PETICE ZA ÚPLNÉ ZRUŠENÍ RALLYE - nechceme hazard se životy!
Téma diskuze bylo automaticky vytvořeno PETICE ZA ÚPLNÉ ZRUŠENÍ RALLYE - nechceme hazard se životy!
Radek |
#276 Re: Re: Kdo tohle nepochopí, tak už nevím2012-11-15 20:25#271: - Re: Kdo tohle nepochopí, tak už nevím Pravděpodobně jsi nikdy fotografie a nejen fotografie tohoto Profesionála neviděl, proto si dovolíš takto anonymně žvanit ! Ti šašci co stávají na nejnebezpečnějších místech se za fotografy pouze vydávají a jejich rádoby obrázky se skví tak možná v "Kravských rozhledech", nebo jiném "váženém" místním plátku. Lidé jako Ondřej chtějí žít a tvořit a ne se předvádět. |
Radek |
#277 Re:2012-11-15 20:54Plně chápu, ale ono lemtání píva je taky nebezpečné. Můžeš spadnout pod stůl a zlomit si vaz, nebo si ho zlomit cestou domů, když se "zvedne silnice"...... Jinak díky právě té rally jezdíš dneska v autech takových jaká jsou, právě díky těm rally je bezpečnost aut na takové úrovni ty rozumo ! |
Nepřihlášený uživatel |
#278 Re: Re: NESOUHLAS2012-11-15 21:02Jo jo Maruš, máš recht. "Dětem které si vyjdou .... " Safra ten plot ale máte hóóódně veliký a ještě vám patří vesnice, no jo to jsou ti rééstituanti co ? Maryško prosím, vyjadřuj se k pravdivým věcem a ne ke lžím a výmyslům novinářů. To taky pochopí soudný člověk. Soudný člověk taky pochopí, že Maryška Bleskovka se vyjadřuje jen k blábolům co slyší od lhářů v televizi a na Flusbuku. |
Nepřihlášený uživatel |
#279 Re: Nesouhlas2012-11-15 21:11Sám jsi blb jako hrom D)) |
Nepřihlášený uživatel |
#280 NESOUHLAS2012-11-15 21:25Je vážně "skvělé", že poté, co auto srazí diváky, kteří stáli tam, kde neměli, se rozpoutá takováto mediální kampaň proti rallye...ale nad tím, že pomalu každý den někde někdo srazí autem chodce, se nikdo nepozastavuje...Co takhle zakázat auta úplně? To už by se asi místním rallye odporcům nelíbilo, protože auta potřebují ke svému životu...Ale rallye už je podle nich taková nadbytečná, tak se klidně zrušit může...Přitom z hlediska bezpečnosti i počtů úmrtí je na tom rallye stále líp, než automobilová doprava celkově, byť vztaženě pouze na území ČR...Njn, asi to dost svědčí o inteligenci našeho národa, který stupidní televizní stanice typu Nova či Prima považuji za neomylné a vševědoucí... |
Michal Strejt |
#2812012-11-15 21:38Prosím vás, o co za ten jeden jediný den kdy nebudete vycházet z domu přijdete? Jestli nestihnete okopat zahrádku, osobně vám ji přijdu po závodě okopat. Jestli nestihnete posekat trávu, osobně vám ji po závodě přijdu posekat. Jestli vám auta zapráší okna, osobně vám je přijdu umít. Jestli vám nahází štěrk na vjezd k domu, osobně vám to přijdu zamést, atd, atd. Jak se tady už psalo, vymyslete si taky nějakou zábavu a klidně kvůli tomu uzavřete obec, my to jednou v roce přežijeme. Pokud to bude nebezpečná zábava, budeme poslouchat pokyny a nebudeme zavazet a dělat problémy ve vykonávání vašeho koníčku. Jednou za rok (a ještě k tomu o víkendu)přece není problém ustoupit. Skoro každý malý chlapec přece chce být fotbalistou, hokejistou, nebo závodníkem, tak proč mu bránit začít s jeho snem? Za prezidenta taky může být zvolen člověk který se vám nelíbí, ale budete se s tím prostě muset naučit žít. Tak byste jeden den mohli zkusit žít i s automobilovým závodem pod okny. Možná návrh pro pořadatele takových závodů. Všude v místech, kde se koná rally se najdou lidé, kterým se rally líbí, prostě fanoučci, tak by se mohla vždycky po závodě udělat dobrovolná brigáda fanoušků (jen za dobré slovo) a třeba zamést silnice, pomoct postavit zbořený plot a tak. Já bych teda tímto způsobem organizátorovi klidně pomohl. |
LK |
#282 Re:2012-11-15 23:03Vážený pane Spal,
|
Nepřihlášený uživatel |
#283 Re:2012-11-16 09:24Vidíte, kolik práce si ušetříte, když se rallye přesunou do Mostecké měsíční krajiny. Ale to už nebude ono,že? Minimální pravděpodobnost smrtelné bouračky, žádný pocit nepatřična, nikdo v ohrožení, nic jen auta, jejich výkonnost a šikovnost jezdců a jen jejich riziko. Diváci nejlépe pouze na původní úrovni terénu, auta se závodníky ve vybagrované oblasti. Tady by se dala prověřit kvalita vozů a jezdců!!!! Co je na tom špatně? |
Klouczech |
#284 Re:2012-11-16 09:25Výtěžky jsou totiž obrovské a smrtelné nehody prodají více lístků na příští závod. Místa, kde došlo k nehodám, příště přitáhnou nejvíce diváků.
|
Tomas |
#285 Re: NESOUHLAS2012-11-16 10:09Přátelé, vracím se k mému příspěvku NESOUHLAS s touto peticí. Když si čtu, co zde někteří diskutující vyplodí, je mi zle. Ať už je to z řad "zrušte" nebo z řad "nezrušte rally". Nemíním nikoho přesvěčovat aby změnil názor. Já svůj názor vyslovil a když jsem si četl, že někdo závidí "zbohatlíkům" že můžou dělat věcy, které on ne, tak je mi to líto. To bych musel hned jít a založit petiti na zrušení dalších hobby které mají zbohatlíci. ZAKAŽME JIM VŠE, pak bude vše v pořádku? Zrušme golf aby náhodou někoho kdo jde kolem hřiště nezabil míček, Zrušme malá akrobatická letadla, plachťáky, i rogala aby náhodou ti "zbohatlíci" nemohli spadnout na chudáka, co bere sociální dávky....... atd atd atd. Je to správně? Uklidnili by jste se? Fakt je tato petice i diskuze k tématu celá špatně..... |
Michal Strejt |
#286 Re: Re:2012-11-16 10:18
Tady je jasně vidět, že naprosto přesně víš co je rally. Okruh v nějakém lomu by nebyla rally, ale autocros!
