Petice proti rušení praktických škol
Quoted post
miki |
#212012-10-15 19:36Nikdo by neměl nikdy tyto děti podceňovat. Mají svá práva a nárok na důstojný život v naší společnosti, nikoliv na jejím okraji. |
Odpovědi
Maminečka |
#23 Re:2012-10-15 20:16:44Děti ve spec.školách rozhodně nežijí na okraji!!! Mají zde absolutní péči,kterou by v normální škole rozhodně neměly. Nejsou k tomu lidi a co víc, každý "kantor " na tyto děti tzv. NEMÁ. Vyžadují úplně jinou péči, trpělivost a individuální přístup. Toto může říci jen osoba absolutně nezasvěcená, která nemá co do činění s těmito dětmi. Nemám slov k takovýmto vyjádřením :-( |
hana |
#29 Re:2012-10-16 16:01:46Máte pravdu, tyto děti mají opravdu svá práva, která jsou zakotvena přímo ve školském zákoně, cituji:" Děti, žáci a studenti se speciálními vzdělávacími potřebami mají právo na vzdělání, jehož obsah, formy a metody odpovídají jejich vzdělávacím potřebám a možnostem ..." Takže jestliže dovolíme zrušení tohoto typu školy, toto jejich základní právo na vzdělávání bude ihned porušeno. A pokud jde o jejich důstojný život, tak ten jim zabezpečíme pouze tím, že z nich vychováme v rámci možností samostatné lidi, kteří se budou schopni o sebe postarat. A v tomto ohledu jsou základní školy praktické nepostradatelné. Nejenže jsou žáci připraveni po praktické stránce (vysoký počet hodin pracovních činností), ale také rozvíjí jejich sebevědomí a činnosti, ve kterých zažívají úspěchy. Nechápu, kdy na jednu stránku vyčleňujeme děti tzv. mimořádně nadané do speciálních tříd a škol, někdo příjde s nápadem zrušit školy pro děti s mentálním handicapem. Dokáže se vůbec vcítit do dítěte, které nerozumí tomu, co se ve vyučování děje??? Co asi prožívá a jaké to je, když vrstevníci ho nepříjmou do kolektivu, jelikož si s nimi nemá o čem povídat? Každý z nás se přece obklopuje lidmi, se kterými má něco společného a prožívá s nimi společné chvíle. Vyřazování z kolektivu může vést k nenapravitelným škodám v psychice dětí, to přece víme všichni. A jelikož jsem učila 20 let na tehdejších zvláštních školách, můžu Vám říct, že většina mých bývalých žáků nežije na okraji společnosti, mají práci hlavně proto, že jsou vyučení odborníci v oborech, po kterých je v současnosti velká poptávka. Při individuálních integracích na základní školy toto už určitě nebude pravda. |
Melissa |
#36 Re:2012-10-17 02:53:46Ve školské stupnici pro hodnocení jsou okraje dva: 1 a 5. Naprosto s Vámi souhlasím, že děti mají svá práva a nárok na důstojný život v naší společnosti, ale především mají právo prožívat radost z úspěchu při vzdělávání. Zdravé sebevědomí nevzroste, když bude navštěvovat ZŠ a vyjde ze 7. ročníku (a celou školní docházku bude na tom pětkovém okraji), ale když ukončí povinnou devítiletou školní docházku na ZŠP a půjde dál studovat učební obor. Tak jim nechte tu šanci a nerušte ZŠP, stejně to nevyjde levněji, to je jen blamáž! Už nyní se prodělalo za 50 ministerských pracovníků, kteří pracovali na inkluzivním vzdělávání! Kdyby se ty peníze daly na mzdy mladým učitelům! |
Lenka |
