PETICE ZA ÚPLNÉ ZRUŠENÍ RALLYE - nechceme hazard se životy!

aaa

#51 Re:

2012-11-13 10:54

#47: -

vy jsi myslíte, že osmnáctiletá holka dokáže posoudit co auto umí a neumí, když třeba řidičák vůbec neměla a nebo měla jen velmi krátce? vždyť takový mladý člověk sílu auta absolutně nemůže posoudit... od toho tam měli být co 100 metrů pořadatelé a hlídat to... dřív to tak na rally bylo i na barum rally... sám jsem tam před několika lety byl jako pořadatel a bylo to přesně takhle, stálo se na dohled od sebe a všechny diváky jsme vykazovali do patřičných mezí, za pásky a všichni si dali říct... kdyby těm holkám někdo řekl, že tam nesmějí stát, tak by určitě šly jinam, ale ony přece nemohli vědět, co takové auto udělá....


Nepřihlášený uživatel

#52 Re: Re: Pro ty, co podepíšou tuto stupidní petici

2012-11-13 10:56

#50: - Re: Pro ty, co podepíšou tuto stupidní petici

Tato petice neřeší proč a jak kdo zemřel, řeší to, aby už nikdy nikdo takhle, z těchto stupidních důvodů, nezemřel.


Nepřihlášený uživatel

#53 Rally je na vlastní nebezpečí

2012-11-13 11:21

Rally je na vlastní nebezpečí, ještě to nikde nebylo řečeno ,ale je to tak! Když mě rally nezajímá nerozumim jí tak potom nechápu proč se někdo na ní chodí dívat a riskovat podle někoho život?

http://img.pictureup.cz/13112012/ed58cd3b681b3448f14d30e5a5ab0b7d33239b58.jpg


Kamil

#54 Re: Re: NESOUHLAS

2012-11-13 12:06

#6: Maryška - Re: NESOUHLAS Maryško ty buď moc hulíš "maryšku" a nebo jsi úplně blbá. Nechceš ještě vypustit koupaliště, aby se náhodou někdo neutopil?

 

Mates

#55 http://www.autoweb.cz/rakovan-rally-je-nebezpecna-zakazme-ji-vazne/

2012-11-13 12:09

Převzato z bolgu Filipa Rakovana
Članky: Blogy | vydáno dnes před 7 hodinami 13. 11. 2012 v 04:00 | Autor: Filip Rakovan


Hned na začátek bych rád uvedl, že v žádném případě nijak neznevažuji tragickou situaci, která se stala na uherskobrodské rally, a že je mi velice líto všech, kteří tam zahynuli. Nicméně…

Mám obavu, že záležitost jako taková je mnohem hlubší než by se mohlo zdát a řešení, která jsou navrhována, povrchnější, než by bylo záhodno.
Trochu mám pocit, že se stavíme do pozice zaoceánské velmoci, kde, pokud není napsáno na návodu k použití, že se do mikrovlnky nestrká živá kočka, tak se prostě průměrný Amík jen tak rozhodne, že si v rámci domácího BBQ udělá živý hotdog. Tedy, promiňte, hotcat. Nechováme se podobně?

Když nepomohou cedule s nápisem, selže i selský rozum? Co je potřeba udělat pro to, aby lidi pochopili, že pokud někde jezdí závodní auta vysokou rychlostí, že se prostě nechodí na vzdálenost několika metrů od jejich dráhy a že laťkový plot/břízka/mokrá tráva/rákosí/plechové svodidlo řítící se stroj nezastaví.

Pokud si dobře vzpomínám, tak je to fyzika základní školy šesté, sedmé třídy. Auto, které má hmotnost cca dvanáct set kilo a jede rychlostí 150 km/h nezastaví na metru, ani na deseti. Projede plotem, přerazí strom.

Mám v živé paměti další nehodu, při které dospělý člověk s dětmi postával v zatáčce za horizontem a doslova čekal na závodní auto, které si pro něj do zatáčky přiletí. A dočkal se. Tak snad to za ten výhled stálo.

Se škodami na majetku či krajině je to jiné - co je při závodech zničeno, ať pořadatel do koruny a bez odkladu zaplatí. Ale diváci? Samozřejmě je tady povinnost vyznačit divácká místa i zakázané zóny, a pokud si stoupnu do místa za zatáčkou, kde jdou auta plně na brzdy, a nebo kde jedou na maximální výkon, nemůžu čekat, že se mi nemůže nic stát. A ještě poznámka k trasám přes vesnice a k tomu, jak jejich obyvatelé volají proti pořádání závodů. Nejsem si jistý, ale nepovoluje uzávěrku silnice v obci obecní, popř. krajské, atd. zastupitelstvo, které bylo občany svobodně zvoleno?


Takže znovu – opravdu už žijeme v matrixu, kde nám jakýsi vyšší princip, jakási všehybná síla musí radit, co a jak máme či nemáme dělat? Nestačí fakt, že někde lítají auta obrovskou rychlostí k tomu, abychom si tam nešli stoupnout? Potřebujeme policajta, který nás bude mlátit obuškem do hlavy a křičet „vypadni, tady je to nebezpečné,“ protože jinak nám nedojde, že na tomhle místě je stát prostě riskantní?

Rally je nebezpečný sport, tak jako každý jiný. Ale k naší lidské populaci patří, není to výdobytek české společnosti posledních pěti let, mířící prostřednictvím zbohatlíků za závodními auty proti ukřivděné chudině. Znám třeba závodníka, který těžce pracuje, aby si mohl dovolit závodit (jen tak mezi námi jde o jednoho z české absolutní špičky).

Jakkoli se automobilové závody pořádají od začátku minulého století a doprovází lidstvo po celou dobu jeho moderní éry, tak teď už je asi konec. Určitě. My, lidé, jsme totiž zhýčkaní digitální technologií (nebo já nevím čím), zakrnělí, že mimo bezpečí domova jsme zranitelní a křehcí jako sklenka z porcelánu. Znáte Darwinovu cenu? Pokud ne, tak si zagooglujte.