Stačilo by otevřít Wikipedii: Rally je druh automobilových soutěží, které se konají na běžných komunikacích nejrůznějších úrovní. Spojovací etapy se odbývají na otevřených komunikacích, kde musejí účastníci dodržovat všechny dopravní předpisy. Posádky jsou povinny přijet na minutu přesně do časové kontroly, rozhodující jsou úseky uzavřené pro běžný provoz. Tady se elektronicky měří čas průjezdu od pevného startu do letmého cíle s přesností na jednu desetinu sekundy. Součet časů ze všech měřených úseků a penalizací z časových kontrol určují výsledek. Zúčastnit se mohou speciálně připravené automobily otestované národní sportovní autoritou, v případě ČR Federací automobilového sportu, jíž pověřila k výkonu národní sportovní autority Světová automobilová federace.
|
Nepřihlášený uživatel |
#287 Re: Rellye2012-11-16 11:14vikiné, tvůj pravopis je strašný... Bohužel s hlavou to mas ještě horší .... |
Timy |
#288 Re: http://www.youtube.com/watch?v=sJ7pI0MPSPI2012-11-16 12:28#27: Hejmy - http://www.youtube.com/watch?v=sJ7pI0MPSPI Až se nám rally nebude srát do běžného života, tak my se vám nebudeme srát do rally!!! Kvůli pojebané Barumce byl nejen zlínský kraj ochromen celé 3 dny. Co mně je po tom, že se na Tesáku jede nějaká RZ??? Kvůli této RZ byl zrušený autobusový spoj mezi Přerovem a Vsetínem, který jsem ten den hodlal využít!!! Takže táhněte s takovým "sportem" do háje! A co se týká bezpečnosti - jsem jednoznačně pro zrušení všech závodů rally. Souhlasím s názorem, že si za ty smrtelné úrazy můžou diváci sami svou neukázněností. Organizátoři logicky nemůžou být všude, tudíž riziko, že si někdo stoupne do zakázané zóny, tu bude vždycky. Celá myšlenka závodů rally je prostě špatná - zastávám názor, že závodní auto patří na autodrom a ne na okresku. A divák patří na tribunu oddělenou od závodního okruhu plotem, svodidlem a bariérou z pneumatik. Tam ať si je neukázněný, jak chce! |
Nepřihlášený uživatel |
#289 Re: Re: Re:2012-11-16 13:07Že to tak JE ještě neznamená, že to tak musí být nebo snad BUDE. Taky to může znamenat, že to tak BYLO. |
Nepřihlášený uživatel |
#290 Re: Re: http://www.youtube.com/watch?v=sJ7pI0MPSPI2012-11-16 13:09 |
Radek |
#291 Re: Re: http://www.youtube.com/watch?v=sJ7pI0MPSPI2012-11-16 13:51#288: Timy - Re: http://www.youtube.com/watch?v=sJ7pI0MPSPI Timy vy jste "objevitel", tak kvůli Barumce byl ochromen kraj ? Hmm, to jste si teda zvolili zastupitele, no jo, jaký kmán, takový pán. Ale ono to zas až tak horké není, to jen panáček ráno zjistil, "zcela náhodou a nečekaně", ausgerechnet zrovna když on chce, nejede autobus, on to totiž "nevěděl" a zjistit se to nedalo. Ano Timy, celá myšlenka je špatná a mně se zdá špatná myšlenka jezdit autobusy a tak se musí zrušit, to víte, těch mrtvých za poslední roky v nich bylo už víc než dost. Rozhodně víc než při rally a neměli na tom sebemenší podíl ! Jinak zastávejte názor jaký chcete, ale právě rallye byla první motoristická sportovní disciplína a právě díky rallye se zlepšila bezpečnost běžných vozidel. Ale to vy pochopit nemůžete, autobusy rallye nejezdí. |
Timy |
#292 Re: Re: Re: http://www.youtube.com/watch?v=sJ7pI0MPSPI2012-11-16 14:12#291: Radek - Re: Re: http://www.youtube.com/watch?v=sJ7pI0MPSPI :-) Sorry, ale pokud chci jet autobusem z Přerova do Dřevohostic, tak nevyhledávám informace o tom, co se děje ve Zlíně. Jinak ty Vaše autobusové argumenty komentovat nebudu - nevíte kudy kam, tak píšete nesmysly. Rally byla první motoristická disciplína, zvýšila se díky ní bezpečnost běžných vozidel - v tom máte pravdu. Ale tak nějak už vynecháváte druhou stranu - díky okruhovým závodům se také zlepšuje bezpečnost běžných vozidel. Takže jako důvod pro zachování rally závodů v současné podobě, je to poněkud chabý argument. |
Big Proof |
#293 Re: Re: Re: Re: http://www.youtube.com/watch?v=sJ7pI0MPSPI2012-11-16 14:58#292: Timy - Re: Re: Re: http://www.youtube.com/watch?v=sJ7pI0MPSPI Jasně natestuje se na okruhu na dokonalém asfaltu, pak osobní auto pojede po klasické české rozbité silnici a na co budou poznatky z testování na okruhu? Možná je 3 dny v roce trošku ochromená doprava na Zlínsku, ale představte si těch peněz, co se v době konání Barumky do kraje dostane. S vaším myšlením byste ještě žili na úrovni člověka zručného. Každá věc má nějaké proti. Já už fakt nevím jak to vysvětlit. Hlupáci zůstanou hlupáky a nepochopí, že aby mohla jezdit auta musí se otestovat v extrémější zátěži než je běžný provoz. Jinak by za týden auto nebylo schopné jet. Tlaková zkouška na každém potrubí se taky musí provádět větším tlakem, než je potom tlak provozní! Je velmi zajímavé, že ten autobus jste musel využít zrovna v den konání závodu a navíc v sobotu. Zatvrzelé lidi nelze asi přesvědčit. Kdyby ustoupili a uznali, že rally až tak špatná přece jenom nebude, už by se necítili jako páni lidstva.
