PETICE ZA ÚPLNÉ ZRUŠENÍ RALLYE - nechceme hazard se životy!
Quoted post
guru |
#216 Něco o rallye pro ovce, kterým TV Hovna a podobné bulváry neřekly to podstatné, kromě svých lží2012-11-14 20:25Než se rallye rozjede... Bezpečnost nelze podcenit, tragédiím ale nezabrání Motoristický sport je rizikový nejen pro závodníky, ale bohužel i pro diváky. Příčinu smrtelné tragédie, pokud se už stane, však většinou nelze přesně stanovit. "Tratě rychlostních zkoušek na rallye se stále zrychlují, zlepšují se povrchy, narovnávají zatáčky, zvyšují se výkony vozů, nové typy pneumatik dovolují stále rychlejší průjezdy zatáčkami…" vysvětlil pro portál ČT24 technické pokroky v rallye předseda Svazu rallye Federace automobilového sportu AČR Pavel Schovánek s tím, že však nelze vynechat ani nezodpovědnost závodníků, nedisciplinovanost diváků či lidské selhání - stačí jeden ze stovek pořadatelů a neštěstí může být na světě. 1 - 4 Neumírají ale diváci jen v Česku, k tragédiím dochází i na zahraničních podnicích. "Naši fanoušci, kteří jezdí na rallye do Španělska, Řecka, Itálie či Finska, mohou potvrdit, že naše bezpečnostní opatření jsou mnohem přísnější a diváci v zahraničí ještě méně disciplinovaní než u nás," tvrdí Schovánek. Pavel Schovánek, předseda Svazu rallye FAS AČR "V letošních nešťastných událostech na našich rallye se zřejmě jedná o mix nezodpovědného přístupu závodníka, který do závodního vozu nastoupil v naprosto neodpovídajícím zdravotním stavu, o přemíru snahy přesahující hranici jezdce a vozu a o neukázněnost diváků a podcenění rizika." Než se závod vůbec uskuteční… Zamýšlenou trať rychlostních zkoušek zanesenou do map musí schválit všechna obecní zastupitelstva, v jejichž katastru trať leží. Teprve po kladném vyjádření obcí se žádají ochranáři, hasiči či odbory dopravy. Nakonec musí pořadatel uhradit správní poplatek a získat od dopravního odboru rozhodnutí o "zvláštním užívání komunikace", jímž se trati poskytuje výjimka ze Zákona o veřejných komunikacích na určitou, přesně stanovenou dobu. O soutěže mají města a regiony podle Schovánka zájem nejen pro sport, ale také pro ekonomickou výhodnost – do každého regionu totiž přivádějí tisíce lidí, závodníků, mechaniků, manažerů, ale zejména diváků. Jen za letošní rok Autoklub ČR pořádá 31 podniků, RallyShow Uherský Brod byl jeden z nich. Pořadatelé sice dbají na bezpečnost, nicméně nelze zabezpečit každý metr trati. "Nelze u každého domu, u každé lesní cesty mít pořadatele. I tak se počet pořadatelů u běžné soutěže blíží mnoha stovkám lidí," řekl pro portál ČT24 Pavel Schovánek s tím, že je třeba si ale uvědomit, že kromě rallye, zapsaných v kalendáři FAS AČR, se v Česku pořádají desítky dalších soutěží různými pořadatelskými skupinami, o jejichž pravidlech federace nemá informace. Prezident Autoklubu ČR Roman Ječmínek v Událostech, komentářích "Již několik týdnů předem musí být znám takzvaný bezpečnostní plán. Musí tam být vyznačeny divácké prostory, zakázané prostory a řada dalších věcí. Rovněž tam musí přijet bezpečnostní delegát a prohlídnout to." O zabezpečení trati před startem vypovídá i videozáznam Několik hodin před startem se po trati pohybují desítky pořadatelů a pořadatelských vozidel, páskují se nebezpečné úseky, upevňují se a vyvěšují cedule se "zákazem vstupu" či "zakázaným prostorem". Hodinu před startem se trať neprodyšně uzavře houkajícím a blikajícím zavíracím automobilem, většinou ještě s megafonem upozorňujícím na uzavření trati a nebezpečnost motoristického sportu. Právě v tuto chvíli se pohybují po trati bezpečnostní vozidla, která zabezpečení trati ještě kontrolují a opravují a současně pořizují videozáznam, přiblížil Schovánek systém zabezpečení trati před startem. Důvod je jednoduchý – musí být doloženo, jak vypadalo zabezpečení trati těsně před startem. 