Nechci nijak filozofovat, ale zdá se mi, že tak, jak se lidstvo jako takové chová, že chce sebe samo zneškodnit a zlikvidovat. A případy, že se někdo postaví do cesty autu je jen promile ve srovnání s tím, kolik nás zahyne díky špatnému životnímu stylu, pohlavním chorobám, nehodám v přeplněných dopravních prostředcích, při záplavách vyvolaných špatným chování k přírodě a tak dál. Rally je snadný cíl. Snadnější než řeka, do které spadne malý chlapec, kterého pustil pracující otec z očí, než kluk, který vypadl z jedenáctého patra, protože byl doma sám, snadnější než vlak, který zabije dítě, které na nástupišti hlídá senilní babička. Řeku, paneláky a babičky nezakážete. Rally ano.

Myslím, že s rally je konec. Když ne dnes, tak zítra, pozítří, za rok. Zase, až si někdo stoupne tam, kam nemá a senzacechtivá média budou lačnět po co nejbrutálnějších zprávách a budou zpovídat zdrcené pozůstalé jen pár hodin po nehodě na místě, ze kterého ještě neoschly poslední kapky krve. A vyděšení činovníci, než aby nazývali věci pravými jmény, se budou schovávat za zmatená prohlášení vedoucí k restrikcím krásného - a ano, znovu říkám, nebezpečného - sportu. Tedy, nebezpečného - řekl bych, že v rámci rally vidím méně násilí, krve, alkoholismu a jiných neblahých jevů než u fotbalu. Pokud vím, tak příznivci Pecha nejezdí na rally proto, aby se už na nádraží pobili co já vím třeba s přívrženci Romana Kresty. Nemusí je mezi erzetami provázet kordony policistů placených z našich daní. To jen tak na okraj...

Zakažme rally, neboť je nebezpečná, skutečně je, pro lidi, kteří neumí přemýšlet sami za sebe jako svéprávní - všimněte si, že oběťmi nejsou šestnáctiletí výrostci, kteří by někde nevhodně pobíhali, ale dospělí, většinou s dětmi, které mají hlídat.

Místo automobilových závodů se přeorientujme na soutěže ve vaření. V hlavním vysílacím v čase v televizi a v repríze kdykoli na internetu. Kuchaři a jídlo se na nás valí a budou valit víc a víc odevšad, protože vaříme všichni a je to společensky akceptovatelné. Ne, je to módní, protože teď vaří Kořínková, Bohdalová a Hrubešová (navzdory tomu, že podíl obézních lidí stoupá exponenciální křivkou, náklady na léčení jsou astronomické, a choroby, které přežírání vyvolá jsou těžké, bolestivé, smrtící).

Třeba si za padesát let, až budeme všichni sedět na kapačkách v plenkách u svých online obrazovek a poslouchat příkazy, co máme a nemáme dělat, uvědomíme, že rally, se všemi svými riziky, nebyla tak nebezpečná jako životní styl spojený s hloupostí a tupým poslouchání povelů vymyšlenými kýmsi, kdo na nás chce jen vydělat a prodat nám svůj zaručený nápoj na hubnutí.

Znovu bych chtěl závěrem říct, že považuji celou nedávnou nehodu za tragickou a velice mě rmoutí životy, které na erzetě skončily. Jako rodič si neumím představit bezradnost situace, ve které se rodiče dívek zničehonic ocitli, je mou noční můrou, že se jednou ozve telefon se zprávou, že se můj syn dostal do situace, ve které neměl co dělat…
Soucítím s pozůstalými a vyjadřuji jim svou hlubokou účast, mrzí mne, že přišli o své blízké. Obzvlášť když tomu, aby se to nestalo, šlo velice jednoduše předejít.

Filip Rakovan

Nepřihlášený uživatel

#56 Re: http://www.autoweb.cz/rakovan-rally-je-nebezpecna-zakazme-ji-vazne/

2012-11-13 12:37

#55: Mates - http://www.autoweb.cz/rakovan-rally-je-nebezpecna-zakazme-ji-vazne/

Váš obsáhlý příspěvek ovšem nikterak nezdůvodňuje, proč by měli občané rallyepostižených obcí tyto trpět, jim se přizpůsobovat a kvůli sportu s nímž nesouhlasí a nezajímá je být omezováni ve svých právech. Proto, že to pár jedinců baví? Protože pro peníze? Peníze pro koho?

Tohle nám obyčejným lidem vadí:


1. Bezpečnost na silnici mimo konání rallye – den před závodem se jezdí seznamovací jízdy za plného provozu, přestože materiály pořadatelů tvrdí, že se musí dodržovat VŠECHNA (takto to zvýrazňují) pravidla silničního provozu, realita je jiná. Cca. tři dny před závodem je cesta plná “závodníků”, kteří lámou rychlostní rekordy na cestě, po které mně a mým sousedům chodí děti na autobusovou zastávku (je to cca 700m bez chodníku a jinudy se nedá jít), taktéž po cca dva dny po závodě je to podobné. Ale tohle jen část v průběhu celého roku, zvláště večer se najde hromada individuí, které tohle provozují. Minulou zimu jsem v noci pomáhal člověku, který vyletěl z cesty, do doby, než z něj vylezlo, že si byl zazávodit. Řekl jsem mu, že nám tam chodí děti do školy a on proto prý jezdí v noci. Stopy zadní kol v té chvíli již neovladatelného vozidla vedly přesně místem, kterým jsem pět minut předtím šel. Několikrát jsem při cestě z nákupu byl svědkem nelegálních závodů, které pořádala omladina. Hlásil jsem to PČR na lince 158, ale nevím, zda v tom něco podnikla.

2. Omezování osobní svobody – po dobu rallye nemůžeme nikam jet autem, jiná cesta zde není. Někteří sousedé nemohou ani jít pěšky. V podstatě nemůžete opustit svůj pozemek. A podle vyjádření p. Pátla z FAS AČR ani na svou zahradu. Při udělení alternativního trestu domácího vězení mohou odsouzení aspoň na zahradu. Nám je tento „trest“ bez našeho souhlasu nařízen 2-3x ročně. Pouze se to vždy dozvíme z plakátů vylepených na sloupech a stromech podél cesty. Ani obec není nijak odškodněna za tato omezení.

3. Ničení cest bez náhrady – na části trasy, která vede po komunikaci 3. třídy ve vlastnictví kraje, nedojde po závodě k opravě děr vzniklých při závodě ani k zametení štěrku, který závodní auta v zatáčkách vyházela na komunikaci. Pouze za část vedoucí po obecní cestě je sousední obci dána almužna v řádu desítek tisíc, přičemž na opravy je nutno daleko více. Naše obec nedostává nic.

