Proti Transformaci příležitostné osobní dopravy na taxislužbu


Nepřihlášený uživatel

#126

2013-04-25 16:06

NEJSEM TAXIKAŘ A NEBUDU !!!

Nepřihlášený uživatel

#127 Re:

2013-04-25 19:23

#16: - a na lávce prosil o zetko

 

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2013-04-25 20:12



Nepřihlášený uživatel

#129 Re: Re:

2013-04-25 20:13


Nepřihlášený uživatel

#130 Re:

2013-04-25 20:19

#125: -

To je más tady 123 pindalů a nikdo tam nešel dnes na ten magistrát?

Tomáši 114 v pondělí tam jdu s tebou, na MD tomu nerozumí tak ten návrh i to doporučení  spackali  a magistrát posluchá jak pískaj. Poslanci neznaj problematiku taxi a ostatní dopravy a  změna zákona je tak šikovně napsaná, že ani já jsem si té změny nevšiml( že jsme z něho zmizli ). Asi by bylo dobrý se tam sejít a vyjasnit si co vlastně chceme už dřív a podle těch připomínek tady dát něco alespoň trochu kloudnýho. Měl jsem 20 minutový rozhovor asi též spíš monolog, odpovědi pořád  moc neznaj. Dej mi prosím vědět na info@autopetricek.cz.

116 asi jsem to napsal komplikovaně a nepochopil jsi mě dobře, přečti si to ještě jednou. Mimichodem mám tu novou koncesi co mi o ní píšeš už pulroku.

Leo


Nepřihlášený uživatel

#131 Re: Co dál?

2013-04-25 21:50

#115: - Co dál?

Myslím, že nejvíc v praxi poběží o bod č.3.O ten by se mělo usilovat nejvíc

Michal Popluhár
Autor této petice

#132 Re: Co dál?

2013-04-25 23:08

#115: - Co dál?

Děkuji, že to za mě někdo napsal, je to dobré a já opravdu v celku nestíhám. Mám práci, rodinu a založením této“ petice“ jsem si na sebe ušil pěkný bič, ale věřte, že to jen tak nevzdám!!! Každý den mě někdo další zajímaví kontaktuje, nakopne a někam posune. Samozřejmě velká chyba je, že jsme neměli jako smluvní dopravci žádné sdružení, nebo asociaci. Tak by se dalo tomuto boji předejít, nebo lépe vzdorovat. Vláda při tvoření zákona bohužel nemá povinnost informovat jednotlivce, kontaktovali pouze taxikářskou asociaci a Česmad, ale ty nic proti zákonu nenamítli.

Varování: Při osobním jednání jednotlivců na úřadech, nás spousty úředníků má za zloděje a taxikáře a vůbec nechápou co vlastně děláme. Je tedy dobré počítat s tím, že ještě více nepříjemní budou k jednotlivým naštvaným šťourům, kteří na Magistrát nebo MD přijdou. Už máme i přímou zkušenost z korespondence a telefonování, kde obzvláště na MD jsou opravdu tvrdí a neoblomní v tom, co už je dnes zákon.   Ještě jednou – komentář 115 opravdu smysluplný text, díky.

Měl jsem připravené jakési doporučení od jedné právničky, ale po dnešním dni kdy vyšel zákona ve sbírce už moc věcí, na které se dalo vymluvit není. Jasné je pouze to, že za současné platnosti zákona, se nedá provozovat smluvní přepravu pro většinu klientů bez porušení tohoto zákona.

V současné době bych uvítal všechny, kdo by mohli a dokázali jakýmkoli způsobem pomoci se založením asociace, aby mě kontaktovali.

Ještě reakce na časté dotazy v inboxu: Osobně jsem si zatím zažádal pouze o změnu živnosti, žádnou registraci sebe ani vozů zatím nemám.

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2013-04-26 00:38



Nepřihlášený uživatel

#134 trochu málo z ústavy

2013-04-26 00:49

výkon státní moci je omezen zákonem (princip omezenosti a legality výkonu veřejné moci, t. j. orgány veřejné moci smějí činit a také činí jen to, co jim zákon výslovně dovoluje, stát je svému vlastnímu právnímu systému podřízen)
občan smí činit vše, co zákon výslovně nezakazuje (nikdo nesmí být trestán a omezován, pokud neporušil zákon).

