Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi

Marie

/ #164 Re: Nesmyslné argumenty

2015-10-16 09:54

#18: Karel - Nesmyslné argumenty 

 Karle, jsou různé druhy postižení a moje dcera je tak postižená, že ze začátku si ani neuvědomovala, kam to vlastně chodí - jenom chtěla mezi děti. Naštěstí šla do specky. Kdyby ale v tuto dobu chodila do klasické školy do třídy s 20 žáky - někdy je to i víc, samozřejmě - tak by tam vůbec ani psychicky nevydržela. Ty děti potřebují klid a podporu, jsou všelijak nemocné , jsou tam epleptici, bolí je hned hlava atd..... To, jestli mají nebo nemají na normální školu - tak na to snad u nás už existuje tolik postupů, že to psycholog  snad pozná.......... Ale když mi postižené dítě pořádně nemluví, neudrží pořádně pozornost.....má spostu dalších zdravotních problémů, tak je blbost cpát ho někam, kde to pro něj bude katastrofa a trápení.

Takže chytrolíne Karle - kdyby moje dcera, která se i přes veškerou péči nenaučila číst, psát, počítat, nastoupila do klasické devítiletky, tak by asi po 2 měsících musela zákonitě skončit někde ve stacionáři. Takže jestli je toto cílem té paní Valachové, tak toho asi brzy zlikvidováním specek v okresech dosáhne. A to ani nemluvím o dětech, kteří opravdu mají silně o kolečko míň, ale díky klidu  ve škole na výuku  ve speciální škole a péči učitelek a rodičů se přecejenom naučili spojovat písmenka do slov, trochu něco spočítat - tak těm by to ublížilo nejvíc. Po těch letech tyto děti - dnes už dospělé vidím, že někde pracují,kde na to stačí.

My matky  s těma našima opravdu velmi mentálně postiženýma dětma jsme si říkali - je to špatné, ale zkusíme to- po dvanácti letech, kdy do speciální školy chodila moje dcera, se prakticky nenaučila číst, psát, počítat. Neumí spojit písmenka do slabik a slov. Napočítá bez chyby v řadě tak max. do 7.  Sčítání a odčítání - to už je vysoká matematika. Mluvit se taky pořádne nenaučila a nenaučí. Ale na první pohled byste na ní ani nic nepoznal. Pane , lidský mozek je prostě  Z Á H A D A.

Posláním školy mimo jiné je také společenská výuka - dítě potřebuje hlavně " zapadnout" do normálního koloběhu rodiny, chce také chodit do školy, tak, jak jeho 2 sourozenci, ale nikdy jí nevadilo, že nechodí tam, jako oni. Protože tam, kam chodila měla kamarády, kteří na tom byli stejně. Někdo toho zvládl víc, někdo míň.  V normální škole by si kamarády nenašla, to vám garantuju.

Zkuste uzákonit, že každý lidský mozek musí všechno chápat - to by byl nesmysl jak vrata, co?!

Ale ne větší než to, že se riší specky.

Pro tyto mentálně postižené děti je normální základní škola něco jako výuka fyziky nebo chemie  na vysokoškolké úrovni od 1. třídy základní školy . Nemyslitelné - ovšem ne pro génie, a těch není zase tak moc.