Změňme podobu přijímacích zkoušek na střední školy

Komentáře

#2006

Jsem rodič dvou dětí a protože jsem s prací Ceramat dlouhodobě nespokojená i co se týká matutitních zkoušek. Manžel byl jedním z prvních na jehož životě se "pokus" Ceramat negativně podepsal.

Zuzana Kövešlygety (Praha, 2023-05-15)

#2007

za důstojné a kvalitní vzdělávání pro všechny

Pavla Váňová Černochová (Blatná, 2023-05-15)

#2010

Stejnym problemem jsme prosli pred 2 roky

Irena Vodňanská (Praha 4, 2023-05-15)

#2011

Jsou zkoušky CERMAT čisté ZLO

Barbora Hikl (Lety, 2023-05-15)

#2012

Si myslím, že by si každá škola měla dělat své přijímací zkoušky. Např na pedagogické není matematika až tak důležitá

Lucie Marková (Černošice , 2023-05-15)

#2016

mam male dite a obavam se uz ted, zda se do doby, nez pujde na stredni skolu, stihne nejaka zasadnejsi zmena, vzhledem k tomu, jak na nynejsi nactilete stat zcela zapomnel.

Tereza Kalivodová (Praha, 2023-05-15)

#2017

Jako učitelka Čj, jež deváťáky na přijímací zkoušky připravuje, jsem nucena velkou část svých hodin obětovat přípravě na Cermaty, neboť z morálních důvodů nejsem ochotna nechat žáky na holičkách. Přicházím tak o dost hodin, v nichž bych se mohla věnovat výrazně kreativnější práci. Žáci, kteří Cermaty nedělají, neboť byli přijati na umělecké obory (a takových je každoročně na naší škole dost, letos osm), dostávají jinou práci, obvykle
práci s textem či sloh. Cermaty považuji za velký byznys, rodiče za přípravu na přijímačky často zaplatí tisíce korun, děti rodičů, jež si tuto částku nemohou dovolit, jsou znevýhodněny. Jako člověk se silným sociálním cítěním s tím hluboce nesouhlasím. Zároveň s čistým svědomím nemohu říci, že jsou tyto mimoškolní placené přípravy zbytečné, neboť se na nich mimo jiné trénuje nácvik vyplňování testů a žáci se učí pracovat se stresem a rozvržením času. Stres, jemuž jsou žáci a jejich rodiče po řadu měsíců vystavěni, je enormní a často se podepisuje na jejich psychickém stavu. Jako učitelka a také matka dítěte, jež přijímací zkoušky čekají, doufám ve změnu a zrušení jednotných testů.

Barbora Veselá Ortová (Praha 3, 2023-05-15)

#2018

Souzním zcela s výše uvedeným textem, a proto podepisuji tuto petici.

Tereza Chalupová (Praha, 2023-05-15)

#2021

moje dite, rocnik 2010 z prahy, prospech s v vyznamenanim, ma velmi malou sanci dostat se na gymnazium. neberte detem vzdelani!!!!!

Kristina Budd (Praha, 2023-05-15)

#2023

Mám dceru, která to letos absolvovala a přesto, ze se dostala na obě školy, stálo nás to velké množství nervů a stresu…cermat je systém zkoušek, v kterém se musí děti ,vycvicit’ a učivo základní školy je na to nepripravi…at si opět každá střední škola nastaví své zkoušky podle toho, co od svých budoucích studentů očekává za znalosti ( někde více humanitní, někde více matematiky)

Dita Kolářová (Praha 10, 2023-05-15)

#2028

Lituji, podmínky přijímaček jsou nesprávné.

Václava Fabianková (Praha, 2023-05-15)

#2030

Letos jsme si prošli neuvěřitelně náročným obdobím po vyhlášení výsledků přijímacích zkoušek, kdy se dcera nedostala ani na učňovský obor, ačkoliv měla na vysvědčení jedničky, dvojky, trojky. Naštěstí nakonec dopadlo odvolání na maturitní obor, ale nechci, aby podobné nervové vypětí musely v dalších letech podstoupit spousty dětí a rodičů. A nechci, aby se z dětí, které prostě nemají samé jedničky nebo vyznamenání stávali občané druhé kategorie, protože na základní škole na ně nemají čas kvůli přípravě jedničkářů na přijímačky a poté, aby potupně čekaly, kde na ně zbyde ve vzdělávacím systému místo.

