Protipetice na zrušení rally!

Kontaktujte autora petice

Téma diskuze bylo automaticky vytvořeno Protipetice na zrušení rally!

mini

#26 Re: Re:

2012-11-13 12:02

#25: michallka - Re:

souhlasím!!!!!

Pavel

#27 Kompromis

2012-11-13 12:03

Jak to tady čtu,tak svou část pravdy mají jak odpůrci tak zastánci rallye. Ale v obci je to opravdu dost nebezpečná záležitost. Buď by se měla trať vést mimo obce,což je ale asi nereálné,nebo v obcích snížit rychlost jako to mají např. formule na průjezdech kolem boxů. Těch rozbitých domů,plotů a zmařených životů už bylo dost. A na okreskách opravdu pečlivě vybírat kam pustit diváky a kam vstup zakázat. Jinak si myslím že by byla škoda takový krásný sport zrušit.
Shot

#28 Re: Jede se rallye, vypadněte!

2012-11-13 12:06

#14: Tomáš - Jede se rallye, vypadněte!

neschopnost řidiče :D Vy asi nevíte co vítr dokáže udělat s autem

Mates

#29 http://www.autoweb.cz/rakovan-rally-je-nebezpecna-zakazme-ji-vazne/

2012-11-13 12:08

Převzato z blogu Filipa Rakovana
Članky: Blogy | vydáno dnes před 7 hodinami 13. 11. 2012 v 04:00 | Autor: Filip Rakovan


Hned na začátek bych rád uvedl, že v žádném případě nijak neznevažuji tragickou situaci, která se stala na uherskobrodské rally, a že je mi velice líto všech, kteří tam zahynuli. Nicméně…

Mám obavu, že záležitost jako taková je mnohem hlubší než by se mohlo zdát a řešení, která jsou navrhována, povrchnější, než by bylo záhodno.
Trochu mám pocit, že se stavíme do pozice zaoceánské velmoci, kde, pokud není napsáno na návodu k použití, že se do mikrovlnky nestrká živá kočka, tak se prostě průměrný Amík jen tak rozhodne, že si v rámci domácího BBQ udělá živý hotdog. Tedy, promiňte, hotcat. Nechováme se podobně?

Když nepomohou cedule s nápisem, selže i selský rozum? Co je potřeba udělat pro to, aby lidi pochopili, že pokud někde jezdí závodní auta vysokou rychlostí, že se prostě nechodí na vzdálenost několika metrů od jejich dráhy a že laťkový plot/břízka/mokrá tráva/rákosí/plechové svodidlo řítící se stroj nezastaví.

Pokud si dobře vzpomínám, tak je to fyzika základní školy šesté, sedmé třídy. Auto, které má hmotnost cca dvanáct set kilo a jede rychlostí 150 km/h nezastaví na metru, ani na deseti. Projede plotem, přerazí strom.

Mám v živé paměti další nehodu, při které dospělý člověk s dětmi postával v zatáčce za horizontem a doslova čekal na závodní auto, které si pro něj do zatáčky přiletí. A dočkal se. Tak snad to za ten výhled stálo.

Se škodami na majetku či krajině je to jiné - co je při závodech zničeno, ať pořadatel do koruny a bez odkladu zaplatí. Ale diváci? Samozřejmě je tady povinnost vyznačit divácká místa i zakázané zóny, a pokud si stoupnu do místa za zatáčkou, kde jdou auta plně na brzdy, a nebo kde jedou na maximální výkon, nemůžu čekat, že se mi nemůže nic stát. A ještě poznámka k trasám přes vesnice a k tomu, jak jejich obyvatelé volají proti pořádání závodů. Nejsem si jistý, ale nepovoluje uzávěrku silnice v obci obecní, popř. krajské, atd. zastupitelstvo, které bylo občany svobodně zvoleno?


Auto roku v ČR: čtenáři si přejí Toyotu GT86
Sobotní vyjížďka na okruhový den
Film Need for Speed bude, známe příběh i herce
Takže znovu – opravdu už žijeme v matrixu, kde nám jakýsi vyšší princip, jakási všehybná síla musí radit, co a jak máme či nemáme dělat? Nestačí fakt, že někde lítají auta obrovskou rychlostí k tomu, abychom si tam nešli stoupnout? Potřebujeme policajta, který nás bude mlátit obuškem do hlavy a křičet „vypadni, tady je to nebezpečné,“ protože jinak nám nedojde, že na tomhle místě je stát prostě riskantní?