4. Místní komunitě to nic nepřináší – dokonce i pro restaurace, které by jediné měly mít finanční prospěch ze závodů jsou proti, neboť díky závodům jim nepřijdou výletníci na jídlo, ale pouze pár závodníků a pořadatelů si přijde na rychlé pivo.

5. Arogance pořadatelů – např. termín nadcházející rallye byl oznámen necelé 3 týdny před jejím konáním a my se musíme přizpůsobit. Zrušit schůzky a návštěvy co jsme měli naplánované, protože pořadatelé nebyli schopni dát vědět dříve. Např. když překročí dobu záboru komunikace, tak místo aby byli slušní a požádali o trpělivost, jsou ještě arogantní. Pomohly až pohrůžky zavolání PČR. Naplánování závodu na neděli, takže se místní z několika vesnic nedostanou do kostela. To je jen pro orientaci. Byl by to velmi dlouhý seznam…

6. Závody vedené v CHKO Beskydy – jako místní se potkáváme s řadou regulací z důvodu ochrany přírody. Nemůžeme např. sekat určité louky, mít vyasfaltovanou nebo dlážděnou příjezdovou cestu, mít plot kolem domu, abychom nějakým způsobem neohrožovali místní ekosystém. Takže nechápu, proč závod je povolován v CHKO.

Naše obec již rally na svých komunikacích zakázala, ale rallye v našem katastru je povolována na komunikacích kraje, kde to nemůže zakázat a dostane pouze informaci o tom, že byla povolena

Jakub Daniel Machálek

#57 Re:

2012-11-13 13:10

#1: -

Již v prvním komentu máte několik chyb. 
První je, že to nebyla Valašská rally, ale Rally Show Uherský Brod. 
Druhý odstavec je snůžka nesmyslů od prvního slova po poslední tečku. Startovat zde můžou jezdci pouze s licencí, která se každý rok přezkušuje. Auta prochází technickou přejímkou 2x během závodu a věřte, Váš osobní vůz by neprošel. A divácí můžou stát pouze ve vyhrazených prostorech, nazvaných jako DIVÍCKÝ PROSTOR. 
Co se týče Vašeho třetího odstavce, tak přemýšlím, jestli jste vůbec svéprávný a Vaše IQ má hodnotu větší jak 75. Výtěžky z rally jsou tak mizerné, že se skoro každý organizátor potýká s nedostatkem peněz. Kde je prudká zatáčka, tak na vnější straně je zakázaný prostor. A je celkem jedno, zda je to po dlouhé rovině, nebo navazující zatáčka.
Čtvrtý odstavec mě je je na zvracení. Pletete si pojem pořadatel a organizátor. Naše tratě zabezpečení je jedno nejlepší v Evropě, ne-li ve světě. Divák je na rally na vlastní nebezčí a k tomu má povoleno stát pouze v diváckých místech. Bohužel, když si někdo myslí, že je nesmrtelný a stopne si, jak to udělaly tyhle dívky, 3 metry od cesty za horizort, nemůžete se divit, že se Vám něco stane, když jdete neštěstí naproti.
Pátý odtavec a jsem utvrzen, že ani Vás zeměpis nestojí za nic. Mistrovství světa v rally se jezdí v Německu, Francii, Velké Británii, Španělsku, Austrálii/Novém Zélandu a dalších Nevím. Nepřijdou mi tychle státy, jako nějaké necivilizované národy z buše. A k tomuhle odstavci: RALLY SE NEJEZDÍ NA OKRUZÍCH. 
Další odstavec už nebudu ani komentovat. Až si totiž jednou přečtete ceduli s nápisem ZÁKAZ KOUPÁNÍ a stejně tam půjdete, tak si vzpomeňte, že i tychle dívky v prostoru s cedulí ZAKÁZANÝ PROSTOR.

Tomáš Vavrečka

#58 Re:

2012-11-13 13:39

#1: -

Vážený pane Spale, z vašeho výblitku je vidět, že o rally máte povědomí pouze z masových médií a vaše znalosti jsou plytké jako kulečníkový stůl.  Informace, které uvádíte, jsou zavádějící až lživé.

Vaše snaha zrušit rally je stejně smutná a tragická jako víkendová událost...



Nepřihlášený uživatel

#59 V první řadě,

2012-11-13 13:42

#1: -

je to chyba rodičů!!! Je mi třicet a v životě bych si nestoupl metr od cesty, kde kolem mě rychlosti kolem 150 km/h jede tuna oceli. Pokud se jdu dívat na rally, vyberu si místo nejméně 15 m kolmo od cesty a to v místech kde naprosto nepočítám problém, i tak si většinou stoupnu za nějakou překážku. Všechny úmrtí co jsem registroval za posledních deset let byli šlendriánem lidí!!! Hold se tady projevuje najivita celého národa a kompletní omezenost, podívejte se někdy na rally v cizině, třeba WRC... tam se vysekají za závod tři nebo klidně čtyři TOP jezdci, auto letí vzduchem 20 metrů, udělá pět kotrmelců a rozseká vše co mu stojí v cestě, okorád u toho hold nejsou diváci, kteří s tím počítájí, stojí daleko na bezpečných místech a jsou u nehody vždy první a řidiče vyprošťují. U nás se bohužel vyprošťují ti diváci....

Mates

#60 Otevřený dopis radě pro rozhlasové a televizní vysílání

2012-11-13 13:59

Určeno: Rada pro rozhlasové a televizní vysílání

Odesílatel: Vebr Miroslav

Dobrý den,

chtěl bych se na radu obrátit s návrhem na prošetření reportáží a článků vztahujících se k tragické nehodě, která se stala v sobotu 10. listopadu 2012 při RallyShow Uherský Brod. Všichni příznivci rally, ale i soudní lidé cítí, že se stala velká tragédie, která mnoha lidem zcela změnila život. Nikdo tuto smutnou událost nijak nezlehčuje a soucítí s rodinami pozůstalých.

Jsem příznivcem automobilových soutěží a také mne velká tragédie zasáhla. O to více mne mrzí, že pořadatelé v celé republice mají otázku bezpečnosti diváků na prvním místě. Shoda nešťastných náhod pak byla za příčinou již zmíněné tragédie, při které vyhasly čtyři mladé životy. Chtěl bych ale hlavně poukázat na neobjektivnost a amatérismus některých médií, které se okamžitě chtějí na tragédii zviditelnit.

