Petice za svobodu uměleckého vyjádření

Komentáře

#2

s peticí souhlasím

(Praha 3, 2018-03-25)

#9

Souhlasím se zněním petice.

(Rudná, 2018-03-25)

#13

žijeme ve svobodné společnosti a svoboda uměleckého vyjádření je garantována z její podstaty

(Praha 3, 2018-03-25)

#15

Protože umění nesmí být ovlivňováno politikou.

(Rychnov nad Kněžnou, 2018-03-25)

#16

Podepisuji, jelikož se považuji rovněž za umělce, pro něhož je svoboda projevu absolutně zásadním projevem demokratického vyjádření.

(Praha, 2018-03-25)

#17

Nejde pouze o Milana Knížáka, ale v naši zemi mizí pocit svobody a totalita se opět prodírá do lidského myšlení. Vypadá to, že Babiš-Bureš chce z nás všech udělat zločince, aby zakryl vlastní provinění. Braňte se totalitě, vezme vám všechno. M. Knížáková

(Praha , 2018-03-25)

#18

není myslitelné, aby docházelo v dnešní době plné lží a nenávisti k napadání pana prof.Milana Knížáka, který brání hodnoty naší tolik ohrožované demokracie. Paní Oksanu Gunter tímto zvu na Svárov, aby se zde v kostele sv.Lukáše podívala na svět vitrážovými okny, které zde vytvořil a ještě vytvoří pan profesor Knížák. ......

(252 18 Ptice, 2018-03-25)

#22

Souhlasím s peticí.

(Kladruby u Vlasimi, 2018-03-25)

#23

http://fragmenty.cz/index.php/byznys/kultura-a-vyspelost-naroda/item/2136-ilustrace-pro-novou-bibli-milana-knizaka-nejsou-pedofilni

(Praha 5, 2018-03-25)

#27

Je to absolutní nehoráznost, že se státní orgány zabývají takovým podnětem hlupáka. Je to pokus o cenzuru umění!

(Praha 10 - Uhrineves, 2018-03-25)

#28

čistému vše čiste

(Praha, 2018-03-25)

#31

Něco podobného jsem už zažil v roce 1973!

(Mar.Lázně, 2018-03-25)

#35

Pana profesora lze pouze obdivovat, obavy neměl ani z Vašich tanků v naší zemi.

(Kolín , 2018-03-25)

#36

Podepisuji, protože souhlasím s peticí.

(PLZEN´, 2018-03-25)

#48

Zásadně nesouhlasím z touto cenzurou!!!!

(Nový Bor, 2018-03-26)

#54

Nechci, aby se, jakákoliv občanka, o to víc ruská, takto vyjadřovala vůči doufám že zatím svobodnému uměleckému vyjadřování v České republice

(Praha, 2018-03-26)

#55

Je to obrana proti rakovině.

(Praha, 2018-03-26)

#56

Souhlasím s peticí.

(Praha, 2018-03-26)

#59

Podepisuji, protože celá ta "kauzička" je absurdní. Nebylo by od věci zjistit pro koho ta paní pracuje, co touto umělou událostí sleduje a oc jde "žadatelce" ve skutečnosti? Jisté je jedno: o výtvarném umění nemá páru a už vůbec ne o tvorbě Milana Knížáka. Ta výstava je jedním slovem SKVĚLÁ !!!

(Praha, 2018-03-26)

#61

Na díle pana prof.Knižáka není pornografické zhola nic. Naopak bych viděl hluboké ,až asketizujícího se duchovního ponoření autora ,při tvorbě ze kterého Nám jako zprávu šifrovanou v díle přináší zrcadlo společnosti ve ,které v dané době žijeme. A je nadčasové s mementem přeneseno do dnešní doby ,kdy je naprosto aktuální .Pojetí lásky a pravdy je zohaveno politikou a politickou perverzností a jejími nástroji moci. Stejně jako stroji na zabíjení na hromadné vraždy a to pro a také za peníze ,stejně jako pro falešné zvrácené ideály komunistického režimu nebo jiných totalit . Jako dokument doby ve ,které revoltní myšlenky díla zrály uvádím zoofilně pornografickou komunisticko propagandistická reportáž, též z období socialistického režimu v ČSSR pod nadvládou SSSR ,kdy zemědělský odborník akademik Dimitrij Michajlovič Moskalenko ze SSSR šíří pomocí Československých veřejnoprávních prostředků popis masírování vemene kozla ,tak dlouho ,až za dva měsíce masáží a napařování kozel začal dávat sklenku mléka denně. Dále doporučuje akademik ze SSSR zemědělcům postavit na Karlově mostě sochu krávy. Těmto ideálům jsme se měli klanět . A k tomu po vzoru režimu salutovat vraždám na ostnatých drátech .Či vraždám mužů a žen v lágrech . Či týrání a vraždám dětí použitých STB a KGB jako nástroj mučení a vydírání vyslýchaných rodičů . Či salutovat vraždám duchovních . Autor výstavy velmi barvitě popisuje ve svém díle odpornost režimu ve ,kterém dílo vznikalo a odpornost války ,jako takové ,která je oslavována hymnou komunistů v INTeR-nazi-onale. Výstava však nepojednává jen o této rovině , dá se v ní získat zážitek i v jiných rovinách a to jednak z autorova života ,který se tak s Námi dělí o své svědectví ,dává i inspiraci k meditaci nad osobní zkušeností - jak udělat svůj život lepší .Autor zde přes vážnost témat ponechává divákovi svobodný prostor objevovat a možná i vnitřně konfrontovat některé skryté asociace vlastního podvědomí. Skvělá výstava velmi vysoké kulturněumělecké kvality s hlubokým poselstvím k dnešku !Nejsem kritik umění je to jen můj svobodný názor a můj dojem z výstavy a prací prof.MK. A díky za ní.♥ Luděk Kment ~

