Stojím za naším Otcem Arcibiskupem Dominikem Kardinálem Dukou

Komentáře

#601

Jsem zvědav, zda ti, kteří posílají petice papeži, pošlou taky petici proti blahořečení kardinála Berana. Jeho Eminnce kardinál Josef Beran odsloužil děkovnou mši svatou při zvolení Klementa Gottwalda prezidentem republiky. Prohřešil se tím, že chtěl dobré vztahy mezi katolickou církví a státem? Stojím za kardinálem Dominikem Dukou!

(Praha, 2018-02-14)

#606

Kardinál Duka JE dobrým pastýřem

(Praha, 2018-02-14)

#607

Pan kardinál Duka stojí na straně křestanů a hájí křestanské hodnoty.

(Tasovice u Znojma, 2018-02-14)

#617

Se stydím za ty, kteří dopis sepsali a do Vatikánu odeslali. Protože si pana Duky i jako ateista vážím.

(Praha, 2018-02-14)

#621

Věřím že to s českým lidem myslí upřímně

(Praha 8, 2018-02-14)

#623

Ač ateista, nebo spíše agnostik, oceňuji postoje a názory pana kardinála a především se mi bytostně příčí praktiky "pragováků".

(Postřižín, 2018-02-14)

#625

Si vážím kardinála za jeho konzistentní názory a opovrhuji udavačstvím.

(ostrava, 2018-02-14)

#629

Podepisuji protože pan Duka je nejenom kardinal,ale i velky vlastenec,co se za Ceskou republiku bere i v zahranici.

(Slany, 2018-02-14)

#631

Ač nevěřící, respektuji Otce Kardinála Duku jako statečného zásadového člověka a vlastence.

(Praha, 2018-02-14)

#635

Protože si pana kardinála a jeho názorů velmi vážím.

(Praha, 2018-02-14)

#636

Podepisuji, protoze si cenim pana Duky a podporuji jeho nazory.

(Praha 7, 2018-02-14)

#637

Pana kardinála si vážím, jako jeden z mála si zachoval zdravý rozum !

(české Budějovice, 2018-02-14)

#640

Souhlasím s textem autora petice

(Příbram IV, 2018-02-14)

#644

Nejsem sice věřící, ale současných postojů pana kardinála si velice vážím. Nechci, aby za nás hovořila a žalovala tato skupinka aktivních pomatenců. Velká ostuda.

(Bruntál, 2018-02-14)

#646

Pan kardinál Duka hájí katolické hodnoty, na rozdíl od Halíka, Hermana, Putny a dalších,kteří zřejmě stojí za tím udavačským dopisem

(Brno, 2018-02-14)

#649

Podepisuji, protože si pana kardinála vážím a souhlasím s jeho názory. Rozhodně odsuzuji štvanici na jeho osobu od pohrobků Karla Marxe.

(Ochoz bu Brna, 2018-02-14)

#650

má moji podporu

(Jihlava, 2018-02-14)

#652

Je zcela nemyslitelné se nepostavit za statečného člověka, jakým bezesporu pan Duka je!!!

(Praha, 2018-02-14)

#667

Souhlasím z petici

(Ostrava, 2018-02-14)

#668

Stydím se za ty zrádcovské žalobníčky, panu Dukovi není co vytknout, jako jeden z mála zůstal na straně zdravého rozumu i v době, kdy blbne i sám papež....

(Praha, 2018-02-14)

#670

Říká jak se věci mají, pro někoho tak jak vidíme, je to velice nepohodlné.

(Horní Slavkov, 2018-02-14)

#673

Protože jsem s jeho prací spokojená a přeji si aby tuto funkci zastával co nejdéle.

(České Budějovice, 2018-02-14)

#684

Protože si pana Duky vážím.

(Praha, 2018-02-14)

#685

Satan slíbil Ježíšovi, že dostane vše, co vidí, když se mu bude klanět. Ježíš odmítl. Mnozí preláti v čele s Halíkem zapomněli na Boha a dali přednost majetku a moci. Otázka zní: Nechodí mezi námi Satanovo bratrstvo v talárech?

(Němčičky, 2018-02-14)

#689

Podepisuji, protoze bylo pospinene jmeno cestneho a laskaveho cloveka!

(Domanice 18, 2018-02-14)

#692

Podepisuji tuto petici, jelikož s obsahem souhlasím. O. kardinála znám osobně z dob, kdy byl Provinciálem řádu bratří kazatelů, kde jsem svého času pracovala jako správce. O. Dominika Duky si nesmírně vážím nejen jako kněze, ale i jako člověka. To, co se děje v kruzích církve, je opravdu alarmující. Je mně líto, že mladší generace kněží se nechává tak zmanipulovat "novým světem".

