Obnova železniční dopravy na trati Rakovník-Kralovice-Mladotice


Nepřihlášený uživatel

/ #16 Re: #11: Tom - Re:

2015-06-10 19:36

#12: - #11: Tom - Re:  

 "S ohledem na spádování...Jaká je spádovost Kralovic do Plas??? Snad do Plzně! řekl bych na obhajobu petice asi toto: "

Špatně čtete, jasně jsem psal do Plzně. A kudy je nejkratší cesta? Rovnou přes Plasy, nikoli přes Mladotice...

 

A ke spojení Rakovníka s Plzní: malá sídla to rozhodně nejsou, ale víte vůbec, kolik lidí dojíždí mezi Rakovníkem a Plzní? A zda by za daných podmínek byla většina ochotna používat vlak? Já se obávám, že většina ne.

 

Jinak co se týče opravy trati "tak kvalitně, aby bylo možné spojení z Kralovic do Plzně pod jednu hodinu jízdy,", tak by to muselo být 45 minut jízdy, nikoli hodina! Za hodinu to zvládá bus z centra do centra, vlak v Kralovicích je na okraji města, to je dost podstatný aspekt!

 

Aspoň snad se vznikem zastávky Kralovice - Mariánský Týnec souhlas.

 

"EU modernizace tratě dotuje až z 85%"

Ale EU nebude již dotovat celodenní a celotýdenní provoz v rozumné použitelné míře, ani ty obce, co požadují obnovu...A ten provoz za sto let bude stát stovky milionů a bude ho dotovat kraj, ale obcím už to bude jedno, za nimi náklady nepůjdou nebo absolutně minimální, přestože se bude financovat vožení vzduchu.

 

Jako konkurenceschopné si skutečně nepředstavuji obnovu úseku Mladotice - Kralovice, ale co by regionu mohlo pomoct, je novostavba Plasy - Kralovice. Ale obojí vzhledem k finančním nákladům není moc reálné. A mimochodem, pokud nevyjde návratnost investice, což v tomto případě je dosáhnout velmi obtížné, tak Vám EU žádných 85 % nedá, leda tak 0 %. EU nepolije peníze do jakéhokoli projektu, kde nevyjde ekonomické hodnocení, to není teorie, ale praxe.