Petice za zachování stávajícího názvu MFF UK

Komentáře

#1

Nevnímám změnu názvu jako zásadně přínosnou a naopak vidím spíše negativa spojena se ztrátou značky MFF, která má minimálně v České republice a na Slovensku svou váhu.

Martin Černý (Žebrák, 2022-06-23)

#15

Som byvaly doktorand a teda aj zamestananec MFF UK a suhlasim s argumentami tejto peticie. MFF je kvalitna znacka a zmena na FMFI by nijak nepomohla informatike. Bolo by prave riziko zamienania s Bratislavskou fakultou, co nechceme.

Peter Zeman (Praha, 2022-06-23)

#30

Jsem absolventem MFF UK a bývalým učitelem na MFF UK.

Václav Kubát (Praha 8, 2022-06-26)

#37

To čo je uvedené + takto by sme mali rovnakú skratku ako slovenský matfyz.

Šimon Pajger (Bytča, 2022-06-30)

#40

Moderní změny názvů všehomožného považuji za matoucí a v budoucnu se obávám, že v zahraničí by tímto utrpěla pověst naší fakulty coby zaniklé a nějaké nově vzniklé…

Hana Chaloupecká (Praha, 2022-06-30)

#54

MFF je ikonická zkratka stejně jako je Matfyz ikonická fráze.
FMFI je jen další ze zkratek, které si nikdo nepamatuje, protože jich je mnoho v ruzných mutacích a permutacích.

Studovat MFF, tedy být matfyzák, je životní styl.

Jiří Pelc (Chomutov, 2022-06-30)

#57

Podepisuji, protože Matfyz je pojem který je všude znám. Změna názvu je pouze byrokratický výmysl, který nedělá žádnou užitečnou změnu. Možná pár lidí se bude cítit lépe, ale zabijí něco všudy-známého a co nám dají namísto toho? Matoucí konverzace, kde budeme muset v konverzacích vysvětlovat, že 70 leté označení bylo vyměněno za chabou náhradu, která se i špatně vyslovuje. Já jsem z IT matfyzu a ne z nějaké FMFI.

Tomáš Prachenský (Praha, 2022-06-30)

#65

Podepisuji, protože souhlasím se všemi argumenty, proč název fakulty zachovat, a nepovažuji za dostatečné argumenty protistrany.

Matěj Lebeda (Havlíčkův Brod, 2022-06-30)

#67

Podepisuji, jelikož nesouhlasím se změnou názvu fakulty. Název je obecně známý v široké veřejnosti a její změna by přinesla pouze zmatení v rámci obecného povědomí. Název je tedy velmi zažitý a všichni jsou na něj patřičně hrdí. Ačkoliv název neobsahuje přímo informatickou sekci, tak postupem času bude tato informace obecně známa.

Lukas Chaloupský (Přelouč, 2022-06-30)

#69

Souhlasím, že zkratka MFF UK je značkou kvality a tradice fakulty. Jakožto studentovi informatiky mi vůbec nevadí, že informatika v názvu zmíněna není. Považuji ji za podobor matematiky.

Pavel Mikuláš (Merklín, 2022-07-01)

#71

Zkratka fakulty je zahraničí ukradená. Jde jen o naše publikum. Argumentovat zlepšení viditelností informatiky je na hlavu, když má informatická sekce 40 % studentů. Naopak vidím problém v záměnnosti s FMFI v Bratislavě a FJFI na ČVUTu. Obecně zkratky se 4 písmeny mi přijdou příliš dlouhé.

Šimon Šatra (Most, 2022-07-01)

#75

Přeci nemůžeme přijít o všechny vtipy o matfyzácích!

Radek Strnad (Praha, 2022-07-01)

#78

Chci aby jméno a prestiž tohoto jména zůstala uchována

Vít Škrhák (Hodonín , 2022-07-01)

#84

Běda tobě, kdož chystáš se změniti, co již zažité jest.

Jan Došek (Zápy, 2022-07-03)

#86

Protože název fakulty je tradiční, dobře známý a ve společnosti "prestižní".

Jan Dubský (Praha, 2022-07-04)

#91

Souhlasím s argumenty výše. Zároveň mi přijde, že na jednu stranu měnit název na FMFI, ale na druhou nechávat všude MFF (domény) je takový kočkopes.

Lucie Ambrožová (Svitavy, 2022-07-04)

#93

I jakožto vnější pozorovatel vidím, že na názvu MFF UK není třeba nic měnit.

Ondřej Petrák (Praha, 2022-07-04)

#94

Souhlasím s tím, že informatickou sekci lze propagovat i méně radikálními metodami než je změna názvu, který pomáhá dělat MFF unikátní. Přírodovědecká fakulta také nepotřebuje vyjmenovávat všechny svoje sekce v názvu, ačkoliv se k nim jistě hlásí.

František Dostál (Praha, 2022-07-04)

#95

Stavajici zkratka MFF je plne vyhovujici a FMFI mi prijde nesmyslne.

Adam Filandr (Praha, 2022-07-04)

#101

Z prezentovaných dôvodov mi nepríde zmena tak prínosná, aby bolo potrebné k tomuto kroku pristúpiť. Zároveň, takto sme jasne odlíšený od slovenského Matfyzu, skratka FMFI by bola naozaj krokom zlým smerom.

Daniel Dupkala (Kysucké Nové Mesto, 2022-07-04)

#103

Skratka FMFI UK je známa skratka Matfyzu v Bratislave.

Tomáš Červeň (Martin, 2022-07-04)

#109

Jako absolvent informatiky na Matfyzu chci dále být absolventem právě na Matfyzu, ne na Fimfi.