(Kutná Hora, 2018-03-26)

#66

V naší zemi nebude rozhodovat o výstavnim plánu ani o tom, co je a co není umění ruská imigrantka. Pokud jí vadí česká umělecká scéna, doporučuji návrat do vlasti rodné.

(Praha, 2018-03-26)

#67

... nechci cenzuru a neodborné zásahy kohokoliv do svobody projevu a jeho prezentace

(Zlín, 2018-03-26)

#74

Hana Byra

(Wiesbaden, 2018-03-26)

#75

...nesouhlasím s omezováním osobní svobody a zejména svobody uměleckého projevu.

(Teplice, 2018-03-26)

#76

Protože si myslím, že nařčení z dětské pornografie není oprávněné.

(Otovice, 2018-03-26)

#82

Stop hlupákům...

(Karlovy Vary, 2018-03-26)

#86

Díla Milana Kňížáka nemají nic společné s dětskou pornografii!!!!

(Praha, 2018-03-26)

#90

Podepisuji protože si nechci nechat sebrat svobodu

(Vrbice u Roudnice , 2018-03-26)

#96

Ať nám sem Oksana netahá putinovskou cenzuru, na kterou je zvyklá, nebo se budeme zlobit!

(Praha 10, 2018-03-26)

#100

Naprosto souhlasím se zněním petice.

(Praha, 2018-03-27)

#108

Podepisuji. Uráží mne malost některých lidí, kteří nejsou schopni akceptovat odlišnosti a vytrhávají věci z kontextu. Kolik z nich navštívilo a shlédlo celou výstavu, přečetlo si doprovodné texty, názvy děl ??? Jistě, nemusí se jim vystavovaná díla líbit, na to mají plné právo, mohou je i pobuřovat, ale proč hned rozjíždět hysterické akce proti M. Knížákovi, proti Galerii jako takové i proti jejímu vedení ???? Pro mnohé je to zcela něco jiného, jistě i provokativního - máýte právo nesouhlasit, ale.... výstava skončí, díla budou odvezena a život jde dál..... A stál ten humbug vůbec za to ????

(Karlovy Vary, 2018-03-27)

#110

Zdeněk tománek

(Břestek 154, 2018-03-27)

#111

Karel Prášek

(Praha 10, 2018-03-27)

#112

Protože pan Knížák by nic takového nevymyslel ani nenamaloval.

(Nový Bydžov, 2018-03-27)

#115

Vera K.

(Praha, 2018-03-27)

#116

Jiří Mika, Závodu míru 588/15, Karlovy Vary, 36017

(Karlovy Vary, 2018-03-27)

#121

Neznám nikoho, komu by se toto "umění" líbilo ... ani mně ne. Ať si to vystavují kde chtějí, ale do výloh se toto určitě nehodí. Ale, vážení, vám nejde o Knížáka, vám spíš vadí ta ruská)))
Podepisuji. Podpořim skupinku rusofobů - jen tak dál!

(Karlovy Vary, 2018-03-27)

#123

Znam Pana Profesora jako cestneho, moralne vyspeleho cloveka ktery pro nas narod mnoho udelal. Nezaslouzi si takove zle a nepravdive pomluvy.

(Praha, 2018-03-27)

#127

Podepisuji tuto petici protoze jsem pro svobodne a demokraticke vyjadreni umeni jakehokoliv druhu ujmeleckych praci pana Milana Knizaka.

(Zandvoort, 2018-03-27)

#129

Milana znam ze 60satych let byl vzdy creativni a delal poctive remeslo.

(Windsor, 2018-03-27)

#132

Souhlasím s peticí

(Praha, 2018-03-28)

#133

Knížákův plastický výraz je z podstaty provokativní a subverzívní, proto však i funkční a skrze figurální stylizací sdělný. Jakkoli právě jeho míru sochařské stylizace neoblibuji, jedná se o zcela normální galerijní "kus"
Jaroslav Vanča, kritik a VŠ pedagog

(Praha, 2018-03-28)

#137

Jsem si jista, že ten kdo to s demokracií myslí vážně, je právě Milan Knížák.

