Proti Transformaci příležitostné osobní dopravy na taxislužbu

Quoted post

Michal Popluhár
Autor této petice

#132 Re: Co dál?

2013-04-25 23:08

#115: - Co dál?

Děkuji, že to za mě někdo napsal, je to dobré a já opravdu v celku nestíhám. Mám práci, rodinu a založením této“ petice“ jsem si na sebe ušil pěkný bič, ale věřte, že to jen tak nevzdám!!! Každý den mě někdo další zajímaví kontaktuje, nakopne a někam posune. Samozřejmě velká chyba je, že jsme neměli jako smluvní dopravci žádné sdružení, nebo asociaci. Tak by se dalo tomuto boji předejít, nebo lépe vzdorovat. Vláda při tvoření zákona bohužel nemá povinnost informovat jednotlivce, kontaktovali pouze taxikářskou asociaci a Česmad, ale ty nic proti zákonu nenamítli.

Varování: Při osobním jednání jednotlivců na úřadech, nás spousty úředníků má za zloděje a taxikáře a vůbec nechápou co vlastně děláme. Je tedy dobré počítat s tím, že ještě více nepříjemní budou k jednotlivým naštvaným šťourům, kteří na Magistrát nebo MD přijdou. Už máme i přímou zkušenost z korespondence a telefonování, kde obzvláště na MD jsou opravdu tvrdí a neoblomní v tom, co už je dnes zákon.   Ještě jednou – komentář 115 opravdu smysluplný text, díky.

Měl jsem připravené jakési doporučení od jedné právničky, ale po dnešním dni kdy vyšel zákona ve sbírce už moc věcí, na které se dalo vymluvit není. Jasné je pouze to, že za současné platnosti zákona, se nedá provozovat smluvní přepravu pro většinu klientů bez porušení tohoto zákona.

V současné době bych uvítal všechny, kdo by mohli a dokázali jakýmkoli způsobem pomoci se založením asociace, aby mě kontaktovali.

Ještě reakce na časté dotazy v inboxu: Osobně jsem si zatím zažádal pouze o změnu živnosti, žádnou registraci sebe ani vozů zatím nemám.

Odpovědi

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2013-04-26 00:38:06


Čtyřitisíce

#136 Re: Re: Co dál?

2013-04-26 07:19:14


Nepřihlášený uživatel

#138 Re: Re: Co dál?

2013-04-26 08:55:16

#132: Michal Popluhár - Re: Co dál?

Právní forma asociace je občanské sdružení. Jeho založení a registrace není nijak složitá záležitost. Posílám odkaz na stránky, kde je postup založení vysvětlen: http://www.obcan.ecn.cz/index.shtml?w=u&x=132554

Myslím, že je třeba si nejprve odpovědět na základní otázky:

Jaké budou cíle asociace? Jenom bránit zájmy v případech jako je tento? Nebo poskytovat další služby? Kdo bude cíle asociace naplňovat? Myslím, že je časově náročné sledovat např. připravovanou legislativu… Budou členové asociace platit nějaké příspěvky? Budou s činností spojeny nějaké náklady? Samozřejmě je možné asociaci založit co nejjednodušším způsobem, s jedním cílem a později její činnost emancipovat a stanovy postupně měnit. Nebylo by účelnější získat nějaké zastoupení v Česmad? Možná je osobní doprava auty do 9 osob natolik specifická, že to se zaměřením Česmad nejde spojit, to nejsem schopná posoudit. Ale alespoň bych je zkusila kontaktovat a situaci s nimi probrala.  Stejně tak s Asociací sanitek. Už máte jasno, jaké problémy sanitky mají? Jak to řeší?

Máte-li ujasněnou podobu Asociace, stačí se ve třech lidech sejít a jako přípravný výbor vtělit ideu do stanovJ Registrace se následně podává na Ministerstvo vnitra. Do té doby, než je občanské sdružení registrováno, jedná za něj přípravný výbor.

Více než veřejné protesty, blokování dopravy a hledání argumentů v ústavě mi přijde účelné začít obcházet ty, kteří mají možnost podat návrh na změnu přijatého zákona. Tzn. poslance, senátory, Ministerstvo dopravy a Krajská zastupitelstva (ta by na to mohla slyšet). Před tím je ale třeba jasně formulovat a vyargumentovat požadavky.

A samozřejmě je důležitá správná medializace problému – to, že byl vydán zákon, se kterým dopravci nesouhlasí, to nikoho moc nezajímá. Ale příběh babičky sepisující smlouvu se záchranářem před tím, než nastoupí do sanitky, která je registrována jako vozidlo taxi…. Tak absurdní příběhy media milují.