Protestujeme proti týrání pacientů v Psychiatrické nemocnici Bohnice

Komentáře

#2

Nikdo nema pravo lidem brat svobodu, at jsou odlisni nebo ne

(Praha, 2017-10-04)

#5

Podepisuji , protože je to nelidské zacházení s pacienty , kteří by naopak měli dostat tu nejlepší péči. Monika Dvořáková

(Praha 10, 2017-11-18)

#9

souhlasím

(Praha, 2018-05-20)

#11

nemocní potřebují lásku

(Kojetín, 2018-05-25)

#13

Je děsivé pomyslet na to, že by člověk v největší psychické nouzi byl psychicky a fyzicky napadán lidmi, kteří o něj mají pečovat, navíc v zařízení, odkud se nemusí dokázat sami dostat, když má personál pod palcem všechny smlouvy a fakta, zatímco oni se dostávají z těžkých muk, jsou zblblí injekcemi, přikurtovaní a pravděpodobně zmatení. Důstojné zacházení se zdravými i nemocnými by mělo být samozřejmostí. Zde je to o to horší, že je téma duševních onemocnění a pobývání v "blázinci" stále plné předsudků a není těžké takové lidi napadat a "uzmout" vážnost jejich sdělení prohlášením o jejich přecitlivělosti.

(Praha, 2018-05-28)

#14

I kdyz vim, ze prace s lidmi, kteri potrebuji docasnou pomoc je narocna a nevyspitatelna, mel by tu zustat respekt a zachovana lidsky pristup.

(Beroun, 2018-05-29)

#17

Podepisuji, přestože jsem na Neklidu nebyla hospitalizována, protože jsem si vědoma ryzika že by ta chvíle mohla nastat. Myslim si, že zacházení s lidmi na uzavřených odděleních většiny psychiatrických nemocnic je vskutku nelidské a zabijí jejich duši. Radeji bych fyzicky zemřela, než se stala dalším produktem dnešního systému.

(Doksy, 2018-06-26)

#20

Protestuji, protoze jsem byla pacientem v PNB, protoze jsem byla fyzicky napadena osetrovatelem, protoze se mnou bylo jednano protipravne, doktory, kteri zneuzili sve pravomoce, a protoze presto, ze se umim branit a znam sva prava, jsem plne zodpovedna za svou osobu, ale v momente, kdy jsem se dobrovolne vlozila do rukou lekaru v nemocnici, prava jako by mi byla odebrana, zachazelo se se mnou neuctive, byla mi upirana zakladni prava, byla jsem bez souhlasu deportovana do vzdalene nemicnice v Opave a presto, ze jsem byla hospitalizovana dobrovolne, byla mi odebrata moznost se svobodne rozhodnout, zda se presunout necham nebo podam revers. Protestuji, protoze nesouhlasim s podobnym zachazenim, at uz se jedna o me, o zname, kteri si prosli podobnym, nebo o vsechny ostatni, kteri si prijdou do Bohnic pro pomoc, ale dockaji se pouze ponizovani, nesmyslnych prikazu, zakazu, nedostatecne pece a nuloveho zajmu o jejich osobu a zlepseni jejich stavu.

(Praha, 2019-01-14)

#22

Podepisuji, protože vím, že na některých "neklidových odděleních" psychiatrických nemocnic jsou celé roky lidsky i právně neúnosné podmínky. Dobře je popsala např. i Zpráva Kanceláře veřejného ochránce práv: "Společným znakem pacientů neklidových oddělení je neklid a věk, nikoli diagnóza. Vzniká tak velmi náročné prostředí, kde se společně léčí pacienti s velmi pestrou paletou psychiatrických diagnóz, nadto v rozdílných fázích chorob, závažnosti, chronicity, osobnostní výbavy atd. Musí se snášet pacienti s až protichůdnými psychickými stavy, je velmi obtížné, ne-li nemožné, udržet na odděleních srozumitelný řád a prostředí nelze využívat terapeuticky. Podle názoru přizvaného odborníka se následně rezignuje na možnost rozumět interakcím mezi pacienty navzájem i mezi pacienty a personálem, využívat je k hlubšímu pochopení problematiky pacientů a terapeuticky modifikovat . Na nevhodnou směs diagnóz na příjmových odděleních poukazovalo několik lékařů, psycholožka a nepřímo byl vnímán i samotnými pacienty. Ti uváděli, že někteří nově příchozí pacienti, např. v akutní psychotické fázi, je rozrušují a pacienti se jich bojí. Napětí a úzkost některých pacientů může mít pak spíše situační charakter, než aby bylo způsobeno původním onemocněním. Podle lékařů dochází hned po zklidnění a zaléčení k překladu na režimově i materiálně komfortnější oddělení, faktem ale je, že se lze setkat i s pacienty hospitalizovanými na neklidovém oddělení několik let. " konec citace. V takovém prostředí je pak blízko i k excesům opravňujícím pojmenování TÝRÁNÍ. A ti kdo to skutečně zažili se běžně spravedlnosti obvykle nedomohou, neboť se na ně hledí jako na lidi, kteří si něco vyblouznili vlivem své nemoci.