PS: U nás je taky každoročně problém s autobusem v době konání rally. Přestože je ten autobus úplně prázdný, domluví se řidič s pořadatelem a ten přeruší závod a po trati ho s doprovodným vozem pustí. Jenomže Barumka je světová soutěž, tam by za to byla velká finanční ztráta. |
Timy |
#294 Re: Big Proof2012-11-16 15:55Můžete mne nazývat zatvrzelým, nebo jakými jmény chcete - Vy sám jste také zatvrzelý, jen s tím rozdílem, že jste opačného názoru. 1) Co se týče přílivu peněz do kraje - máte pravdu. 2) Auta se musí otestovat v zátěži tvrdší, než je běžný provoz - souhlasím, ale s výhradami: a) v rally se netestují běžná sériová auta b) existují k tomuto účelu zřízené zkušební polygony Kdyby jste můj původní příspěvek pročetl pořádně, tak by jste pochopil, že neodsuzuji rally jako takovou, spíše nemožnost zamezení vstupu neukázněných diváků do zakázaných prostor. Zkusím to tedy jinak: Dokud budou lidé neukáznění (a to budou vždy) - bude rally nebezpečný sport. Jediný způsob, jak udržet bezpečnost, je všechny diváky nahnat na uzavřenou tribunu. A to je na rally zhola nemožné... Jedno negativum někdy dokáže vymazat všechna pozitiva. Snad mne všichni pochopili. |
Radek |
#295 Re: Re: Re: Re: http://www.youtube.com/watch?v=sJ7pI0MPSPI2012-11-16 17:07#292: Timy - Re: Re: Re: http://www.youtube.com/watch?v=sJ7pI0MPSPI Aha, zajímavý názor, vy argumentujete autobusem, já vám to vracím zpět počty nehod autobusů za poslední roky a hromadou naprosto nevinných mrtvých při nich a já "nevím kudy kam" !?! Tak to jste mne rozesmál, díky za ukázku vaší inteligence. O minimálně spoluvině převážné většiny těch mrtvých při těchto závodech které jsou pořádány na uzavřených tratích a s důrazným upozorněním na zvýšené nebezpečí se taky vyjádříte Mistře jako o nesmyslech ? Asi ano, protože vám jaksi ještě ani nedošly argumenty, bohužel ani do hlavinky, zatím jste nenapsal ani jeden ! Díky okruhovým závodům se zlepšuje pouze výkonnost vozidel, toť vše. 70% řidičů na světě se po dálnici nesveze více jak měsíc za celý život a proto je o okruhy ze strany továren takový "enormní" zájem. Rallye testuje koplex celého vozidla, součinnost jednotlivých částí, ano jsou specielní polygony, ovšem ty ani z 30% nedokáží navodit takovou zátěž jako rallye. Jinak váš názor by se dal převést na podobnou rétoriku. Protože se denně těžce zraní, nebo dokonce zabije v automobilovém provozu, který je "svázán" pravidly a zákony, zakažme jej. Následující rána po tragické události, pondělní a úterní této hova..ně dávají zcela za pravdu ! Nebo zakážeme přírodě produkovat námrazy a náledí, co vy na to. |
guru |
#296 Bezpečnost rally v číslech - holá pravda2012-11-16 17:41Bezpečnost rally v číslech I v době, kdy vládnou diskusi kolem bezpečnosti rally pochopitelné emoce vyvolané z velké části zkreslenými informacemi v médiích, je dobré uvést pravdivá fakta. Za posledních zapamatovatelných a dohledatelných 25 let – ano, opravdu 25 let, ale dost možná i 30 let – zemřelo na českých rally 11 diváků při pěti incidentech. Některá média uvádějí 15 diváků, ovšem tam počítají i akce, které nemají s rally nic společného. Například exhibiční jízdy veteránů. Z těchto 11 úmrtí se všechna, kromě jediného, stala v pro diváky zakázaných místech, která byla vždy zřetelně označena. Ve všech dosavadních případech, s otázkou poslední tragické události v Lopeníku, zde byli diváci vědomě a vědomě také podstupovali riziko. Nikdy, byť opět částečně s výjimkou posledního mimořádně nešťastného případu, se nejednalo o žádné náhodné přihlížející. Vždy to byli lidé, kteří se aktivně přišli podívat právě na rally. Za tuto dobu desítek let zhlédlo českou rally kvalifikovaným odhadem 20 až 30 miliónů diváků. Jednotlivá úmrtí se udála takto: Od druhé poloviny 80. let až do roku 2001 žádný(!) mrtvý divák. Je to až s podivem, protože divácká návštěvnost, rychlost vozů i počet soutěží byly už tehdy (zejména v 90. letech) velmi podobné jako dnes. Přitom bezpečnostní opatření byla na daleko nižší úrovni, podobně jako dodnes v řadě zahraničních států. Ani největší pamětníci a znalci nevědí o žádném úmrtí diváka na území České republiky v tomto období. 2002 – 1 mrtvý divák na Rallyšou Blovice. Muž, přibližně 25 let. Divák, který se riskantně vracel po trati závodu z jiného místa, kde sledoval rally. Stál nebezpečně na výjezdu ze zatáčky před plotem a neměl kam utéci. 2008 – 2 mrtví diváci na Pražském rallysprintu. Muži, 26 a přibližně 30 let. Stáli riskantně u trati na vnější straně zatáčky ve vypáskované zakázané zóně, aby měli lepší výhled. 2009 – 3 mrtví diváci. Otec, syn a jeho kamarád, kteří si v zakázané zóně za skokem zrovna fotili projíždějící vozy. Předtím byli ostatními diváky a pořadateli důrazně upozorňováni, aby toto místo opustili. 2012 – 1 mrtvý divák na Barum rally Zlín, muž, 54 let. Stál v povoleném prostoru, ve velmi rychlém divácky atraktivním místě. Vůz se po nehodě zcela neočekávaně odrazil a změnil směr, po čemž zasáhl přihlížejícího diváka. Příčinou byla nešťastná náhoda. 