Pavlína Karbanová (Jablonec nad Nisou, 2023-05-15)

#2032

Vadí mi práce úředníků min. školství, předpokládal bych odbornější a zodpovědnější přístup k této problematice.

Ladislav Benda (Praha 10, 2023-05-15)

#2036

Existuje více druhů inteligence a více způsobů, jak řešit zadané úlohy. Jednotné testy od Cermatu nedávají šanci všem projevit své schopnosti a znalosti. Jedinou strategií jak uspět, je nácvik. (A z toho důvodu tu kvete velký byznys s přípravnými kurzy, které jsou finančně dosažitelné jen pro některé rodiny.) Každá střední škola by si měla své uchazeče testovat podle svých parametrů, aby zjistila, zda mají k danému oboru předpoklady.

Tereza Machková (Mračov, obec Kadov, 2023-05-15)

#2043

Podepisuji, protože souhlasím se vším uvedeným. Ať si škola rozhodne o způsobu přijímacích řízení. To, že se někdo bude dva roky biflovat na Zatlance cermatí testy z něj neudělá vnímavého a přirozeně inteligentního člověka, který by měl studovat třeba na gymnáziu.

Pavla Smetanová (Chocerady, 2023-05-15)

#2047

Podepisuji, protože chci přispět ke změně ohledně tvorby veřejných politik - systému vzdělávání, kde se nepracuje se známými a dostupnými daty - demografickými. Argument, že se dítě nedostane s obdobnými výsledky jako v předešlých letech z důvodu "silného ročníku" je diskriminační.

Jana Maussen (Praha, 2023-05-15)

#2050

Naprosto souhlasím!

Lenka Vaculová (Praha, 2023-05-15)

#2052

Mi záleží na budoucnosti dětí

Daniela Dáňová (Praha 10, 2023-05-15)

#2053

Současný systém je naprosto nedůstojný a doufám, že až za pár let mé děti budou ve věku středoškoláků, bude systém lepší. Člověk se zapotí u MŠ, potom ZŠ a znovu SŠ.

Iva Bartůňková (Praha, 2023-05-15)

#2056

jde o psychické zdraví mých dětí, o jejich budoucnost, o moji důvěru v tenhle stát

Markéta Strouhalová (Říčany, 2023-05-15)

#2057

Se současnou pobodou přijímacího řízení nesouhlasím a mám obavu o budoucnost českého školství.

Anna Gardavska (Dobřichovice, 2023-05-15)

#2065

Testy, které jsem mohla číst, považuji za spekulativně,nejasně formulované,jejich řešení vyžaduje specifický trénink a zjevně znevýhodňuje děti z lokalit kde taková drezůra není dostupná nebo ji rodiče nemohou financovat.O studijních předpokladech k široké škále oborů nevypovídají už myslím vůbec.

Zuzana Krejzková (Praha, 2023-05-15)

#2066

Nelíbí se mi současná podoba jednotných testů Cermat.

Štěpánka Schenková (Rohozná , 2023-05-15)

#2067

Protože to, co se děje je šílené pro tuto generaci, které covid už vzal několik let života a studia, a teď se to pro mnohé výborné žáky opakuje. Je to peklo pro mnoho rodin a mělo by se to řešit OKAMŽITĚ

Hana Kastelicová (Praha, 2023-05-15)

#2069

Nesouhlasím s tím, jak jsou vybírány děti, které mohou studovat a ostatním je přístup ke vzdělání odepřen.

Anna Třeštíková (Praha, 2023-05-15)

#2073

Podepisuji, protože mám 4 děti a souhlasím s tímto názorem.

