PETICE ZA ÚPLNÉ ZRUŠENÍ RALLYE - nechceme hazard se životy!

Pleskanec

#201 Nebuďme na sebe zlí, každý musí někdy ustoupit

2012-11-14 15:24

To je takový problém jednu sobotu v roce (pokud Vás závody nebaví) nevycházet z domu, nebo ráno odjet k příbuzným a večer se vrátit? Mě taky u nás na vesnici štvou kolotoče a hudba z nich, přesto pouť 3 dny v roce překousnu, protože vím, že je to pro někoho zábavné a mnoho lidí z toho má potěšení. Copak si lidé nemohou jednou za rok ustoupit a překousnout něco, co se jim nelíbí? Musí panovat mezi lidmi v dnešní době taková nesnášenlivost?

Nepřihlášený uživatel

#202 Naše IQ se postupně snižuje. Přežijí i ti nejhloupější

2012-11-14 15:27


Nepřihlášený uživatel

#203 Re: Naše IQ se postupně snižuje. Přežijí i ti nejhloupější

2012-11-14 15:31

guru

#204 Rallye žije i přes populistický zákaz posledních dvou závodů

2012-11-14 17:14

Dokud nebudou diváci respektovat tabulky s nápisem ZAKÁZANÝ PROSTOR tak těžko zajistí pořadatel bezpečnost. Je to tragédie a nikdo nechce aby se to stávalo. Závodníci jsou tím zdrceni stejně jako veřejnost. Ale když půjde někdo po kolejích a srazí ho vlak,bude vina na straně strojvedoucího? O závodu se vědělo,dle slov starosty nikdo neprotestoval proti jeho konání,naopak se na něj lidé těšili. Nehavarovalo startovní číslo 1,takže už lidé věděli jak rychle tam auta jezdí. Jsem členem výkonného výboru asociace jezdců rally a dlouhodobě tlačíme na federaci automobilového sportu v otázce bezpečnosti a zpřísnění podmínek. Musím říct,že hlavně poslední roky nám vychází vstříc. Ano,letos je sezóna velmi tragická,sám jsem přišel o dva kamarády. Ale kdo zemřel? Dva závodníci,kteří do toho sedají dobrovolně s vědomím,že se to může stát. Pak divák,který nestačil utéct jako mnoho jiných,protože si sedl což je obrovská chyba a teď tyto nešťastné dívky,které nerespektovaly zákazové tabulky. Většina nehod se stává proto,že někdo , něco poruší. A u nás je národní sport něco obcházet a porušovat. Jsem i rodič a první měsíc dávali mému synovi na přežití 30% . Dokážu si tedy představit jak je rodičům těch dívek a cítím s nimi. Neumím vyjádřit jak mi je to líto. Ze své pozice se budu snažit aby se nic podobného nestávalo. Zákaz rally není řešení. Docílíme akorát toho,že se to přesune do běžného provozu. Budeme se snažit před závodem apelovat na lidi aby poslouchali pořadatele. Mnohokrát jsem byl svědkem,že pořadatel požádal diváky aby šli stranou a ti se mu vysmáli. Ten však nemá žádnou pravomoc,takže požádáme o pomoc i policii. Média teď štvou veřejnost proti rally. Ne proto,že by je trápilo co se stalo,ale proto,že jim to zvyšuje sledovanost. Oslovovali jsme několik redakcí s tím,aby nám pomohli odvysílat spot o tom,jak se mají lidé chovat na závodech. Všichni odmítli,nebo za to chtěli peníze,které nemůžeme vydat. Kde je tedy jejich lidskost? Po havárii na rally Krkonoše bylo v reportáži,že auto porazilo skupinu diváků a řidič bezohledně pokračoval dál. Prošetřovali jsme to a ve skutečnosti porazil jednoho divák - a to ještě možná,spíš narazil do teplovodu,nak kterém chlapec stál a ten spadl. Nicméně auto pak zůstalo na střeše takže řidič mohl těžko pokračovat. Ze všeho jsou fotky i videa. Oslovili jsme tv prima aby upravila reportáž a řekla pravdu. Odmítli. Ředitel závodu hned druhý den nabídl rodině vyřešení věci přes pojišťovnu,ale oni už nechtěli a přes právničku požadovali nesmyslnou částku. Když u soudu neuspěli - protože nedokázali argumentovat jakým způsobem k této částce došli,stěžovali si do médií,že musí ještě platit náhradu řízení. Ani to nebyla pravda,platili pouze svoji právničku,která si šikovně dala do smlouvy,že peníze musí dostat ať už dopadne soud jakkoliv. Nenechte se tedy ovlivnit médii. Nedávají informace tak jak jsou. Nejsme vrazi,nejsme ani blázni. I my chceme jet ze závodů s dobrým pocitem a ne zlomeni tragédií.Denně umírají lidé vinnou opilých,nebo jinak nezodpovědných řidičů a nikdo to neprožívá tak jako tuto nehodu. Co se stalo už nevrátíme,ale můžeme změnit budoucnost. Nějakou dobu běží akce 4P - Prosíme Poslouchejte Pokyny Pořadatele. A o to vás všechny prosím i já.
Pleskanec

