Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi


Nepřihlášený uživatel

#126 Re: Inkluze a integrace je jen zástěrka k tomu, jak vytunelovat poslední nevykradený rezort v ČR .

2015-10-13 19:53


#127 Re:

2015-10-13 19:56

#119: -  

 Souhlasím. Také učím a vidím, jak leckdy narůstá agresivita dětí, kterým se tímto způsobem "pomáhá" začleněním do běžné třídy, když na úkol nestačí jejich síly a chtěly by dostat ze sebe více, jenže to nedokážou. Ony si uvědomují, že (přestože mají úlevy, pomoc asistenta a mnoho času...) nejsou jako ostatní a že se jim nepodaří vyrovnat se jim. Pramení z toho jejich frustrace a posléze odmítají pracovat doma s rodiči na úkolech, se kterými jim rodiče vlastně také nejsou schopni pomoci. Po čase odmítají pracovat i s asistenty, chtěly by svého učitele jen pro sebe... To ale v běžné třídě nelze. Ostatní děti také potřebují individuální přístup.


Nepřihlášený uživatel

#128 Re:

2015-10-14 04:46

#1: -  Věra

 Sama mám syna s ADHD a nedovedu si představit kde by byl, kdyby musel chodit do normální ZŠ. Od 4. třídy chodil do speciálky a bylo to perfektní, měl vyznamenání. Nyní chodí už 3.rokem na učiliště - obor stravovací a ubytovací služby a jde mu to. A já pracuji v domově pro těžce mentálně postižené lidi s nízkofunkčním autismem .... kde ti lidičkové budou, když jim nedáte možnost se "vzdělávat" ve speciálních školách. Neničte prosím něco co už funguje, funguje to dobře a dětem to prospívá !!!

Bert

#129 Inkluze bez zrušení speciálních a praktických škol

2015-10-14 06:20

Inkluzi jako takovou neodsuzuji, ale žáci, kteří by základní školu nezvládali a potřebovali asistenta, by měli mít možnost vzdělávat se v praktické nebo speciální škole, proto varuji před jejich rušením. Je to podle mě nezodpovědný a nerozvážný krok. Už teď je ve školách spousta integrovaných žáků s jejich vzděláváním jsou problémy a učitelé se u každého takového jednotlivce učí jak mu pomáhat, protože poruchy jsou různé a v různých kombinacích a není to ideální stav. Armáda asistentů? To řešení také není. 

jana

#130 Re: Nesmyslné argumenty

2015-10-14 06:59

#18: Karel - Nesmyslné argumenty 

 Nechť zřídí třídy o 10ti žácích. Pak myslím, že bude možné dostatečně se věnovat všem adekvátně. Děti samy se pak mohou učit jak přistupovat a chovat se správně k těm, kteří jsou v něčem "jiní". Zda se mi to nemožné.....bohužel. 


Nepřihlášený uživatel

#131

2015-10-14 09:32

Je ostudou, že naše školství se ubírá směrem, který určují pedagogicky nevzdělaní lidé, pro které stát vytvořil pracovní místa, ze kterých jenom škodí. Vláda by se měla zamyslet, zda tito úředníci jsou nezbytní. Po 34 letech praxe ve školství je mi mdlo.
Jitka

#132

2015-10-14 09:46

Náš syn je autista. Zkoušeli jsme první třídu integrovaní do normální vesnické základky. Bylo velké štěstí, že ve třídě bylo jen 15 žáků. I přes to, že měl neskutečně hodnou paní učitelku, musel sedět a nevyrušovat  (což nevydržel a nyní v páte třídě stále nevydrží), neposkakovat, nehýkat, nevrzat se židlí. Jediné, co nešlo zakázat bylo vrzání zubama - takže si mléčné zuby prostě ubrousil do půlka a pak se mu pekelně kazili.

Naštěstí se to semlelo tak, že do 2 třídy už šel do praktické školy, kde je dokonce možnost jet pro např. ADHD podle programu základní školy. Z té jsme nakonec také polevili na program praktické školy, aby nebyl tak stresovaný. Teď jsme pátým rokem nadšení, že pokračuje bez tlaků svým tempem. Ve třídě je 6-10 žáků s asistentem o kterého se dělí.  Je zvídavý a ve škole podporovaný ve všem o co má zájem. Je to paráda. Ten styl výuky bych přála i běžným dětem, ale v počtu 30 dětí ve třídě to určitě není možné uhlídat. Každé z dětí má ve škole nějakou potíž, vědí to o sobě, chovají se k sobě rovnocenně, což je důležité, pomáhají si. Kdyby se dával takový důraz na sociální cítění i v běžných školách, jistě by to byla skvělá prevence šikany.