4 mrtvé divačky na Rally show Uherský brod, ženy, 20, 18, 18 a 7 let – v šetření policie. Vše zatím nasvědčuje tomu, že stály v zakázaném prostoru ve společnosti kamaráda pořadatele, který je odtud nevykázal. Nyní pro porovnání divácká návštěvnost rally: Největší rally (Barum, Bohemia, Šumava a další) u nás každou každoročně navštěvují desítky až stovky tisíc diváků (jenom Barum rally pravidelně navštěvuje 250 tisíc diváků, Bohemii, Šumavu a ostatní cca 100 tisíc). Menší rally navštěvuje 5 – 10 tisíc diváků. Ročně to dělá přibližně 1 milion diváků z Čech, ale i ze zahraničí. Za 25-30 let je to při konstantní oblibě rallysportu zhruba výše zmíněných 20-30 milionů diváků. Z toho 11 mrtvých, ve 4 z 5 tragických událostí po pobytu v zakázané označené zóně. Nyní pro další porovnání: Na hudebních festivalech zemřel za tuto dobu podobný počet lidí. Podobně nešťastné události se stávají na tuning-party, zde navíc často vinou alkoholu. Lidé umírají často při jiných zábavách a sportech, například při vodáctví, cyklistice – po desítkách až stovkách ročně. Desítky tisíc zbytečných a nevinných mrtvých v běžném silničním provozu, kterému se člověk na rozdíl od rally nemůže bezpečně vyhnout, nikoho příliš nevzrušují. Opravdu je zde někdo, kdo může považovat rally ve světle těchto faktů a čísel, i přes tragičnost případu z Lopeníku, za neúměrné riziko pro naši společnost? Pakliže ano, nesvědčí to o zdravém úsudku tohoto národa. |
guru |
#297 Zakazovat rallye je nesmysl, říká závodník, jenž sám prožil na trati tragédii2012-11-16 18:00Čtyři měsíce uplynuly od tragédie, kdy při Bohemia rallye zemřel navigátor Bohuslav Ceplecha. Za volantem havarovaného Mitsubishi Lancer Evo IX tehdy seděl Martin Semerád, který z nehody vyvázl se zlomenou klíční kostí. Během nadcházejícího víkendu se poprvé vrátí do závodů. Pojede exhibiční Setkání mistrů na okruhu v Sosnové. Akce se uskuteční jako Memoriál Bohuslava Ceplechy, na jehož počest dvaadvacetiletý závodník nyní zveřejnil šestiminutové video pod názvem One day my way, které mapuje cestu už neexistující posádky za vítězstvím v Rallye Krkonoše 2012. "Jde o připomínku jednoho z nejkrásnějších dnů, které jsme s Bohoušem prožili," říká Martin Semerád v rozhovoru nejen o letní tragédii, ale i současné situaci v automobilovém sportu. Je zveřejnění videa z průběhu soutěže počínaje ranním vstáváním, přes navigování, dění v servisu až po závěrečnou oslavu záměrně načasované právě směrem k Setkání mistrů? Původně jsme snímek chtěli zveřejnit den po Bohemia rallye. Jenže po tehdejších událostech pochopitelně nikdo neměl náladu ukazovat video na oslavu našeho úspěchu. Po dlouhé úvaze jsme vše trošku upravili a pojali snímek jako vzpomínku na jeden z nejkrásnějších dnů našeho společného závodění. Během víkendu znovu usednete do závodního vozu. Poprvé od červencové tragédie. V jakém rozpoložení do soutěže v Sosnové půjdete? Nemohu říct, že bych se těšil. Jde o první krok zpátky. Uvidím, jestli mě budou dusit vzpomínky. Pokus bych nazval takovým sterilním, protože pojedu na okruhu, bez spolujezdce. Následně jsem měl v plánu účast na Pražské sprintrally, ale po tragédii v Uherském Brodě během minulého víkendu byla zrušena. Tudíž mě čeká závod na Slovakia ringu, kde vedle sebe budu mít spolujezdce. A pak se uvidí. Bohouš zemřel při sportu, v němž jsme se chtěli pokusit být nejlepší. Proto chci zkusit návrat. V Sosnové vás čeká první start od červencové Bohemia rallye. Čím jste dobu bez závodů vyplnil? Někteří kluci, které postihla stejná tragédie, se snaží hned závodit. Já jsem do auta nemohl. Trošku jsem se odtrhnul. Zajišťoval jsem kurzy sportovní jízdy, více se ponořil do studia marketingu na škole a byl hodně s přítelkyní. Zmínil jste zrušení Pražské sprintrally, nepojede se ani podobná soutěž ve Slušovicích. Jde o rozhodnutí vedení federace v reakci na tragédie při závodě v Uherském Brodě, kde zemřely čtyři dívky po havárii jedné z posádek. Jak se na situaci díváte? Smrt mladých lidí je strašná věc. Chápu, že společnost je zaskočená a vnímám averzi, která panuje po dění při domácích soutěžích v letošním roce (pozn. red.: při Rallye Český Krumlov a Bohemia rallye zemřel navigátor, během Barum rallye a Rallye show v Uherském Brodě zemřelo po havárii soutěžního vozu celkem pět diváků). Jenže každá z nehod měla jiné důvody. A co se nyní strhlo, je hon na čarodějnice. Zrušení dvou soutěží je vítězstvím určitých médií. Sám jsem prožil bezprostředně strašnou tragédii, ale zakazovat rallye je nesmysl! Nelíbí se mi postoj některých odpovědných lidí. Jenom ukojili vlka, který se chtěl nažrat. Co vám nejvíce vadí? Jaké je tedy podle vašeho mínění řešení, aby se tragédiím při automobilových závodech předešlo? Náš sport je nebezpečný. Je třeba mezi lidmi učinit ještě větší osvětu. Ale nyní veřejné mínění utváří i média, která dosud o rallye zásadně neinformovala. Ten sport ignorovala! Teď najednou zjistila, že existují automobilové soutěže, ale jejich zpravodajství je naprosto neobjektivní! Reportéři mnohdy vůbec netuší, o čem mluví. Snaží se i za cenu lží vytvořit poutavou zprávu pro lidi. Chápu zlobu veřejnosti. Nechci poučovat nebo kritizovat. Ale snaha ničit sport lákající pravidelně na závody desetitisíce lidí je naprosto zcestná. Vždyť je třeba vidět i druhou stranu. Soutěžní vozy zajišťují technický vývoj aut a součástek posléze používaných v běžném provozu. A používají je i právě ti lidé, kteří nyní volají po zákazu rallye. Naprosto nesmyslně! Po smrti Bohuslava Ceplechy jste přišel s plánem založit nadaci, jež bude pomáhat rodinám postiženým tragédiemi v automobilových soutěžích. Podařilo se myšlenku realizovat? Ještě ne a moc mě to mrzí. I kvůli nynější situaci. Byrokratických záležitostí potřebných k uvedení nadace do provozu je třeba neskutečné množství. Ale do konce prosince se snad všechny formality podaří vyřídit a od nového roku bude vše fungovat. Zatím jsme u příležitosti závodu v Sosnové udělali aukci různých předmětů. Jsem příjemně překvapený, jak lidé pozitivně reagují a jsou ochotní pomáhat. Každopádně doufám, že až nadační fond uvedeme do chodu, bude potřeba jen minimálně. V Sosnové bude startovat i Craig Breen, jehož postihla stejná tragédie jako vás o měsíc dříve. Jeho navigátor zemřel v červnu při soutěži na Sicílii. Ale Breen závodil dál a nakonec vybojoval titul mistra světa třídy SWRC. Hovořili jste spolu o podobném osudu? Byli jsme v kontaktu prostřednictvím emailu. Byl nadšený z vidiny, že může přijet na akci, která se pojede jako Bohoušův memoriál. On zvolil jinou cestu, chtěl závodit kvůli Garethu Robertsovi, jenž při závodě na Sicílii zemřel. A vyhrát pro něj. Jsem rád za jeho přítomnost v Sosnové. |
