Petice proti rušení praktických škol

Kontaktujte autora petice

Téma diskuze bylo automaticky vytvořeno Petice proti rušení praktických škol

Mirek

#51

2012-10-18 13:39

Zcela souhlasím s příspěvkem pana Gordona (č. 44). Rádoby "odborníky" z Agentury pro začleňování sociálně vyloučených, bych jako první začlenil mezi sociálně vyloučené ...

Lenka

#52 Re:

2012-10-18 15:01

#21: miki -  

 Proč mají všichni pocit, že děti ve speciální škole žjí "na okraji"? Tomuto termínu nerozumím. Děti, které byly přeřazeny na speciální školu tam šli proto,že nezvládali učivo v běžné základní škole, byli z toho nešťastní a vynervovaní. Jsem učitelkou a ze zkušennosti a zpětné vazby vím, že děti, které na speciální školu odešly jsou teď mnohem šťastnější a více v klidu. Na těchto školám jsou vystudovaní učitelé se speciální pedagogikou, je tam měnší počet žáků a učitel vím, jak s dětmi pracovat. A netýká se to rozhodně jen romských dětí. Navíc někteří rodiče se sami pro tento typ školy rozhodli. Není skutečně zapotřebí ohánět se termínem "děti na okraji"...!

zímovka

#53

2012-10-18 15:28

Petici plně schvaluji a svým způsobem tyto navrhované změny absolutně nechápu !

Nepřihlášený uživatel

#54

2012-10-18 15:38

Jsem učitelka, mám integrované žáky, proto podporuji tuto petici. Pro další komentáře nenacházím slova.
Marek

#55

2012-10-18 16:26

Praktické školy mají svůj význam. Žáci, kteří tuto školu navštěvují potřebují pomalejší výklad a praktické cvičení. Na Základních školách by měli tito žáci velké problémy.
IV

#56 Pro ty kteří říkají - ANO - zrušit!

2012-10-18 16:30

Dovolím si použít citaci A.S.Puškina:
"Více ceníme povznášející klam než tmu přízemních pravd."
danyjela

#57 Rušení x "nerušení"

2012-10-18 16:38

Veřejnost je chlácholena - prý "praktické školy se rušit nebudou". Ale za pět let NEBUDOU SMĚT přijímat nové žáky... Tak vida. Moje maminka mě naučila, že lhát se nemá. Možná to byla špatná výchova, neboť ti, které to maminka nenaučila, to dotáhli až na ministerstvo....
Magda

#58

2012-10-18 18:34

Zajímalo by mě,kdy náš stát povedou skuteční ODBORNÍCI .Ze západních zemí se kopíruje jen to,co se hodí našim politikům.Prostě na chudinu a prostý lid,což je většina obyvatelstva U NÁS,
patří PŘÍSNOST A CHUDOBA.
Arwen

#59

2012-10-18 19:40

NERUŠIT!!!
Vozím každý den svého syna do takové školy,nemůžu si vynachválit přístup učitelů,kuchařky,uklízečky,...V té škole přistupují k těm dětem úžasně,nedovedu si představit,že by syn chodil na normální zákl.školu.Maximálně do 14 dnů by se po něm jistě někdo "vozil",ve třídě s průměrem 25 žáků by neměl šanci.Je to bláznivina,mírně řečeno!

Nepřihlášený uživatel

#60

2012-10-18 20:18

Podle mého názoru by měly existovat školy (či třídy) pro ty, kteří potřebují individuálnější přístup. Jak školy praktické a speciální, tak třídy pro nadané děti.
Děti, které postup v běžné škole nestíhají jsou tím frustrované a ztrácí časem i jakoukoliv snahu, cítí se předem ztracení. Nadprůměrné děti učitele také ruší, neboť jsou hotovi mnohem rychleji a ve škole se nudí (což pak brzdí jejich rozvoj, nakonec se z nich stanou průměrné, když se s nimi jedná jako s průměrnými).
VenHo

#61 Na čo je vojákovi lípa (kašňa), vypíliť (vybúrať)...Mjr. Terazky

2012-10-18 21:28

Upadlo celé školství, nejen školy zvláštní a tzv. praktické. Již brzy budou chybět řemeslníci, neboť padají učiliště pro nehandicepovené děti i jejich úroveň výstupů a ti staří řemeslníci již dílem odcházejí a dílem již jen řídí firmičky s Romy a ukrajinci.
Pyramida úpadku návazného školství je všem viditelná na VŠ.
Vše je jen o penězích, ale vše je také velmi krátkozraké. Všichni nemohu být managery, sociálními odborníky, či pedagogy přes oftalmopedii, či jinou "vědu"...
Všichni nemohou ani podnikat, či pracovat ve službách. Někdo musí i makat a stát musí vyrábět. ČR byla vždy baštou strojírenství, elektrotechniky... A dnes?
Jsme jen poklonkáři USA i s jejich prodluženým kapitalismem a žel - již bez vlastního průmyslu. Kam jsme se dostali???
Pojďme si raději zastřílet třeba do Afghanistánu! Ne jako okupanti, jimiž se v područí NATO stáváme, ale jako "mise za demokracii" Hi, hi... V.