(Horšovský Týn, 2018-02-14)

#693

chci podepsat tuto petici, i proto, že už sám autor kampaně proti kardinálu Dukovi spojuje víru a politiku a zastává nekřesťanský postoj, že kdo volil Zemana, nezaslouží si pomalu zůstat v církvi

(Dolany, 2018-02-14)

#696

Štvanice představitelů tzv. "Pražské kavárny" dosahuje již obludných rozměrů i po volbách. Toto je jenom další jejich nechutný akt v řadě. Přitom, když se okolo nich kutálí jedna česká koruna, jsou první a nejrychlejší, kteří ji zvednou.

(Příbram, 2018-02-14)

#697

Dominik Duka je úžasný člověk a já bych byla šťastná, kdyby v úřadě pokracoval

(Praha, 2018-02-14)

#699

Se mi nelíbí hysterie těch, kteří prohráli v prezidentských volbách a nyní chtějí škodit

(Ústí nad Orlicí, 2018-02-14)

#700

Přijde mi trapné, když masmédia dělají z výkřiku pár levicových extremistů a veřejných hříšníků takové haló. Kardinál Duka mi přijde jako uvážlivý mediátor, diplomat a člověk kompromisu, velice vstřícný i vůči svým kritikům. Kdyby si nějaký kněz dříve vůči Vlkovi dovoloval to, co třeba Halík vůči němu, zle by dopadl.

(Libčice nad Vltavou, 2018-02-14)

#701

Stojím za naším Otcem Arcibiskupem Dominikem Kardinálem Dukou.

(Praha, 2018-02-14)

#705

Podepisuji, protože stěží se někde nalezne obětavější, pracovitější, empatičtější duchovní pastýř než je současný sídelní arcibiskup pražský Dominik Duka!!!

(Babice u Uherského Hradiště, 2018-02-14)

#707

Souhlasím s textem této petice.

(Prace, 2018-02-14)

#708

je nechutné sémě pánů Halíka, Putny... a nízkých neomarxistickych ,,věřících,, anarchistů je rozšiřující... p. kardinál je člověk hodný úcty a respektu

(Kroměříž, 2018-02-14)

#713

Podepisuji, protože stojim za naším Otcem Dominikem Kardinálem Dukou.

(Zlonin, 2018-02-14)

#715

nelze mlčet

(Smržovka, 2018-02-14)

#716

podporuji petici

(Albrechtice, 2018-02-14)

#717

Stojím plně za naším arcibiskupem, kardinálem Dukou.

(Haliburton, Ontario, K0M1S0, 2018-02-14)

#721

naprostý souhlas s peticí

(Jablonec nad Nisou, 2018-02-14)

#725

Otec kardinál Dominik Duka je mužem na svém místě. Církvi sloužil významně již v době komunistického útlaku stejně jako po nabytí svobody, zažil věznění a persekuci. Své schopnosti, mimořádný rozhled a moudrost osvědčil jako představitel Řádu bratří kazatelů, královéhradecký biskup i jako primas český. Jeho moudrý úsudek, starost o zdravý vývoj lidské společnosti, schopnost diplomacie a snaha o integraci společnosti je nesporný. Doufám v prodloužení jeho mandátu, pokud s tím bude souhlasit.

(Dymokury, 2018-02-14)

#727

Pan kardinál Duka je člověk na svém místě. Nesmírně si jej vážím. Také hodně zkusil za komunistického režimu. Autoři toho pamfletu jsou zcela mimo! Co oni dělají pro církev?

(Rožmitál pod Třemšínem, 2018-02-14)

#729

Podepisuji, protože pan Arcibiskup stojí pevně za svými ovečkami a hájí tuto zem, kterou nám Pán svěřil.

(Praha, 2018-02-14)

#731

"Jestliže někdo učí něco jiného a nedrží se zdravých slov našeho Pána Ježíše Krista a učení pravé zbožnosti, je nadutý, ničemu nerozumí a jen si libuje ve sporech a slovních potyčkách. Z toho vzniká závist, svár, urážky, podezřívání, ustavičné hádky lidí, kteří mají zvrácenou mysl a jsou zbaveni pravdy." 1.Timoteovi 6,3

(Hostivice, 2018-02-14)