Rally je nebezpečný sport, tak jako každý jiný. Ale k naší lidské populaci patří, není to výdobytek české společnosti posledních pěti let, mířící prostřednictvím zbohatlíků za závodními auty proti ukřivděné chudině. Znám třeba závodníka, který těžce pracuje, aby si mohl dovolit závodit (jen tak mezi námi jde o jednoho z české absolutní špičky).

Jakkoli se automobilové závody pořádají od začátku minulého století a doprovází lidstvo po celou dobu jeho moderní éry, tak teď už je asi konec. Určitě. My, lidé, jsme totiž zhýčkaní digitální technologií (nebo já nevím čím), zakrnělí, že mimo bezpečí domova jsme zranitelní a křehcí jako sklenka z porcelánu. Znáte Darwinovu cenu? Pokud ne, tak si zagooglujte.

Nechci nijak filozofovat, ale zdá se mi, že tak, jak se lidstvo jako takové chová, že chce sebe samo zneškodnit a zlikvidovat. A případy, že se někdo postaví do cesty autu je jen promile ve srovnání s tím, kolik nás zahyne díky špatnému životnímu stylu, pohlavním chorobám, nehodám v přeplněných dopravních prostředcích, při záplavách vyvolaných špatným chování k přírodě a tak dál. Rally je snadný cíl. Snadnější než řeka, do které spadne malý chlapec, kterého pustil pracující otec z očí, než kluk, který vypadl z jedenáctého patra, protože byl doma sám, snadnější než vlak, který zabije dítě, které na nástupišti hlídá senilní babička. Řeku, paneláky a babičky nezakážete. Rally ano.

Myslím, že s rally je konec. Když ne dnes, tak zítra, pozítří, za rok. Zase, až si někdo stoupne tam, kam nemá a senzacechtivá média budou lačnět po co nejbrutálnějších zprávách a budou zpovídat zdrcené pozůstalé jen pár hodin po nehodě na místě, ze kterého ještě neoschly poslední kapky krve. A vyděšení činovníci, než aby nazývali věci pravými jmény, se budou schovávat za zmatená prohlášení vedoucí k restrikcím krásného - a ano, znovu říkám, nebezpečného - sportu. Tedy, nebezpečného - řekl bych, že v rámci rally vidím méně násilí, krve, alkoholismu a jiných neblahých jevů než u fotbalu. Pokud vím, tak příznivci Pecha nejezdí na rally proto, aby se už na nádraží pobili co já vím třeba s přívrženci Romana Kresty. Nemusí je mezi erzetami provázet kordony policistů placených z našich daní. To jen tak na okraj...

Zakažme rally, neboť je nebezpečná, skutečně je, pro lidi, kteří neumí přemýšlet sami za sebe jako svéprávní - všimněte si, že oběťmi nejsou šestnáctiletí výrostci, kteří by někde nevhodně pobíhali, ale dospělí, většinou s dětmi, které mají hlídat.

Místo automobilových závodů se přeorientujme na soutěže ve vaření. V hlavním vysílacím v čase v televizi a v repríze kdykoli na internetu. Kuchaři a jídlo se na nás valí a budou valit víc a víc odevšad, protože vaříme všichni a je to společensky akceptovatelné. Ne, je to módní, protože teď vaří Kořínková, Bohdalová a Hrubešová (navzdory tomu, že podíl obézních lidí stoupá exponenciální křivkou, náklady na léčení jsou astronomické, a choroby, které přežírání vyvolá jsou těžké, bolestivé, smrtící).

Třeba si za padesát let, až budeme všichni sedět na kapačkách v plenkách u svých online obrazovek a poslouchat příkazy, co máme a nemáme dělat, uvědomíme, že rally, se všemi svými riziky, nebyla tak nebezpečná jako životní styl spojený s hloupostí a tupým poslouchání povelů vymyšlenými kýmsi, kdo na nás chce jen vydělat a prodat nám svůj zaručený nápoj na hubnutí.