Nepřihlášený uživatel

#62

2012-10-18 22:12

Nehoráznost!!!
Az

#63 Re: Rušení x "nerušení"

2012-10-18 22:21

#57: danyjela - Rušení x "nerušení"

Už dnes pedagogicko psychologické poradny, pod tlakem ministerstva, děti vůbec do speciálních škol nepouštějí. Počty žáků v prvních ročnících se blíží k nule. A na základkách si rvou vlasy, protože je tam sposta dětí, které tam prostě nepatří - o asistentech je škoda mluvit, jak asi pomůže výuce několik dalších dospělých ve třídě? Obzvlášť, když jsou to lidé zcela bez pedagogického vzdělání! O speciální pedagogice ani nemluvě :(

JD

#64 opět vláda zlatokopů

2012-10-18 22:23

Kdy už konečně jako ministr (nejen školství) zasedne nějaký odborník a ne stále stejní zlatokopové?
To bychom asi od modré, oranžové a červené verbeže chtěli moc.

Nepřihlášený uživatel

#65 Nerušit!

2012-10-18 23:13

Moje dcera navštěvovala základní školu do páté třídy. Je pomalejší, ale ctižádostivá, snaživá, záleží ji na mínění ostatních. Od čtvrté třídy začaly velké problémy, děti se ji posmívaly, nadávaly ji že je blbá, přestávaly s ní kamarádit a ubližovaly ji. Dcera chodila domů s brekem, přestala si věřit, stala se z ní hromádka neštěstí o kterou nikdo nestál. Čím víc ji paní učitelka chtěla pomoci, tím víc ji děti ubližovaly. Tak jestli tohle má být ta integrace, pěkně děkuju. Každý den jsem se v práci třásla strachy, co se bude ve škole zase dít, dcera mluvila i o sebevraždě. S paní učitelkou jsme se domluvili, že by dceři bylo lépe v praktické škole. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistila, že sehnat ten správný papír je pomalu těžší než přijímačky na střední školu. Ve třech ped. poradnách mi vysvětlovali, že nejlepší pro dceru je normální základní škola, na které bude mít individuální plán. Jenže ten individuální plán už měla a od té doby začaly i potíže s dětmi, které vycítily, že dcera má nějakou úlevu. Zapoměla jsem zmínit, že od druhé třídy měla potvrzeny tři dys poruchy. Nakonec po opakovaném IQ testu se potvrdila hranice LMR a dcera mohla do praktické školy. Sice po mě psycholožka vyjela, že jsem dceru navedla, aby naschvál test pokazila, což není pravda, ale vyhráli jsme. Nyní již třetím rokem navštěvuje praktickou školu, je šťastná, sebevědomá, hraje na piano, má spoustu kamarádů ve škole. V naší vesnici má jen dvě kamarádky. Ostatní vrstevníci se ji posmívají a volají na ni, že je magor a blbka z dementky. Dnes to přijímá s úsměvem, protože v tý "dementce" je ji moc dobře.
Gordon

#66 Lež jako věž....

2012-10-18 23:56

Takže dnešní vysílání v Radiožurnálu nám potvrdilo, že MŠMT překrucuje skutečnosti tak jako ombudsman. Nechtějí rušit základní školy praktické, protože na to mají právo pouze zřizovatelé (kraje). Konečně máme odpověď i na to, kdo ponese přímou odpovědnost za to, když inkluze nebude úspěšná - zřizovatelé základních škol praktických. A ta největší lúza z toho vyvázne podle starého českého přísloví já nic - já muzikant. Ale o tom, že MŠMT ekonomicky donutí kraje tyto školy zrušit, protože jim nedají peníze na zvýšené normativy ani slovo. Takže teď už nezbývá nic jiného než jít do důsledků, prostě kdo lže ten krade a kdo krade, může i zabít.... Jak se na to díváte vy ostatní?

michalinka791

#67

2012-10-19 00:47

Mám zkušenost s vyučováním jak na praktické, tak na základní škole a domnívám se, že současné základní školství nedokáže žákům se speciálními potřebami nabídnout péči a přístup, jaký nabízejí školy praktické.
Sláva