#205

2012-11-14 18:25

Myslíte si, že rally je tak nenáviděná, aby se rušila, když třeba jen zlínskou Barum rally navštíví každý rok přes 200 000 fanoušků? Najděte mi nějakou jinou akci, kde se sejde tolik lidí, kteří nechají v regionu i nekolik tisíc korun! On na tom vydělá celý kraj, víte? Díky úspěchům Škodovky a českých jezdců ve světě se o ČR mluví i pozitivně a nejen, že prezident krade propisky atd.

prorally

#206 Re:

2012-11-14 18:30

#205: Pleskanec -

tak tak ale to slepice od plotny kterou vyděsila reportáž vševědoucí  tv hovna nikdy nepochopí pro ně je to sport kde se určitě musí točit miliony a je to obrovský busines hlavně pro závodníky jinak by přece neriskovali život ne ? zlatokopky jinak ani myslet neumí :-D jo a  počet diváků na Zlínské Barum rally v loňském roce přesáhl 400000


Nepřihlášený uživatel

#207 Re: Nebuďme na sebe zlí, každý musí někdy ustoupit

2012-11-14 19:24

#201: Pleskanec - Nebuďme na sebe zlí, každý musí někdy ustoupit

Přijde mi dost neuvěřitelné, že někdo je schopen obtěžování kolotoči při pouti srovnávat s ohrožením životů při rallye.

Pod tuto petici se podepisují lidé, kteří nechtějí být rukojmími něčí zábavy, lidé, kteří nechtějí, aby oni, jejich blízcí a ani jejich domy a pozemky sloužily jako mantinely pro autíčkovou reality show.


Nepřihlášený uživatel

#208 Veřejnost....

2012-11-14 19:30

Michal Horáček v noci na středu na svém facebookovém profilu ostře reagoval na sobotní tragédii při RallyShow Uherský Brod v Lopeníku. Při ní zahynuly čtyři mladé dívky, nejmladší z nich bylo jen sedm let.

"Dávám přednost veselým statusům. Ale tenhle nebude. Napsal mi tatínek jedné z obětí té sobotní rallye: Rád bych Vám poslal žádost o přijetí do přátel mojí Natálky - místo abych strojil svatbu - je vše jinak,“ začal svůj status Horáček.

"Co se dá říct v takové chvíli? Snad jen: Nesvedu víc, než se za ni pomodlit. Ti z Vás, kterým to není proti mysli, pomodlete se dnes za Natálku se mnou. Ale než to udělám, nedokážu se ovládnout a chce se mi říct: Hoši z rallye, jděte s těmi svými zábavami, které nezvládáte a za které nevinní platí krvavou daň, už do pr**le!“ pokračoval Horáček na svém facebookovém profilu.
Pleskanec

#209 Re: Re: Nebuďme na sebe zlí, každý musí někdy ustoupit

2012-11-14 19:50

#207: - Re: Nebuďme na sebe zlí, každý musí někdy ustoupit

Přijde mi dost neuvěřitelné srovnávat rally se zábavou ohrožující životy.

Rally není nebezpečná pro fanoušky, to neukáznění a pohodlní lidé jsou nebezpečím pro rally.

Jestli se při rally cítíte jako rukojmí, nechci vědět jak co se byste se cítil(a) v Ostravě, když tam přijede Sparta na fotbal.