Původně byl právní stát definován pouze těmito formálními rysy. Za další podstatné rysy, které k pojmu právního státu přibyly později, bývá považována

spravedlivost zákonů (nikoliv nadvláda většiny, ale ochrana jednotlivců i menšin, nadřazenost občana nebo přirozeného práva nad státním právem, například uznání nezadatelných práv, princip suverenity lidu nebo člověka)
právní jistota, t. j. jednoznačnost právních norem v zákonech – jejich význam musí být v zákoně formulován natolik přesně, aby nebyl fakticky vytvářen až prováděcími předpisy nebo výkladem výkonné nebo soudní moci

Nepřihlášený uživatel

#135

2013-04-26 00:58

Já myslím když veřejne nesouhlasíš s něčím žádný státní orgán ani instituce to nesmí označovat jako porušení zákona. Tímto si myslím, že jako sdružení sepíšeme body v kterých nás zákon omezuje a bráni nám svobodně podnikat a respektivě nás označuje za porušovatele zákona no já se necítím, že bych porušoval zákon. Já čestně platím daně jako většina z nás a ne jenom omezují nás ale taky konečného spotřebitele. Člověk má právo si koupit to co on uzná za vyhovujícejší jemu a ne co mu stát svím stupidním zákonem(blbostí) bude nakazovat. Jestli tohle necháme být zachvíli nám budou říkat kde máme nakupovat a co máme jíst.
Čtyřitisíce

#136 Re: Re: Co dál?

2013-04-26 07:19

Čtyřitisíce

#137

2013-04-26 07:47

Zkuste se podívat někdo znalejší na http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/ a zákon 102/2013
V § 21e a v § 2 odstavce 10 se stále hovoří o Příležitostné osobní silniční dopravě...?

Nepřihlášený uživatel

#138 Re: Re: Co dál?

2013-04-26 08:55

#132: Michal Popluhár - Re: Co dál?

Právní forma asociace je občanské sdružení. Jeho založení a registrace není nijak složitá záležitost. Posílám odkaz na stránky, kde je postup založení vysvětlen: http://www.obcan.ecn.cz/index.shtml?w=u&x=132554

Myslím, že je třeba si nejprve odpovědět na základní otázky:

Jaké budou cíle asociace? Jenom bránit zájmy v případech jako je tento? Nebo poskytovat další služby? Kdo bude cíle asociace naplňovat? Myslím, že je časově náročné sledovat např. připravovanou legislativu… Budou členové asociace platit nějaké příspěvky? Budou s činností spojeny nějaké náklady? Samozřejmě je možné asociaci založit co nejjednodušším způsobem, s jedním cílem a později její činnost emancipovat a stanovy postupně měnit. Nebylo by účelnější získat nějaké zastoupení v Česmad? Možná je osobní doprava auty do 9 osob natolik specifická, že to se zaměřením Česmad nejde spojit, to nejsem schopná posoudit. Ale alespoň bych je zkusila kontaktovat a situaci s nimi probrala.  Stejně tak s Asociací sanitek. Už máte jasno, jaké problémy sanitky mají? Jak to řeší?

Máte-li ujasněnou podobu Asociace, stačí se ve třech lidech sejít a jako přípravný výbor vtělit ideu do stanovJ Registrace se následně podává na Ministerstvo vnitra. Do té doby, než je občanské sdružení registrováno, jedná za něj přípravný výbor.

Více než veřejné protesty, blokování dopravy a hledání argumentů v ústavě mi přijde účelné začít obcházet ty, kteří mají možnost podat návrh na změnu přijatého zákona. Tzn. poslance, senátory, Ministerstvo dopravy a Krajská zastupitelstva (ta by na to mohla slyšet). Před tím je ale třeba jasně formulovat a vyargumentovat požadavky.

A samozřejmě je důležitá správná medializace problému – to, že byl vydán zákon, se kterým dopravci nesouhlasí, to nikoho moc nezajímá. Ale příběh babičky sepisující smlouvu se záchranářem před tím, než nastoupí do sanitky, která je registrována jako vozidlo taxi…. Tak absurdní příběhy media milují.

 


Nepřihlášený uživatel

#139 Re: Re: Re: Co dál?

2013-04-26 09:26

Má žena 138,  má na rozdíl ode mně právní vědomí děkuji za příspěvek. Já zatim volal na asociaci sanitních vozů, mluvil jsem s panem Moravcem o ragistraci na taxi nic netuší, dopravci jsou registrovaný u zdravotního krajského uřadu a ne podle obchodního zákoníku. Nemají prý s novým zákonem potíž, netýká se jich. Pak jsem mluvil s česmadem s zástupcem ředitele panem Hromířem ten mě odkázal na odborníka co se v dané situci vyzná nejvíc, pan. ing Medvěd. A je jasné proč se novele nebrání, nemají žádné dopravce do 9 osob a tak se jich to vlastně netýká. Můžeme se u nich registrovat. Michalovu petici sleduje. Žádní změna zákona nebude a je potřeba jeho novela. Leo

 

 

Dan

#140 Re:

2013-04-26 09:30

#137: Čtyřitisíce -  

 

Paragraf 21e a paragraf 2. odstavec 10 mluvi sice o příležitostně osobni dopravě ale jen o mezinárodní!!!!
Michal Popluhár
Autor této petice

#141 Re: Re: Re: Co dál?