#68 Re: jarmila Re: NE nerušit

2012-10-19 06:31

#13: jarmila - jarmila Re: NE nerušiPlně souhlasím s názorem a rozborem kolektivu pedagogů. Přečetl jsem si pozorně všechny názory, zejména #5,7,(13),24,29,31,35,40,41, jsou myslím věcné. Za sebe vznesu jenom dotaz (ač vím, že je to zde nevhodné - mohlo by to spustit řetězovou reakci odpovědí - neodpovádejte prosím). Setkal se někdo z úředníků MŠMT a odborníků z Agentury pro začleňování sociálně vyloučených s absolventem 6. třídy ZŠ, který z pohádky "přečetl" jednoduchou větu o 9-ti slovech za 2 minuty a následně nebyl schopen vyjádřit její obsah, nebo který bez pomoci nezvládl vypočítat součet dvou čísel větších než 10? Nebyl mentálně zaostalý, byl jenom nezvladatelný a skrze sociální podhoubí po všech stránkách zanedbaný, styděl se za to velmi zřídka, "maskoval" to nadutou ignorací a agresivitou ke spolužákům i učitelům - ze ZŠ byl "exportován" proto, že v nastupující pubertě v zadní lavici o vyučování přestal spát a začal zlobit (zlobit je slabé slovo). Nebyl, není a nebude sám, dalších podobných případů (bez ohledu na etnickou příslušnost) mají jistě učitelé ZŠ mnoho - a bude jich při fungování stávajícího "sociálního" systému stále víc. Praktické školy prosím NERUŠTE.

artík

#69

2012-10-19 11:19

A co nemocní žáci? Myslel někdo na ně?
Bebulka z HK

#70 rušení praktických škol

2012-10-19 11:22

Ruší se tady vše co doposud fungovalo, školy a výsledky studentů byly v porovnání s celoevrpským průměrem velmi vysoko v tabulkách, ale my jen poklonkujeme EU a Americe. Proč se chceme přiblížit vysoké míře negramotnosti v populaci, proč chceme naše děti poslat do podprůměru? Proč nám to EU dělá? Protože ostatní státy se nepřizpůsobují a bojují za své budoucí generace, jen my se slepě ženeme podle šipek, které nám na sloupy lepí EU. Už dlouho je známo to, že stádo se pohybuje rychlostí nejpomalejšího člena stáda a tudíž pokud budeme do běžných škol, mezi normální a chytré děti integrovat děti nyní se vzdělávající na praktických školách, co z těch chytrých dětí asi bude, pokud jim rodiče nebudou ochotni platit nějaká doučování... Naše zákonodárce to ale nepálí, protože jejich děti do běžných škol nechodí. Navíc tato rozhodnutí dělají jen od počítače, aniž by se optali pedagogů pracujících v praktických školách, aby se optali učitelů působích na běžných školách zda o to vůbec stojí a jak to asi bude vypadat. No a co je nejvíce opovrženihodné, že oni o to nestojí asi samotní žáci praktických škol a nikdo se jich neptal, prostě bylo rozhodnuto o nic bez nich. A o balho DĚTÍ by nám mělo jít především. Ach co mi to jenom připomíná?
lili

#71

2012-10-19 12:07

Jednoduše řečeno, je to špatné řešní rušit speciální školy.
Arwen

#72 Re: Re: Rušení x "nerušení"

2012-10-19 12:19

#63: Az - Re: Rušení x "nerušení"

Máte pravdu,sama učitelka z naší praktické mi potvrdila,že děti do školy by byly,ale z poraden je tam nechtějí a nemohou poslat,na "doporučení"ministerstva.Mám strach ze zrušení školy a z toho,kam by pak můj syn šel.

Děti v ní nejsou na žádném okraji,jsou tam spokojené,učení je baví,navíc mají i spoustu akcí,výletů,apod.

Zuzana

#73

2012-10-19 13:23

Prosím podepište to co normální lidi musí řešit ty nahoře totiž zajímá pouze jen a jen jejich koryta

Nepřihlášený uživatel

#74 Rušení praktických škol

2012-10-19 14:43

Pro integraci dětí s handicapem nemají běžné základní školy vytvořené podmínky. V civilizovaném světě by takové dítě i jeho učitelé měli asistenta. V českých podmínkách se na asistentech šetří, proto to nemůže fungovat. Speciální školy jsou vybavené, mají vyškolené odborníky, kteří mají empatii pro tyto děti a dokážou je vzdělávat podle schopností těchto dětí.
sonik785

#75

2012-10-19 15:19

To zase "chytrý hlavy" něco vymysleli.Copak do praktických škol,choděj pouze děti romských národností???? A co třeba děti s lehkou mentální poruchou?Je vidět,jak naši zákonodárci myslí.