Pokud by váš dům, nebo pozemek byl nějak poškozen, je pro takovou situaci organizátor pojištěný a všechny škody by byly vyplaceny. To po fanoušcích Sparty vám nedá nikdo ani korunu.

PM

#210 Re: zrusit rallye?

2012-11-14 19:56

#17: lllkm - zrusit rallye?

A co když jsem doma za plotem a přilétne auto jako letadlo a smete mně? Jo a cigára bych taky zakázal, proč kuřáci otravují nekuřáky a nezalezou někam kde nikoho neobtěžujou, kdo má po nich zbýrat nedopalky?


Nepřihlášený uživatel

#211 Re:

2012-11-14 19:57

#20: Rally -

Tak ji nastav....


Nepřihlášený uživatel

#212 Re: Re:

2012-11-14 19:59

#22: M.Jerie - Re:

Ty jsi zřejme velká odbornice, ale pozor ne každý ví kam se bezpečně postavi. Na to je tam pořadatel!!!

Ziky

#213 HIHI

2012-11-14 20:04

Hlavně že tuhle petici podepsala vetčina žen. Který se o rally moc nezajímají. A kdo tuhle petici založil jen ubažák nebo ubažačka. Hojit si ego na cizím neštěstí....
Jaroslav

#214 Nesmysl

2012-11-14 20:05

Naprostá kravina, pokud vím, tak veřejnost byla informovaná. Lidské životy jsou drahé, ale za tohle si můžou ony děti, které tam vlezli a potažmo pořadatel co je tam vzal... zřejmě se chtěl vytahnout před nějakou z dívek.
Gepardos

#215

2012-11-14 20:24

Špatná tragdie, ale většinou je to chyba diváků, když choděj do zakázaných prostor. Se podívejte na Group B když se jezdilo... pokud se má zrušit rally, tak by se mělo zakízat 99% aktivit. třeby chodit po chodníku, kdy tam pojede někdo kdo ztratí kontrolu nad autem, nebo cokoliv a toho člověka zabije...
guru

#216 Něco o rallye pro ovce, kterým TV Hovna a podobné bulváry neřekly to podstatné, kromě svých lží

2012-11-14 20:25

Než se rallye rozjede... Bezpečnost nelze podcenit, tragédiím ale nezabrání

Motoristický sport je rizikový nejen pro závodníky, ale bohužel i pro diváky. Příčinu smrtelné tragédie, pokud se už stane, však většinou nelze přesně stanovit. "Tratě rychlostních zkoušek na rallye se stále zrychlují, zlepšují se povrchy, narovnávají zatáčky, zvyšují se výkony vozů, nové typy pneumatik dovolují stále rychlejší průjezdy zatáčkami…" vysvětlil pro portál ČT24 technické pokroky v rallye předseda Svazu rallye Federace automobilového sportu AČR Pavel Schovánek s tím, že však nelze vynechat ani nezodpovědnost závodníků, nedisciplinovanost diváků či lidské selhání - stačí jeden ze stovek pořadatelů a neštěstí může být na světě.

1 - 4
Neumírají ale diváci jen v Česku, k tragédiím dochází i na zahraničních podnicích. "Naši fanoušci, kteří jezdí na rallye do Španělska, Řecka, Itálie či Finska, mohou potvrdit, že naše bezpečnostní opatření jsou mnohem přísnější a diváci v zahraničí ještě méně disciplinovaní než u nás," tvrdí Schovánek.
Pavel Schovánek, předseda Svazu rallye FAS AČR
"V letošních nešťastných událostech na našich rallye se zřejmě jedná o mix nezodpovědného přístupu závodníka, který do závodního vozu nastoupil v naprosto neodpovídajícím zdravotním stavu, o přemíru snahy přesahující hranici jezdce a vozu a o neukázněnost diváků a podcenění rizika."