#747

Podepisuji, protože zásadně odmítám tuto zlou a zákeřnou štvanici, která byla proti Jeho Eminenci ThLic. Dominiku kardinálu Dukovi, arcibiskupovi pražskému a primasovi českému, rozpoutána. Otec kardinál Dominik Duka je vzácným člověkem, jenž následoval našeho Pána Ježíše Krista statečně i v době totalitního normalizačního režimu, za což byl nejprve zbaven státního souhlasu k výkonu duchovenské služby (1975) a později, roku 1981, uvězněn. Vzpomínám přitom na jednu báseň Jana Zahradníčka z cyklu 'Dům strach':
Kněží v žalářích
Slyším zvon. Poledne. Anděl Páně.
Hlas Církve, hlas andělský dosud zní,
abych nezapomínal, na čí straně
zápasím tady v tmě žalářní.
Poledne. Srpen. Veliké slunce prázdninové
bije v zdi, bije v dlažbu, tlačí se do mé cely.
Jsem sám a ty promlouváš ke mně, jasný kove.
Záštito! Kníže vojsk nebeských! Michaeli!
Jsem sám a v druhých celách jsou také sami.
A hloupost ďáblova, psí štěkot, ó rouhání,
jež slov nemá,
při hlaholu tvém umlkají jak šustot slámy,
na niž zde uléháme vždy mezi výslechy dvěma.
I sláma si stěžuje. I sláma - suše a tence:
Kolébaly ji rozlohy nedozírné. Skřivani. Modro.
A v ten čas
pila rosu a slunce. V ten čas od března do července.
Ta sestra vánků. Tmu v kořenech, korunoval ji klas.
Teď svlečena z všeho. Žal slamníků žalářních úděl její.
Jako my bez ornátů, jako my vyrváni z lidských lánů,
jež v dechu Božím se kolébají a naklánějí,
tvář ke zdi, ruce prázdné, voláme k svému Pánu.
Jsou strašní. Vydal nás moci jejich. Moc jejich nás láme...
Stojíme v šeru. Tam venku hodina dvanáctá
městem kráčí. Zvon zní.
Žár, ticho. Zvon zní. Hlas promluvil, nasloucháme.
Jsme kněží. Jsme vyvoleni. Vybral si nás Pán žní...
Pokoj, pokoj na vězněné i na věznící
s úpěním ústa svolávají a ruka žehná.
Naše ruka. Dlaň jediná zadarmo dávající.
Probodená...
Nebylo to v 50. letech, v časech Jana Zahradníčka, ale v 80. letech, kdy Otec kardinál Dominik Duka neváhal podstoupit komunistický žalář, neboť stál pevně za svým Pánem. Svého Pána Ježíše Krista nezradil. Stál za Ním odhodlaně i v nepřízni času.
Jakým právem se dnes opovažují napadat Otce kardinála Dominika Duku, člověka pevných mravních zásad a obdivuhodné lidské odvahy - prý 'katolíci' - z nichž jeden např. na jaře 1971, tedy na počátku normalizace, v čase bolestného ponížení naší země sovětskými okupanty, obhájil diplomovou práci na téma sociální nauky církve, která nesla název 'Společenskokritický význam utopických a profetických proudů v dějinách křesťanského sociálního myšlení', jejíž téma posléze ještě 'rozvinul' v rigorózní práci s titulem 'Křesťanství jako utopie'! (1972).
Kde se bere v těchto lidech, kteří za normalizace neváhali nazvat křesťanství 'utopií', ta drzost, že se odvažují soudit statečného kněze a dobrého člověka, jenž za svým Pánem Ježíšem Kristem statečně stál a trpělivě snášel pronásledování komunistickým režimem a přinesl tak svou oběť za to, že dnes můžeme svobodně žít svou víru, a nejsme za to cejchováni!
Chtěl bych vzpomenout velikonoční poselství Jeho Eminence ThDr. Štěpána kardinála Trochty, XVII. biskupa litoměřického, z roku 1974:
Všemohoucí Bože,
nám všem, kdo jsme ohroženi
vědomím ukřivděnosti,
vědomím bezvýchodnosti svého postavení,
vědomím marnosti svých obětí a
vědomím své bezmocnosti proti zlu,
vlej hlubokou nadpřirozenou víru
ze zmrtvýchvstání svého Syna,
které proměnilo potupnou popravu
v nejslavnější vítězství
a krátkozraký jásot v neslavné ticho!
Stůjme proto při našem Otci arcibiskupovi, a modleme se a prosme našeho Pána Ježíše Krista za to, aby po tomto 'krátkozrakém jásotu' nejrůznějších 'vítačů', 'kavárníků' a dalších, kteří za touto nactiutrhačnou kampaní stojí, následovalo jejich opravdu neslavné ticho.
Otče kardinále, jsem s Vámi - a stojím za Vámi, protože Vás ctím jako člověka moudrého a spravedlivého, jenž ve svém životě mnoho obětoval proto, abychom mohli svobodně žít svou víru a následovat svého Pána.
A dobře to řekl pan profesor Václav Klaus - že tato kampaň proti našemu Otci kardinálovi navazuje na naši nejhorší udavačskou tradici - a že mělo těch signatářů být o jednoho méně, a podobnost s 99 pragováky z roku 1968 by byla dokonalá!
Hanba těm, kteří našeho Otce kardinála udávají do ciziny a snaží se proti němu rozpoutat štvanici.
Jedno z blahoslavenství praví: "Blahoslavení, kdo jsou pronásledováni pro spravedlnost, neboť jejich je nebeské království. Blaze vám, když vás budou tupit a pronásledovat a lživě vám připisovat všechno zlé kvůli mně. Radujte se a jásejte, protože máte v nebi hojnou odměnu, vždyť stejně pronásledovali i proroky, kteří byli před vámi..."
A dnes zde před zraky celé naší společnosti tupí a pronásledují věrného služebníka Kristova - Otce kardinála. Ale věřme, že přijde čas, kdy se onen krátkozraký jásot - těchto prý - 'katolíků' - promění v neslavné ticho.
Otče kardinále, jsem s Vámi. Bc. Petr Mikulecký