PRAKTICKÉ ŠKOLY JSOU PRO POSTIŽENÉ DĚTI SPÁSOU. Z běžného školství by z nich byli akorát depresivní outsideři.

Ten, kdo chce být inkludován má v Česku možnost, a co vím, zhruba polovina rodin s autisty toho využívá (klidnější typy). S jakýmkoli přeřazováním musí rodič souhlasit a podepsat ho. Bez toho nikdo nikam dítě strkat nesmí.

Navíc naší mladší dceři bych rozhodně nepřála, aby měla svého auti bratra ve třídě. Neumíte si představit ten rozvat, co tyhle děti umí vytvořit.....

 

 

 

 


Nepřihlášený uživatel

#133

2015-10-14 10:37

Podepište, prosím, také tuhle petici: http://www.petice24.com/petice_proti_rueni_praktickych_kol


Nepřihlášený uživatel

#134 Re: Re: Nesmyslné argumenty

2015-10-14 11:41

#130: jana - Re: Nesmyslné argumenty 

Bojím se, že i tak (při počtu 10 dětí)  při složení třídy dítě LMR, podprůměrné, pár průměrných, jedno či dvě nadprůměrné to k tomui nějaké ADHD nějaké nevychované ...jeden učitel nemůže zvládat...


Nepřihlášený uživatel

#135

2015-10-14 12:23

Velice s touto peticí souhlasím mám syna sylného dizlektika má poruchu učení a neumím si představit normálí víuku, PROSÍM BERTE OHLEDY K TĚMTO DĚTEM . DĚKUJI VESELOVSKÁ RADANA 14.10.2015
Realista

#136

2015-10-14 13:46

Tohle je naprosto nesmyslný projekt a autor pod návalem sluníčkových emocí zřejmě nedomyslel jeho tragické následky na chod našeho školství. Prvně to zpomalí chod takových sloučených tříd, dále to bude zbytečně stresovat postižené děti a vytvářet v nich ještě hlubší pocit vlastní nedostatečnosti a méněcennosti, jednak to zbytečně zatíží pedagogy, kteří již tak mají nelehké podmínky, jednak si to vyžaduje přílišné množství vyškolených asistentek, náklady na koordinační aktivitu atd., prostě nevidím v tom žádné významné pozitivum, jen přízemní snahu zalíbit se za každou cenu Bruselu, a to je špatné.


Nepřihlášený uživatel

#137

2015-10-14 13:55


Moc bych si přála, aby bylo přihlíženo k širšímu spektru názorů, než jaké prezentují političtí aktivisté bez znalosti konkrétní problematiky nebo podivně motivovaní rodiče (často hnaní jen neuspokojenou ambicí a nezvládnutím faktu, že jejich dítě nesplňuje očekávání).
Obávám se jen, že petice jsou málo účinnou cestou ke změně.

Nepřihlášený uživatel

#138

2015-10-14 15:07

Imkluze v této podobě je katastrofa. Vznikne spousta nešťastných dětí a rodin. Žáci budou opouštět školu s neúplným základním vzděláním.

Nepřihlášený uživatel

#139

2015-10-14 15:26

Báječný pan Robinson hovořil o systému vzdělávání "Ani jedno dítě nezůstane pozadu" v USA a o tom, proč nefunguje centrálně nařízený způsob vzdělávání všech dětí stejně šmahem.Geniálně jednoduché, pro obyčejné lidi vtipně a brilantně vysvětlené, jen si pod tím dosaďte centralizaci a nažízení jak se budou od te´d vzdělávat všechny děti u nás

zadejte www.ted.com/talks a hledejte příspěvek  "Ken Robinson: How to escape education 's death valley"

Pro CZ titulky klikněte na ikonku "Subtitles" těsně pod oknem vpravo. Minuta 13:00 - 14:00 hovoří o tom, kdo ve skutečnnosti proces vzdělávání zajiˇšťuje, na kom jeho efektivita záleží a co k tomu TI lidé potřebují, aby to fungovalo. Tesat do kamene.


Nepřihlášený uživatel

#140

2015-10-14 17:39

Ač jsem právě odešla do důchodu, mám dojem, že ministerstvo školství mi nikdy v ničem nepomohlo a k ničemu nebylo. Vymýšlení blbostí, které nesouvisí s praxí, neznalost problémů v běžných podmínkách, vymýšlení novinek, které neprospívají dětem a jenom přidávají práci učitelům. Na místě by bylo spíše zaměřit se na kvaliru pedagogů a zvláště ředitelů škol a na to, aby špatní kantoři neměli šanci ničit dětské duše.