Znovu bych chtěl závěrem říct, že považuji celou nedávnou nehodu za tragickou a velice mě rmoutí životy, které na erzetě skončily. Jako rodič si neumím představit bezradnost situace, ve které se rodiče dívek zničehonic ocitli, je mou noční můrou, že se jednou ozve telefon se zprávou, že se můj syn dostal do situace, ve které neměl co dělat…
Soucítím s pozůstalými a vyjadřuji jim svou hlubokou účast, mrzí mne, že přišli o své blízké. Obzvlášť když tomu, aby se to nestalo, šlo velice jednoduše předejít.

Filip Rakovan

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2012-11-13 12:09



Nepřihlášený uživatel

#31 Re:

2012-11-13 12:43

#30: PAD -

To je lež. V Anglii nic zrušeno, ani zakázáno není!

Rudovous...

#32 Re: názor dopravního experta

2012-11-13 12:49

#7: tomáš - názor dopravního experta

dle mě by stačilo, kdyby příznivci rallye nechodili do zakázaných oblastí a dbali na pokyny pořadatelů...

F

#33 Re:

2012-11-13 13:14

#1: pepe -

kolik je vidět PČR na závodech a kolik jí je na fotbale , na demonstrací

na závody se žádá PČR o účast a není schválena žádost na demonstraci či stávku šup a už je tam i spředstihem

taky budu rád když se bude jezdit dál a přes obce mohlo pokračovat


Nepřihlášený uživatel

#34

2012-11-13 13:36

Pokud se zruší rally, měla by se zakázat většina aktivit, při kterých může také dojít k úmrtí... Rally is the BEST!!!
Mates

#35 Otevřený dopis radě pro rozhlasové a televizní vysílání

2012-11-13 13:57

Určeno: Rada pro rozhlasové a televizní vysílání

Odesílatel: Vebr Miroslav

Dobrý den,

chtěl bych se na radu obrátit s návrhem na prošetření reportáží a článků vztahujících se k tragické nehodě, která se stala v sobotu 10. listopadu 2012 při RallyShow Uherský Brod. Všichni příznivci rally, ale i soudní lidé cítí, že se stala velká tragédie, která mnoha lidem zcela změnila život. Nikdo tuto smutnou událost nijak nezlehčuje a soucítí s rodinami pozůstalých.

Jsem příznivcem automobilových soutěží a také mne velká tragédie zasáhla. O to více mne mrzí, že pořadatelé v celé republice mají otázku bezpečnosti diváků na prvním místě. Shoda nešťastných náhod pak byla za příčinou již zmíněné tragédie, při které vyhasly čtyři mladé životy. Chtěl bych ale hlavně poukázat na neobjektivnost a amatérismus některých médií, které se okamžitě chtějí na tragédii zviditelnit.

* V médiích bylo uvedeno, že se jednalo o amatérskou rally, přitom soutěž měla povolení od Federace automobilového sportu (FAS) a všechny posádky, to znamená jezdec i spolujezdec musejí mít platnou jezdeckou licenci. Jezdci s touto licencí se NESMÍ (dle řádů FASu) účastnit amatérských soutěží.

* Na TV Nova vystoupil s komentářem k události dle reportérky zkušený závodník rally Jan Petlach. V rally se pohybuji více jak 20 let a ani s použitím různých seznamů jsem toto jméno nikde nenašel. Lze takto zneužívat jména k neobjektivnímu hodnocení situace? V Uherském Brodě startovali opravdu zkušení jezdci, jako například Roman Kresta, Pavel Valoušek a další. Proč media neoslovily pravdivou zkušenost a raději si vybraly nějakého komparsistu?

* Podobně se zachovaly i Lidovky.cz, které uvádějí názor zkušeného jezdce Josefa Pomajbíka, ale ani tento jezdec se nenachází v žádných seznamech.

* Zajímalo by mne, podle čeho reportéři TV Nova a TV Prima posuzují, že řidič, který zavinil tragédii je nezkušený? Odkazují se na to, že tento jezdec nikdy nebodoval. Na závodech v ČR startuje v průměru 70 – 120 posádek. V každé soutěži boduje prvních 15. Znamená to, že ostatní jsou nezkušení? Michael Bartončík jezdí nepravidelně soutěže od roku 2002 a během své kariéry dokázal být ve třídě, kde startoval celkově čtvrtý…

* Ani v jedné reportáži nebylo vzpomenuto, asi záměrně, že v diskriminovaném místě byly cedule s nápisem zakázaný prostor. Tato cedule jasně vymezuje, kde můžou a nesmí diváci stát. Na tuto skutečnost poukázal pouze otec zabitých dívek.