hhaallyy |
#298 Lopeník2012-11-16 20:13Řekne-li se Lopeník, zřejmě se na dlouhou dobu lidem z české kotliny nevybaví nic jiného, než čtyři zmařené mladé dívčí životy. A taky hysterie a hyenismus některých sdělovacích prostředků jak proti organizátorům automobilových rally, tak i směrem k účastníkům oné obrovskou tragédií provázené soutěže. V tomto směru se zejména vyznamenal prý nejčtenější bulvár a největší a druhá největší soukromá televizní společnost v zemi. No, a pozadu za nimi nechtěli moc zůstat ani ti další. Z pohledu toho, co předvedli, nemohu je označit jinak, než jako takynovináře. Alespoň já to tak cítím. Ale pěkně od začátku, jak se říká. Jsem vášnivým příznivcem automobilových soutěží. Sám se aktivně již řadu let výhradně ve svém volném čase podílím na organizaci Valašské rally. Prošel jsem přitom řadou pozic. Od traťového komisaře, přes vedoucího rychlostní zkoušky, tiskového mluvčího až po tajemníka rally a sekretáře sportovních komisařů. A proto, nebo i snad právě proto, taky mě ona obrovská tragédie z Lopeníku zasáhla. Obrovsky! Zejména proto, že, snad si to mohu dovolit tvrdit, pořadatelé v celé republice kladou otázku bezpečnosti diváků až na první místo! Nehodlám se zabývat nyní tím, co všechno se v této oblasti příprav rally ze strany jejich organizátorů děje. Určitě se v tomto směru snažili udělat maximum i organizátoři uherskobrodské rally. Okolnosti a především reakce mě ale nutí poukázat na neobjektivnost a amatérismus mnohých sdělovacích prostředků, které lidské a sportovní tragédie z Lopeníku nevyužily k ničemu jinému, než ke svému zviditelnění. A nutno se vší vážností dodat, že pisálkové při tom neprokázali nic jiného, než svou naprostou neznalost problému. Což bych jim za jiných okolností snad i prominul. Ale oni se ukázali zejména jako hyeny v lidském rouše a plně předvedli, co to znamená tvrdit: člověk člověku vlkem! Tady je několik příkladů: V některých mediích bylo uváděno, že se jednalo o amatérskou rally. Co to je za tvrzení a terminus technikus? Seznámili se autoři těchto tvrzení se startovní listinou? Pokud ano, pak podle nich Kresta, Valoušek a spol jsou amatéři? No sbohem hodiny! A navíc soutěž byla povolena Federací automobilového sportu (FAS). To znamená, že všechny posádky, to znamená jezdec i spolujezdec, musejí mít platnou jezdeckou licenci. Jezdci s touto licencí se pak podle řádů FAS nesmí amatérských soutěží účastnit. Na TV Nova vystoupil s komentářem k události dle reportérky zkušený závodník rally. Jakýsi Jan Petlach. V rally se pohybuji téměř dvacet let. A ani s použitím dostupných historických záznamů z různých automobilových rally jsem toto jméno nikde neobjevil. Lze takto zneužívat jména k neobjektivnímu hodnocení situace? V Uherském Brodě startovali opravdu zkušení jezdci, jako například, jak už jsem uváděl, Roman Kresta, Pavel Valoušek a další. Proč media s žádostí o vyjádření se k nešťastné a nanejvýš tragické události neoslovila hvězdy českého rallysportu a vybrala si nějakého komparsistu, jehož snímala tak, aby mu nebylo v podstatě vidět do obličeje? Podobně se zachovaly i lidovky.cz, které uvedly názor prý zkušeného jezdce Josefa Pomajbíka. Ale ani toto jméno se v žádných seznamech jezdců rally podle mých zjištění nenachází. A další důkaz amatérismu v podání prý profesionálů. Reportéři TV Nova a TV Prima označili řidiče, který je pod tragédií nesporně, ale zcela jistě nechtěně podepsán, za nezkušeného. Poukazují přitom na to, že tento jezdec nikdy nebodoval. Na každém ze závodů v ČR startuje v průměru tak sto posádek. V každé soutěži boduje prvních patnáct. Znamená to, že ostatní jsou nezkušení? Michael Bartončík jezdí soutěže od roku 2002. A během své kariéry dokázal být ve třídě, kde startoval, celkově i čtvrtý. To je nezkušenost? Ani jedna reportáž se nezmínila o tom, a nemohu si myslet než že záměrně, že v místě tragédie byly umístěny informační tabule s nápisem zakázaný prostor. Tato sdělení jasně vymezují místa, kde se diváci nesmí zdržovat. Je ironií osudu, že na tuto skutečnost poukázal pouze otec nebohých dívek. V reportážích nebylo ani zmíněno, že děvčata stála pouhý metr od silnice, kde auta projížděla velkou rychlostí. Ono šlo o závod na uzavřené trati. Lidský instinkt jasně říká, že od takových míst raději dál. Nemohu přece spoléhat na to, že auto má brzdy. Z dostupných informací vyplývá, a tvrdí to i zraněný pořadatel, že dívky na tragickém místě pobývaly spolu s ním. A to i přesto, že ten je měl ze zakázaného prostoru vykázat! Neučinil tak! Následně auto ve velké rychlosti dívky smetlo. Nejde mi o to poukázat na nevinnost posádky. Tragédie se stala. Ale je potřeba