Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi


Nepřihlášený uživatel

#76 Re:

2015-10-11 09:48

#75: -  

 Naše školství jede podle předem vytyčených směrnic. Jsme přesně tam kde nás chtěli mít. Na třísměnné provozy v montovnách u pásu nepotřebují vzdělané lidi, stačí jim stádo pologramotných blbečků, které bude za levný peníz otročit a nezmůže se na sofistikovanější odpor. A kdyby to bylo přece jen málo, tak nám sem dovezou pár tisíc křováků z Eritrei ročně, aby náš národ ještě více rozklížili a ohlupili. Vítejme v orwellovské realitě dneška.


Nepřihlášený uživatel

#77

2015-10-11 10:00

Dobrý den, mnohokrát zmiňované rušení již osvědčených praktických škol bude mít také finanční dopad. Na nás všechny.

Již nyní stojí inegrovaný žák násobek toho, co žák "normální". Platí daňový poplatník. Asistent pedagoga - platí daňový poplatník. Školení armády budoucích SŠ, kteří budou nezbytní jako asistenti žáků - zaplatí daňový poplatník.  A to nemluvím o nutnosti zřizování mikrotříd na ZŠ. Opravdu se tomu vyrovná zrušení několika praktických škol? To samozřejmě také nebude zdarma.

Vše zaplatíme z našich kapes!

Nehorázné!


Nepřihlášený uživatel

#78

2015-10-11 10:20

Deti budou chudaci, nebudou stacit ostatnim, budou se jim smat a sikanovat je.

Nepřihlášený uživatel

#79

2015-10-11 10:32

Podobná petice byla už v roce roce 2012 na tomto portálu. Také Asociace speciálních pedagogů nedávno poslala na MŠMT petici s podpisy cca 68 000 lidí. Nikdo ze zodpovědných pracovníků nereagoval. Rušení vzděl. programu LMP je politická záležitost - p. Valachová musí p. Jourové do Bruselu poslat jasné "řešení" problémů se vzděláváním romských žáků. Skutečně postižené děti nikoho z těch, kdo o tom rozhodují, nezajímají. Rodiče postižených dětí by se měli aktivně bránit - obracet se osobními dopisy na vedení MŠMT, poslance a senátory, ale také na média. Doufejme, že není pozdě.


Nepřihlášený uživatel

#80

2015-10-11 17:18

Tuto petici by měl podepsat každý rozumný člověk, který má rád děti. Nechme je vzdělávat se tam, kde je jim dobře - mezi "svými". Vždyť to je jediné přání nás "normálních", aby se všechny děti cítily dobře a v bezpečí. Rodičům musí zůstat možnost volby a rozhodnutí, co je pro jejich děti nejlepší. Stejný názor má i p. Váslav Klaus mladší, určitě si ho na internetu najděte a přečtěte. Přeji krásný den všem, Kamila Balcarová
poki

#81 A JE TO TADY!

2015-10-11 18:51

Jako učitelka ZŠ s 30-ti letou praxí mám snad nárok vyjádřit svůj NESOUHLAS S INKLUZÍ. Za posledních pár let se nenápadně "stěhují" děti s poruchami učení, LMD, ADHD apod. do běžných škol. Tlak na PPP, SPC a další instituce, které žáky testují a bez jejichž doporučení nelze žáka posadit do praktické školy, je asi velmi silný. Jak jinak si vysvětlit, že takovému dítěti najdou pouze"hraniční" poruchu, která vyžaduje JEN vypracování individuálního plánu, popř. využití vyrovnávacích opatření, vyjímečně (pokud škola má) zařazení žáka do třídy s upraveným vzdělávacím programem tzn. skupinovou integraci? Učitel bez asistenta a 2-3 děti s postižením, nemožné! Nelze se zodpovědně věnovat žákům s postižením a ostatním. Nelze plnit osnovy, které nám předepisuje RVP. Výstupy znalostí žáků budou formální, přizpůsobené náročnosti práce s různými skupinami dětí. Jak k tomu přijde většina zdravých žáků, že se učitel bude MUSET věnovat žákům s postižením? Jinak to nezvládnou, nepochopí úkoly, zadání, individuální přístup je skutečně nezbytný. A co žáci s poruchou chování? Jak zvládnout učit a usměrňovat cholerika, který se prostě rozhodl, že pro dnešek stačilo, přestože je teprve 2.vyučující hodina? Jednoho takového žáčka máme ve škole a věřte, že je to obden očistec. Je nezvládnutelný, když dostane amok, ví o tom celá škola - řve, pere se, ubližuje dětem i dospělým. Ale patří, dle vyšetření, do normální školy!

Poradny mají, dle mého názoru, máslo na hlavě jako první! Befel ze shora mluví jasně. Posílejte děti do normálních tříd, žádná porucha není tak jasná, aby to neprošlo. Pak, za čas, uděláme JAKO průzkum, kolik dětí se dokázalo začlenit do běžné ZŠ i s poruchami a rozjedeme diskuzi o zbytečnosti škol praktických. A je to tady!