Barbora Budáková (Mlékovice , 2023-05-15)

#2075

Aktuální téma, osobní zkušenost

Jana Malinová (Soutěsky , 2023-05-15)

#2076

Podepisuji, protože máme dveří v osmé třídě a toto nás čeká příští skolni rok. Již teď jsme ve stresu, neboť opět budou silné ročníky a k tomu ještě žáci, kteří nebyli přijati v tomto roce. Každý občan má právo na vzdělání a nechápu, jak je možné, ze naši politici to nechali dojít do tohoto šíleného stavu. Hlavně, ze chtějí mít statistiky a přehled o všem a všech a toto je výsledek. Stále háji jen svoje zájmy a peníze. Ostatní je nezajímá. Naše děti chtějí také studovat obory, o které mají zájem či jsou v tomto oboru nadány a v tomto systému nemají šanci. Je to do nebe volající. Pak nastává situace, ze nemáme kvalifikované pracovníky v oblasti školství, lékaře, atd……. a nahrazujeme je jinými obory či cizinci. To je opravdu výsledek. Je nutné rychle v této oblasti jednat, jinak se systém školství sesype, což vlastně již nastává.

Alena Novotna (Jesenice, 2023-05-15)

#2077

Stát mrhá lidským poteciálem i svými zdroji, vystavuje nesmyslnému stresu tisíce dětí i rodičů, aktivně zamezuje přístupu ke vzdělání mimo rodiny s dostatečným socio- ekomomickým kapitálem. Je to celé od základu špatně!

Kateřina Kočičková (Praha , 2023-05-15)

#2078

Mám dvě děti, jedné se bude situace už za rok taky týkat. Mám hrůzu z toho,že nebude mít možnost se řádně vzdělat (ideálně co jí baví) a následně pracovat a žít si svůj život.Bez vzdělání nemůže být v dnešní společnosti, na trhu práce úspěšná.

Eva Janoušková (Kryštofovo údolí , 2023-05-15)

#2079

Podepisuji, protože jsem matka dětí a učitelka a nejvíce se ztotožňuji s tímto názorem

Martina Vitáková (Dolní Břežany , 2023-05-15)

#2083

Považuji stávající systém PŘ za nespravedlivý a nevyhovující z hlediska sounáležitosti celé společnosti. Vede k elitářství, nebere ohledy na jiné talenty, které deti mají, a nutí (proč?), aby všichni uměli všechno stejně.

Hana Hniličková (Praha, 2023-05-15)

#2084

Mám děti...

Věra Eliášová (Ublo, 2023-05-15)

#2088

Podepisuji, protože jako maminka několika dětí vidím negativní dopady přijímacího řízení na všechny zúčastněné.

Marta Susová (Borohrádek , 2023-05-15)

#2091

Souhlasím

Darina Korandová (Praha, 2023-05-15)

#2093

Jde o budoucnost nasich deti

Lucie Řeháčková (Praha 22, 2023-05-15)

#2094

Kopecká.Podepisuji protože,. jsme ve stejné situaci

Marie Kopecká (Protivanov, 2023-05-15)

#2097

Se nás to bude brzy týkat také

Tereza Vyhlasová (Drážkov, 2023-05-15)

#2099

se to tyka vsech rodicu deti do 15 let

Jan Peml (Praha , 2023-05-15)

#2102

Nesouhlasím, aby byly jednotné CERMAT testy na všech školách. Zdá se mi smyslupné, že má každá škola své vlastní přijímačky, které odpovídají oboru, který vyučuje a následně je může doplnit např. přijímacím pohovorem.

Kristina Černá (Hostivice, 2023-05-15)

#2103

Moje děti jed OÚ taky se budou hlásit na střední školu a chci pro ně férové a smysluplné podmínky.

Ania Kubica (Olomouc, 2023-05-15)

#2108

nesmyslná cermatí mafie musí skončit, jedná se o neoprávněný byznys, který nemá v této době logické opodstatnění.

Jana Balharova (Praha, 2023-05-15)

#2111

Nesouhlasím s tím, jak jsou přijímací zkoušky nastavené.

Petra Hamanová (Skuteč , 2023-05-15)

#2119

Podepisuji, protože za dva roky budu ve stejné situaci jako rodiče deváťáků letos. Podepisuji, protože stát chce pracující lidi, kteří odvádí daně a tvoří tu nejdůležitější součást společnosti, a ani přesto není nikdo schopen zařídit něco tak základního jako jsou místa v mateřských školách, základních a středních školách. Myslím, že když se mezi lety např. 2004-2010 narodí daleko více dětí, je přirozené, že jejich matky budou chtít za tři roky do práce, ale ouha, není dostatek MŠ a tedy volných míst, a ony ty děti budou chtít i střední školu za nějakých 14-15 let, ale není dostatek středních škol, není dostatk volných míst ani v oborech na vyučení. Tak co teď s tím?! A není to náhodou ta generace, která vás bude za pár let živit? Ano, je, tak šup sem s adekvátním řešením.