hledat a najít skutečné příčiny a okolnosti. Zejména proto, aby se takové neštěstí neopakovalo, respektive, aby možnosti jeho vzniku byly maximálně eliminovány. Automobilové soutěže jsou přece postaveny na tom, že posádka soutěžního vozidla projede daný uzavřený úsek co nejrychleji. Každá posádka nastupuje do soutěže s vědomím, že tento sport je nebezpečný. Nikdo ovšem nejde do závodu s tím, aby zabíjel sebe nebo dokonce druhé, diváky. Zejména z tohoto pohledu je smutné, velmi smutné, že media o tragické události v Lopeníku neinformovala objektivně. Je to o to smutnější, že se sdělovací prostředky honily za senzacemi už ve chvílích, kdy tekla krev, respektive v době, kdy ani nevyschla. Postavit kariéru na lidském neštěstí je nelidské a hodně nechutné, ba až hnusné. A ještě jednu poznámku: v souvislosti s uherskobrodskou tragédií vzpomínala media i další rally, při nichž, bohužel, umírali lidé. Mezi nimi i Valašskou rally. Před několika lety totiž zemřeli v průběhu rychlostní zkoušky u Kopřivnice tři diváci. Ale už jaksi oni takzvaní profinovináři zapomněli uvést, asi jim to tak, zejména těm z bulvárů, vyhovovalo, že do zakázaného prostoru, kde k tragédii došlo, vstoupil i přes několikeré varování pořadatelů opilý divák, který si vzal s sebou dva chlapce. Jeden z nich byl jeho syn. A než bylo možné sjednat nápravu, neštěstí bylo na světě. Ale ono pomoct pořadatelům v osvětě ve vztahu k divákům je fádní, nepřináší adrenalin. Pro tyto pisálky je totiž příjemnější a finančně i výnosnější kritizovat, popisovat tragédie a přiživovat se na lidském neštěstí. Sobota 10. listopadu se stala dosud nejtragičtějším dnem v dějinách motoristického sportu. Toho českého určitě. A nelze si než přát, aby tak tomu bylo navždy a nic podobného se již neopakovalo. Inteligentní sdělovací prostředky tomu mohou rozhodnou měrou napomoci. Těch, které jsou v České republice ochotny v tomto směru pořadatelům automobilových rally napomoci, je však, věřme, že jen zatím, žalostně málo. Místo toho bulvár posílá pořadatele rally prostřednictvím jedné z českých celebrit do pr*dele a většina sdělovacích prostředků svými výmysly a polopravdami veřejnost mate. A to není fér! Vždyť i organizátor RallyShow v Uherském Brodě dělal všechno pro to, aby ji připravil dokonale. Informovanost veřejnosti byla standardní a odpovídala, podle mých informací, daným regulím. Obce o akci věděly a svým způsobem se na její přípravě i podílely. Ale dnes, alespoň mně to tak připadá a informace některých sdělovacích prostředků tak i vyznívá, jakoby o ničem nevěděly. Ono je snazší něco kritizovat a zakazovat než pomáhat. Ale opusťme uherskobrodskou tragédii a podívejme se na problematiku české rally z obecného hlediska. Tedy, alespoň z těch, podle mého úsudku nejzávažnějších aspektů. Těm, kteří jsou předem rozhodnuti bezuzdně kritizovat a budovat svou pisálkovskou kariéru na neseriózním popisování nešťastných událostí, následná slova asi nepomohou. Ale přesto: Objevují se kritiky na průjezdy rychlostních zkoušek obcemi. Já si ale myslím, že průjezdy v obcích jsou bezpečnější, než v otevřeném prostoru. Byť se to může zdát být nelogické. Vždyť podvědomá vlastnost jezdce, že mohu vlítnout do domu, přerazit oplocení, přeletět přes obrubník a podobně je natolik silná, že se řidič závodního speciálu snaží jet v maximální možné míře s respektem a rezervou. V zahraničí problémy ve spolupráci organizátorů a orgánů samosprávy neznají. Jejich spolupráce je pro český automobilový sport, respektive rally, příkladnou. A čeští organizátoři po ničem jiném netouží. Proč to zejména v zemích zpoza Šumavy jde a u nás jsou pořadatelům, i za významné pomoci sdělovacích prostředků, házeny klacky pod nohy? Ale to by se musel změnit mimo jiné a především přístup takzvaných hlav tohoto státu. Ty ale mají jiné starosti. Především se zajímají o to, jak naplnit svou kapsu. Nějaké naplňování zákona o podpoře sportu je, jak to tak vypadá, pranic nezajímá. Smutné! Žalostné! A tak organizátorům není co závidět ve vztahu k tomu, co všechno si musí vyslechnout a kolik dokumentace musí nashromáždit, aby rally vůbec mohli uspořádat. A opět nemohu jinak, než se obrátit do zahraničí, kde například spolupráce policie s pořadateli je z pohledu českých organizátorů science fiction. Ano, policie tam rally neřídí. Ale aktivně organizuje pořádek kolem rychlostních zkoušek. Realita v české kotlině? Vyšetřování poslední tragické události při rally ještě ani zdaleka neskončilo a z úst některých ministerských úředníků už zaznívají hlasy o možném zrušení organizováni rally v České republice. O tom, jak pomoci organizátorům v jejich zejména z byrokratického hlediska náročné práci ani slovo. A totéž platí v souvislosti s nápomocí při informování a nebojím se uvést i výchově veřejnosti. Nejen v oblasti rally, ale i motorismu obecně. Doporučuji nakouknout do Švédska a dalších zemí Skandinávie. A vedle obecné spolupráce orgánů a organizací státní správy a samosprávy je v Česku ještě jeden zásadní problém. A tím je divák, respektive rádobydivák. Ono to, podle mne, úzce souvisí se současnou morální situací v zemi Karla IV. Rallysport má v ČR obrovskou diváckou základnu. Zatímco fotbal hrají jeho aktéři v naprosté většině v nejlepším případě před poloprázdnými tribunami, kolem tratí rychlostních testů se u nás pohybují desítky tisíc diváků. A tím se rizika samozřejmě zvyšují. A, bohužel, mezi fanoušky rally, mám na mysli ty pravověrné, se vloudí