2013-04-26 09:52

#136: Čtyřitisíce - Re: Re: Co dál?

Už jsem se o tom také něco dozvěděl a tento odkaz mi vše potvrdil. Bohužel sdružení, stejně tak asociace nabyde právní moci a tedy i oprávnění jednat zhruba za dva měsíce. To znamená, sdružení ano, ale už teď jsme v situaci, kdy nemůžeme čekat. Co nejdříve se budu snažit dojednat schůzku s právníkem a se zástupci větších společností provozující smluvní přepravu a domluvit se na krocích napadnutí zákona pravděpodobně k ústavnímu soudu. Tuto stížnost může prostřednictvím právního zástupce podat kdokoli, tedy každý jednotlivec.  Je ovšem důležité, aby výtky a požadavky k zákonu byli jednotné.  To vše by se podle mých představ mělo domluvit na zmiňované schůzce.

Michal Popluhár
Autor této petice

#142 Re: Re: Re: Re: Co dál?

2013-04-26 10:15

#139: - Re: Re: Re: Co dál?

Přesně to jsem zjistil taky, kontaktoval jsem kde koho v oblasti sanitních vozů a žádný extra zájem ani odezva. Na Česmadu o tom vědí, nic méně zájem také moc není.  Větší oporu bych viděl u asociace cestovních kanceláří, nebo na Hospodářské komoře, která má přímo v popisu chránit zájmy podobných skupin podnikatelů a živnostníků a je povinným připomínkovým místem při přípravě podnikatelské legislativy.


Nepřihlášený uživatel

#143 Re: Re: Re: Re: Re: Co dál?

2013-04-26 11:48

#142: Michal Popluhár - Re: Re: Re: Re: Co dál?  

 Osobně bych doporučil Česmad, jehož jsem řadovým pasivním členem kvůli velkým autobusům. Nezájem či zájem o příležitostnou dopravu asi bude stejný jako nezájem či zájem příležitostných dopravců o kamionovou dopravu nebo problematiku autobusových dopravců. Je to dáno tím, v něm malí dopravci nejsou. Členský příspěvek je Kč1500 ročně, za to mám denní e-mailový newsletter - souhrn zpráv z oblasti dopravy prakticky ze všech médií. Dále dostávám jejich odborný časopis ( spíše je to o kamionech, ale pro autobusové dopravce  je též užitečný ). V minulosti jsem využil kvalitní poradenský servis pro všechny autobusové dopravce ohledně registrace dopravců k zahraničním daním . V záležitosti transformace jsem měl e-mailovou konzultaci s jejich odborníkem na legislativu. Reálný výsledek této petice může být nová asociace se zhruba 50 členy ze 300 podepsaných. Takže úvaha, zda by těchto 50 dopravců  bylo více slyšet a vidět  v rámci mediálně známého Česmadu je určitě na místě.

Pavel Šimek, Brno

#144 Re: Re:

2013-04-26 20:38

#41: Michal Popluhár - Re:

Podívejte se na doporučení ministerstva dopravy, tedy viz link výše od pana Popluhára(http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/616EDEF3-6A87-494D-8818-29D85010B6EF/0/Doporuceni.doc). Je to naprostý výsměch: 7 stran A4, přičemž na prvních pěti stranách se seznámíte co jako příležitostný dopravce a váš vůz (příp.drink servis) musíte splňovat nového a "doporučení" jak na to. Od strany 5 jsou "Změny pro stávající řádné provozovatele taxislužby". Strana 7 pak je pak jedna úleva za druhou!! Např: - řidiči nemusí vést záznam o době řízení vozidla-dopravci nebudou muset automaticky tisknout měsíční uzávěrky taxametru a nebudou muset zajistit, aby ve vozidle byly 3 měsíční uzávěrky taxametru za poslední 3 měsíce - řidič vydá cestujícímu doklad o zaplacení jízdného až na požádání cestujícího(kopii si musí ovšem vytisknout). Co je toto za boj proti nepoctivím taxikářům?? Je to pěkný lobbing - budí to dojem, že zde nejde o nic jinýho než zlikvidovat smluvní dopravce a jejich práci přesunout již k existujícím taxislužbám! Tak vám tedy vládo pěkně děkuji za podmínky pro podnikání v naší zemi!