Než se závod vůbec uskuteční…
Zamýšlenou trať rychlostních zkoušek zanesenou do map musí schválit všechna obecní zastupitelstva, v jejichž katastru trať leží. Teprve po kladném vyjádření obcí se žádají ochranáři, hasiči či odbory dopravy. Nakonec musí pořadatel uhradit správní poplatek a získat od dopravního odboru rozhodnutí o "zvláštním užívání komunikace", jímž se trati poskytuje výjimka ze Zákona o veřejných komunikacích na určitou, přesně stanovenou dobu.
O soutěže mají města a regiony podle Schovánka zájem nejen pro sport, ale také pro ekonomickou výhodnost – do každého regionu totiž přivádějí tisíce lidí, závodníků, mechaniků, manažerů, ale zejména diváků. Jen za letošní rok Autoklub ČR pořádá 31 podniků, RallyShow Uherský Brod byl jeden z nich.
Pořadatelé sice dbají na bezpečnost, nicméně nelze zabezpečit každý metr trati. "Nelze u každého domu, u každé lesní cesty mít pořadatele. I tak se počet pořadatelů u běžné soutěže blíží mnoha stovkám lidí," řekl pro portál ČT24 Pavel Schovánek s tím, že je třeba si ale uvědomit, že kromě rallye, zapsaných v kalendáři FAS AČR, se v Česku pořádají desítky dalších soutěží různými pořadatelskými skupinami, o jejichž pravidlech federace nemá informace.
Prezident Autoklubu ČR Roman Ječmínek v Událostech, komentářích
"Již několik týdnů předem musí být znám takzvaný bezpečnostní plán. Musí tam být vyznačeny divácké prostory, zakázané prostory a řada dalších věcí. Rovněž tam musí přijet bezpečnostní delegát a prohlídnout to."
O zabezpečení trati před startem vypovídá i videozáznam
Několik hodin před startem se po trati pohybují desítky pořadatelů a pořadatelských vozidel, páskují se nebezpečné úseky, upevňují se a vyvěšují cedule se "zákazem vstupu" či "zakázaným prostorem". Hodinu před startem se trať neprodyšně uzavře houkajícím a blikajícím zavíracím automobilem, většinou ještě s megafonem upozorňujícím na uzavření trati a nebezpečnost motoristického sportu. Právě v tuto chvíli se pohybují po trati bezpečnostní vozidla, která zabezpečení trati ještě kontrolují a opravují a současně pořizují videozáznam, přiblížil Schovánek systém zabezpečení trati před startem. Důvod je jednoduchý – musí být doloženo, jak vypadalo zabezpečení trati těsně před startem.






1 - 4
Pravidla pro tratě jsou jen obecná
Za vhodnost tratí rychlostních zkoušek odpovídá výhradně organizátor. Základní pravidla sice existují, ale pouze v obecné rovině, např. maximální průměrná rychlost dosažená nejrychlejší posádkou nesmí být vyšší než 130 km/hod. – pro rok 2013 je snížena na 120 km/hod.
Sportovní řády v ustanoveních pro stavbu tratí odpovídají mezinárodním řádům FIA, podle kterých se staví tratě i v zahraničí. Obydleným místům se při plánování tratí vyhnout nelze, i v zahraničí tratě běžně vedou přes obce. Schovánek navíc upozorňuje, že pro pořadatele je snazší diváky usměrnit v obcích, kde jim pomáhají místní dobrovolníci, než v rychlých úsecích v otevřeném terénu, kde nezvladatelní diváci často nerespektují značení ani pokyny pořadatele.
Trocha historie nikoho nezabije
Původně rallye sloužila jako zkouška vytrvalosti posádky a odolnosti techniky, napomohla tedy technickému vývoji automobilů, pneumatik, tlumičů, ale i bezpečnostních prvků, jako jsou bezpečnostní pasy, sedačky, přilby či nehořlavé kombinézy.
Kvalita technických vymožeností, kvalita komunikací a soutěživost jezdců – to vše přispělo k dnešní podobě rallye, rychlostní jízdě soutěžních aut po krajině, při níž musejí posádky respektovat dopravní předpisy a předepsaný čas jízdy.
Posádky ale postupem času byly stále vyrovnanější, proto se do tratí začaly vkládat tzv. měřené úseky, kde vítězí ten nejrychlejší. Tento formát se nyní jezdí po celém světě a je divácky atraktivní.
Udělování licencí
V podstatě neexistují rozdíly v přidělování licencí v Česku a v zahraničí. Začínající jezdec v Česku musí absolvovat tzv. "rallyeškolu" zaměřenou jak na teorii, tak na praxi, a poté každoročně absolvuje předsezonní školení. "Nyní zavádíme nový typ licence, se kterou musí jezdci absolvovat závody jednu celou sezonu s méně výkonným vozem a teprve po dalších jízdních zkouškách získá mezinárodní licenci pro nejvýkonnější stroje," doplnil Schovánek.
IZA

#217 Tragedie......

