Protipetice na zrušení rally!

Kontaktujte autora petice

Téma diskuze bylo automaticky vytvořeno Protipetice na zrušení rally!

Kukis

#151 Rally není o smrti, ale o životě

2012-11-14 16:21

Rally je nebezpečný sport a každý to ví. Pokaždé když se jde na rally tak počítáme stím, že se může něco stát. A když se něco stane tak všeci obviňují druhého, že za to může. Je chybou když dojde k tragické nehodě kde zemře někdo z diváků a je v bezpečné zóně, ale když vůz usmrtí diváka(ky) v místech kde nemá co dělat tak už je to jen chyba divákova či pořadatela který neupozorní na nebezpečí které hrozí v místech kde zrovna stojí a neučiní nic aby diváky vyhnal zpět do bezpečné zóny. Ale z vlastní zkušenosti jako pořadatel na těchto podnikách vím, že jen upozornit nepomůže, divák se vám směje do očí a tvrdí, že mu se tady přece nemůže nic stát. A zrušení rally je hloupost. Tím se nic nevyřeší. V posledním případě bych se spíše ptal kde byly rodiče těch nezletilých když se to stalo. Pokud někdo navrhuje zrušit rally tak jenom aby se to zametlo pod koberec a měl to z krku.
guru

#152 Rallye žije dál i přes populistický zákaz posledních dvou závodů

2012-11-14 17:13

Dokud nebudou diváci respektovat tabulky s nápisem ZAKÁZANÝ PROSTOR tak těžko zajistí pořadatel bezpečnost. Je to tragédie a nikdo nechce aby se to stávalo. Závodníci jsou tím zdrceni stejně jako veřejnost. Ale když půjde někdo po kolejích a srazí ho vlak,bude vina na straně strojvedoucího? O závodu se vědělo,dle slov starosty nikdo neprotestoval proti jeho konání,naopak se na něj lidé těšili. Nehavarovalo startovní číslo 1,takže už lidé věděli jak rychle tam auta jezdí. Jsem členem výkonného výboru asociace jezdců rally a dlouhodobě tlačíme na federaci automobilového sportu v otázce bezpečnosti a zpřísnění podmínek. Musím říct,že hlavně poslední roky nám vychází vstříc. Ano,letos je sezóna velmi tragická,sám jsem přišel o dva kamarády. Ale kdo zemřel? Dva závodníci,kteří do toho sedají dobrovolně s vědomím,že se to může stát. Pak divák,který nestačil utéct jako mnoho jiných,protože si sedl což je obrovská chyba a teď tyto nešťastné dívky,které nerespektovaly zákazové tabulky. Většina nehod se stává proto,že někdo , něco poruší. A u nás je národní sport něco obcházet a porušovat. Jsem i rodič a první měsíc dávali mému synovi na přežití 30% . Dokážu si tedy představit jak je rodičům těch dívek a cítím s nimi. Neumím vyjádřit jak mi je to líto. Ze své pozice se budu snažit aby se nic podobného nestávalo. Zákaz rally není řešení. Docílíme akorát toho,že se to přesune do běžného provozu. Budeme se snažit před závodem apelovat na lidi aby poslouchali pořadatele. Mnohokrát jsem byl svědkem,že pořadatel požádal diváky aby šli stranou a ti se mu vysmáli. Ten však nemá žádnou pravomoc,takže požádáme o pomoc i policii. Média teď štvou veřejnost proti rally. Ne proto,že by je trápilo co se stalo,ale proto,že jim to zvyšuje sledovanost. Oslovovali jsme několik redakcí s tím,aby nám pomohli odvysílat spot o tom,jak se mají lidé chovat na závodech. Všichni odmítli,nebo za to chtěli peníze,které nemůžeme vydat. Kde je tedy jejich lidskost? Po havárii na rally Krkonoše bylo v reportáži,že auto porazilo skupinu diváků a řidič bezohledně pokračoval dál. Prošetřovali jsme to a ve skutečnosti porazil jednoho divák - a to ještě možná,spíš narazil do teplovodu,nak kterém chlapec stál a ten spadl. Nicméně auto pak zůstalo na střeše takže řidič mohl těžko pokračovat. Ze všeho jsou fotky i videa. Oslovili jsme tv prima aby upravila reportáž a řekla pravdu. Odmítli. Ředitel závodu hned druhý den nabídl rodině vyřešení věci přes pojišťovnu,ale oni už nechtěli a přes právničku požadovali nesmyslnou částku. Když u soudu neuspěli - protože nedokázali argumentovat jakým způsobem k této částce došli,stěžovali si do médií,že musí ještě platit náhradu řízení. Ani to nebyla pravda,platili pouze svoji právničku,která si šikovně dala do smlouvy,že peníze musí dostat ať už dopadne soud jakkoliv. Nenechte se tedy ovlivnit médii. Nedávají informace tak jak jsou. Nejsme vrazi,nejsme ani blázni. I my chceme jet ze závodů s dobrým pocitem a ne zlomeni tragédií.Denně umírají lidé vinnou opilých,nebo jinak nezodpovědných řidičů a nikdo to neprožívá tak jako tuto nehodu. Co se stalo už nevrátíme,ale můžeme změnit budoucnost. Nějakou dobu běží akce 4P - Prosíme Poslouchejte Pokyny Pořadatele. A o to vás všechny prosím i já.
mr.pirelli