1 - 4 Pravidla pro tratě jsou jen obecná Za vhodnost tratí rychlostních zkoušek odpovídá výhradně organizátor. Základní pravidla sice existují, ale pouze v obecné rovině, např. maximální průměrná rychlost dosažená nejrychlejší posádkou nesmí být vyšší než 130 km/hod. – pro rok 2013 je snížena na 120 km/hod. Sportovní řády v ustanoveních pro stavbu tratí odpovídají mezinárodním řádům FIA, podle kterých se staví tratě i v zahraničí. Obydleným místům se při plánování tratí vyhnout nelze, i v zahraničí tratě běžně vedou přes obce. Schovánek navíc upozorňuje, že pro pořadatele je snazší diváky usměrnit v obcích, kde jim pomáhají místní dobrovolníci, než v rychlých úsecích v otevřeném terénu, kde nezvladatelní diváci často nerespektují značení ani pokyny pořadatele. Trocha historie nikoho nezabije Původně rallye sloužila jako zkouška vytrvalosti posádky a odolnosti techniky, napomohla tedy technickému vývoji automobilů, pneumatik, tlumičů, ale i bezpečnostních prvků, jako jsou bezpečnostní pasy, sedačky, přilby či nehořlavé kombinézy. Kvalita technických vymožeností, kvalita komunikací a soutěživost jezdců – to vše přispělo k dnešní podobě rallye, rychlostní jízdě soutěžních aut po krajině, při níž musejí posádky respektovat dopravní předpisy a předepsaný čas jízdy. Posádky ale postupem času byly stále vyrovnanější, proto se do tratí začaly vkládat tzv. měřené úseky, kde vítězí ten nejrychlejší. Tento formát se nyní jezdí po celém světě a je divácky atraktivní. Udělování licencí V podstatě neexistují rozdíly v přidělování licencí v Česku a v zahraničí. Začínající jezdec v Česku musí absolvovat tzv. "rallyeškolu" zaměřenou jak na teorii, tak na praxi, a poté každoročně absolvuje předsezonní školení. "Nyní zavádíme nový typ licence, se kterou musí jezdci absolvovat závody jednu celou sezonu s méně výkonným vozem a teprve po dalších jízdních zkouškách získá mezinárodní licenci pro nejvýkonnější stroje," doplnil Schovánek. |
Odpovědi
Nepřihlášený uživatel |
#226 Re: Něco o rallye pro ovce, kterým TV Hovna a podobné bulváry neřekly to podstatné, kromě svých lží2012-11-14 20:59:47Jestli to správně chápu, tak váš dlouhý příspěvek potvrzuje to, proti čemu peticí bojujeme - bezpečnost na rallye nelze zajistit a protože jsou lidské životy cennější než něčí zábava, bude nutno s povolováním tohoto sportu velice převelice šetřit. |
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
PETICE za přejmenování Moskevské ulice v Karlových Varech na počest Jiřího Bartošky
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
Sky Shield pro Ukrajinu - otevřený dopis předsedovi vlády České republiky
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Deklarace zastání se srnčí zvěře
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
Petice za ochranu Kunratického lesa pro lidi
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
134415 Vytvořeno: 2025-02-11
Záchrana BigAiru na Hrozenkově
763 Vytvořeno: 2025-07-13
Zachraňme řeku Dyji
2598 Vytvořeno: 2025-07-03
PETICE ZA ZÁCHRANU CENTRA ÚSTÍ NAD LABEM
228 Vytvořeno: 2025-07-04
Petice za zachování kulturního prostoru STALIN na Letenské pláni
808 Vytvořeno: 2025-06-25
Zachraňme Hozan Kebab & Café v Mostě!
169 Vytvořeno: 2025-07-14
Tetování pro olivera (dost rychlý sádlo)
159 Vytvořeno: 2025-07-07
Petice za skutečnou inkluzi a posílení práv dětí s autismem a ADHD ve školách
354 Vytvořeno: 2025-07-08
PETICE za změnu právní úpravy umožňující plošnou likvidaci zdravých včelstev v případě moru nebo hniloby včelího plodu
772 Vytvořeno: 2025-05-22
Petice aby flygun nechal zaplé blerpy do konce jeho doživotního streamováni
89 Vytvořeno: 2025-07-15
PETICE PROTI VYHLÁŠCE č. 64/2025 Sb. O DOBÁCH LOVU
98 Vytvořeno: 2025-07-04
SAVE STALIN
2934 Vytvořeno: 2025-06-24
Deklarace zastání se srnčí zvěře
2948 Vytvořeno: 2024-08-23
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
26937 Vytvořeno: 2021-12-22
Návrh na umožnění emocionálních podpůrných zvířat v psychiatrických léčebnách – pilotní program
47 Vytvořeno: 2025-07-13
NEPOUŽÍVÁM = NEPLATÍM
43 Vytvořeno: 2025-07-13
Za lepší železniční dopravu na Šumavě
91 Vytvořeno: 2024-08-17
Vraťte nám UMtrh – místo, kde kultura dýchala
236 Vytvořeno: 2025-07-05
Petice za zachování sdílených elektrických koloběžek v Praze a nastavení vhodné regulace
410 Vytvořeno: 2025-04-30
Podporujeme paní ředitelku Marcelu Tomšejovou ve funkci ředitelky MŠ Strážnice.
46 Vytvořeno: 2025-07-09