* Nikde nebylo řečeno, že v tom místě byl pořadatel, který dívky měl vykázat pryč. Ten pořadatel byl totiž ze stejné obce a dokonce byl z rodiny postižených tragédií.

* V reportáži nebylo zmíněno, že děvčata stála metr od silnice, kde auta projížděla rychlostí kolem 170 km/hod. Lidský instinkt jasně říká, že od takových věcí raději dál. Nemohu přece spoléhat na to, že auto má brzdy.

Z dostupných informací vyplývá, že si dívky šly nejspíše za kamarádem (pořadatelem) popovídat. Ten je měl vykázat ze zakázaného prostoru, ale neučinil tak. Následně auto ve velké rychlosti dívky smetlo. Nejde mi o to poukázat na nevinnost posádky. Tragédie se stala a je potřeba hledat příčiny, aby se víckrát takové neštěstí neopakovalo. Automobilové soutěže

jsou postavené na tom, že posádka projede daný uzavřený úsek co nejrychleji. Každá posádka nastupuje do soutěže s podvědomím, že tento sport je nebezpečný. Nikdo ovšem nejde do závodu s tím, aby zabíjel sebe nebo druhé. Milióny lidí hraje fotbal i když ví, že i tady jsou zákeřné fauly, které občas člověka zmrzačí. Je ale smutné, že média neinformují objektivně. A co mne nejvíce mrzí je fakt, že se média honí za senzacemi ve chvílích, kdy teče krev. Postavit kariéru na lidském neštěstí je nelidské a s prominutím hodně nechutné.

S pozdravem

Vebr Miroslav

Vsetín
varkel

#36 bilance

2012-11-13 13:59

Počet usmrcených na všech rally v ČR včetně jezdců, spolujezdců i diváků je stejný jako počet smrtelných nehod zaviněných ciklisty za tři měsíce. Zakážeme šlapky...
Mates

#37 OSVĚTA K BEZPEČNOSTI DIVÁKŮ NA RALLYE

2012-11-13 14:01

Je mi velmi líto této nešťastné tragédie, čtyř lidských životů a neumím si představit smutek rodičů a blízkých. Sám otec přiznal, že v daném místě bylo pořadateli umístěno označení zakázaný prostor. To je v naprostém souladu s mezinárodními sportovními řády FIA. Celé toto opatření znamená, že v daném místě po celé délce otevřeného prostoru až za první pevnou překážku nesmí nikdo stát, protože je to v daném místě nebezpečné. Pokud je místo označeno těmito cedulemi, tak se již nedává žádná páska, protože diváci by stáli hned u ní, což postrádá smysl, protože v daném místě nemají stát vůbec. Plot není obvykle brán za pevnou překážku. Tím je myšlen terénní val, zeď domu apod. Pokud stojíte před touto pevnou překážku, nemáte v případě podobné havárie kam utéct. Proto je logické, že je povoleno stát až za touto překážkou případně na ní. Bohužel v tomto případě bylo vše v pořádku při kontrole bezpečnostních činovníků, i při průjezdu prvních závodních vozů. Poté se však do zmíněného zakázaného prostoru nekontrolovaně dostalo několik mladých lidí, podle všeho s kamarádem pořadatelem, který měl dané místo na starosti. A pak ..... jen smutek :-(