#153 Re: názor dopravního experta

2012-11-14 18:09

#7: tomáš - názor dopravního experta

pan Huml je takový expert že sám bojuje se svou odborností -"znalce"  a probíhá s ním vyšetřování ohledně překroucené nebo falešné expertízy. V parlamentu předvedl,že není schopen nic konstruktivního národu předložit,proto jej odešli.


Nepřihlášený uživatel

#154 vojta

2012-11-14 18:22

Zrušit ??? Určitě ne , na nějaké rallye jsem už byl a to že se lidé neumějí chovat a lezou tam kde by určitě neměli co dělat tak musejí počítat i s tím už odtamtud neodejdou , to co se stalo teď je velká tragedie , ale co ty holky dělaly dva metry od tratě ?
LUKA

#155 RALLY

2012-11-14 18:34

keci kolem zavodu?
me zabilo civilni auto pribuzneho a kazdy den se v nem nekdo zabie a zabije nekoho dalsiho
a zakaze to nekdo? ne tak ty ubohe trosky co tu pisou ohledne zakazu a kecu RALLY jdete se VY............T
rallye maniac

#156 Nerušte rallye !!!

2012-11-14 18:39

Proč chcete rušit rallye kuli divákum kteří sou neohleduplný??? to ne neberte nám to co je pro nas naším životem mi vám taky nebereme fotbal nebo hokej.....
mady

#157 Re: názor dopravního experta

2012-11-14 19:42

#7: tomáš - názor dopravního experta

Vy mate vazne v hlave nasráno, co to furt melete s tím kde to je ? Kdyz lidi pouzijí zdraví rozum tak se jim nestane nic ! Staci jen pouzit tu věc nazývanou mozek a stoupnout si tam kde můžu !

fany

#158 Re:

2012-11-14 20:06

#1: pepe -

nechapu proč by se měla rally rušit to spíš divaci by se měly srovnat a zbytečně nehazardovat z vlasním životem dnes mame rychle auta krásné pokoukaní ,nadherné boje a maji nam to zrušit kuli nakemu bezohlednemu divakovi to je blbost sami víme že vlézt z venku do zatáčky muže jen debil nikdo neví co se muže stat ani řidič kor když leti 150 a něco se posere je to smula a ani on chudak stim neuděla nic moc kor na par metrech nebo po raně.prostě je to blbost rušit rally

Karhy

#159 Re:

2012-11-14 20:07

#11: vesan -

Bože ty si ubožák kvůli tomu že pár lidí na rally umřelo tak se tady naparuješ radši zavři hubu mi správní češi tímto sportem žijeme a jenom proto že 4  holky neumí poslouchat tak se o to nenecháme připravit je to jejich smůla neměli tam co dělat je to smutný ale je to tak !!!!!!!!!!!!!

vašek

#160

2012-11-14 20:11

Ať už patříte ke skupině, která je proti zrušení rallye nebo pro zrušení, je to úplně šumák. Protože rallye už si žádný politik ve svém městě/vesnici nelajzne povolit. Ti mají svá místa tak rádi, že neposlechnou hlasy fanoušků, ale hlasy těch, co protestují. Je to logické a určitě to takhle dopadne!!!
Zbyňa

#161 Re:

2012-11-14 20:17

#1: pepe -

Nemůžeme za to že český národ ignoruje zákazy! Rally za toto nehodu nemůže už to pochop hlupáku!!!

guru

#162 Něco o rallye pro ovce, kterým TV Hovna a podobné bulváry neřekly to podstatné, kromě svých lží

2012-11-14 20:28


Než se rallye rozjede... Bezpečnost nelze podcenit, tragédiím ale nezabrání

Motoristický sport je rizikový nejen pro závodníky, ale bohužel i pro diváky. Příčinu smrtelné tragédie, pokud se už stane, však většinou nelze přesně stanovit. "Tratě rychlostních zkoušek na rallye se stále zrychlují, zlepšují se povrchy, narovnávají zatáčky, zvyšují se výkony vozů, nové typy pneumatik dovolují stále rychlejší průjezdy zatáčkami…" vysvětlil pro portál ČT24 technické pokroky v rallye předseda Svazu rallye Federace automobilového sportu AČR Pavel Schovánek s tím, že však nelze vynechat ani nezodpovědnost závodníků, nedisciplinovanost diváků či lidské selhání - stačí jeden ze stovek pořadatelů a neštěstí může být na světě.

1 - 4
Neumírají ale diváci jen v Česku, k tragédiím dochází i na zahraničních podnicích. "Naši fanoušci, kteří jezdí na rallye do Španělska, Řecka, Itálie či Finska, mohou potvrdit, že naše bezpečnostní opatření jsou mnohem přísnější a diváci v zahraničí ještě méně disciplinovaní než u nás," tvrdí Schovánek.
Pavel Schovánek, předseda Svazu rallye FAS AČR
"V letošních nešťastných událostech na našich rallye se zřejmě jedná o mix nezodpovědného přístupu závodníka, který do závodního vozu nastoupil v naprosto neodpovídajícím zdravotním stavu, o přemíru snahy přesahující hranici jezdce a vozu a o neukázněnost diváků a podcenění rizika."

Než se závod vůbec uskuteční…
Zamýšlenou trať rychlostních zkoušek zanesenou do map musí schválit všechna obecní zastupitelstva, v jejichž katastru trať leží. Teprve po kladném vyjádření obcí se žádají ochranáři, hasiči či odbory dopravy. Nakonec musí pořadatel uhradit správní poplatek a získat od dopravního odboru rozhodnutí o "zvláštním užívání komunikace", jímž se trati poskytuje výjimka ze Zákona o veřejných komunikacích na určitou, přesně stanovenou dobu.
O soutěže mají města a regiony podle Schovánka zájem nejen pro sport, ale také pro ekonomickou výhodnost – do každého regionu totiž přivádějí tisíce lidí, závodníků, mechaniků, manažerů, ale zejména diváků. Jen za letošní rok Autoklub ČR pořádá 31 podniků, RallyShow Uherský Brod byl jeden z nich.
Pořadatelé sice dbají na bezpečnost, nicméně nelze zabezpečit každý metr trati. "Nelze u každého domu, u každé lesní cesty mít pořadatele. I tak se počet pořadatelů u běžné soutěže blíží mnoha stovkám lidí," řekl pro portál ČT24 Pavel Schovánek s tím, že je třeba si ale uvědomit, že kromě rallye, zapsaných v kalendáři FAS AČR, se v Česku pořádají desítky dalších soutěží různými pořadatelskými skupinami, o jejichž pravidlech federace nemá informace.
Prezident Autoklubu ČR Roman Ječmínek v Událostech, komentářích
"Již několik týdnů předem musí být znám takzvaný bezpečnostní plán. Musí tam být vyznačeny divácké prostory, zakázané prostory a řada dalších věcí. Rovněž tam musí přijet bezpečnostní delegát a prohlídnout to."
O zabezpečení trati před startem vypovídá i videozáznam
Několik hodin před startem se po trati pohybují desítky pořadatelů a pořadatelských vozidel, páskují se nebezpečné úseky, upevňují se a vyvěšují cedule se "zákazem vstupu" či "zakázaným prostorem". Hodinu před startem se trať neprodyšně uzavře houkajícím a blikajícím zavíracím automobilem, většinou ještě s megafonem upozorňujícím na uzavření trati a nebezpečnost motoristického sportu. Právě v tuto chvíli se pohybují po trati bezpečnostní vozidla, která zabezpečení trati ještě kontrolují a opravují a současně pořizují videozáznam, přiblížil Schovánek systém zabezpečení trati před startem. Důvod je jednoduchý – musí být doloženo, jak vypadalo zabezpečení trati těsně před startem.