(Opava, 2018-03-28)

#144

Podepisuji, protože sdílím shodný názor.

(Dalovice, 2018-03-28)

#151

Vadí mi vměšování lidí, neznajících souvislosti a podstatu umění a to ať jsou z jakékoliv země. Už by scházelo jenom to, aby nám zase někdo diktoval, co se smí a co ne a nakonec nás zase hezky "osvobodil"!!!.

(Aš, 2018-03-28)

#158

ART IS A VIRUS

(Plzeň-Praha, 2018-03-28)

#160

Ruská občanka si neuvědomuje, že už nám nemají co diktovat, nejsme jejich gubernie!

(Karlovy Vary, 2018-03-28)

#164

Holt v každé zemi se najdou blbci a jak už napsal svého času pan Werich:
"Nejhorší srážka v životě, je srážka s blbcem. Blbce nikdy neusvědčíte z blbství ..."

(Uhersko, 2018-03-28)

#165

Je to opravdu naprosto absurdni.

(Antwerpen, 2018-03-28)

#168

Nemusím pana Knížáka a jeho tvorbu, leč silně se vymezuji proti útoků na svobodu výtvarné tvorby, jako i svobodu v obecném slova smyslu.

(karlovy vary, 2018-03-28)

#170

Turisté cestují za poznáním. Paní Oksana Gunter, nechť se uchýlí do kostela Sv. Petra a Pavla nebo se vyhýbá všem výstavám v České republice a Evropě, pokud nechce poznávat.Je-li českou občankou, nechť je proti ní zahájeno řízení ve smyslu ztráty svéprávnosti. Takto může kdokoliv napadnout cokoliv, i ve stálých sbírkách. Karlovy Vary se stále nacházejí v Čechách. Pokud má tendenci získat samotný prostor galerie, pak je to více než zavádějící.

(Milevsko, 2018-03-28)

#171

"nesouhlasím s vámi, ale přesto udělám vše proto, abyste mohl svůj názor kdykoli svobodně vyslovit"...tohle se asi v Rusku neučilo a neučí

(karlovy vary, 2018-03-28)

#172

umění by mělo být svobodné!

(Praha, 2018-03-28)

#175

Absusrdní situace : dovede si někdo představit, že bych jako občan ČR podal takovéto oznámení na nějakou galerii (ať by v ní bylo vystaveno cokoli) v jakékoli cizí zemi ? To je evidentní projev ruského komunistického imperialismu, kterému z jejich pohledu patří celý svět a ČR jako již 2x dobyté území tím spíše. A velkou ostudou je, že na to naše orgány naletí, zabývají se tím místo toho, aby příslušnou dámu hned na začátku slušně, ale jednoznačně poslaly někam...

(DALOVICE, 2018-03-29)

#177

Nechci kolem sebe středověk, inkvizici, a hlavně žádná institucemi řízená omezování, toho jsme si v dějinách užili dost.

(Křtiny, 2018-03-29)

#183

Text petice vyjadruje pregnantne nejzàkladnejsi podminku umelecké tvorby : jakékoliv, kdykoliv a kdekoliv.Vùbec nejde o pana Knizàka, ale o nàs vsechny - "konzumenty" umeni i jeho "tvùrce".
Reakce té osoby jménem GUNTER neni prekvapujici, vsichni vime ze vliv vychodni se uplatnuje vsude v nasi zemi a nase " nabytà Svoboda" v 1989 je vic nez diskutabilni. Lidove receno : odesli dvermi, vlezli oknem ..nàm nezbyvà, nez se brànit. Branme se ! Shimona

(Thiers-Praha, 2018-03-29)

#188

Vadi mi zasahy do umelecke svobody.

(Praha, 2018-03-29)

#191

Přijde mi to celé zcela absurdní. Nelíbí se mi, že někdo, kdo se sem přistěhoval, dělá takové zbytečné problémy. Navíc mám odborné vzdělání v umění, a toto mi přijde jako zbytečná cenzura vyhnaná do extrémů. Umění současnosti má za funkci i šokovat, a to se stalo. Navíc sám Knížák je persona tímto pověstná. Paní, která toto vyvolala, ať se neplete do věcí, kterým vůbec nerozumí.
P.S. Umění Knížáka nepovažuji za dobré, ale toto podepisuji hlavně pro Galerii a pro svobodu umění!

(Karlovy Vary, 2018-03-29)

#192

Bolševik opět útočí na svobodu. Tentokrát na svobodu umění, které vždy bylo svobodné a ze své podstaty volnomyšlenkářské. Paní Oksana by se také mohla svobodně vyjádři. Třeba tak, že veřejně odsoudí vpád vojsk Varšavské smlouvy do cizích států. To by ji třeba mohlo pohoršovat a né umělecké dílo.

(Karlovy Vary, 2018-03-29)

#194

Podepisuji neb se plné ztotožňují s obsahem petice

(Karlovy Vary, 2018-03-29)

#197

Svoboda umění

(Karlovy Vary , 2018-03-29)