroun, 2018-05-03)

#4716

Ta hra je svinstvo a urážka naší kultury.

Jiří Zajíc (Plzeň, 2018-05-03)

#4719

Umění má lid povznášet a ne špinit to co je svaté.

Věra Kouřilová (Zábřeh, 2018-05-03)

#4729

Je mi do pláče, když vidím, jak autor i herci "nevědí co činí" a náš Pán Ježíš Kristus je lidmi znova a znova ponižován.... ještě nějaký čas...

Kateřina Bečáková (Ostrava, 2018-05-03)

#4736

Podepisuji protože:
Ježíš Kristus je historicky doložená skutečná osoba. Jeho osobnosti, poselství a pozitivních plodů jeho působení si vážím. Stejně tak jako Mahátma Gándhí, Jan Ámos Komenský a další je Ježíš Kristus nositelem pozitivních lidských hodnot. Pokud někdo podporuje šíření dezinformace o spáchání závažného trestného činu osobou, která nikdy z ničeho takového nebyla obviněna natož odsouzena, šíří tímto pomluvy a nenávist. Se svobodou projevu a uměleckým dílem to nemá nic společného.

Zdena Králová (Blansko, 2018-05-03)

#4738

Podepisuji,protože mě to jako křestanku uráží a vnímám to jako podněcování k nenávisti mezi křestany a muslimy.Cizinci,kteří přijdou do cizí země, by měli respektovat tuto kulturu a ne vzbuzovat nenávist a strach.

Stanislava Kozelkova (Velké Opatovice, 2018-05-03)

#4739

Podepisuji, protože považuji za nepřijatelné očerňovat a dehonestovat Ježíše Krista - jednu z nejvýznamnějších osobností celosvětových lidských dějin. Jsou věci, které se prostě nedělají a s omezováním svobody slova a uměleckého projevu to nesouvisí. Navíc vulgární provokace nikdy ničemu nepomohla.

Jaromír Král (Blansko, 2018-05-03)

#4740

Podepisuji, protože mě jako křesťanku uráží ponižování a zesměšňování seznam.czpro mne té Nejúctyhodnější osoby. Uvedení té hry je proti slušnosti.

Eva Brázdová (Chrudim, 2018-05-03)

#4742

Jsem hluboce věřící a toto představení je velikou urážkou a zesměšněním mé víry. Hráli byste takovou hru o svém milujícím otci?

Magdaléna Procházková (Šlapanice, 2018-05-03)

#4743

Jsem věřící a tato hra uráží a zesměšňuje moji víru. Dovolil by si někdo z vás uvést takovou hru o někom, koho má rád a koho si váží?

Marie Procházková (Šlapanice, 2018-05-03)

#4747

Podepisuji proto,že mě to pobuřuje .

Dagmar Hronová (České Budějovice, 2018-05-03)

#4751

Nesouhlasím a jsem zásadně proti tomu, aby významné postavy z historie byly zesměšňovány, překrucovány či hanobeny. A navíc: Ježíš Kristus není jen postava historie. Slyšela jsem o něm od dětství a je pro mě autoritou, vzorem, přítelem.

Marie Košinová (Třeboň, 2018-05-03)

#4756

Souhlasím s peticí

Tvarůžek František (Študlov, 2018-05-04)

#4760

Podepisuji, protože Ježíš Kristus je pro mě jako pro křesťana někdo, kdo byl čistý a spravedlivý, kdo zemřel na kříži za každý hřích a špatnost nejen za mne, ale za každého člověka, který se, kdy na této zemi narodil, anebo narodí. A to proto, aby jsme jeho přijetím mohli jednou stanout před samotným Bohem a neskončili na tom místě o kterém se Bible zmiňuje jako o místu, kde bude pláč a skřípění zubů. Mne samotného osvobodil od závislosti na pornografii, začal měnit mé postoje a názory, začal měnit vztahy v naší rodině. Od pořadatelů Brněnského festivalu to beru jako znevážení samotného stvořitele, které učinili už jen samotným souhlasem, že by se mohli na něčem takovém podílet. Omlouvá je snad jen neznalost této skutečnosti. Ubližují tak nejen těm, kterým je Kristus blízký, ale především sami sobě. V Bibli se píše, Neboť jakým soudem soudíte, takovým budete souzeni, a jakou měrou měříte, takovou vám bude naměřeno. “ (Matouš 7:2) Proto pozor na to co schvaluji. Tím sám říkám co si o tom myslím a odsuzuji sám sebe

Miroslav Wolinger (Opava, 2018-05-04)

#4766

Podepisuji, protože nesouhlasím s jakýmikoli vulgaritami, prezentovanými umělci, tím spíše, že se zde jedná o osobnost nedotknutelnou, Ježíše Krista. Nejsem náboženský fanatik, ani "kostelní okno", ale tohle neskousnu.

Václava Hanáková (Přerov, 2018-05-04)

#4767

nesoudnost i nestoudnost umělců je alarmující!!!

Jarmila Kuncová (Blansko, 2018-05-04)

#4772

Jako věřícího křesťana mě silně vadí představa většinové společnosti, že urážet křesťanskou víru je beztrestné.

František Paška (Liberec, 2018-05-04)

#4776

nesouhlasím s rouháním vůči Druhé Boží osobě Ježíši Kristu.

Petr Přádka (Velehrad, 2018-05-04)

#4782

Urážet skupiny lidí pro zábavu je zvrhlé a mělo by vymizet z běžného chování civilizovaných národů. Je v podstatě jedno jestli urážíte ctitele Mohameda, Krista nebo Budhy.

Pavel Přílučík (Traplice, 2018-05-04)

#4784

Souhlasím se zněním petice

Mojmíra RIEDLOVÁ (BRNO 21, 2018-05-04)

#4785

Podepisuji, protože mě tato hra uráží, uráží moje vyznání a jsou v tomto představení nevhodné scény, které si myslím do divadla nepatří.

Jan Zavřel (Lomnice na Popelkou, 2018-05-04)

#4790

S něčím takovým rozhodně nesouhlasím!

Pavel Brázdil (Velehrad, 2018-05-04)

#4792

Podepisuji, protože považuji tuto divadelní hru za amorální a destruktivní.

Ivanka Trávníčková (Praha, 2018-05-04)

#4794

Diskuze je možná jen tam a tehdy, když mezi oběma stranami panuje vzájemná úcta a respekt. Ve chvíli, kdy dochází k ponižování či dehonestaci toho, co je pro mnohé posvátné, je potřeba nemlčet. Často slyším, že si nedáme vzít "naše křesťamské tradice". Jaké? A kdo nám je má vzít, když my sami si jich nevážíme a necháme je pošlapávat. Jsem ráda, že můžu říci DOST. Čichoňová

Danuše Čichoňová (Kozmice, 2018-05-04)

#4796

Byla jsem vychována ve věřící rodině, jsem katolička a záleží mi na tom co se děje v naší zemi i u nás v Brně. Moc mě zasáhlo, že v Divadle u nás se hraje hra o Ježíši v takto nemravném podání.Nesouhlasím stím, protestuji proti tomu, aby byl zesměšňován a urážen Ježíš Kristus, Bůh i člověk v jedné osobě. Zároveň je to i urážka pro všechny věřící lidi, naše město, národ. Zuzana

Zuzana Strnadová (Brno, 2018-05-04)

#4799

Umění má být svobodné, může třeba i šokovat, ale musí být pravdivé.

Helena Milcová (Praha, 2018-05-04)



Placená propagace

Tuto petici nabídneme 3000 lidí.

Zjistit více...