* V médiích bylo uvedeno, že se jednalo o amatérskou rally, přitom soutěž měla povolení od Federace automobilového sportu (FAS) a všechny posádky, to znamená jezdec i spolujezdec musejí mít platnou jezdeckou licenci. Jezdci s touto licencí se NESMÍ (dle řádů FASu) účastnit amatérských soutěží.

* Na TV Nova vystoupil s komentářem k události dle reportérky zkušený závodník rally Jan Petlach. V rally se pohybuji více jak 20 let a ani s použitím různých seznamů jsem toto jméno nikde nenašel. Lze takto zneužívat jména k neobjektivnímu hodnocení situace? V Uherském Brodě startovali opravdu zkušení jezdci, jako například Roman Kresta, Pavel Valoušek a další. Proč media neoslovily pravdivou zkušenost a raději si vybraly nějakého komparsistu?

* Podobně se zachovaly i Lidovky.cz, které uvádějí názor zkušeného jezdce Josefa Pomajbíka, ale ani tento jezdec se nenachází v žádných seznamech.

* Zajímalo by mne, podle čeho reportéři TV Nova a TV Prima posuzují, že řidič, který zavinil tragédii je nezkušený? Odkazují se na to, že tento jezdec nikdy nebodoval. Na závodech v ČR startuje v průměru 70 – 120 posádek. V každé soutěži boduje prvních 15. Znamená to, že ostatní jsou nezkušení? Michael Bartončík jezdí nepravidelně soutěže od roku 2002 a během své kariéry dokázal být ve třídě, kde startoval celkově čtvrtý…

* Ani v jedné reportáži nebylo vzpomenuto, asi záměrně, že v diskriminovaném místě byly cedule s nápisem zakázaný prostor. Tato cedule jasně vymezuje, kde můžou a nesmí diváci stát. Na tuto skutečnost poukázal pouze otec zabitých dívek.

* Nikde nebylo řečeno, že v tom místě byl pořadatel, který dívky měl vykázat pryč. Ten pořadatel byl totiž ze stejné obce a dokonce byl z rodiny postižených tragédií.

* V reportáži nebylo zmíněno, že děvčata stála metr od silnice, kde auta projížděla rychlostí kolem 170 km/hod. Lidský instinkt jasně říká, že od takových věcí raději dál. Nemohu přece spoléhat na to, že auto má brzdy.

Z dostupných informací vyplývá, že si dívky šly nejspíše za kamarádem (pořadatelem) popovídat. Ten je měl vykázat ze zakázaného prostoru, ale neučinil tak. Následně auto ve velké rychlosti dívky smetlo. Nejde mi o to poukázat na nevinnost posádky. Tragédie se stala a je potřeba hledat příčiny, aby se víckrát takové neštěstí neopakovalo. Automobilové soutěže

jsou postavené na tom, že posádka projede daný uzavřený úsek co nejrychleji. Každá posádka nastupuje do soutěže s podvědomím, že tento sport je nebezpečný. Nikdo ovšem nejde do závodu s tím, aby zabíjel sebe nebo druhé. Milióny lidí hraje fotbal i když ví, že i tady jsou zákeřné fauly, které občas člověka zmrzačí. Je ale smutné, že média neinformují objektivně. A co mne nejvíce mrzí je fakt, že se média honí za senzacemi ve chvílích, kdy teče krev. Postavit kariéru na lidském neštěstí je nelidské a s prominutím hodně nechutné.

S pozdravem

Vebr Miroslav

Vsetín
Dream

#61 Zakazát Rally zavody v obydlených oblasteh

2012-11-13 13:59

by se mnělo hned teď. Nechápu jak někdo může dělat rukojmí s majitelů nemovitostí a neviných přihližejicích, které tato zabava nezajímá.
Sám jsem fanoušek závodů ale na rovinu řeknu, tohle bych pod oknem nesnesl.
A je jasné, žo po této tragedii není v republice obec co nějakou rally ještě povolí.
Mates

#62 OSVĚTA K BEZPEČNOSTI DIVÁKŮ NA RALLYE

2012-11-13 14:00

Je mi velmi líto této nešťastné tragédie, čtyř lidských životů a neumím si představit smutek rodičů a blízkých. Sám otec přiznal, že v daném místě bylo pořadateli umístěno označení zakázaný prostor. To je v naprostém souladu s mezinárodními sportovními řády FIA. Celé toto opatření znamená, že v daném místě po celé délce otevřeného prostoru až za první pevnou překážku nesmí nikdo stát, protože je to v daném místě nebezpečné. Pokud je místo označeno těmito cedulemi, tak se již nedává žádná páska, protože diváci by stáli hned u ní, což postrádá smysl, protože v daném místě nemají stát vůbec. Plot není obvykle brán za pevnou překážku. Tím je myšlen terénní val, zeď domu apod. Pokud stojíte před touto pevnou překážku, nemáte v případě podobné havárie kam utéct. Proto je logické, že je povoleno stát až za touto překážkou případně na ní. Bohužel v tomto případě bylo vše v pořádku při kontrole bezpečnostních činovníků, i při průjezdu prvních závodních vozů. Poté se však do zmíněného zakázaného prostoru nekontrolovaně dostalo několik mladých lidí, podle všeho s kamarádem pořadatelem, který měl dané místo na starosti. A pak ..... jen smutek :-(

4P - prosíme, poslouchejte pokyny pořadatelů.
Tak zní název několik let propagované osvěty pro diváky automobilových závodů. Toto instruktážní video bylo vytvořeno Autoklubem České republiky. Jeho cílem je informovat motoristické fanoušky a obyvatelé obcí, v jejichž regionech se jezdí jakékoliv automobilové soutěže o tom, jak bezpečně sledovat automobilové závody. Sledujte prosím názorná doporučení a rady. Je to pro dobro všech lidí, kterých se automobilové závody dotknou. Tím jsou myšleni nejen pravidelní fanoušci, kteří bezpečnostní zásady závodů znají a respektují je, ale především občané, jež se na takovém závodě vyskytnou náhodně, prvně a nebo se kolem jejich domova závod jede. Málokdo odolá své zvědavosti, a povětšinou se na tento atraktivní sport i přes celodenní omezení podívá ze svého domácího území i jako fanoušek naprosto jiných sportů. Podstatou osvěty je seznámení všech přihlížejících o místech bezpečných pro sledování závodů, o místech nebezpečných - zakázaných, o místech, kde není z logiky věci rozumné stát. Pokud Vás někoho osloví pořadatel, nebo skupina diváků, že stojíte na špatném, málo bezpečném místě, respektujte prosím jejich radu a přesuňte se na bezpečné místo. Všichni Vám rádi poradí, které místo je to správné. Zkušenosti pravidelných fanoušků jsou na úrovni zkušeností pořadatelů. Při tom dbejte na pohyb svých dětí, kamarádů, domácích mazlíčků a sledujte závod tak, aby jste v případě vybočení vozu z trati byli schopni ihned reagovat.Automobilové závody všeho druhu jsou nádherným, atraktivním sportem, zároveň však nebezpečným. Mějte toto na mysli, a chraňte své zdraví a životy, aby jste se mohli s radostí příště zase přijít podívat. Nešťastných událostí se v poslední době odehrálo několik, a je na nás všech, abychom toto riziko zmenšili na co nejmenší možnou míru. Špatné souhry okolností a nešťastné náhody se nevyhýbají nikomu z nás ani v běžném životě, a proto udělejme vše proto, aby se v automobilových závodech ta smůla již odvrátila. Zodpovědnost za to nějakým dílem neseme všichni, kdo se pohybujeme podél tratí těchto závodů.