 


Nepřihlášený uživatel

#145

2013-04-27 06:58

Určitě bych se chtěl v pondělí přidat, zatim vypadá,že dopoledne budu mít volněji, koho mam kontaktovat?? Tomáš provozovatel smluvky

Nepřihlášený uživatel

#146 Re:

2013-04-27 08:00

Dobrý den,

na diskuzním fóru průvodců píše kolegyně, že se jako zástupkyně cestovní agentury zúčastnila schůzky dopravců na Magistrátu a byli prý odkázáni na Senát. Nakonec kdyby každý kontaktoval senátora z místa svého bydliště, mohlo by to také přinést větší povědomí o problému a já to tedy určitě udělám, sstejně jako ráda podpořím jakoukoli jinou aktivitu proti této šikaně

Markéta Žižková

průvodkyně, provozovatel cestovní agentury, driving-guide


Nepřihlášený uživatel

#147

2013-04-27 08:31

jak tak koukám,nic se neděje,jen si tady píšeme,co by kdyby.....takže půjdeme poslušně k těm šmejdům skládat trapné zkoušky a bude to přesně tak,jak chtějí oni,páč si jsou jisti,že proti nim nic nezmůžeme a budeme držet hubu a krok!!! pojďme jim to 2.5. před prohnilí a zkorumpovaný Magistrát vysvětlit!!! a nepište zase,že stávka je praktika taxikářů!! není,je to demokratická volba svobodného člověka v zemi,ve které není s něčím spokojen a jak jinak na sebe upozornit,že se nám tady něco nelíbí a to právem,jen trochu upozornit,aby si páni uvědomili,že je něco špatně!!! Ono to dostane jiný obrátky,až to bude v médiích,tomu věřte!!Je možné,že se tím nic nezmění,ale....

Nepřihlášený uživatel

#148

2013-04-27 08:52

Je pravda,že "jenom píšeme", Michale pojďme se všichni, kteří si založili svou živnost na principu "smluvní přepravy osob"sejít třeba zítra u nějaké prostorné čerpací stanice, řekněme po oběde, rozešlem také smsky kolegům aby tam dorazili, pojďme se tam domluvit na společném postupu a konceptu. Co vy na to????jinak se nikam nepohnem.Tomáš provozovatel smluvky

Nepřihlášený uživatel

#149

2013-04-27 17:53

Ano Michale, uz to, ze je ta petice zalozena je mirne zavazujici, musime něco zacit delat, podporu mame


Nepřihlášený uživatel

#150

2013-04-27 18:16

Měl jsem včera schůzku s ( ředitelem zeměkoule ) :-)jeho rada zní. Potřebujete silného lobistu, ten nejsilnější je žřejmě Česmad. Pak tu jsou senátoři a poslanci co byli proti zákonu, celá strana VV, která sice nesouhlasila jen kuli Humlovi co od nich utekl ale to nám asi nevadí. Zaregistrovat u česmadu zřejmě pujde bez potíží, jestli to někam povede se uvidí časem. Má někdo přímou známost z někým s politiků co jsem psal?
Pumpa nejní špatná, je ale třeba aby tam byl internet aby se projela celá diskuze a vyjasnilo si to důležité, které podmínky jsou nesplnitelné, nebo které by stačilo jen upravit. Neděle večer by byla ideální. A asi stačí když se dostaví jen dopravci kteří mají v hlavách alespoň nějakou představu co a jak. Čim nás bude víc tak to bude spíš kontra- produktivní. Spíš by bylo třeba aby se sešli dopravci co jezdí rozličné dopravy. Limousine service, pronájem motorových vozidel s řidičem, saniťáci jestli tedy někteří mají stejnou živnost, ty co vozej invalidy, děti do školek a my co vozíme náklad a lidi dohromady, třeba knihy se skladníkem, kapely, techniku s techniky nebo hérečky s fundusem. Všichni na to máme jiný náhled. A samozřejmě ekonomicky silné suběkty musí mít přednost ve svých názorech, před námi drobnými. (Je též třeba prověřit, jestli tým který tenhte návrh zákona vymýšlel se dokázal zeptat alespň jediného dopravce z 4400 co nás je. PS: Ještě bych dodal, že i když přistoupíte v zoufalství na transformaci. Tak taxi může vozit lidi a zavazadla.
O nákladu tam už nic není. Takže halda dopravců by i jako taxikář porušovala zákon). Leo