1 - 4
Pravidla pro tratě jsou jen obecná
Za vhodnost tratí rychlostních zkoušek odpovídá výhradně organizátor. Základní pravidla sice existují, ale pouze v obecné rovině, např. maximální průměrná rychlost dosažená nejrychlejší posádkou nesmí být vyšší než 130 km/hod. – pro rok 2013 je snížena na 120 km/hod.
Sportovní řády v ustanoveních pro stavbu tratí odpovídají mezinárodním řádům FIA, podle kterých se staví tratě i v zahraničí. Obydleným místům se při plánování tratí vyhnout nelze, i v zahraničí tratě běžně vedou přes obce. Schovánek navíc upozorňuje, že pro pořadatele je snazší diváky usměrnit v obcích, kde jim pomáhají místní dobrovolníci, než v rychlých úsecích v otevřeném terénu, kde nezvladatelní diváci často nerespektují značení ani pokyny pořadatele.
Trocha historie nikoho nezabije
Původně rallye sloužila jako zkouška vytrvalosti posádky a odolnosti techniky, napomohla tedy technickému vývoji automobilů, pneumatik, tlumičů, ale i bezpečnostních prvků, jako jsou bezpečnostní pasy, sedačky, přilby či nehořlavé kombinézy.
Kvalita technických vymožeností, kvalita komunikací a soutěživost jezdců – to vše přispělo k dnešní podobě rallye, rychlostní jízdě soutěžních aut po krajině, při níž musejí posádky respektovat dopravní předpisy a předepsaný čas jízdy.
Posádky ale postupem času byly stále vyrovnanější, proto se do tratí začaly vkládat tzv. měřené úseky, kde vítězí ten nejrychlejší. Tento formát se nyní jezdí po celém světě a je divácky atraktivní.
Udělování licencí
V podstatě neexistují rozdíly v přidělování licencí v Česku a v zahraničí. Začínající jezdec v Česku musí absolvovat tzv. "rallyeškolu" zaměřenou jak na teorii, tak na praxi, a poté každoročně absolvuje předsezonní školení. "Nyní zavádíme nový typ licence, se kterou musí jezdci absolvovat závody jednu celou sezonu s méně výkonným vozem a teprve po dalších jízdních zkouškách získá mezinárodní licenci pro nejvýkonnější stroje," doplnil Schovánek.
ŠÁRKA - SŇUHLA