(Mladá Boleslav, 2018-02-14)

#753

Vážím si otce kardinála Dominika Duky, neboť je mužem na svém místě. Slouží církvi. Prošel obdobím pronásledování církve, sám byl vězněn. V době po listopadu pomohl formovat českou církev jako člen dominikánů, později jako královéhradecký biskup i jako primas český. Má zájem na zdravém rozvoji naší společnosti a podporuje Boží řád v naší společnosti. Je schopný diplomat a snaží se integrovat naši společnost. Věřím, že papež nepodlehne tlaku pár aktivistů a doufám, že tato štvanice na kardinála Duku brzy skončí.

(Spytihněv, 2018-02-14)

#754

Věřím, že by měl i nadále zastávat tento úřad.

(Praha 10, 2018-02-14)

#761

Jsem katolík a mým jménem a vírou se LHalíkové a jim podobní nebudou zaštiťovat. Navíc ke stejnému lháři, jako jsou oni sami. V současné době nemáme papeže a nezbývá než doufat, že Znesvětitel budel již brzy vyhnán ze Stolce svatého Petra.

(Praha, 2018-02-15)

#762

RADĚJI MODLITBA

Od katolíků se distancuji,
kteří chtějí odvolat Duku,
svůj podpis k petici připojuji,
abych se vzepřel tomu tlaku.

Nevím, proč tito lidé to řeší
a proč jim vadí takového cos,
že Duka sloužil za Zemana mši
a do těchto věcí strkají nos.

Vždyť se tímto dopouštějí hříchu,
když chtějí odepřít kněžský úkon,
raději ať se pomodlí v tichu,
aby naplnili Boží zákon.

Michal Krátký

(Žatec, 2018-02-15)

#771

Pan kardinál Duka je dobrým člověkem a bratrem v Kristu!

(Třebíč , 2018-02-15)

#773

Je mi z toho “pragováckého” dopisu zle.

(Okrouhlo, 2018-02-15)

#775

Nesouhladím s vlastizrádci.

(Kralupy nad Vltavou, 2018-02-15)

#777

Si vazim prace Pana Kardinala Duku

(Benesov, 2018-02-15)

#779

Nejsem katolík,ale toto je má vlastenecká povinnost.

(Prostějov, 2018-02-15)

#785

Važím si pana kardinála Duky za jeho schopnost vnímaní nejen naší země,ale celého světa. Pokud se chceme vrátit do středověku..doby temna...upalujme opět za vyřčené názory...postoje a poselství moudra lidem.....

(Brno, 2018-02-15)

#788

Vážím si Arcibiskupa Duky

(Nový Bydžov, 2018-02-15)

#793

Protože nejsem příznivec budování jakéhosi "nového" světa a "lepší" Evropy. Věřím, že konzervatismus zvítězí nad dekadencí a pseudoliberalismem.

(Bohumín, 2018-02-15)

#795

Stojím za svým kardinálem!

(Nupaky, 2018-02-15)

#796

Stojím za naším Otcem Arcibiskupem Dominikem Kardinálem Dukou!!!!!!

(Písečná 123, 2018-02-15)

#797

Přeji panu kardinálovi pevné zdraví a chci, aby pokračoval v úřadě.

(Skrbeň, 78335, 2018-02-15)

#800

Otec kardinál Duka je nezpochybnitelnou mravní autoritou a důstojným držitelem arcibiskupského stolce v Česku. Petici udavačského charakteru považuji nejen za projev charakterově vadný, ale též za manifestaci relativizace křesťanských hodnot.

(Praha 2, 2018-02-15)