Ondřej Majerech (Praha, 2022-07-05)

#111

Souhlasím s argumenty této petice.

S tím, že přidávám "perličky" – v roce 2016 se přejmenovala Univerzita Karlova v Praze na Univerzitu Karlovu – dodnes nebyly všechny součásti schopné změnit ani zdaleka všechny názvy na budovách či dokonce ani na nově vystavovaných fakturách. I tak se změna nesla s velkými náklady (tisíce pracovníků museli oznamovat změny). Je to riziko i z hlediska příjmu grantů (i když je pravda, že fakulta nemá právní subjektivitu, takže menší než ne u univerzity). Zajímalo by mě, jestli by byli signatáři petice za změnu např. ochotní věnovat část svého platu na změnu, protože ta změna skutečně nebude zdarma (změny razítek, propagačních předmětů, dopisních papírů, cedulí na budovách...). Lidem by pravděpodobně trvalo tak aspoň 10 let než by se zkratky vyměnily a dostala se informace do společnosti.
Skutečně nechápu, jak někomu může přijít akceptovatelné změnit zkratku na FMFI UK, kterou má už delší dobu fakulta v Bratislavě. Zní to, jakoby chtěli naznačit, že stávající MFF UK se po FMFI UK ze SR musí opičit a byla by vždy až ta druhá, kdo tuto zkratku zvolil. Paradoxně by se tak zkratka musela uvádět "v Praze", i když, jak jsem naznačil, "Univerzita Karlova už není v Praze".

Karel Kolář (Praha 9, 2022-07-05)

#115

Rád bych doplnil, že fakulta od příštího roku omezuje počet přijímaných uchazečů na obory informatiky. O to více tedy nechápu původní záměr propagovat změnou názvu fakulty na FMFI informatickou sekci, pakliže fakulta není schopna ani navýšit kapacity její výuky (což je reálný problém).

Dominik Beck (Semily, 2022-07-05)

#116

Podepisuji, protože si myslím že by sme mali zachovať originálny názov MFF

Róbert Jurčo (Sergy, 2022-07-05)

#118

Podepisuji protože jsem bývalý Matfyzak

Karel Charvat (Jinočany , 2022-07-05)

#126

Souhlasím se zněním pětice

Vojtěch Vondra (Praha 10, 2022-07-05)

#139

Nelibi se mi novy nazev

Adam Bruzl (Jihlava, 2022-07-05)

#143

Jsem matfyzák.

Jiří Kuhn (Nymburk, 2022-07-05)

#145

Protože MFF zní lépe

Heribert Greinix (Praha, 2022-07-05)

#146

MFF UK je značka kvality

Ivo Kocum (Český Brod , 2022-07-05)

#148

Změna názvu po 70 letech je pěkná hloupost. Informatika je součástí matematiky, Důležitá, v dnešní době. Ale informatika bez matematiky je prázdný pojem. Vlastně ano, existuje jeden obor lidské činnosti zaměřený na předáváni informací bez matematiky, jmenuje se propaganda. Nový název sice zdůrazní, ze se na "matfyzu" studuje informatika, ale to každý vážný zájemce o informatiku ví. Věděl jsem to i já před 40 lety, když jsem se rozhodl studovat na MFF. A to tehdy byla informatika na MFF v plenkách. Pro změnu zavedeného názvu nevidím důvod.

Pavel Baštař (Dobřany, 2022-07-06)

#166

Kontinuita názvu je důležitá, název FMFI je zbytečně dlouhý. Např. Filozofická fakulta v názvu zdaleka nereprezentuje všechny obory a nikomu to nevadí.

Václav Březina (Praha, 2022-07-06)

#174

Jako student informatiky se domnívám, že sekce fakulty, na níž studuji, nikterak netrpí na to, že není součástí názvu. A naopak souhlasím s tím, že by nová zkratka způsobila ambiguitu s Matfyzem Univerzity Komenského v Blavě. Také se té fakultě říká Matfyz. Zkratka nás inteligntně odlišuje.

Kryštof Žucha (Jablonec+nad+Nisou, 2022-07-06)

#178

MFF UK a Matfyz jsou zavedené a zažité značky, všeobecně známé v celé ČR.

Pavel Šklíba (Pardubice, 2022-07-06)

#186

I believe change of name would negatively affect reputation.

Rustam Fadeev (Praha, 2022-07-07)

#189

Podepisuji, protože vím, že název MFFUK je v zahraničí dost známý a změna názvu by poničila prestiž značky MFF.

A poškodila by mě jako absolventku doktorského studia na této škole, protože by mě měli problém zařadit na světové scéně a mohla bych jako uchazeč o zaměstnání přicházet o nabídky práce.

Srdečně zdraví,
RNDr. Hedvika Kadlecová, PhD.

hedvika kadlecova (praha , 2022-07-07)

#190

Podepisuji, protože se domnívám, že by změna názvu mohla poškodit značku MatFyzu a porušit kontinualitu názvu. Zvýraznění slova 'Informatika' v názvu fakulty je zbytečná.

Ondřej Chwiedziuk (Liberec , 2022-07-07)

#195

MFF je MFF

Martin Mečiar (Praha, 2022-07-07)

#199

Souhlasím s tím, že mi přijde spíš škoda bourat tradiční značku.
Navíc se nabízí otázka: v době, kdy je takový přetlak studentů, potřebuje i škola jako Matfyz studenty, kteří neumí otevřít hlavní stránku fakulty?
Připadá mi, že MFF UK propaguje informatickou sekci, kde může.
Změna názvu mi tak přijde jako (v lepším případě) zbytečná komplikace

Klára Hloušková (Kolín, 2022-07-08)



Placená propagace

Tuto petici nabídneme 3000 lidí.

Zjistit více...