#52 Re:2012-10-18 14:01:16Proč mají všichni pocit, že děti ve speciální škole žjí "na okraji"? Tomuto termínu nerozumím. Děti, které byly přeřazeny na speciální školu tam šli proto,že nezvládali učivo v běžné základní škole, byli z toho nešťastní a vynervovaní. Jsem učitelkou a ze zkušennosti a zpětné vazby vím, že děti, které na speciální školu odešly jsou teď mnohem šťastnější a více v klidu. Na těchto školám jsou vystudovaní učitelé se speciální pedagogikou, je tam měnší počet žáků a učitel vím, jak s dětmi pracovat. A netýká se to rozhodně jen romských dětí. Navíc někteří rodiče se sami pro tento typ školy rozhodli. Není skutečně zapotřebí ohánět se termínem "děti na okraji"...! |
zu |
#145 Re:2012-10-25 00:47:12Podceňování tyto děti zažijí až na běžném typu školy, kde jim přinejmenším spolužáci budou nadávat do de... a budou se stydět za to, že se neumí (a ani se v tom šrumci nenaučí) bohapustou násobilku. Doma jim totiž nikdo nepomůže. A důstojný život jim absolvováním základní školy také nikdo nezaručí. Miki, asi s tím máš velký problém. Kdybys vyhledal pomoc, určitě by Ti to pomohlo. |
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
PETICE za přejmenování Moskevské ulice v Karlových Varech na počest Jiřího Bartošky
Deklarace zastání se srnčí zvěře
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
Petice za ochranu Kunratického lesa pro lidi
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
Sky Shield pro Ukrajinu - otevřený dopis předsedovi vlády České republiky
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
SAVE STALIN
2660 Vytvořeno: 2025-06-24
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
132595 Vytvořeno: 2025-02-11
PETICE ZA DOŠETŘENÍ ZMIZENÍ ALEXE BURKOVA
572 Vytvořeno: 2025-06-26
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
26711 Vytvořeno: 2021-12-22
Petice za zachování kulturního prostoru STALIN na Letenské pláni
240 Vytvořeno: 2025-06-25
Otevřený dopis adresovaný vedení Slovanského gymnázia Olomouc na podporu Mgr. Silvie Langerové
157 Vytvořeno: 2025-06-25
Petice za záchranu rozjetého projektu zubní kliniky v Lokti
100 Vytvořeno: 2025-06-25
PETICE ZA ZLEPŠENÍ PODMÍNEK NA WORKOUTOVÉM HŘIŠTI V HABARTOVĚ
61 Vytvořeno: 2025-06-29
Deklarace zastání se srnčí zvěře
2876 Vytvořeno: 2024-08-23
„Pomozte nám zajistit bezpečný přechod pro zrakově postižené v centru města.“
44 Vytvořeno: 2025-06-29
Petice za zachování sdílených elektrických koloběžek v Praze a nastavení vhodné regulace
345 Vytvořeno: 2025-04-30
PETICE ZA UZAVŘENÍ SMLUVNÍHO VZTAHU - NEUROLOGIE MIŠTRÍKOVÁ - PACIENTI
34 Vytvořeno: 2025-06-27
Petice proti výstavbě soustavy větrných elektráren na Žulovsku a Javornicku.
2031 Vytvořeno: 2025-05-15
Vraťte Rosťu!
32 Vytvořeno: 2025-07-01
Petice za zachování Paní učitelky Šamonilové Moniky, která učí ES 2 na Střední odborné škole Třineckých železáren
31 Vytvořeno: 2025-06-28
Petice za zpřísnění podmínek pro podmíněné propuštění pachatelů zvlášť závažných trestných činů
759 Vytvořeno: 2025-05-04
Voda pro zubry a divoké koně
20207 Vytvořeno: 2023-06-06
Petice za zrušení povinnosti platit poplatky České televizi a Českému rozhlasu a za ukončení jejich veřejnoprávního statusu
21 Vytvořeno: 2025-07-01
Petice za návrat šesti dětí z Plesné domů – proti rozhodnutí OSPOD a soudu v Cheb
21 Vytvořeno: 2025-06-27
Požadujeme odstranění nadměrného a dlouhodobého znečišťování ovzduší společností SAGE ve Strakonicích
344 Vytvořeno: 2025-04-29