odkaz na video : http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sJ7pI0MPSPI
pepe

#63 Re: Re:

2012-11-13 14:15

#57: Jakub Daniel Machálek - Re:

Ano, hezky napsáno, zapomněl jste však dodat velmi podstatnou věc: totiž že podobné závody do obydlených oblastí NEPATŘÍ!!! Naše vesnice jsou většinou řada domků podél cesty a i když tam pořadatel vstup zakáže, jak mi zaručíte, že při nešťastné shodě náhod (vítr, pes, který vběhne na silnici atd atd ), závodní auto neskončí někomu v baráku?  O tohle jde především. Dostat tuto zábavu mimo obydlené prostory.

pepe

#64 Re: http://www.autoweb.cz/rakovan-rally-je-nebezpecna-zakazme-ji-vazne/

2012-11-13 14:19

#55: Mates - http://www.autoweb.cz/rakovan-rally-je-nebezpecna-zakazme-ji-vazne/

Pletete si pojem s průjmem - nevím, proč by se příznivci sportu a automobilových závodů měli přeorientovávat na přiblblé pořady o vaření, stejně tak ale nechápu, proč by lidé na vesnicích, kterým tento sport nic neříká, měli strpět řvaní aut a případné škody na majetku, nedejbůh  na životech. Těchto lidí se NIKDO NEPTAL, zda s ralle souhlasí. Takže nechŤ se závody jedou, ale vy, příznivci, si za nimi jděte do neobydlených oblastí!!!!

pepe

#65 Re: Re: Re: Pro ty, co podepíšou tuto stupidní petici

2012-11-13 14:26

Mates

#66 Re: Re: Re:

2012-11-13 14:32

#63: pepe - Re: Re:

Rallye je od dob co vznikla, což = vznik prvního automobilu, určena do oblastí, kde všichni žijeme, kde se pohybujeme. Tak tomu doopravdy vždy bylo. I za dob, kdy vozidla ještě neměla žádné homologace, jezdci žádné licence a jezdili to většinou dobrodruzi. Ano, tak se na jezdce v počátcích této disciplíny hledělo. Jezdili se stroji různých konstrukcí a technické předpisy pro ně nebyly vydány. To byly úplné počátky. A vždy při rallye umírali lidé, jezdci i diváci, a to na celém světe i v české republice. Každý sport má svá nezpochybnitelná rizika. Pokud bychom dnes soutěže rallye přemístili na jiná místa, než kde žijeme, mohli bychom fotbal, golf, cyklistiku apod. přesunout rovněž do oblastí, kde nežijeme (vysloužilé betonové fabriky apod.) Princip by byl stejný. Ty disciplíny se stejně jako rallye vyvinuly ve specifickém prostředí a tam patří, protože kdyby patřili jinam, tak už jsou to jiné disciplíny.

Citace z wikipedie co je rallye :

http://cs.wikipedia.org/wiki/Rallye


Nepřihlášený uživatel

#67 Re: Re: Re: Re:

2012-11-13 14:39

#66: Mates - Re: Re: Re:

Sport a riziko? Snad pro sportovce, ale proč pro nezúčastněné nebo lépe -  bez vlastní viny zúčastněné??

Tomáš

#69 Jede se rallye, vypadněte!

2012-11-13 14:50


Dušan Kütner: Jede se rallye, vypadněte!

Před pár dny zesnulý Vladimír Jiránek kdysi dávno nakreslil vtip, v němž po ulici jede auto a hlas z megafonu na jeho střeše celému okolí důrazně oznamuje, že začal sjezd tehdejší Komunistické strany Československa, a obyvatelstvo se proto vyzývá, aby se okamžitě schovalo do úkrytu.

Roli pána s hlásnou troubou by nyní mohl převzít mluvčí Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky Josef Pátl či obecně pořadatelé tuzemských automobilových podniků ve volném prostoru.

Pokud totiž pořadatel nějaké byť třeba amatérské automobilové rallye neoznačí zahradu domu, kolem níž náhodou trasa závodu vede, jako divácké místo, měli by podle Pátla majitelé takové zahrady zůstat během závodu v domě a nevylézat kvůli bezpečnosti ven. Smutný důkaz toho, jak naprosto menšinová skupina automobilových bláznů se smrdícími a řvoucími auty nadřazuje právo na svou kratochvíli nad právo k soukromému majetku, které je ve vyspělých zemích nedotknutelné.

Příště by mohli pořadatelé rovnou požádat policii, aby dotyčnou obec vyklidila a obyvatele domů a majitele zahrad nahnala někam do ghetta, neboť pár desítek nadšenců s nabušenými auty se chce nenuceně pobavit, jak už to přece správní chlapi občas dělají.

A když to náhodou někdo z nich nezvládne, vyletí s vozem mimo trať a zabije u toho čtyři dívky, stačí přece říct, že za to nemůže neschopnost řidiče, ale vítr. Byť by při víkendové tragické události na Uherskobrodsku musel mít sílu přinejmenším hurikánu Sandy. Jó řidič, ten tvrdej chleba má.

http://zpravy.e15.cz/nazory/blogy-zapisnik/dusan-kutner-jede-se-rallye-vypadnete-931808
Tomáš

#70 Automobilový sport jsem měl rád, než jsem se nastěhoval na místo, kde se několikrát ročně závodí.