#163 Můj názor na rallye celkově

2012-11-14 21:01

Nijak často nemám potřebu někde něco vypisovat, ale na nynější situaci ohledně rallye zareagovat musím. Na plno diskuzích se omílá věc ohledně zakázáni rallye. Ale ptám se proč? Proto ze lidé lezou tam kam nemaj a nebo proto že nám do hlav media nablejou nepravdivé informace a pomalu každý hned tomu věří? Či pro plno jiných naprosto nesmyslných věcí? Teď napíšu pár věcí co ještě nikde nezazněli nebo jsem to aspoň nepostřehla. Na rallye chodím už 8 let a asi bych i uvedla, že někteří známí do dnes nesouhlasí s mojí účastí na rallye. Sama za sebe můžu říct že i když je rallye sport nebezpečný tak se tam cítím rozhodně bezpečněji než kdybych šla třeba na fotbal. Za celých těch 8 let jsem třeba nezažila aby se fanoušci mezi sebou mydlili hlava nehlava či ničili něčí majetek a podobně. Zkrátka vím že na rallye mi hrozí jediný druh nebezpečí že do mě může najet auto. Ale nemusím se naopak třeba bát že mě někde nikdo zmlátí a budu několikrát do měsíce někde na pohotovosti a podobně. Na rallye chodím i s vědomím že se mi třeba může něco stát ale i kdyby se tak třeba stalo tak by mě v životě nenapadlo obviňovat jezdce. Teď napíši něco co nikdo z lidí z mého okolí neví. Když jdu na rallye tak u sebe na každou erzetu nosím papírek s textem že kdyby se mi náhodou něco stalo tak že si zásadně nepřeji aby někdo vinil závodníky s touto myšlenkou je obeznámen i můj bratr. Ano náhoda je blbec a může se to stát komukoliv z nás i když zrovna stojíme tam kde je povoleno. Ale opět opakuji divák co chodí na rallye tam chodí na vlastní nebezpečí a ručí si sám za sebe. Dále se na hodně diskuzích objevuje myšlenka že lidé chodí blízko trati hodně proto že chcou být posádce co nejvíc na blízku. Víte když jsem šla s kamarádem před 8 lety na svou první rallye a šli jsme na takové to představení posádek tak jsme normálně chodili mezi těmi jezdci a bavili se s nimi a tak no vy co chodíte na rallye to určitě znáte. Jen tím chci říct že v té chvíli jsem z toho byla dost mimo protože ve většině sportech či třeba u herců a podobně se člověk k nim nedostane tak blízko. Povětšinou je to velký problém si s tím sportovcem jít třeba popovídat, podat jsi s ním ruku a podobně což jsem třeba v rallye taky v životě nezažila abych šla za nějakým jezdcem a on mi začal nadávat co ho otravuji a podobně. I když s nimi člověk prohodí jen pár slov, nebo se vám velmi ochotně podepíší a nebo vám jen podají ruku tak pro mě to má velkou váhu. Postupem času jsem si třeba našla kontakty na jezdce a občas jim napíši a oni během chvíle odepíší. Nebo taky si občas píši o podpisové karty a v životě se mi nestalo že by po mě chtěli nějaké peníze. No ale lezme tam kam nemáme protože kontakt s posádku mimo trať je strašný problém. Někdy si ani asi neuvědomujeme jaké štěstí máme že v tomto sportu jsou tak báječní lidé kteří mají o své fanoušky takoví zájem, že se fanoušci mezi sebou na vzájem respektují. Proč neznalí lidé snaží zničit něco tak krásného co dobře funguje. Šárka Filipiová
kornout

#164 Re:

2012-11-14 21:10

#2: -

Tak zrušily se pokud vím poslední 2 závody. A to co je na stole po té tragédii doufám bude mít smysl, nechápu proč se letí horizont před obcí takouvou holinu. Stačilo udělat opatření a rychlost snížit. Navíc pořadatel by měl nést zodpovědnost, jsou tam tra´toví a ty maj trať hlídat, tzn i diváky, pokud se to nedaří, má to vedení záodu řešit. Je to furt dokola. Rallye mám rád, ale né za tuto cenu.

ja

#165 Re:

2012-11-14 21:11

#11: vesan -

tahni do prdeli ty idiote......

viki

#166 nesmyslný zákaz!

