Obnova železniční dopravy na trati Rakovník-Kralovice-Mladotice

Quoted post

Václav

#8 Re:

2015-06-09 18:08

#2: -  

Tak Vážený pane,vy asi nejste účastníkem silničního provozu a nevíte,jak to na silnicích vypadá.Všude samé kamiony,mnohdy převrácené blokují celou silniční dopravu.Takže dostat se z bodu A do bodu B je někdy velmi těžké,až nemožné.Neustálý nárust autodopravy vede nezadržitelně k jejímu zpomalování a nakonec ke kolapsu.A to nepočítám vyježděné koleje na silnicích,zničené a popraskané budovy,katastrofální životní prostředí lidí,kteří žijí u silnic s kamionovou dopravou,která už se přelévá na silnice III.třídy,které ničí bezprecedentním způsobem.Vaše uvažování je na úrovni teoretika,který neví nic o skutečné situaci na silnicích.Jak píšete-hurá z bodu A do bodu B.Ať kamiony ničí naše silnice,vždyť peněz na jejich neustálé opravování máme nadbytek.

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#17 Re: Re:

2015-06-10 20:23:21

#8: Václav - Re:  

 Jaký teoretik? Já vím samozřejmě moc dobře, kolik aut jezdí, že to kurví domy a ŽP. Ale tím, že otevřete jednu regionální trať se to honem změní? Ta železnice nebyla zavřena v momentě, kdy osobní vlaky praskaly ve švech a nákladní se praly o mezery v grafikonu. Pokud se má nákladní doprava vrátit na koleje, je potřeba učinit velmi zásadní kroky na vládě. Kdybych já vyráběl řekněme blatníky na auta, budu je taky vozit kamionem, prostě proto, že je to pohodlnější, levnější, rychlejší. A to bez ohledu na to, jestli železnice za fabrikou jezdí nebo nejezdí. Pokud stát udělá cokoliv, abych měl aspon motivaci přemýšlet o přesunu na koleje (zejména ekonomická motivace), přemýšlet budu a když se to stane levnější, budu usilovat i o znovuzprovoznění železnice, která je už zavřená. Ale jen tak z rozmaru či nostalgie obnovit koleje, kde nepojede žádný náklad a jednou za hodinu pojede osobákem 5 babiček na hřbitov do sousední vsi? Promiň, ale to je uvažování ekonomického analfabeta.

Nejdřív napište petici ve smyslu "Žádáme vládu o ekonomické zvýhodnění nákladní železniční dopravy, aby se nákladní doprava přesunula ze silnic na koleje". Bude to trvat 5 let, než se něco pohne v zákonech a dalších 15, než se výrobci na železnici vrátí. Ano, takhle pomalu a blbě to je nastavené. A o to hůř, že dnešní výrobci čehokoliv už své podniky ani nevystavěli u kolejí. Kamiony jsou prostě za třetinové náklady a žádný továrník nebude zbytečně platit železniční dopravu, když nemusí.

To, co jsem popsal, se mi taky nelíbí. Ale takhle to prostě funguje a jedna zavřená nebo otevřená "lokálka kdesi na Plzeňsku" má na věc vliv limitně se blížící nule.