2012-11-13 14:50


Automobilový sport jsem měl rád, než jsem se nastěhoval na místo, kde se několikrát ročně závodí.

Tady jsou důvody:

1. Bezpečnost na silnici mimo konání rallye – den před závodem se jezdí seznamovací jízdy za plného provozu, přestože materiály pořadatelů tvrdí, že se musí dodržovat VŠECHNA (takto to zvýrazňují) pravidla silničního provozu, realita je jiná. Cca. tři dny před závodem je cesta plná “závodníků”, kteří lámou rychlostní rekordy na cestě, po které mně a mým sousedům chodí děti na autobusovou zastávku (je to cca 700m bez chodníku a jinudy se nedá jít), taktéž po cca dva dny po závodě je to podobné. Ale tohle jen část v průběhu celého roku, zvláště večer se najde hromada individuí, které tohle provozují. Minulou zimu jsem v noci pomáhal člověku, který vyletěl z cesty, do doby, než z něj vylezlo, že si byl zazávodit. Řekl jsem mu, že nám tam chodí děti do školy a on proto prý jezdí v noci. Stopy zadní kol v té chvíli již neovladatelného vozidla vedly přesně místem, kterým jsem pět minut předtím šel. Několikrát jsem při cestě z nákupu byl svědkem nelegálních závodů, které pořádala omladina. Hlásil jsem to PČR na lince 158, ale nevím, zda v tom něco podnikla.

2. Omezování osobní svobody – po dobu rallye nemůžeme nikam jet autem, jiná cesta zde není. Někteří sousedé nemohou ani jít pěšky. V podstatě nemůžete opustit svůj pozemek. A podle vyjádření p. Pátla z FAS AČR ani na svou zahradu. Při udělení alternativního trestu domácího vězení mohou odsouzení aspoň na zahradu. Nám je tento „trest“ bez našeho souhlasu nařízen 2-3x ročně. Pouze se to vždy dozvíme z plakátů vylepených na sloupech a stromech podél cesty. Ani obec není nijak odškodněna za tato omezení.

3. Ničení cest bez náhrady – na části trasy, která vede po komunikaci 3. třídy ve vlastnictví kraje, nedojde po závodě k opravě děr vzniklých při závodě ani k zametení štěrku, který závodní auta v zatáčkách vyházela na komunikaci. Pouze za část vedoucí po obecní cestě je sousední obci dána almužna v řádu desítek tisíc, přičemž na opravy je nutno daleko více. Naše obec nedostává nic.

4. Místní komunitě to nic nepřináší – dokonce i pro restaurace, které by jediné měly mít finanční prospěch ze závodů jsou proti, neboť díky závodům jim nepřijdou výletníci na jídlo, ale pouze pár závodníků a pořadatelů si přijde na rychlé pivo.

5. Arogance pořadatelů – např. termín nadcházející rallye byl oznámen necelé 3 týdny před jejím konáním a my se musíme přizpůsobit. Zrušit schůzky a návštěvy co jsme měli naplánované, protože pořadatelé nebyli schopni dát vědět dříve. Např. když překročí dobu záboru komunikace, tak místo aby byli slušní a požádali o trpělivost, jsou ještě arogantní. Pomohly až pohrůžky zavolání PČR. Naplánování závodu na neděli, takže se místní z několika vesnic nedostanou do kostela. To je jen pro orientaci. Byl by to velmi dlouhý seznam…

6. Závody vedené v CHKO Beskydy – jako místní se potkáváme s řadou regulací z důvodu ochrany přírody. Nemůžeme např. sekat určité louky, mít vyasfaltovanou nebo dlážděnou příjezdovou cestu, mít plot kolem domu, abychom nějakým způsobem neohrožovali místní ekosystém. Takže nechápu, proč závod je povolován v CHKO.

Naše obec již rally na svých komunikacích zakázala, ale rallye v našem katastru je povolována na komunikacích kraje, kde to nemůže zakázat a dostane pouze informaci o tom, že byla povolena.

Petr Ježek

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/tenaruv-blog.php?itemid=18092
Tomáš

#71 Rally – zbytečný hazard se životy lidí…

2012-11-13 14:51


Rally – zbytečný hazard se životy lidí…

Sobotní tragedie při Rally Show Uherský Brod otřásla snad každým, kdo o ní slyšel. K čemu je vyšetřování, k čemu jsou slova o příštích opatřeních. K ničemu, teď už k ničemu…

V našich obcích je zákonem upravena rychlost jízdy motorovými prostředky na maximální hodnotu 50 km v hodině. Tam, kde to okolnosti umožňují, respektive vyžadují, jsou povoleny určité výjimky, ať už směrem k zvýšené rychlosti, nebo naopak.

Hlavní roli při takových úpravách hraje otázka bezpečnosti jak řidičů, tak hlavně lidí, kteří se pohybují okolo vozovek. Když takový rychlostní limit překročíte, a jste přistiženi, dostanete pokutu, když při takovém prohřešku způsobíte nehodu, při které někomu ublížíte, můžete jít i do vězení.

To jsou pravidla, která jsou většině z nás dobře známa a chápeme je. Já osobně už ale nechápu, proč se v obcích, tedy v místech, kde jsou komunikace určené a priori k ,,běžnému" životu, proč se tady konají tak riskantní podniky, jako jsou různá rally, při kterých už vyhasl zcela zbytečně nejeden lidský život. Jakým právem se na místech, kde se jindy smí jet maximálně rychlostí 50 km/h, najednou smí jet co to dá? Navíc je naprostou samozřejmostí, že při jízdě závodních aut obcemi je v těchto vlastně mnohem více lidí okolo dotyčných komunikací, než při běžném dni! To přeci vůbec nemá logiku, když jindy na určitém místě je ohrožením pro lidské životy i šedesátikilometrová rychlost, proč se smí v „rally dny“ na tom samém místě, při mnohem hustším lidském hemžení, létat vzduchem rychlostmi o mnoho přesahujícími sto kilometrů v hodině?!

Nemá to logiku, a i zmařené životy čtyř mladých dívek, které v tuto sobotu zcela zbytečně zahynuly při Rally Show Uherský Brod, jednoznačně padají na hlavy těch, kdo takové zhovadilosti v našich obcích vymýšlejí a povolují!

P.S. - tou poslední větou nemyslím zastupitele obce, kde ke zmiňované tragedii došlo, těch se totiž při pořádání Rally Show Uherský Brod vůbec nikdo na nic neptal...

