Obnova železniční dopravy na trati Rakovník-Kralovice-Mladotice

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#17 Re: Re:

2015-06-10 20:23

#8: Václav - Re:  

 Jaký teoretik? Já vím samozřejmě moc dobře, kolik aut jezdí, že to kurví domy a ŽP. Ale tím, že otevřete jednu regionální trať se to honem změní? Ta železnice nebyla zavřena v momentě, kdy osobní vlaky praskaly ve švech a nákladní se praly o mezery v grafikonu. Pokud se má nákladní doprava vrátit na koleje, je potřeba učinit velmi zásadní kroky na vládě. Kdybych já vyráběl řekněme blatníky na auta, budu je taky vozit kamionem, prostě proto, že je to pohodlnější, levnější, rychlejší. A to bez ohledu na to, jestli železnice za fabrikou jezdí nebo nejezdí. Pokud stát udělá cokoliv, abych měl aspon motivaci přemýšlet o přesunu na koleje (zejména ekonomická motivace), přemýšlet budu a když se to stane levnější, budu usilovat i o znovuzprovoznění železnice, která je už zavřená. Ale jen tak z rozmaru či nostalgie obnovit koleje, kde nepojede žádný náklad a jednou za hodinu pojede osobákem 5 babiček na hřbitov do sousední vsi? Promiň, ale to je uvažování ekonomického analfabeta.

Nejdřív napište petici ve smyslu "Žádáme vládu o ekonomické zvýhodnění nákladní železniční dopravy, aby se nákladní doprava přesunula ze silnic na koleje". Bude to trvat 5 let, než se něco pohne v zákonech a dalších 15, než se výrobci na železnici vrátí. Ano, takhle pomalu a blbě to je nastavené. A o to hůř, že dnešní výrobci čehokoliv už své podniky ani nevystavěli u kolejí. Kamiony jsou prostě za třetinové náklady a žádný továrník nebude zbytečně platit železniční dopravu, když nemusí.

To, co jsem popsal, se mi taky nelíbí. Ale takhle to prostě funguje a jedna zavřená nebo otevřená "lokálka kdesi na Plzeňsku" má na věc vliv limitně se blížící nule.

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#49 Petr Re: Re: Re:

2015-08-05 05:11:09

#17: - Re: Re:  

 Ano, kamiony jsou prostě za třetinové náklady oproti dopravě železniční, ale za jakou cenu? Že jejich řidiči mají oficialně základní plat plus cestovní náhrady (diety), nesmějí onemocnět, protože jim je nemocenská počítaná z toho základu a jaký jim vyjde pak důchod po 20-ti - 30-ti letech ježdění? Že jsou 650 až 720 hodin v měsíci v práci, že nechoděj prostě aspoň každý druhy den domů z práce, protože to z povahy jejich práce není možný? Tak v osobě výkonného pracovníka - řidiče spočívá ta tučná časová dotace ,,výhodnější" kamionové dopravě, kdežto lidé od železnice chodí normálně z práce domů.