Obnova železniční dopravy na trati Rakovník-Kralovice-Mladotice
Quoted post
Nepřihlášený uživatel |
#12 #11: Tom - Re:2015-06-10 13:43S ohledem na spádování...Jaká je spádovost Kralovic do Plas??? Snad do Plzně! řekl bych na obhajobu petice asi toto: Na konci roku 2006 se SŽDC konečně rozhodla, že s touto tratí něco udělá a začala uvažovat o jejím zprovoznění (Přípravná projektová dokumentace). Bohužel, přišly volby, noví ministři, noví náměstci a také pan ministr Bárta, který začal šetřit tím, že stopnul všechny projekty. Co na tom, že jsme na toto rozhodnutí doplácíme dodnes-nedokážeme vyčerpat miliardy EUR z evropských fondů na dopravu, právě proto, že nejsou připraveny projekty. Ale to jen na okraj. Co jsem však chtěl říci je to, že sama SŽDC by ráda obnovila tento úsek a to z ne z důvodu jak Vy uvádíte, aby se pár lidí vozilo z Kralovic do Mladotic, ale z důvodu využití potenciálu ve formě zachování spojení z Rakovníka (17.194 obyvatel) a Plzně (167 472 obyvatel). Navíc se měla trať z Kralovic do Mladotic opravit tak kvalitně, aby bylo možné spojení z Kralovic do Plzně pod jednu hodinu jízdy, což značně navyšuje potenciál. Samozřejmě s výhledem na další zlepšení po rekonstrukci taratě z Mladotic do Plzně. Jako plus mělo vzniknout nová zastávka Kralovice-Mariánský Týnec (spádovost poloviny Kralovic) a Trojeny-obec. Obě dvě zastávky by samozřejmě obsloužily cestující, kteří dnes na Plzeň nemohou jezdit ani vlakem, ani autobusem. Prosím pěkně, o jakých penězích se to bavíme: EU modernizace tratě dotuje až z 85%, (EU na rozdíl od nás železnice podporuje) takže ze státní kasy jde naprosté minimum a vznikne něco, co tady bude dalších 100 let. Navíc se musí počítat s tím, že obnova tratě by přinesla práci místním stavebním firmám a na DPH se část peněz opět vrátí do rozpočtu.
|
Odpovědi
Nepřihlášený uživatel |
#16 Re: #11: Tom - Re:2015-06-10 19:36:41"S ohledem na spádování...Jaká je spádovost Kralovic do Plas??? Snad do Plzně! řekl bych na obhajobu petice asi toto: " Špatně čtete, jasně jsem psal do Plzně. A kudy je nejkratší cesta? Rovnou přes Plasy, nikoli přes Mladotice...
A ke spojení Rakovníka s Plzní: malá sídla to rozhodně nejsou, ale víte vůbec, kolik lidí dojíždí mezi Rakovníkem a Plzní? A zda by za daných podmínek byla většina ochotna používat vlak? Já se obávám, že většina ne.
Jinak co se týče opravy trati "tak kvalitně, aby bylo možné spojení z Kralovic do Plzně pod jednu hodinu jízdy,", tak by to muselo být 45 minut jízdy, nikoli hodina! Za hodinu to zvládá bus z centra do centra, vlak v Kralovicích je na okraji města, to je dost podstatný aspekt!
Aspoň snad se vznikem zastávky Kralovice - Mariánský Týnec souhlas.
"EU modernizace tratě dotuje až z 85%" Ale EU nebude již dotovat celodenní a celotýdenní provoz v rozumné použitelné míře, ani ty obce, co požadují obnovu...A ten provoz za sto let bude stát stovky milionů a bude ho dotovat kraj, ale obcím už to bude jedno, za nimi náklady nepůjdou nebo absolutně minimální, přestože se bude financovat vožení vzduchu.
Jako konkurenceschopné si skutečně nepředstavuji obnovu úseku Mladotice - Kralovice, ale co by regionu mohlo pomoct, je novostavba Plasy - Kralovice. Ale obojí vzhledem k finančním nákladům není moc reálné. A mimochodem, pokud nevyjde návratnost investice, což v tomto případě je dosáhnout velmi obtížné, tak Vám EU žádných 85 % nedá, leda tak 0 %. EU nepolije peníze do jakéhokoli projektu, kde nevyjde ekonomické hodnocení, to není teorie, ale praxe. |
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Petice za ukončení používání a prodeje zábavní pyrotechniky, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Mánes umělcům! Výzva Nadaci českého výtvarného umění.
924 Vytvořeno: 2024-04-08
Odmítáme ideologizaci nových RVP
2148 Vytvořeno: 2024-05-01
HUMANS FOR CEASEFIRE / žádáme příměří v Gaze a Izraeli
3865 Vytvořeno: 2024-03-26
Petice proti jízdě na koni po Praze v kočáře.
195 Vytvořeno: 2024-05-02
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
192 Vytvořeno: 2024-04-15
Za odstranění komunistické výzdoby ve stanici metra Anděl v Praze
2356 Vytvořeno: 2024-03-19
Petice za zachování barokního mostu v Květnici
202 Vytvořeno: 2024-04-27
Výzva k zachování současných aktivit v ostravském Bauhausu do doby, než budeme znát výsledek urbanistické soutěže na danou lokalitu a konkrétní záměr pro místo, kde dnes Bauhaus stojí.
2601 Vytvořeno: 2024-02-10
Lepší život pro koně z Ludvíkova
2644 Vytvořeno: 2024-04-26
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
13296 Vytvořeno: 2023-10-30
Petice na záchranu zámečku v Jablonci nad Nisou - Kokoníně (objekt Zámeček – ul. Dubová č.p. 293, Kokonín)
36 Vytvořeno: 2024-05-03
Za ZACHOVÁNÍ původní výzdoby ve stanici metra Anděl v Praze
87 Vytvořeno: 2024-04-27
Zachování soutěžního modelu, včetně "Republikového finále v rámci projektu Olympijský víceboj"
36 Vytvořeno: 2024-05-03
Petice proti stavbě větrných elektráren ve Studené Loučce
72 Vytvořeno: 2024-05-02
Petice za změnu systému extraligy
1067 Vytvořeno: 2024-04-22
Otevřený dopis Mons. Janu Graubnerovi, arcibiskupovi pražskému, v souvislosti s prezentací knihy "Spiknutí".
3473 Vytvořeno: 2024-04-22
Výzva zastupitelstvu města Nymburka - neuzavírejte nevýhodné plánovací smlouvy
108 Vytvořeno: 2024-04-14
SPRAVEDLIVÝ TREST PRO MARTINA TOMAŠTÍKA
23997 Vytvořeno: 2024-03-14
Odvolání pana Ing. Zdeňka Zajíčka z Komise pro školství v Českém Krumlově
154 Vytvořeno: 2024-04-26
VETERÁNI PRO MÍR
206 Vytvořeno: 2024-04-24