Sabina Mičková (Brno, 2023-05-15)

#2120

Vidím že stav školství je dlouhodobě alarmující.

Miloslav Kotrouš (Karlovy Vary , 2023-05-15)

#2121

Ze Se moje dcera prave nedostala ani na jednu skolu!

Tomas Visek (Zlonin, 2023-05-15)

#2128

Jsem zděšen z nabídky míst na středních školách , kdy spousta z deti se nikam nedostane

Ivo Krátký (Praha, 2023-05-15)

#2131

Cermat je zlo

Zuzana Böhmová (Brandýs nad Labem, 2023-05-15)

#2133

Máme 3 děti, nejstarší syn (příští rok přijímačky) má jasno o 1 konkrétní škole a představa, že se na tu vysněnou školu nedostane, je pro nás frustrující již teď. Je to nadaný jedničkář, technický mozek, ruční práce pro něj není...prostě jasná volba školy.

Jana Hanáková (Olomouc, 2023-05-15)

#2134

To co se letos stalo je naprosto špatně a nechci, aby něco takového čekalo i moje dítě. Stačí že musíme platit školku z důvodu nízké kapacity.

Monika Prochazkova (Praha, 2023-05-15)

#2135

Jsem středoškolský učitel a s požadavky petice zcela souzním.

Matouš Černý (Roztoky, 2023-05-15)

#2137

Považuji za důležité, aby žáci byli příjimáni na SŠ ne jen na základě jednotných příjimacích zkoušek, ale i na základě například osobního pohovoru a portfolia, ve kterém dokazují svůj zájem o danou SŠ či obor.

Kateřina Young (Praha 6, 2023-05-15)

#2138

...bych si přála, aby se děti učily pro rozvoj dovedností, znalostí a hodnot, ne pro vyplňování testů

Martina Jakubíčková (Praha 5, 2023-05-15)

#2146

Souhlasím s nutností změny.

Barbora Semerádová (Praha, 2023-05-15)

#2150

Současný systém není funkční, příprava a průběh přijímaček je stres pro rodiče, děti, učitele ZŠ, ředitele a administrativní pracovníky SŠ... --> pojďme to prosím vymyslet lépe.

Gabriela Urbánková (Praha 3, 2023-05-15)

#2151

Podepisuji protože mám tři a nechci,aby museli absolvovat to co současný devátáci.

Martin Kašpar (Ústi nad labem, 2023-05-15)

#2159

protoze jsme to prave absolvovali

Kateřina Capkova (Praha, 2023-05-15)

#2162

souhlasím s textem

Jana Michlova (Praha, 2023-05-15)

#2163

současný systém je nevyhovující pro silné ročniky

Soňa Petrová (Nové Město na Moravě , 2023-05-15)

#2167

Dcera s prumerem 1,06 zustala bez stredni skoly. Jako samozivitelka si nemohu dovolit hradit soukromou skolu ci zdravotni a socialni pojisteni, pokud se nikam neumisti. Zkousime podat prihlasky na vsechna 2.kola v Praze mimo soukrome skoly. Cela rodina zaziva velky stres. Nechci, aby toto za 3 roky zazivala i mladsi dcera, tez s vybornym prospechem!
Klara Doubova, v.r.

Klara Doubova (Praha 10, 2023-05-15)

#2169

Podepisuji, protože je třeba zmodernizovat a zefektivnit české školství a to zejména v Praze, kde je situace neúnosná. Včetně spádových oblastí a také s obchodováním s trvalými adresami pro zápisy. Děkuji

Lucie Reveco (Praha , 2023-05-15)

#2177

Souhlasím

Pavla Horáková (Kačice , 2023-05-15)

#2178

Přijímací testy nepovažuji za dostatečné měřítko skutečného vzdělání, o to méně talentu.

Marek Duda (Praha, 2023-05-15)

#2179

Mám syna v 8.třídě a děsím se, že příští rok nastane stejná situace jako letos.