Nepřihlášený uživatel

#141

2015-10-14 19:23

Plně souhlasím s každým slovem v petici.
lentilka

#142 Re:

2015-10-14 19:26

#7: -  

 proč píšete jen o omezování výuky zdravých dětí? Co děti s postižením? Těch se to přeci dotkne dvojnásob. Když si představím, že některé děti z naší školy by se měly začlenit přímo do běžné třídy, tak je mi jich upřímně líto (i učitele). Většina dětí s postižením nebude mít šanci vyniknout, ukázat, v čem jsou dobré - vždy budou mezi zdravými jen "ti jiní"...scházejme se na společných akcích, přátelme se spolu, ale vzdělávejme se každý podle svých potřeb.

lentilka

#143 Re:

2015-10-14 19:29

#106: -  

 prosím, neurážejte děti s postižením. To, že byl špatně integrován, není jeho chyba...v praktické škole by asi za troubu nebyl, tak se na to zkuste podívat i z druhé stránky.


Nepřihlášený uživatel

#144

2015-10-15 05:09

Jako učitelku mě velmi mrzí, že petici dá dohromady hnutí (matky). Učitelé opět klopí hlavy, jako již mnohokrát!

Nepřihlášený uživatel

#145 Re: Takže ano diferenciaci a selekci?

2015-10-15 05:45

#45: Brno - Takže ano diferenciaci a selekci? 

 Po pravdě - nechtěl bych, aby někdo , kdo jako učitel s klidem napíše větu  "Odpovídají informace v petici s vyhláškou?"

učil mé děti .... J.P.

 

Petra Lurská

#146 mé dítě

2015-10-15 06:34

Mám dvanáctiletého synka s LPM , atypickým autismem, hyperaktivitou.První tři roky ve škole byl intergován na klasické základní škole s asistentkou a pochopením učitele a celého vedení školy.Tuto variantu navrhlo SPC a já s ní souhlasila.

Postupně se však začalo projevovat ve spolužácích to, že je jiný. Provokovali jej, dělali naschvály a měli radost z toho, že se vzteká. Syn nechtěl do školy chodit a netěšil se tam.Bylo mu nepříjemné, že je jiný.

Po přestupu do praktické školy se jeho chování během pár dní upravilo, do školy se těšil a byl zklidněný.

NIKDY bych už nedopustila,jej zařadit do základní školy. Nejen to, že opravdu speciální děti potřebují speciální péči, výuku a přístup a to bohužel není možné na základních školách poskytnout. Ale i to , že tím brzdí ostatní děti a učitel, byť s deseti asistenty nemůže v klidu své učivo a osnovy pro děti základních škol zvládnout.

Věřte tomu, že by nastala šikana a speciální děti by se velice trápily....máme to bohužel za sebou a nikomu bych to nepřála.

 

Petra

Petra Lurská

#147 Re: Takže ano diferenciaci a selekci?

2015-10-15 06:39

#45: Brno - Takže ano diferenciaci a selekci? 

 zkuste správnou stránku......anebo, víte co, možná ani ne......

Petra Lurská

#148 Re:

2015-10-15 06:43

#106: -  

 nezlobte se na mne, ale vaše výroky typu " trouba" a " debilové" jasně ukazují celému národu, jak na tom jste  s myšlením VY a je mi celkem líto vaší dcery, že má takového necitlivého rodiče......jakmile udělá menší chybu, už nebude vaše jedničkářka , ale " debil, nebo blbec" , že.....

Petra Lurská

#149 Re: Nesmyslné argumenty

2015-10-15 06:49

#18: Karel - Nesmyslné argumenty 

 Jde o možnost volby.Jakkoliv se může škola, učitel i rodiče s dítětem snažit v ZŠ, ne vždy je to k úspěchu. Tři roky v ZŠ mi s mým synem stačily. Již nidky více a lituji, že jsem jej nedala do praktické školy ihned od první třídy.

Monika

#150 Inkluze s rozumem

2015-10-15 07:00

Ve školství se chystají velké změny a jedná se o našich dětí bez nás. Nevím jestli něco můžeme změnit, ale pojďme se o to pokusit, ať je slyšet i náš hlas. Připojte se k nám. Skupina není jen rodičovská, přivítáme i pedagogy, asistenty a přátele dětí, které se jim ve volném čase věnují.

https://www.facebook.com/groups/inkluzesrozumem/