i ti, kteří nerespektují nic a nikoho. Pro sledování průjezdu vozidel si vybírají naprosto nevhodná místa. A to i ta, která pořadatelé řádně označili. Je snad zřejmé, proč jsem zmiňoval symbiózu mezi pořadateli a policisty v zahraničí, což tam ve svém důsledku vede ke značné eliminaci vzniku mimořádných událostí za účasti diváků. A ještě jeden problém z jejich řady vypíchnu. V podstatě s tím takzvaně diváckým úzce souvisí. Stánky s občerstvením kolem tratí rychlostních zkoušek. O jaký druh občerstvení jde především, snad připomínat nemusím. Česká specifikace. Podpis pod tímto nešvarem? V nejednom případě obce. A to i přesto, že organizátor rally usiluje o to, aby kompetentní jejich provoz v blízkosti tratí rychlostních testů nepovolovali. Ale příjem do obecní pokladny nad rozumem v mnoha případech vítězí. A to i přes vědomí povolovatelů stánkového prodeje, že něčím ostřejším posilněný divák odcházející od zdroje občerstvení je pak pro rally velkým rizikem a magnetem pro přivolání nebezpečné situace. Těch problémů je ale, samozřejmě, víc. Tím, který organizátorům ubírá snad nejvíce sil, je doslova bezbřehá byrokracie. Kdo to nepoznal snad ani neuvěří. Ve snaze podat veřejnosti objektivní informace i z tohoto úhlu pohledu připravuji text, který problematiku přípravy rally a spolupráce s úřednickou mašinérií ukáže v plné nahotě. |
1 |
#299 z jiného soudku, ale týká se to nás všech bez ohledu na rallye2012-11-16 20:19Kdo tuto morální a etnickou "spravedlnost" může napravit, když ne vláda, která to dopustila? ..Dovolím si vložit e-mail, který se šíří po Čechách (smekám před statečností autorky): Několik málo slov k Varnsdorfu, Novému Boru a Šluknovu. Zaráží mě, kolik lidí dělá, že se jich tento problém netýká a vrcholem všeho je, když někdo dokáže normální původní obyvatele odsuzovat za to, že již nevědí kudy dál a zoufalými pokojnými protesty chtějí na problém, který se týká úplně všech obyvatel naší republiky, upozornit. Ve Šluknovském výběžku se nedělo nic mimořádného, co se týká severu Čech (jen krádeže, loupeže, bordel, rasistické útoky na původní obyvatelstvo) a nikdo se o to nezajímal, až dokud procikánské cenzuře neutekla rádoby senzacechtivá zpráva o "mačetovém masakru". Samozřejmě, že o cikánech v původní zprávě nepadlo ani slovo, ale každý pochopil, o co vlastně šlo. Češi nikdy nebyli a ani nejsou žádní rasisté (viz třeba vztah k rákosníkům). Nikdo ale nemá rád příživníky a parazity.Naopak, každý rád pomůže potřebným (viz. solidarita třeba při povodních).Pokud ale máme trvale živit někoho, kdo nepracuje, dělá bordel, krade a má se lépe než ten, kdo ho živí, pak je asi opravdu "něco shnilého ve státě českém". A pokud se tento příživník odvděčuje tím, že své živitele přepadá, okrádá, uráží a zesměšňuje za podpory vlády, justice a médií, pak zákonitě každého soudného člověka tento stav musí jednou přestat bavit!!!! No a tak jsme se nakonec všichni stali "rasisty". "Rasisty" jsme proto, že chceme, aby zákony platily pro všechny stejně? Aby menšina nebyla protěžována na úkor většiny? A když nasraní, cikány terorizovaní obyvatelé vyjdou do ulic, tak je za výsměchu a křepčení "nepřizpůsobivé menšiny" zmasakrují ozbrojené složky, které si tito řádní občané platí proto, aby je chránily? A cikáni? - množí se jak králíci a na sever Čech se brzy nevejdou.... Nebude to dlouho trvat a brzy budete mít nové, nepřizpůsobivé sousedy i vy, kterých se dění ve Šluknovském výběžku momentálně netýká. Pak bude pozdě litovat, že se vás "Varnsdorf" netýkal. Pamatujte, že ve "Varnsdorfu se bojuje i za Prahu!!!" P.S.: Kdo nežil v Chomutově, Mostě, Litvínově, Teplicích, Ústí a teď i "Šluknovu", tak o cikánech nic neví. Že u vás na vesnici, žijí Horváthovi a jsou slušní, pracují a jsou čistotní? Tak to nejsou cikáni!!! A vy o cikánech stále nic nevíte! Až půjdete po chodníku a banda malejch černejch smradů vám veřejně ve dne a na hlavní ulici bude dlažební kostkou rozbíjet přední sklo vašeho nového auta a vy budete dělat, že to není vaše, protože se budete bát, že vás obstoupí a některý z těch smradů vám zezadu píchne do zad kudlu, protože "to je jeho naturel" a mladistvé není možné potrestat!!!! Až se budete bát vybrat peníze z bankomatu, protože budete vědět,že je cikáni hlídají a budou vás sledovat až do míst, kde vás oberou a budete rádi, že jste to přežili, pak možná pochopíte, co to jsou naši menšinoví spoluobčané. Vyjádřete prosím podporu Varnsdorfu. Pošlete prosím dál tento e-mail, aby se lidé dozvěděli, co se ve Varnsdorfu děje a něvěřili lžím v novinách a lžím z úst vládních představitelů. Vrcholem je proslov policejního rady Kubiceho a neuvěřitelný a skandální proslov Klause. Policejní rada Kubice a jeho pražské gestapo chránilo cikány a masakrovalo Varnsdorfáky. Bc. Budínová Michaela Krajský úřad Ústeckého kraje Odbor školství, mládeže a tělovýchovy tel.: 475 657 267 fax: 475 657 616 e-mail: budinova.m@kr-ustecky.cz |
Nepřihlášený uživatel |