(Praha, 2019-04-19)

#23

Připojuji se k petici a věřím, že vedení PNB najde schopnost omluvit se i mně, jakožto svému bývalému pacientovi, který se cítí být vnucenou ústavní "péčí" dlouhodobě poškozen. Spokojil bych se slovy: "Omlouváme se Vám, lépe jsme to nikdy neuměli, neumíme a nejspíš ještě dlouho umět nebudeme."

(Choceň, 2019-04-29)

#24

Ze své zkušenosti s psychiatrickým oborem, která trvá dvacet šest let, soudím že výsledky jejich práce jsou výrazně negativní a vylepšují je pouze mediálním obrazem.

(Litomyšl, 2019-05-03)

#26

Podepisuji, protože mi není lhostejný přístup k pacientům v pražské PNB (obzvláště přístup, který praktují MUDr. Hanka a MUDr. Strunzová, potažmo přístup jejich podřízených nohshledů).
Přeji si konec zametání problémů pod koberec!

(Praha, 2019-05-22)

#27

Sama jsem si Bohnicemi prosla a take me tam lamali, odmitali mi davat informace, rvali na me, ze se mi traumata z detstvi nestala, protoze to moje matka poprela apod.

(Praha 10, 2019-05-22)

#28

nevěřím psychiatrii

(Praha 5 , 2019-05-25)

#32

Podepisuji, protože je nemyslitelné, aby se něco takového dělo uprostřed Evropy v 21. století.

(Český Krumlov, 2019-05-25)

#45

Petici podepisuji proto, že mám ač nepřímo, hororové zážitky ze dvou psychiatrických léčeben v Brně. Věřím, že se situace v těchto "zařízeních" brzy obrátí k lepšímu. Sílu všem hospitalizovaným!

(Praha, 2019-05-27)

#47

Tyrat lidi tam kde se má pomáhat je hyenismus!!! Vsem takovým udelat to stejné

(Jemnice , 2019-05-27)

#52

Žádná bytost na světě si nezaslouží nedůstojné zacházení a týrání, tím spíše nemocný člověk, který očekává a potřebuje naši pomoc.

(Praha, 2019-05-27)

#57

Podepisuji tuto petici proti špatnému zacházení s pacienty

(Staré město pod Landštejnem , 2019-05-28)

#58

Nesouhlasím z týrání pacientů v Bohunicích

(Žďár nad Sázavou , 2019-05-28)

#59

Podepisuji, protože nesouhlasím s týraním obecně!

(Praha, 2019-05-28)

#64

Kamarádka má špatnou zkušenost s touto i dalšími léčebnami

(Jemnice, 2019-05-30)

#67

PODEPISUJI TUTO PETICI, PROTOŽE MOC NEVĚŘÍM NEMOCNICÍM LAKO JSOU BOHNICE. TENTO STYL LÉČENÍ JE DOST PŘEKONANÝ. CHCE TO KLALITNÍ REFORMU.

(PRAHA, 2019-06-03)

#68

Podepisuji tuto petici, protože jsem osobně zažil bezdůvodnou protiprávní hospitalizaci v psychiatrickém ústavu, kde jsem byl brutálně mučen, přivazován a drogován do bezvědomí pouze za to, že jsem slovně vyjadřoval nesouhlas s protiprávním jednáním psychiatrů. Byl jsem personálem opakovaně fyzicky napadán, ponižován a bylo mi vyhrožováno. Vysmívali se mi, že nic nezmůžu, protože si byli moc dobře vědomi své nedotknutelnosti. Neměl jsem žádnou duševní nemoc ani poruchu, ničeho jsem se nedopustil, nebyl žádný důvod k nedobrovolné hospitalizaci, ze strany psychiatrie šlo o trestný čin, který následně zametli pod koberec a zničili zdravotní dokumentaci. Navíc mi bez objektivních důkazů dali smyšlenou psychiatrickou diagnozu, kterou se mě snaží znevěrohodnit a obhájit tak protiprávní jednání personálu psychiatrie. Od té doby trpím posttraumatickým stresovým syndromem, následkem jednání psychiatrů mám výrazně zhoršenou kvalitu života a jsem v hrozné, neřešitelné situaci. Není žádná šance domoci se spravedlnosti ve sporu s mafiánskou státní institucí. Nebyl jsem tam jediný člověk kterého psychiatři týrali, z toho co jsem zažil a ze svědectví mnoha dalších poškozených je evidentní, že se jedná o běžnou praxi. Veřejnost a politici vůbec nechápou a nechtějí vědět co se za zavřenými dveřmi v psychiatrických ústavech odehrává. Odmítají připustit trestnou činnost psychiatrů, odmítají omluvu a odškodnění poškozeným a nepřijímají dostatečné změny, aby dál nedocházelo k brutálnímu pošlapávání lidských práv psychiatrií.