2012-11-14 20:26

Převážně tady píšete ,že děvčata stála tam kde neměla ,že vina padá na pořadatele za nedostatečné zabezpečení závodní tratě.Já osobně bych řekla ,že je to především vina nezkušeného a především nevyježděného řidiče.Profesionální závodník ví ze zkušenosti když mě to vynese z cesty musím volant ve vzduchu mít rovně nesmím ani o milimetr stočit volant jinak po dopadnutí na cestu zpět jedu do boku ,což podle mě se stalo i nyní .A vymlouvat se na vítr je taky pěkná blbost ,aby takový silný vůz smetl z cesty musel by to být především uragán.Takže běžte si tu váši RALLY jezdit třeba na mars ,kde nebudete nikomu brát cizí životy.Zvláštní ,že před tímto vozem jeli jiní závodnici a nic se nestalo.Ani bych se nedívila kdyby někdo z pozůstalych odebral život těm rádoby jezdcům. Upřímnou soustrast pozůstalým.

Pleskanec

#218 Re: Tragedie......

2012-11-14 20:35

#217: IZA - Tragedie......

Chytrá, velmi chytrá jste paní/slečna. Jezdec, který jezdí 10 let rally je opravdu velmi nezkušený.

PM

#219 Re: Re: Re: NESOUHLAS

2012-11-14 20:36

#54: Kamil - Re: Re: NESOUHLAS

Nevím kam chodíš na tyhle vulgárnosti, takže pokud se neumíš slušně vyjádřit, tak si běž dát pár facek a dej si záležet protože to děláš pro sebe!!!

IZA

#220 Tragedie......

2012-11-14 20:43

Rally mohu jezdit klidně i 2o let ale pokud nebudu dostatečně vyježděny jsem stale nezkušeny.
Pleskanec

#221

2012-11-14 20:44

Schválně, kolik z vás dámy (bydlící mimo okolí Uherského Brodu) vědělo, že se nějaká rally Uherský Brod jede? A kolik z vás vědělo, co rally vlastně je? Já jenom, že teď tomu všechny rozumíte víc než kdokoliv, kdo se pohybuje v rally třeba i 30 let.
Pleskanec

#222 Re: Tragedie......

2012-11-14 20:46

#220: IZA - Tragedie......

A kde se vyjezdit? Na hladkém okruhu? To pak přece, když pojedu rally poprvé na rozbité cestě, budu zase nezkušený. Ty vaše rádoby chytré řeči se nedají číst!!! Jste stejné odbornice jako pan "profesionální závodník" Petlach a Pomajbík, kteří vystupovali na Nově jako odborníci a zkušení závodníci rally A PŘITOM V DATABÁZI PROFESIONÁLNÍCH JEZDCŮ NIKDO Z NICH NENÍ.

...

#223 Re:

2012-11-14 20:55

#1: -

V běžném provozu umírá mnohem víc lidí.tato petice je absolutní nesmysl.

Jaroslav

#224 Nesmysl

2012-11-14 20:55

Jezis, jak je možné, že o takovédle věci rozhodujou lidi, kteří o tom vubec nic neví.. hlavně apeluju na ženy, které nebej TV HOVNA ani neví, že se něco děje. Volant rovně :-DDDDDD Myslím, že ten řidič odježděno při rally víc než nškteří komentující po klasické silnici. Je tak těžké pochopit, že 2 metry od komunikace kde se jedou závody nemám co dělat..?? Řeknu to asi takhle... kdyby zemřeli 100m od tratě.. fajn.. pořadatel to nedal, bohužel 100m od tratě by se to nestalo, protože stihnou reagovat a uhnout... stáli v bezprostřední blízkosti, dívky bohužel doplatily na vlastní hazard se životem. Nechápu co tady kdo řeší.
Jaroslav

#225 Re: Re:

2012-11-14 20:57




Placená propagace

Tuto petici nabídneme 3000 lidí.

Zjistit více...