4P - prosíme, poslouchejte pokyny pořadatelů.
Tak zní název několik let propagované osvěty pro diváky automobilových závodů. Toto instruktážní video bylo vytvořeno Autoklubem České republiky. Jeho cílem je informovat motoristické fanoušky a obyvatelé obcí, v jejichž regionech se jezdí jakékoliv automobilové soutěže o tom, jak bezpečně sledovat automobilové závody. Sledujte prosím názorná doporučení a rady. Je to pro dobro všech lidí, kterých se automobilové závody dotknou. Tím jsou myšleni nejen pravidelní fanoušci, kteří bezpečnostní zásady závodů znají a respektují je, ale především občané, jež se na takovém závodě vyskytnou náhodně, prvně a nebo se kolem jejich domova závod jede. Málokdo odolá své zvědavosti, a povětšinou se na tento atraktivní sport i přes celodenní omezení podívá ze svého domácího území i jako fanoušek naprosto jiných sportů. Podstatou osvěty je seznámení všech přihlížejících o místech bezpečných pro sledování závodů, o místech nebezpečných - zakázaných, o místech, kde není z logiky věci rozumné stát. Pokud Vás někoho osloví pořadatel, nebo skupina diváků, že stojíte na špatném, málo bezpečném místě, respektujte prosím jejich radu a přesuňte se na bezpečné místo. Všichni Vám rádi poradí, které místo je to správné. Zkušenosti pravidelných fanoušků jsou na úrovni zkušeností pořadatelů. Při tom dbejte na pohyb svých dětí, kamarádů, domácích mazlíčků a sledujte závod tak, aby jste v případě vybočení vozu z trati byli schopni ihned reagovat.Automobilové závody všeho druhu jsou nádherným, atraktivním sportem, zároveň však nebezpečným. Mějte toto na mysli, a chraňte své zdraví a životy, aby jste se mohli s radostí příště zase přijít podívat. Nešťastných událostí se v poslední době odehrálo několik, a je na nás všech, abychom toto riziko zmenšili na co nejmenší možnou míru. Špatné souhry okolností a nešťastné náhody se nevyhýbají nikomu z nás ani v běžném životě, a proto udělejme vše proto, aby se v automobilových závodech ta smůla již odvrátila. Zodpovědnost za to nějakým dílem neseme všichni, kdo se pohybujeme podél tratí těchto závodů.

odkaz na video : http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sJ7pI0MPSPI
:)

#38 Re: Re:

2012-11-13 14:02

#6: pepe - Re: ve vesnicích ať se to jezdí, a i ve městech. Vždyť Zlín je jeden z nej zavodů rally, když se jezdí ve městě. Raši bych byla proto, aby pořadatelé více zabespečili místa, na kterých se tyto nehody mohou stát...... A ta nehoda, co se stala.... Myslím, že na tom mají i pořadatelé velký podíl, že to tam pořádně nezabespečili... A navíc, kdyby se rally zrušila ve městech a vesnicích, kde by se to podel tebe mělo jezdit? v ČR je málo míst, které jsou komplet neosídlené, nevím jak ty, ale toto je prostě můj názor... nemusí se to hned všechno rušit..

mini

#39 Re: názor dopravního experta

2012-11-13 14:19

#7: tomáš - názor dopravního experta

není zapotřebí se bát těchto závodů a házet všechno na pořadatele taky není v pořádku, ať se lidi zamyslí nad sebou jak se na závodech chovají, lezou tam kde nemají, nerespatkují vyznačení, skákají do tratě, atd. na závady chodím x let a nikdy se mi nic nestalo

Mates

#40 Co je rallye ?

2012-11-13 14:35

Rallye je od dob co vznikla, což = vznik prvního automobilu, určena do oblastí, kde všichni žijeme, kde se pohybujeme. Tak tomu doopravdy vždy bylo. I za dob, kdy vozidla ještě neměla žádné homologace, jezdci žádné licence a jezdili to většinou dobrodruzi. Ano, tak se na jezdce v počátcích této disciplíny hledělo. Jezdili se stroji různých konstrukcí a technické předpisy pro ně nebyly vydány. To byly úplné počátky. A vždy při rallye umírali lidé, jezdci i diváci, a to na celém světe i v české republice. Každý sport má svá nezpochybnitelná rizika. Pokud bychom dnes soutěže rallye přemístili na jiná místa, než kde žijeme, mohli bychom fotbal, golf, cyklistiku apod. přesunout rovněž do oblastí, kde nežijeme (vysloužilé betonové fabriky apod.) Princip by byl stejný. Ty disciplíny se stejně jako rallye vyvinuly ve specifickém prostředí a tam patří, protože kdyby patřili jinam, tak už jsou to jiné disciplíny.

Citace z wikipedie co je rallye :

http://cs.wikipedia.org/wiki/Rallye
Koncel

#41 Re: Jede se rallye, vypadněte!

2012-11-13 14:54

#14: Tomáš - Jede se rallye, vypadněte!

 

Jste uplne mimo misu, to je tak, kdyz se k tomu vyjadruji experti!!!!

