Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi

Quoted post

Karel

#18 Nesmyslné argumenty

2015-10-07 00:25

Nejvíc mě zaráží neustálé opakování nemyslu, že chudáci jakkoliv hendikepovaní budou mít nepříjemné pocity, že budou frustrovaní atd.  Vtloukat jim do hlavy "na normální škou nemáte" je přijemnější?

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#19 Re: Nesmyslné argumenty

2015-10-07 08:14:06

#18: Karel - Nesmyslné argumenty 

 Proč draze kloubit běžnou výuku se speciální, když v praktické škole mají děti vše, co potřebují a dokáží se o ně postarat s větší kvalitou než v rámci škol běžných? Prostě je to další nesmyslné rozhodnutí, které z někoho vylezlo.

dejavu

#20 Re: Nesmyslné argumenty

2015-10-07 08:21:50

#18: Karel - Nesmyslné argumenty 

 Karle, nevíte o tom vůbec nic, jen prudíte. Když petice před 3 lety začala obíhat, právě nejvíce byli motivováni rodiče postižených dětí, aby praktické školy byly zachovány. I z reakcí výše je vidět proč. Začlenění dětí do normálních škol by mělo být dobrovolné, rodiče sami vědí, co je pro jejich dítě nejlepší.


Nepřihlášený uživatel

#82 Re: Nesmyslné argumenty

2015-10-11 19:02:03

Linda Ševčíková

#97 Re: Nesmyslné argumenty

2015-10-12 13:46:22

#18: Karel - Nesmyslné argumenty 

 Ale některé děti opravdu potřebují úplně jiné tempo, úplně jiný přístup a péči a to je v normální škole nedosáhnutelné. I tak, když má učitel ve třídě 30 dětí 4 disgrafiky, 2 dislektiky a několik dětí s lehkou mozkvou disfunkcí, může se zbláznit, a stejně se nerozkrájí aby se všem věnoval, jak je nutné. Těm samostatným se pak nevěnuje třeba vůbec, nemá na to čas. Myslíte, že to někomu prospěje? 

jana

#130 Re: Nesmyslné argumenty

2015-10-14 06:59:20

#18: Karel - Nesmyslné argumenty 

 Nechť zřídí třídy o 10ti žácích. Pak myslím, že bude možné dostatečně se věnovat všem adekvátně. Děti samy se pak mohou učit jak přistupovat a chovat se správně k těm, kteří jsou v něčem "jiní". Zda se mi to nemožné.....bohužel. 

Petra Lurská

#149 Re: Nesmyslné argumenty

2015-10-15 06:49:45

#18: Karel - Nesmyslné argumenty 

 Jde o možnost volby.Jakkoliv se může škola, učitel i rodiče s dítětem snažit v ZŠ, ne vždy je to k úspěchu. Tři roky v ZŠ mi s mým synem stačily. Již nidky více a lituji, že jsem jej nedala do praktické školy ihned od první třídy.

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2015-10-16 09:36:32



Nepřihlášený uživatel

#163 Re: Nesmyslné argumenty

2015-10-16 09:49:06

#18: Karel - Nesmyslné argumenty 

 Mě by zajímalou, jakou máte Karle profesi a zkušennost se speciálním školstvím. Já jsem přes dvacet let učitelkou na málotřídní škole, tzv inkluze,módní novinka těžce zkoušeného školského resortu ,je u nás na škole častá. Někdy to ku prospěchu je a někdy naprosto ne!!! Speciálně u dětí se sníženým intelektem, autismem atd. je to naprosto proti rozvoji a vzdělávání dítěte.Bagatelizace práce speciálních pedagogů mě uráží!Má je nahradit nějaký nedouk s maturitou a rádoby odborným kurzem?Proč tedy speciální pedagogové mají mít vysokou školu a je poměrně náročná. Už vůbec nemluvím o každodenní psychické zátěži, kterou tato práce přináší jako bonus. Máme se v hodině věnovat nadaným žákům, žákům se speciálními potřebami, žákům s poruchami učení a kdo se proboha bude věnovat úplně normálním průměrně intaligentním dětem?????Zřejmě další asistent, nebo někdo z ministerstva???Souhlasím s tím, že to vidím jako záměr EU udělat z nás armádu tupců bez názoru a hlavně bez vydělání na úrovni .Blbosti zdar.

Jen pro úplnost, mám také postgraduální vzdělání speciálního pedagoga.

Marie

#164 Re: Nesmyslné argumenty

2015-10-16 09:54:42

#18: Karel - Nesmyslné argumenty 

 Karle, jsou různé druhy postižení a moje dcera je tak postižená, že ze začátku si ani neuvědomovala, kam to vlastně chodí - jenom chtěla mezi děti. Naštěstí šla do specky. Kdyby ale v tuto dobu chodila do klasické školy do třídy s 20 žáky - někdy je to i víc, samozřejmě - tak by tam vůbec ani psychicky nevydržela. Ty děti potřebují klid a podporu, jsou všelijak nemocné , jsou tam epleptici, bolí je hned hlava atd..... To, jestli mají nebo nemají na normální školu - tak na to snad u nás už existuje tolik postupů, že to psycholog  snad pozná.......... Ale když mi postižené dítě pořádně nemluví, neudrží pořádně pozornost.....má spostu dalších zdravotních problémů, tak je blbost cpát ho někam, kde to pro něj bude katastrofa a trápení.

Takže chytrolíne Karle - kdyby moje dcera, která se i přes veškerou péči nenaučila číst, psát, počítat, nastoupila do klasické devítiletky, tak by asi po 2 měsících musela zákonitě skončit někde ve stacionáři. Takže jestli je toto cílem té paní Valachové, tak toho asi brzy zlikvidováním specek v okresech dosáhne. A to ani nemluvím o dětech, kteří opravdu mají silně o kolečko míň, ale díky klidu  ve škole na výuku  ve speciální škole a péči učitelek a rodičů se přecejenom naučili spojovat písmenka do slov, trochu něco spočítat - tak těm by to ublížilo nejvíc. Po těch letech tyto děti - dnes už dospělé vidím, že někde pracují,kde na to stačí.

My matky  s těma našima opravdu velmi mentálně postiženýma dětma jsme si říkali - je to špatné, ale zkusíme to- po dvanácti letech, kdy do speciální školy chodila moje dcera, se prakticky nenaučila číst, psát, počítat. Neumí spojit písmenka do slabik a slov. Napočítá bez chyby v řadě tak max. do 7.  Sčítání a odčítání - to už je vysoká matematika. Mluvit se taky pořádne nenaučila a nenaučí. Ale na první pohled byste na ní ani nic nepoznal. Pane , lidský mozek je prostě  Z Á H A D A.

Posláním školy mimo jiné je také společenská výuka - dítě potřebuje hlavně " zapadnout" do normálního koloběhu rodiny, chce také chodit do školy, tak, jak jeho 2 sourozenci, ale nikdy jí nevadilo, že nechodí tam, jako oni. Protože tam, kam chodila měla kamarády, kteří na tom byli stejně. Někdo toho zvládl víc, někdo míň.  V normální škole by si kamarády nenašla, to vám garantuju.

Zkuste uzákonit, že každý lidský mozek musí všechno chápat - to by byl nesmysl jak vrata, co?!

Ale ne větší než to, že se riší specky.

Pro tyto mentálně postižené děti je normální základní škola něco jako výuka fyziky nebo chemie  na vysokoškolké úrovni od 1. třídy základní školy . Nemyslitelné - ovšem ne pro génie, a těch není zase tak moc.

verka

#260 Re: Nesmyslné argumenty

2015-11-24 06:09:35