Otevřený dopis lékařů vládě, parlamentu a médiím ohledně tzv. koronavirové krize

Quoted post

MUDr. Michal Šotola

#48 Re: Odpověď na výzvu lékařů JIP

2020-10-07 04:29

#6: -  

Dobrý den, jsem lékař, pneumolog a internista a vedoucí lékař JIP plicní kliniky. Výzvu lékařů k neprohlubování restriktivních opatření,, omezení strašení obyvatelstva jsem pozorně přečetl a s chutí podepsal v den jejího zveřejnění. Necítím se tím nějak vinen, nepovažuji se za diletanta, za nějž mě někteří prohlásili po tom, co jsem se k podpoře petice přihlásil. Starám se o pacienty s celým spektrem nemocí včetně Covid 19, na jaře byla naše jednotka k péči o Covid pacienty vyčleněna, nyní na klinice vždy několik pacientů s Covid ošetřujeme. Viděl jsem mladé pacienty v těžkém stavu, řada pacientů mi zemřela. Přesto cítím morální povinnost snažit se mírnit míru úzkosti, která zachvátila společnost. Dokážu dohlédnout do blízké i vzdálenější budoucnosti a jsem naprosto přesvědčen, že plošná vládní omezení si vyberou svou daň a to především na zdraví a životech obyvatel o dopadu na vzdělání dětí a ekonomiku ani nemluvě. Skutečně existují i jiné nemoci a zdravotní problémy, které nikdy neměly a nebudou mít takovou pozornost jako Covid 19 a nikdy na jejich prevenci u, diagnostiku a léčbu tolik prostředků nepoplyne. Je dobré si to připomínat a jsem rád, že tak můžeme činit veřejně. Signatáři petice nezpochybňují dodržování hygienických zásad a volají, aby se plošná opatření silově neprohlubovala. Aby kroky měly své zdůvodnění. Nejedná se o apel na zrušení všech opatření. Podobně jako signatáři petice věřím více v osobní zodpovědnost a ohleduplnost jednotlivců. Čím více nařízení, tím více jejich porušování. Jak zareagujeme až přijde vážnější hrozba? 

MUDr. Michal Šotola

Praha

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#58 Re: Re: Odpověď na výzvu lékařů JIP

2020-10-07 04:42:45

Čeněk Pospíchal

#95 Re: Re: Odpověď na výzvu lékařů JIP

2020-10-07 05:35:53