Mates

#42 Mimo mísu ?

2012-11-13 15:01

#41: Koncel - Re: Jede se rallye, vypadněte!

proč může koule nebo oštěp na atletickém závodě zasáhnout jiného člověka ?  proč tam vlastně ten člověk byl ? byl zvědavý, chtěl vidět to co se mu líbí. Proč se to stalo ? protože nedodržel základní pravidla - anebo taky úplně nešťastnou náhodou.  Vím, že to bude znít nejhůř ze všech inteligentních a i trapných komentářů, ale to je život.

Co s tím ?   Musíme pokračovat v silné osvětě. Jak pro stávající fanoušky, tak pro ty, kteří jsou soutěžím vystaveni nechtěně. Musíme se všichni naučit ty bezpečnostní pravidla dodržovat, je to v zájmu všech. Soutěžících, pořadatelů i diváků. Vše stojí nemalé peníze, nemalé úsilí a ty lidi to dělají dobrovolně. Ano, pořádání rallye, není v české republice za peníze, je to jen koníček, kterého všichni dělají profesionálně bez zisku.

Další cesta je taková, že pořadatelé by měli mít vždy více než 18 let věku a logicky by se měl o 10% zvýšit počet pořadatelů přímo u tratí. Ale to mnohdy není možné. Kdo pracujete s lidmi, víte, že je těžké se sejít třeba jen na trénink fotbalu. Ano, celý týden dopředu všichni slibují, a pak je tam trenér jen s 5 hráči. A to klidně i na zápas. Stačí jedna vesnická zábava, a polovina pořadatelů ( nebo fotbalistů ) je indisponována. Tak to v životě chodí že ?

 


Nepřihlášený uživatel

#43 Re: Hanz

2012-11-13 15:25

#4: pepe -

A co se tím vyřeší, že se nebude jezdit na vesnicích a ve městech?? Diváci budou na rally chodit pořád.. a to i takoví co tomu vůbec nerozumí ;)


Nepřihlášený uživatel

#44 Pener

2012-11-13 15:28

tak tady je to idiot vedle idiota. Kdo ma mozek, ten si nestoupne za horizont ani nekam do zatacky...
Kenny

#45 Všichni povinně čtěte, abyste se dověděli pravdu!!!

2012-11-13 15:47

Martin Plesník

#46 A proč?

2012-11-13 16:10

A proč se do těchto věcí s prominutím serou pánové Huml, Okamura a další, kteří tomu absolutně nerozumí a akorát se chtějí zviditelnit? Proč televize a média najímají "závodníky" za dvě piva, kteří jim řeknou to, co chtějí slyšet...závodníky, které když zadáte do internetových vyhledávačů, tak NIKDE nenajdete...proto se snažím sbírat názory zkušených českých jezdců...ostatně již brzy uvidíte sami.
Mates

#47 Otevřený dopis radě pro rozhlasové a televizní vysílání

2012-11-13 16:18

Určeno: Rada pro rozhlasové a televizní vysílání

Odesílatel: Vebr Miroslav

Dobrý den,

chtěl bych se na radu obrátit s návrhem na prošetření reportáží a článků vztahujících se k tragické nehodě, která se stala v sobotu 10. listopadu 2012 při RallyShow Uherský Brod. Všichni příznivci rally, ale i soudní lidé cítí, že se stala velká tragédie, která mnoha lidem zcela změnila život. Nikdo tuto smutnou událost nijak nezlehčuje a soucítí s rodinami pozůstalých.

Jsem příznivcem automobilových soutěží a také mne velká tragédie zasáhla. O to více mne mrzí, že pořadatelé v celé republice mají otázku bezpečnosti diváků na prvním místě. Shoda nešťastných náhod pak byla za příčinou již zmíněné tragédie, při které vyhasly čtyři mladé životy. Chtěl bych ale hlavně poukázat na neobjektivnost a amatérismus některých médií, které se okamžitě chtějí na tragédii zviditelnit.

* V médiích bylo uvedeno, že se jednalo o amatérskou rally, přitom soutěž měla povolení od Federace automobilového sportu (FAS) a všechny posádky, to znamená jezdec i spolujezdec musejí mít platnou jezdeckou licenci. Jezdci s touto licencí se NESMÍ (dle řádů FASu) účastnit amatérských soutěží.