Nepřihlášený uživatel

#82 Re: Nesmyslné argumenty

2015-10-11 19:02


Nepřihlášený uživatel

#83 Re: Re:

2015-10-11 19:33

#76: - Re:  

 Ano, mám stejné pocity, když vidím ty neustále změny v učebních plánech. Dříve tolik chválená koncepce školství (rozumějte z ciziny) se rozpadla, pořád se snažíme někoho kopírovat a jde to rychle z kopce! Proč musíme za každou cenu bourat něco, co fungovalo? Mluví se opět o jednotných osnovách, jednotných učebnicích, stejných tématech v každém ročníku a škole. To je objev, že k tomu někdo došel po 20-ti letech! Pár generací sice zblblo, ale že by svítalo na lepší časy?


Nepřihlášený uživatel

#84

2015-10-11 19:41

Jsem učitelka ZŠ s pětatřicetiletou praxí a vím i od svých "slabších" žáků, kteří odešli do praktické školy, i od jejich rodičů, že tam jsou mnohem šťastnější a spokojenější než v běžné ZŠ. Nepotýkají se s pravidelným neúspěchem, mohou se realizovat a rozvinout své schopnosti a také se úspěšně vyučit, a tudíž realizovat v běžném životě. Inkluze - tak jak se rýsuje - je špatná a způsobí mnoho problémů dětem (jak nadaným, tak nenadaným), učitelům i rodičům. Zajímalo by mě, jestli někdo také řeší, co s těmi slabšími žáky bude, až "absolvují" ZŠ.

Nepřihlášený uživatel

#85

2015-10-11 20:57

S touto peticí souhlasím.

Nepřihlášený uživatel

#86

2015-10-11 21:50

Já jsem tuto petici nepotvrdila, ale přesto se tam objevilo, že můj podpis byl potvrzen.
Nemám důvěru k této akci !!!

Nepřihlášený uživatel

#87 Re:

2015-10-11 22:05

#79: -  

 Moje řeč. Naše prohnaná vláda vlezdoprdelků udělá cokoliv, aby se zavděčila tupohlavům z Bruselu, nez ohledů na následky jejich jednání. Je mi z nich na blití!


Nepřihlášený uživatel

#88

2015-10-12 03:06

Prijde me to jako holy nesmysl rusit prakticky skoly!!

Nepřihlášený uživatel

#89

2015-10-12 05:20

Pro normálně myslící lidi, kteří chtějí pro děti jen to nejlepší, netřeba komentář.
zsev

#90

2015-10-12 07:39

Bojím se, že už je pozdě. Petic tu bylo několik, odborníci se ozývali hodně nahlas, pedagogové i nepedagogové poukazovali na výbornou úroveň speciálního školství u nás, uváděli na pravou míru omyly a bludy vypuštěné do éteru, a stejně nebyli vyslyšeni. Ve jménu páchání dobra se tu prosadilo něco, co uškodí všem. ZS


Nepřihlášený uživatel

#91

2015-10-12 07:47

Vážení, souhlasím hlavně kvůli dětem. Vždy jsem se velmi aktivně podílela na vývoji speciálního školství. Co s ním hodlá udělat současná garnitura, pokládám jako výsměch své 38 leté práci s MR dětmi, nebo chcete-li s dětmi s LMD či s ADHD. Jedná se stále o stejné žáky, na které se nebere ohled a inkluzí budou ještě více znevýhodněni a postiženi.Je mi ze všeho hořce smutno.Helena Bajerová učitelka a výchovná poradkyně (od září raději v důchodu)

Nepřihlášený uživatel

#92

2015-10-12 08:16

Podepsáno! Protože speciální školy mají smysl, kdežto nevidím smysl v začleňování neinteligentních (bez urážky) dětí z nepřizpůsobivých rodin, které ještě navíc mívají sklony k šikaně. Netýká se invalidních dětí.

Nepřihlášený uživatel

#93

2015-10-12 09:46

Nebezpečný experiment ve jménu a pod záminkou ochrany lidských práv. Nebezpečný pro obě skupiny, pro děti handicapované i pro děti zdravé v běžných školách. Přejímáme nekriticky a bezvýhradně vzory se zemí, kde donedávna byly postižené děti označovány jako nevzdělavatelné, v době, kdy se u nás byly tyto děti vzdělávány. Speciální pedagogika a speciální školství je u nás na vysoké úrovni, umožňuje dětem v zemi Komenského získat bezbolestné vzdělání a přípravit se na povolání. Neničme to, co je funkční, už proto, že se v případě nepodařeného experimentu nebudeme moct vrátit.