Petra Bílá (Brno, 2023-05-15)

#2181

Podepisuji, protože současná podoba přijímacích testů zjišťuje pouze schopnost nadrilovat se konkrétní typy cvičení, nikoliv skutečné znalosti dětí.

Lucie Poslušná (Praha 6, 2023-05-15)

#2183

Přes odborné a vesměs varovné argumentace expertů zabývajících se reformou vzdělávání byl systém uveden do praxe, která po letech jednoznačně ukazuje, že je nefunkční. Na stávající situaci má lví podíl lobbing Svazu průmyslu aj. usilující o příliv studentů a učňů do technických oborů. A výsledek? Děti často končí na oborech, o které nemají zájem a v budoucnu je většina z nich nebude vykonávat. Paradoxně tak zabírají místa těm, kdo o ně opravdu stojí, ale v konkurenci nabiflovaných zájemců směřujících původně na gymnázia či jiné přetížené střední školy, nemohou obstát. Vraťme rozhodování školám a přestaňme děti zbytečně a neúměrně trápit. Proč by měly mít děti hlásící se na různé obory stejné znalosti? Proč by měly děti z rodin s horším sociálním statusem stát už od samého začátku na jiné startovní čáře? Proč se stát nepřipravil na silné populační ročníky? A proč to stát neřeší? Řídí někdo vůbec české školství?

Rebeka Bartůňková (Praha+10, 2023-05-15)

#2184

Protože se to týká a bude týkat mých dětí. Již jsme jednou takovou situaci zažili a nerada bych takovému středu znovu vystavovala své děti a sebe. Tuto situaci je třeba řešit systémově. Sama se nevyřeší!

Jana Vavrova (Praha , 2023-05-15)

#2185

Naprosto souhlasím se zněním petice a jelikož jsem si letošní rok prošla stejným maritorem běhání po volných místech a totálním ponížením dítěte, jeho obavou, že z něho bude bezdomovec. Dívat se na své dítě, které není hloupé a přípravě věnovalo několik měsíců, že jeho úsilí bylo k ničemu, ta bezmoc a hrůza, co bude dál. Nikomu bych to nepřála.

Marcela Vojáčková (Praha 9, 2023-05-15)

#2187

Podepisuji jako matka dcery, která se s výsledkem 78b z JPZ a průměrem 1.2 na vysvědčení nedostala na žádnou SŠ. Současný systém vnímám jako nespravedlivý, postavený na štěstí jestli trefíte školu, na kterou se v daném roce zrovna nepřihlásí tolik dětí.

Petra Štěpánková (Praha 4, 2023-05-15)

#2192

Podepisuji protože souhlasím a hlavně je zásadním problémem fakt, že nikdo nereflektoval narůstající počty uchazečů o studium na středních školách a to především u generací dětí "Husákových dětí". Jak by jinak bylo možné, že např. v Brně jsou některá gymnázia, která ani neotevřely tento rok první ročníky 4-letých??? Za mě je tohle naprosté pochybení jak ministerstva tak i zřizovatelů, tedy kraje.

Stanislav Podroužek (Brno, 2023-05-15)

#2194

Už dva roky žijeme my i naše dítě ce stresu, že v 16 letech skončí na úřadu práce.

Anna Schlindenbuch (Řevnice, 2023-05-15)

#2197

S dcerou jsme se několik měsíců téměř denně připravovaly na testy Cermat. Je šikovná, jen na matematiku potřebuje víc času - a to jednotné přijímací zkoušky neumožňují. Řadu týdnů se na děti ze všech stran hrnuly informace, jak to bude letos těžké, jak se jich hodně nedostane….ke zkouškám tak přicházely uzlíčky nervů, které nevěděly ani jak se jmenují. Teď zažíváme další stres, protože pro dívky není v podstatě žádná nabídka maturitních oborů! Volná místa na gymnáziích jsou v takových městech, že pokud by se tam i dostala, strávila by dojížděním 5 a více hodin. Kam máme tedy umístit inteligentní dívku, která chce jít tři roky na střední veterinární školu, ošetřuje kdejaké zvíře, ví o nich první poslední, ale kvůli velkému množství uchazečů a ne zcela povedenému testu z matematiky se na školu nedostala? Na technický obor, kde se bude trápit?

Šárka Pajpachová (Třemešná, 2023-05-15)