2012-11-14 21:21

Bože co to tam melete za sračky, že rally nepatří do města..tak se podívejte do okolních států..a slova ,,zakázat, neboť tam umírají lidi?" tak zakažme výrobu a provozování automobilů, protože každý den na silnici někdo umře...bože vzpamatujte se..to není vůbec o zákazu!!!!!!JE TO NÁDHERNÝ SPORT!!!
thomas

#167

2012-11-14 22:01

Nevidím důvod proč by se neměla konat další rally jen díky tomu co píší naše bulváry a vysílají televizní stanice! A hlavně lidi kteří tomuto sportu rozumí vědí co bylo příčinou tohoto neštěstí!
Dave B
Nepřihlášený uživatel

#168 Chci rally v nezmenený podobě! pravidla sou dost přísná !

2012-11-14 22:39

jedince organizator nemá šanci uhlídat! spíš je to i o lidech kolem tratě aby sami odsebe vyhnali blba co stojí špatně.  A mužem vesele pokračovat :)

EAGER

#169 něco k poslechu, názor Antonína Tlusťáka...

2012-11-14 22:42


Nepřihlášený uživatel

#170 Zrušení téhle petice

2012-11-14 22:47

Vážení, kdy bude zrušena tahle trapná protipetice? Ti co říkají že tomuto sportu rozumí a fandí mu, by se měli odstěhovat do poušťě a tam si pořádat tyhle závody. No a pak to bude ok když nějaký zkušený závodník, který získal zkušenost třeba během deseti závodů někoho při nehodě zabije. Vrcholový sportovci sbírají zkušenosti x let a nikoho při tom neohrožují. Tihle rádoby zkušení jezdci s klapkami na očích si jenom myslí že jsou zkušení. Jaká krize, když se takhle utrácí spoustu peněz které mohli být prospěšné jinak.

Nepřihlášený uživatel

#171

2012-11-14 22:49

Jsou to namachrovaní idioti co se chtějí zviditelnit. Ha ha ha
Bad

#172 Chyba

2012-11-14 22:50

Petici podepisuji, ale proboha opravte si tu hrubku v popisu petice. Vždyt je to do očí bijící! Nebo snad chtějí rally zrušit jen ženy?
Nějaký smysluplnější popis by taky nebyl na škodu..
DK

#173

2012-11-14 22:50

Jo to máš naprostou pravdu.
Dave B

#174

2012-11-14 22:53

A mužem vesele pokračovat :) na onom světě :(
Boš

#175 Re: To nemyslíš vážně !!!!!!

2012-11-14 23:37

#115: Bůh -

Říká si bůh a napíše takovej nesmysl !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nikdo nechce aby někdo zemřel jak divák tak někdo ze závodníků tak jak můžeš napsat,že jsme nezodpovědní a,že si nevážíme života a přát někomu smrt jsi vůbec normální ty blbe jeden !!!!!!

Místo závodění na normálních silnicích kde je to podle všeho hodně nebezpečné někdo utratí dost peněz a vynaloží hodně sil aby mohl závodit oficiálně a bezpečně a nikomu neublížit a to by se i dařilo bez lidí co maji svojí hlavu a chtejí vidět závodní auto ze dvou metrů a to byl bohužel i tento případ jako každopádně skoro každý..

Je mi líto zmařených životů a právě proto dávám největší vinu rodičům.protože je měli hlídat a ne je pustit přímo k trati ty holky nemohli vědět jak moc je to nebezpečné a proto mají rodiče jenže ty jim to bohužel nezakázali :-( takže kde chcete hledat vinu na jezdci,kterej přijel závodit na UZAVŘENOU TRAT nebo na poradateli,který tam dal cedule UZAVŘENÝ PROSTOR ???

Každý má svůj názor a můj je ten,že to je tragédie a je to bohužel opět chyba hlavně diváků a na krásný sport jako je rally to vrhá velmi špatné světlo a o tom jak lžou média aby měli zajímavou reportáž za každou cenu se nebudu ani vyjadřovat.