Zdroj:http://vladimirkroupa.blog.idnes.cz/c/302595/Rally-zbytecny-hazard-se-zivoty-lidi.html
Mates

#72 Re: Re: Re: Re: Re:

2012-11-13 14:51

#67: - Re: Re: Re: Re:

proč může koule nebo oštěp na atletickém závodě zasáhnout jiného člověka ?  proč tam vlastně ten člověk byl ? byl zvědavý, chtěl vidět to co se mu líbí. Proč se to stalo ? protože nedodržel základní pravidla - anebo taky úplně nešťastnou náhodou.  Vím, že to bude znít nejhůř ze všech inteligentních a i trapných komentářů, ale to je život.

Co s tím ?   Musíme pokračovat v silné osvětě. Jak pro stávající fanoušky, tak pro ty, kteří jsou soutěžím vystaveni nechtěně. Musíme se všichni naučit ty bezpečnostní pravidla dodržovat, je to v zájmu všech. Soutěžících, pořadatelů i diváků. Vše stojí nemalé peníze, nemalé úsilí a ty lidi to dělají dobrovolně. Ano, pořádání rallye, není v české republice za peníze, je to jen koníček, kterého všichni dělají profesionálně bez zisku.

Další cesta je taková, že pořadatelé by měli mít vždy více než 18 let věku a logicky by se měl o 10% zvýšit počet pořadatelů přímo u tratí. Ale to mnohdy není možné. Kdo pracujete s lidmi, víte, že je těžké se sejít třeba jen na trénink fotbalu. Ano, celý týden dopředu všichni slibují, a pak je tam trenér jen s 5 hráči. A to klidně i na zápas. Stačí jedna vesnická zábava, a polovina pořadatelů ( nebo fotbalistů ) je indisponována. Tak to v životě chodí že ?

Tomáš

#73 Narozy obyčejných lidí - nikoliv zaslepených fanatiků

2012-11-13 14:52

Narozy obyčejných lidí - nikoliv zaslepených fanatiků:

Petr Strnad:

„Musím říci, že na soudy je příliš brzo po události. Je třeba provést vyšetřování. Ale podlé mého názoru je situace šílená. Nějaký svaz sdružuje nějaké lidi a ty pořádají nějaké závody a předpokládájí, že lidé mají vědět, že když někde nejsou pásky, tak tam nemají chodit. Co to je za pitomost. Mě nemusejí vůbec žádné regule nějakého svazu nějakých osob zajímat. Předpokládám, že na zábor té silnice a že tam musí být zábor (když musí být i na přejezd silnice při MTB závodech), je správní řízení. A účastníky těch řízení by měli být i všichni majitelé přilehlých pozemků. Nechápu proč bych měl strpět jako majitel pozemku omezování příjezdu a výjezdu z mého pozemku kvůli pár osobám v autech. Co když mám naplánovanou já nějakou akci - dopravu materiálu, oslavu apod. To pak má takový majitel smůlu? V televizi si jejich mluvčí vyprávěl, že prý majitelé to musí strpět - omezení práv - proč by museli něco takového strpět? Ať se takové závody pořádají ve vojenských prostorech - armáda to strpí?


Martin Kocias:

„No jo, pátle, ale když pořádáš rallye, tak nemůžeš říkat, že 100 tisíc vzdělaných diváků je ok a za ostatní nemůžeš. Když to pořádáš, tak se musíš postarat o bezpečnost všech. A jestliže je člověk ohrožen i na vlastní zahrádce, tak to bych byl ochoten respektovat jen dobrovolně a po dohodě, v opačném případě bych tedy prot pořádání závodu protestoval. Asi se holt nebude moct závodit ve vesnicích a jejich okolí, když při tom umírají lidé a navíc ještě to není vina pořadatelů... Nikdo nemá právo omezovat a mrzačit jiné lidi. Myslí si to majitelé bojových plemen psů, že mohou a myslí si to i pořadatelé závodů. „

Irena Hrubá:

"Osobně mám takový názor,že rallye nemá co dělat v obci!A argument že stály v zakázané zóně je směšný - to jako lidé z toho domu nesměli nikam jít nebo odjet svým vozem, ze svého domu? Je to omezování osobní svobody.Kdyby něco takového zastupitelstvo schválilo u nás v obci,půjdu jim namlátit tlamu.Auto skončilo "jen" v plotě,ale co kdyby nehoda byla větší,auto vyletělo do vzduchu a na zahradu,kde by byli lidé?Také by si za to mohli?Nedávno byl případ,kdy auto rallye vjelo do zahrady,kde si hrál chlapec.Také si prý za to mohli sami ti lidé,neměli prý co dělat na své vlastní zahradě!!!!Takže za mě - rallye do areálu k tomu určeném."

Josef Panta:

„Znamená to, že kdykoli si někdo někde usmyslí pořádat závod, tak majitelé pozemků nesmí užívat svůj majetek? Není takové omezení náhodou protiprávní?

A co když někdo bude potřebovat z nějakých vážných důvodu opustit svůj dům?

Nebezpečné sportovní podniky by se IMHO vůbec neměly pořádat v rezidenčních oblastech. Jenom ve volné krajině nebo na uzavřeném okruhu. A tihle jezdci ještě navíc ani nebyli profesionálové, ale jen amatéři.“

Milos Cermak:

"Místa neoznačená páskou jsou u silnice, kde se koná závod rallye, považována automaticky za nebezpečná." Tak to si z nás dělají prdel, ne? Navrhuju, ať si ti hoši koupí autodráhy a blbnou si někde doma v obýváku."

Štěpán Kopřiva:

"Pokud to shrnu, tak podle argumentů zastánců rallye se má věc takto: Je to prima sport, při kterém je občas zabit nějaký divák, ale nic se neděje, protože bezpečnost byla zajištěna tím, že v nebezpečných zónách nebylo nic, co by na ně upozornilo. Zato bezpečné zóny byly označeny viditelně. Jestliže tvrdím, že je to obráceně, že značené mají být nebezpečné zóny, v obcích s chlapem, jsem směšný a nerozumím ničemu a pan Horák si ze mě může vesele střílet. Proč snižovat rychlost v obcích, když se přece jede na čas

To je nějaká mafie nebo co? Jestli nejsou schopni žádným způsobem zajistit označení nebezpečných míst, ať pořádají něco jiného, třeba výstavy koček..."