#3002012-11-16 20:23Je mi velmi líto této nešťastné tragédie, čtyř lidských životů a neumím si představit smutek rodičů a blízkých. Sám otec přiznal, že v daném místě bylo pořadateli umístěno označení zakázaný prostor. To je v naprostém souladu s mezinárodními sportovními řády FIA. Celé toto opatření znamená, že v daném místě po celé délce otevřeného prostoru až za první pevnou překážku nesmí nikdo stát, protože je to v daném místě nebezpečné. Pokud je místo označeno těmito cedulemi, tak se již nedává žádná páska, protože diváci by stáli hned u ní, což postrádá smysl, protože v daném místě nemají stát vůbec. Plot není obvykle brán za pevnou překážku. Tím je myšlen terénní val, zeď domu apod. Pokud stojíte před touto pevnou překážku, nemáte v případě podobné havárie kam utéct. Proto je logické, že je povoleno stát až za touto překážkou případně na ní. Bohužel v tomto případě bylo vše v pořádku při kontrole bezpečnostních činovníků, i při průjezdu prvních závodních vozů. Poté se však do zmíněného zakázaného prostoru nekontrolovaně dostalo několik mladých lidí, podle všeho s kamarádem pořadatelem, který měl dané místo na starosti. A pak ..... jen smutek :-( 4P - prosíme, poslouchejte pokyny pořadatelů. Tak zní název několik let propagované osvěty pro diváky automobilových závodů. Toto instruktážní video bylo vytvořeno Autoklubem České republiky. Jeho cílem je informovat motoristické fanoušky a obyvatelé obcí, v jejichž regionech se jezdí jakékoliv automobilové soutěže o tom, jak bezpečně sledovat automobilové závody. Sledujte prosím názorná doporučení a rady. Je to pro dobro všech lidí, kterých se automobilové závody dotknou. Tím jsou myšleni nejen pravidelní fanoušci, kteří bezpečnostní zásady závodů znají a respektují je, ale především občané, jež se na takovém závodě vyskytnou náhodně, prvně a nebo se kolem jejich domova závod jede. Málokdo odolá své zvědavosti, a povětšinou se na tento atraktivní sport i přes celodenní omezení podívá ze svého domácího území i jako fanoušek naprosto jiných sportů. Podstatou osvěty je seznámení všech přihlížejících o místech bezpečných pro sledování závodů, o místech nebezpečných - zakázaných, o místech, kde není z logiky věci rozumné stát. Pokud Vás někoho osloví pořadatel, nebo skupina diváků, že stojíte na špatném, málo bezpečném místě, respektujte prosím jejich radu a přesuňte se na bezpečné místo. Všichni Vám rádi poradí, které místo je to správné. Zkušenosti pravidelných fanoušků jsou na úrovni zkušeností pořadatelů. Při tom dbejte na pohyb svých dětí, kamarádů, domácích mazlíčků a sledujte závod tak, aby jste v případě vybočení vozu z trati byli schopni ihned reagovat.Automobilové závody všeho druhu jsou nádherným, atraktivním sportem, zároveň však nebezpečným. Mějte toto na mysli, a chraňte své zdraví a životy, aby jste se mohli s radostí příště zase přijít podívat. Nešťastných událostí se v poslední době odehrálo několik, a je na nás všech, abychom toto riziko zmenšili na co nejmenší možnou míru. Špatné souhry okolností a nešťastné náhody se nevyhýbají nikomu z nás ani v běžném životě, a proto udělejme vše proto, aby se v automobilových závodech ta smůla již odvrátila. Zodpovědnost za to nějakým dílem neseme všichni, kdo se pohybujeme podél tratí těchto závodů. odkaz na video : http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sJ7pI0MPSPI |
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
PETICE za přejmenování Moskevské ulice v Karlových Varech na počest Jiřího Bartošky
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Návrh na státní vyznamenání in memoriam pro hudebního kritika a novináře Jiřího Černého
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Deklarace zastání se srnčí zvěře
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
Petice za ochranu Kunratického lesa pro lidi
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
PETICE za přejmenování Moskevské ulice v Karlových Varech na počest Jiřího Bartošky
8630 Vytvořeno: 2025-05-08
Petice za snížení hranice úspěšnosti u didaktického testu z českého jazyka (Maturita 2025)
11198 Vytvořeno: 2025-05-05
Máte ženy na kandidátkách? A můžeme je vidět? Otevřený dopis leaderům politických stran kandidujících do Parlamentu ČR
1379 Vytvořeno: 2025-04-29
Žádost o udělení abolice trestního stíhání příslušníku 601.skss. prezidentem České republiky.
1124 Vytvořeno: 2025-05-05
Petice za prošetření a přehodnocení obtížnosti didaktického testu z matematiky konaného dne 2. května 2025
10477 Vytvořeno: 2025-05-03
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
25084 Vytvořeno: 2021-12-22
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
127730 Vytvořeno: 2025-02-11
Sky Shield pro Ukrajinu - otevřený dopis předsedovi vlády České republiky
138 Vytvořeno: 2025-05-08
Petice za snížení hranice úspěšnosti u didaktického testu z německého jazyka (Maturita 2025)
151 Vytvořeno: 2025-05-08
Petice za snížení hranice úspěšnosti u didaktického testu z anglického jazyka (Maturita 2025)
483 Vytvořeno: 2025-05-05
skatepark Litvínov
109 Vytvořeno: 2025-05-09
Požadujeme odstranění nadměrného a dlouhodobého znečišťování ovzduší společností SAGE ve Strakonicích
134 Vytvořeno: 2025-04-29
Desítky miliard na smysluplné účely namísto škodlivé dálnice!
112 Vytvořeno: 2025-04-30
Řešte neustálý hluk a porušování nočního klidu ze strany hostů A&O Hostelu v Praze - Malešice
348 Vytvořeno: 2024-04-30
PETICE ZA ZÁCHRANU STÁVAJÍCÍHO BARU U WALDEMARA A ZA ZRUŠENÍ VÝPOVĚDI Z NÁJMU
1032 Vytvořeno: 2025-03-15
Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
3875 Vytvořeno: 2024-07-23
Petice za zpřísnění podmínek pro podmíněné propuštění pachatelů zvlášť závažných trestných činů
478 Vytvořeno: 2025-05-04
Srp a kladivo v Čechách nechceme!
48 Vytvořeno: 2025-05-12
Češi jsou hrdý národ. Podpořme Ukrajinu zbraněmi a buďme součástí koalice ochotných
3005 Vytvořeno: 2025-04-03
NECHCEME větrnou elektrárnu v Honicích
55 Vytvořeno: 2025-05-08