(Brno, 2019-06-08)

#69

Byl jsem svědkem nechutného jednání lékařů i personálu vůči pacientům. Jsou kryti ředitelem.

(Praha, 2019-06-22)

#72

Zrcadlím potřebu proměny vědomí

(Chrudim, 2019-07-02)

#73

cestou lidskosti, ne hyenismu

(Pardubice, 2019-07-02)

#79

Kostiková Jana

(Alloa, 2019-08-09)

#81

Řeším případ Mgr. Dvořákové který jsem před tím řešil cca 4 roky s BIS. Tím co jsem řešil s BIS mimo Mgr. Dvořákovou vznila sitace že musel věc řešit premiér vlády pan Babiš. Pan Baiš je tedy o věci Mgr. Dvořákové informován. Mám všechny důvody se domnívat, že jednak pan premiér, ale hlavně BIS jsou ochotni ve věci jednat a věc řešit. Je tedy třeba podat trestní oznámení na policii a předat to oficiálně BIS aby situaci nedodržování lidských práv a vše co je v psychiatrii špatně, zmapovala a informovala o věci vládu s návrhem řešení. Řešení mám v hlavě jen je třeba to dát na papír, ale vzhledem k tomu že věc je náročná jsem dost časově zaneprázdněn s pozdravem Jaroslav Dubský

(Praha 4, 2019-08-27)

#85

Česká psychiatrie patří dle mého názoru k nejhoršímu oboru našeho zdravotnictví, kde je spousta neprofesionálních lékařů a kde vládne klientelismus. Pacient je zde jen prostředek pro generování zisků nadnárodních korporacích a kozument léků, které nefungují jak by měly. Dokonkce ani v německu nedává německé zdravotnictví tolik léků pacientům jako v čechách a to hlavně proto, že si německý lékař uvědomuje k jakým vedlejším účinkům toto může vést. Zde u nás se vyrábí jen ZOMBIE a celoživotní náklady pro státní kasu, není zde akceptovatelný standart a člověk je jen kus se kterým si nekvalitní často personál a lékaři mohou dělat co se jim zachce.

(14700, 2019-10-06)

#86

Sama jsem byla proti své vůli vězněna. Sice né v Bohnicích, ale v Kosmonosech....

(Valdice, 2019-10-06)

#87

Protože bohužel vím jak to tam chodí.

(Praha 5 Zbraslav, 2019-10-06)

#89

podepisuji, protože to zneklidňující. Instituce je organismus, který se vyvíjí. Zdá se mi, že kolem této instituce se vznáší určitý normalizační smog. Líbí se mi prohlášení FOkusu. Je třeba téma otevřít.Díky, Lukáši Jelínku.

(Zbuzany, 2019-10-06)

#93

Mám nemocnou sestru a synovce v léčebně v Brně Černovice.Podminky jsou tam velmi podobné.

(Brno, 2019-10-06)

#94

Vlastní zkušnost

(Dobříš, 2019-10-06)

#99

Marek Jahoda

(Frýdek-Místek, 2019-10-31)

#101

podepisuji, protože akce Mezi ploty je pouze kýčovitou akcí pro veřejnost a výsměchem pro pacienty, kteří si užívají léčení - věznění, jak už vámi řečeno Za ploty

(Praha, 2020-07-27)

#102

Jsem zažil nepěkné zacházení na pavilonu 21 a 20 . Ja jsem se dokázal ubranit a zklidnit si je . Bohužel ale někteří z řad sestřiček a bratrů si tam dělají co chtějí a nejvice to pociťují ti nejslabší. Doktoři tam pro jistotu nejsou vůbec jen při vizitach .

(Praha 4 - Nusle, 2022-03-16)