Michal Bašta:

„Půjde celé startovní pole na pohřeb? Obětují půlku svého závodního rozpočtu na příští rok pomoc pozůstalým ? A co sportovní federace, třeba i FIA ? Čtu spoustu článků, jak se zlepšila bezpečnost, a co tyhle rallye ? Není řešení "Kdo uteče přežije" zoufale málo ?“

Petr Kyzlink:

„Ctu to znova a znova a pokud to dobre chapu, znamena to, ze pokud se v mem meste/vesnici nekdo rozhodne usporadat rallye, musi se vsichni obcane shromazdit v opaskovanych bezpecnych zonach, protoze jinde mohou byt beztrestne usmrceni?“

Michal Bašta:

"Rozumím tomu dobře, že pokud nebudu mít oblepený dům a zahradu páskou, tak se mi zcela legálně může ocitnout auto v obýváku nebo v kedlubnách ? Mám jako potenciálně ohrožený občan právo domoci se změny trasy nebo zákazu "soutěže" ? Přičemž jistej si nemůže být skoro nikdo, protože při dosahovaných rychlostech se může auto změnit v neřízenou střelu prakticky kdekoliv ... „

Zdroje:

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/mluvci-autoklubu-cr-rallye-je-mozne-sledovat-jen-zpoza-pasek_251900_diskuze.html

http://zpravy.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A121111_151146_zlin-zpravy_cen
Tomáš

#74 Jiří Žáček - náměstek ministra dopravy a závodník Rallye

2012-11-13 14:55

V obcích a na těžkých úsecích rapidně snížená rychlost a omezení i v krajině.

Tak zní jeden z návrhů náměstka ministra dopravy Jiřího Žáka, jak by se po další smrtelné havárii mohla do automobilových rallye vrátit bezpečnost.Náměstek ministra dopravy totiž připouští, že bez radikálních opatření může stát závody v Česku i zakázat.

"Rallye se stala sportem bohatých lidí, kteří přijdou, koupí si drahé silné auto a pak jedou, co to dá," upozorňuje Žák, který o bezpečnosti při závodech aut něco ví. Sám je bývalý jezdec rallye a pětkrát jel velmi nebezpečnou Rallye Dakar.

Při podnicích rallye umírá v Česku příliš mnoho lidí. Je to jen souhra nešťastných náhod, nebo je někde systémová chyba?

Rozhodně to není souhra náhod. Jako bývalý jezdec rallye a stále velký fanoušek motoristického sportu sleduji poslední události s velkým znepokojením a jsem přesvědčen, že se to děje vinou více okolností. Tento krásný sport prošel velkým vývojem, na který však pořadatelé závodů nedokázali reagovat.

Mohl byste být přesnější?

V 70. a 80. letech, kdy jsem jezdil, byly závody lépe organizované. U každého bylo jasně stanoveno, kdo a s jakým vozem se může přihlásit. Soutěže byly lépe pořadatelsky zabezpečené, byly zřetelně vytyčené zakázané divácké zóny. Nechci se nikoho dotknout, ale dnes se tomu podle mého názoru tolik pozornosti nevěnuje. A to se dříve jezdilo ve slabších autech a menší rychlostí.

Změnila se česká rallye i co do zkušeností a schopností řidičů?

Opět se nechci do nikoho trefovat. Je však pravdou, že dnes se rallye stala sportem bohatých lidí, kteří přijdou, koupí si drahé silné auto a pak jedou, co to dá. Problém je, že se jezdí po obyčejných silnicích. Jet 140 km/h není problém, ale jen pár řidičů umí zvládnout auto, které se v takové rychlosti dostane do smyku na šotolině.

Mluvčí Federace automobilového sportu Josef Pátl v souvislosti s nehodou v Lopeníku prohlásil, že lidé by neměli stát ani na vlastní zahradě, pokud ji pořadatelé neoznačí za diváckou zónu. Je to tedy vina těch zemřelých?

Neznám podrobně okolnosti té tragédie. Souhlasím s tím, že diváci rallye jsou dnes méně erudovaní. Odpovědnost za bezpečnost účastníků a diváků ale jednoznačně nese organizátor závodu.
Měl by se přijmout zákon, který by pořádání rallye zpřísnil?
Není nutné zaplevelovat náš právní řád novými zákony. Účinná opatření může přijmout autoklub, případně svaz rallye.

Jaká?

Stačí dvě jednoduchá pravidla, která jsou běžná při velkých mezinárodních podnicích typu Rallye Dakar. V nebezpečných úsecích a v obcích zavést omezenou rychlost. Druhé opatření je stanovit maximální rychlost na celé trase. Za porušení těchto pravidel trestat závodníky finanční penalizací nebo vyřazením ze závodu. Hlídat se to dá jednoduše pomocí GPS.

Autoklub však nepořádá všechny závody v Česku. Jak zajistit, aby tato pravidla platila i při "soukromých" rallye?

Už dnes platí, že jezdec, který se účastní závodů, které nepořádá národní federace, přijde o licenci a do oficiálních závodů nesmí. To je dost velká hrozba.

Každopádně zavedení takových pravidel závisí jen na tom, zda k nim organizátoři dobrovolně přistoupí. Není to málo?

Organizátoři musí pro větší bezpečnost závodů něco udělat, nebo tento sport v Česku zanikne. Pokud se nebude dělat nic, stát nebude mít jinou možnost než automobilové závody zakázat na celém území, jako tomu bylo například ve Švýcarsku.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/namestek-ministra-dopravy-jiri-zak-o-nehodach-pri-rallye-pky-/domaci.aspx?c=A121113_1853211_zlin-zpravy_ras

Nepřihlášený uživatel

#75 Re: Re:

2012-11-13 15:03

#49: Eva - Re:

Tak kdybych si toto přečetla tak přeci budu dodžovat pravidla a nebu koukat klíčovou dírkou na někoho jak tam po sobě střílí protože bych věděla že tam nemám co dělat a že si mi může něco stát. Jednoduché né.

Ale tak když už se pořádá nějaká rally v obci tak prvotní je ta obci aby rozhodla zdy chce či nechce aby tou danou vesnicí rally vedla..takže kdybyste vy jako občané byly proti a byli si stěžovat na obci že nechcete aby tudy rally vedla rally danou obcí vést nebude, ale to už vi nevíte co a potom si stěžujete. A stojí na nebezpečních místech u svého domu za plotem:D




Placená propagace

Tuto petici nabídneme 3000 lidí.

Zjistit více...