Nepřihlášený uživatel

#94

2015-10-12 10:40

Rozhodně jsem proti rušení praktických škol. U nás ve třídě je ve 20 dětech jeden autista, který má svoji asistentku. Upřímně obdivuji, ale moc lituji aní učitelku a děti? Dovedou si pání, kteří chtěji děti "dát dohromady" představit, co "zdravé děti" prožívájí??? Když nejsou kritiční rodiče dítěte a ještě učitelku poučuji, co by měla dělat, a kam se jet vzdělávat, tak, ať alespoň "neblbnou" s rušením praktických škol.
Jitka Zajíčková

#95

2015-10-12 12:08

Všechno naruby tu je se zpívá v jedné písničce, která se postupem času zřejmě stane i naší hymnou, protože to EU nařídí. Konečně dosáhne svého i v otázce státních symbolů. Asi před rokem se pan prezident vyjádřil k problému inkluze po svém. Jeho bonmoty jsou jen zrcadlem dnešní společnosti a když je hlava státu a nejde to jinak, mluví k lidem řečí "polopatickou". Řekl: „Nejsem zastáncem názoru, že by děti, které jsou určitým způsobem handicapované, měly být umisťované do tříd s nehandicapovanými žáky, protože je to neštěstí pro oba. Není to žádný rasismus ani preference etnické skupiny, ale děti jsou daleko šťastnější, když jsou v rovnocenné komunitě. Z hlediska duševní pohody je daleko lepší, když budou existovat praktické třídy. Vůbec se mi inkluze nelíbí a jsem proti ní. Jdeme opět ode zdi ke zdi, jak je v této zemi dobrým zvykem. Místo postupného, promyšleného a citlivého postupu dáváme přednost nepřipraveným kampaním s katastrofálními následky."
Možná se vyjádřil trochu neobratně, ale dost pochopitelně i pro myšlení papírových úředníků, kteří tenhle problém řeší od stolu a nezajímá je nic jiného, než splněný úkol.
Chtěli ho za to opět ukamenovat. Kdo z vás drží v ruce kámen teď?


Nepřihlášený uživatel

#96

2015-10-12 12:39

Za mne mluví má čtyřicetiletá praxe učitelky ve zvláštní (praktické) škole
Linda Ševčíková

#97 Re: Nesmyslné argumenty

2015-10-12 13:46

#18: Karel - Nesmyslné argumenty 

 Ale některé děti opravdu potřebují úplně jiné tempo, úplně jiný přístup a péči a to je v normální škole nedosáhnutelné. I tak, když má učitel ve třídě 30 dětí 4 disgrafiky, 2 dislektiky a několik dětí s lehkou mozkvou disfunkcí, může se zbláznit, a stejně se nerozkrájí aby se všem věnoval, jak je nutné. Těm samostatným se pak nevěnuje třeba vůbec, nemá na to čas. Myslíte, že to někomu prospěje? 

Proti nesmyslům MŠMT

#98

2015-10-12 13:59

Který idiot celou tuhle inkluzi vymyslel? To je přece naprostá absurdita! Postižené děti stejně nbudou zvládat učivo standartní školy a budou se kolem nich muset motat asistentky a akorát je bude okolí rozrušovat a budou sami rušit plynulý chod třídy. Takhle v praktických školách by měli všechno zázemí, ideální podmínky a tempo výuky by se uzpůsobilo jejich schopnostem. Tohle bude (zvláště v našich kocourkovských podmínkách) nehorázný guláš a odnsou to úplně všichni - jak děti z paktických, tak děti z normálních, ta učitelky, tak asistentky, tak rodičeprostě totální nesmysl!!


Nepřihlášený uživatel

#99

2015-10-12 18:05

Mam syna s lehkou mentalni retardci a adhd prvky autysmu astma.12let chodil 1rok do normalni školy .plakal porad se mu smali volali ho Pavel pomali nemotora.hrozne trpel psychicky mnel osobni asitenku to nebylo knicemu.prosim nedovolte aby ty deti integrovali do normalnich škol.ted chodi uz dlouho do praktycke a nikde jinde jit nechce.zdrave deti ty pomalejsi sikanujou a sou zle na ne oni hrozne trpi tym ze si uviedomujou ze nejsu tak chytre a nechapou proc .
Lenka

#100

2015-10-12 18:09

Dobrý den. Škoda, že o těchto věcech rozhodují lidé, kteří nemají školství pod kůží. Většinou se jedná o odborníky z jiných oborů, kteří si nechávají radit těmi, co od přímé práce s dětmi dávno utekli do tzv. šedé zóny školství. Ten, kdo opravdu myslí na děti, by nikdy nemohl podpořit inkluzi v této podobě. Je jasné, že naše školství díky jeho nesystémovému a špatnému řízení jde pomalu do kytek. A toto bude zásadní urychlení tohoto procesu. EU udělá bu bu a my si pod sebou podřízneme větev. Přitom by stačil zdravý rozum a trochu víc sebevědomí při hájení všeho dobře fungujícího. Podporujme děti. Nebuďme stále poslušné ovce. Mám oprávněný pocit, že těm, kteří o podobných věcech rozhodují o výsledek ani nejde. Nechají se pochválit, dostanou odměny za splněný úkol a to, že se podílejí vlastně na násilí a týrání dětí si vůbec ale vůbec nepřipouští. PS: Jejich děti téměř stoprocentně studují na soukromých školách, tak o co jde?