Záchrana dráhy Mutěnice-Kyjov

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#163 Re: Re: Předmět

2012-01-23 01:29

#158: Machala Oldřich - Re: Předmět

Co jste konkrétně od roku asi 2004, nebo kdy to tam přestalo jezdit, udělal proto, aby se tam obnovila železniční doprava? Proč je o vás slyšet naráz až teď? Proč stránky za záchranu železnice http://www.mutenice-kyjov.cz vznily až v prosinci 2011? Jakoby vám přechozí stav vyhovoval.. Hlavně že tam ležely koleje, to, že po nich nic nejezdilo vám bylo u něčeho. Nebo snad mám věřit tomu, že tato vaše akce by začala, i kdyby se nezačala stavět cyklostezka? Leda houby, kdyby se cyklostezka nestavěla, tak po těch kolejích ani pes neštěkne a prostě by si tam ležely další desítky let.. Než by je někdo potichu rozkradl. Vy jste možná znalec železniční dopravy, ale taky jste očividně neobjektivní fanatik, který vidí jen železniční dopravu a žádnou jinou. Kdyby vám šlo o to nejlepší, tak si uděláte průzkum mezi občany a zjistíte, co je nejlepší pro ně. Proč neuděláte anketu, jestli lidi chtějí nechat koleje nebo postavit cyklostezku? No, já vím proč.. její výsledek by se vám jaksi nehodil do krámu..

Odpovědi

Marek Tomek
Autor této petice

#165 Re: Re: Re: Předmět

2012-01-23 01:38:59

#163: - Re: Re: Předmět Protože jsme vznikli v dubnu 2010  a jsme účastníky více řízení, čili na mutěnku došla řada až 13. září 2011. Dřív to nešlo, řešili jsme Pohořelice, Malou Morávku, Mladotice, Libochovice, polnou, Hevlín, ždánku, Loket-Krásný Jez. Je nás jen pár tak nestíháme vše. Podpisy místních samozřejmě máme také, lidi šíří petiční archy a s místními jsem se bavil 18.9. při kontrolní pochůzce. No pokud byste se chtěl podívat, myslím, že náš web www.klub-pratel-lokalek.cz ilustruje o naší činnosti dost. My nejsme v této fázi účastníky řízení, proto jsme ani s krajským úřadem o zajištění dopravy jednat nemohli. Pokud vláda vyhoví naší žádosti a dráhu nám převede, tak samozřejmě, že jednat budeme. Pro nás je lepší stav, kdy jsou koleje na neprovozované trati, nežli cyklostezka v tělese dráhy. Protože oprava je možná. Novostavba už nikoliv. V této politické konstalaci.

 

Machala Oldřich

#184 Re: Re: Re: Předmět

2012-01-23 11:47:23

#163: - Re: Re: Předmět

Tak jezdilo tam několik vlaků od zastavení dopravy a já i kolega z \Kyjova toho hojně využíval k organizování mimořádných jízd. Jinak asi dva roky někde hnije na úřadech žádost dopravce KŽC na trati jezdit. Ono ne každý přizná barvu, že ten zájem byl i z řady soukromého dopravce. Není tudíž žádná pravda, že o trať nikdo zájem nebyl, byl víc než dva roky a doposud ten zájem nebyl vyslyšen a to vám určitě nikdo neřekl, nebo se to záměrně utajilo?

Machala Oldřich

#190 Re: Re: Re: Předmět

2012-01-23 23:23:14

#163: - Re: Re: Předmět

Co jsem udělal? Já to sem napíšu a Vy budete oponovat tím, že se vychvaluji. Spíše kontaktujte starostku Násedlovic, co jsem dělal na ždáňce a už teď se uvažuje o obnovení provozu. Aktivitu po mě převzal pan Pavel Marek a dokončuje už formálnosti a podrobnosti k provozu. Co se mutěnky týká, tak jsem pořád trval na jednom dopravci, aby jezdil do Mutěnic z Brna přes Kyjov, Svatobořice a Dubňany. Odjezdilo se takto spousta vlaků po zastavení dopravy. Čím více vlaků začalo po zastavení dopravy jezdit, tím to bylo horší a dělalo se vše pro to, aby soukromník na trať nejezdil. Holt bylo tolik vlaků, že to někomu vadilo a bylo by přece proti zájmu někoho dokázat, že se ta trať dá provozovat. Nehodlám tu psát vše od A do Z, ale zeptejte se paní starostky Násedlovic, co jsem dělal a dělám na všech tratích, kterým hrozí zánik. Například do Koryčan jsem v roce 2007 zavedl vlak po 27 letech od zastavení osobní dopravy. Ujalo se to a příležitostně se jezdí do dnešní doby, KPKV už tam má základnu a bude rozjíždět provoz dle požadavku zákazníků. To co dělám já a co dělá spousta lidí kolem málo kdo vidí, spíše nikdo vidět nechce. Pokuste se domluvit s nějakým dopravcem o zavedení vlaku od někud někam, přes takovou lokálku, jako je Kyjov Mutěnice a potom uvidíte, pokud to budete dělat sám, kolik to zabere času a kolik jízd vám zamítnou bez odůvodnění. Napřed si todle vyzkoušejte, ověřte si několikaletou záchranu ždáňky od paní Mokré z Násedlovic a potom piště, co tedy kdo konkrétně pro co udělal. Udělal jsem dost a kolikrát i víc, než bylo zdrávo. To vše vyvrcholilo tak, jako na ždáňce. Ždáňka ožila a pokud se do něčeho nebudou cpát obálky a jednat tak jako já na bráchu a brácha s obálkou na mě, tak se rozjede i mutěnka.

Co vy jste udělal pro cyklostezku Vy? Rozkrádal trať, nebo jak jste k tomuto přispěl? Já se jen ptám, z ničeho Vás neobviňuji.

Jinak se omlouvám za pozdní odpověď, byl jsem celý den v Praze.

Machala Oldřich

#191 Re: Re: Re: Předmět

2012-01-23 23:43:52

#163: - Re: Re: Předmět

Jinak i po zastavení osobní dopravy mohla trať v kliu vydělávat dál a to nákladní dopravou do kyjovské sklárny. Vagony jedoucí ze severu dojedou do Břeclavy a nesmyslně jedou do Brna a poté do Kyjova. Mohli jezdit v trase Břeclav-Hodonín-Dubňany až do Kyjova a ne tak draze vše obcestovat přes Brno. Těch vagonů do skláren chodí každý den pořád ještě dost a tak stejně se mohla uskutečňovat doprava ze severu pro kyjovskou šroubárnu. To co je s takovou zajížďkou vlaku, tak dopravu prodražuje a to díky nějaké instituci, která mutěnku chtěla zlikvidovat za každou cenu. Povedlo se jim to odklonem nákladní dopravy a poté úmyslným jízdním rádem, který byl udělán tak, aby nebyl nikde k ničemu přípoj.