* Na TV Nova vystoupil s komentářem k události dle reportérky zkušený závodník rally Jan Petlach. V rally se pohybuji více jak 20 let a ani s použitím různých seznamů jsem toto jméno nikde nenašel. Lze takto zneužívat jména k neobjektivnímu hodnocení situace? V Uherském Brodě startovali opravdu zkušení jezdci, jako například Roman Kresta, Pavel Valoušek a další. Proč media neoslovily pravdivou zkušenost a raději si vybraly nějakého komparsistu?

* Podobně se zachovaly i Lidovky.cz, které uvádějí názor zkušeného jezdce Josefa Pomajbíka, ale ani tento jezdec se nenachází v žádných seznamech.

* Zajímalo by mne, podle čeho reportéři TV Nova a TV Prima posuzují, že řidič, který zavinil tragédii je nezkušený? Odkazují se na to, že tento jezdec nikdy nebodoval. Na závodech v ČR startuje v průměru 70 – 120 posádek. V každé soutěži boduje prvních 15. Znamená to, že ostatní jsou nezkušení? Michael Bartončík jezdí nepravidelně soutěže od roku 2002 a během své kariéry dokázal být ve třídě, kde startoval celkově čtvrtý…

* Ani v jedné reportáži nebylo vzpomenuto, asi záměrně, že v diskriminovaném místě byly cedule s nápisem zakázaný prostor. Tato cedule jasně vymezuje, kde můžou a nesmí diváci stát. Na tuto skutečnost poukázal pouze otec zabitých dívek.

* Nikde nebylo řečeno, že v tom místě byl pořadatel, který dívky měl vykázat pryč. Ten pořadatel byl totiž ze stejné obce a dokonce byl z rodiny postižených tragédií.

* V reportáži nebylo zmíněno, že děvčata stála metr od silnice, kde auta projížděla rychlostí kolem 170 km/hod. Lidský instinkt jasně říká, že od takových věcí raději dál. Nemohu přece spoléhat na to, že auto má brzdy.

Z dostupných informací vyplývá, že si dívky šly nejspíše za kamarádem (pořadatelem) popovídat. Ten je měl vykázat ze zakázaného prostoru, ale neučinil tak. Následně auto ve velké rychlosti dívky smetlo. Nejde mi o to poukázat na nevinnost posádky. Tragédie se stala a je potřeba hledat příčiny, aby se víckrát takové neštěstí neopakovalo. Automobilové soutěže

jsou postavené na tom, že posádka projede daný uzavřený úsek co nejrychleji. Každá posádka nastupuje do soutěže s podvědomím, že tento sport je nebezpečný. Nikdo ovšem nejde do závodu s tím, aby zabíjel sebe nebo druhé. Milióny lidí hraje fotbal i když ví, že i tady jsou zákeřné fauly, které občas člověka zmrzačí. Je ale smutné, že média neinformují objektivně. A co mne nejvíce mrzí je fakt, že se média honí za senzacemi ve chvílích, kdy teče krev. Postavit kariéru na lidském neštěstí je nelidské a s prominutím hodně nechutné.

S pozdravem

Vebr Miroslav

Vsetín
Mates

#48 OSVĚTA K BEZPEČNOSTI DIVÁKŮ NA RALLYE

2012-11-13 16:26

Je mi velmi líto této nešťastné tragédie, čtyř lidských životů a neumím si představit smutek rodičů a blízkých. Sám otec přiznal, že v daném místě bylo pořadateli umístěno označení zakázaný prostor. To je v naprostém souladu s mezinárodními sportovními řády FIA. Celé toto opatření znamená, že v daném místě po celé délce otevřeného prostoru až za první pevnou překážku nesmí nikdo stát, protože je to v daném místě nebezpečné. Pokud je místo označeno těmito cedulemi, tak se již nedává žádná páska, protože diváci by stáli hned u ní, což postrádá smysl, protože v daném místě nemají stát vůbec. Plot není obvykle brán za pevnou překážku. Tím je myšlen terénní val, zeď domu apod. Pokud stojíte před touto pevnou překážku, nemáte v případě podobné havárie kam utéct. Proto je logické, že je povoleno stát až za touto překážkou případně na ní. Bohužel v tomto případě bylo vše v pořádku při kontrole bezpečnostních činovníků, i při průjezdu prvních závodních vozů. Poté se však do zmíněného zakázaného prostoru nekontrolovaně dostalo několik mladých lidí, podle všeho s kamarádem pořadatelem, který měl dané místo na starosti. A pak ..... jen smutek :-(

4P - prosíme, poslouchejte pokyny pořadatelů.
Tak zní název několik let propagované osvěty pro diváky automobilových závodů. Toto instruktážní video bylo vytvořeno Autoklubem České republiky. Jeho cílem je informovat motoristické fanoušky a obyvatelé obcí, v jejichž regionech se jezdí jakékoliv automobilové soutěže o tom, jak bezpečně sledovat automobilové závody. Sledujte prosím názorná doporučení a rady. Je to pro dobro všech lidí, kterých se automobilové závody dotknou. Tím jsou myšleni nejen pravidelní fanoušci, kteří bezpečnostní zásady závodů znají a respektují je, ale především občané, jež se na takovém závodě vyskytnou náhodně, prvně a nebo se kolem jejich domova závod jede. Málokdo odolá své zvědavosti, a povětšinou se na tento atraktivní sport i přes celodenní omezení podívá ze svého domácího území i jako fanoušek naprosto jiných sportů. Podstatou osvěty je seznámení všech přihlížejících o místech bezpečných pro sledování závodů, o místech nebezpečných - zakázaných, o místech, kde není z logiky věci rozumné stát. Pokud Vás někoho osloví pořadatel, nebo skupina diváků, že stojíte na špatném, málo bezpečném místě, respektujte prosím jejich radu a přesuňte se na bezpečné místo. Všichni Vám rádi poradí, které místo je to správné. Zkušenosti pravidelných fanoušků jsou na úrovni zkušeností pořadatelů. Při tom dbejte na pohyb svých dětí, kamarádů, domácích mazlíčků a sledujte závod tak, aby jste v případě vybočení vozu z trati byli schopni ihned reagovat.Automobilové závody všeho druhu jsou nádherným, atraktivním sportem, zároveň však nebezpečným. Mějte toto na mysli, a chraňte své zdraví a životy, aby jste se mohli s radostí příště zase přijít podívat. Nešťastných událostí se v poslední době odehrálo několik, a je na nás všech, abychom toto riziko zmenšili na co nejmenší možnou míru. Špatné souhry okolností a nešťastné náhody se nevyhýbají nikomu z nás ani v běžném životě, a proto udělejme vše proto, aby se v automobilových závodech ta smůla již odvrátila. Zodpovědnost za to nějakým dílem neseme všichni, kdo se pohybujeme podél tratí těchto závodů.

odkaz na video : http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sJ7pI0MPSPI
všechno má své místo v tomto světě

#49 všechno má své místo v tomto světě

2012-11-13 16:32

Rallye je od dob co vznikla, což = vznik prvního automobilu, určena do oblastí, kde všichni žijeme, kde se pohybujeme. Tak tomu doopravdy vždy bylo. I za dob, kdy vozidla ještě neměla žádné homologace, jezdci žádné licence a jezdili to většinou dobrodruzi. Ano, tak se na jezdce v počátcích této disciplíny hledělo. Jezdili se stroji různých konstrukcí a technické předpisy pro ně nebyly vydány. To byly úplné počátky. A vždy při rallye umírali lidé, jezdci i diváci, a to na celém světe i v české republice. Každý sport má svá nezpochybnitelná rizika. Pokud bychom dnes soutěže rallye přemístili na jiná místa, než kde žijeme, mohli bychom fotbal, golf, cyklistiku apod. přesunout rovněž do oblastí, kde nežijeme (vysloužilé betonové fabriky apod.) Princip by byl stejný. Ty disciplíny se stejně jako rallye vyvinuly ve specifickém prostředí a tam patří, protože kdyby patřili jinam, tak už jsou to jiné disciplíny.

Citace z wikipedie co je rallye :

http://cs.wikipedia.org/wiki/Rallye
Nergal

#50 Re: názor dopravního experta

2012-11-13 16:35

#7: tomáš - názor dopravního experta

Třást strachy se může jen nezodpovědný občan který vleze do zakázaného prostoru.Kdo má všech pět pohromadě tak si před rozjeté auto nestoupne.To by i dopravní expert mohl vědět.