Petice proti hodnocení písemných maturitních prací z češtiny

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#22 Re: Re:

2012-06-18 23:06

#18: Julie - Re:

To přeci není pravda. Nemáte jen jednu dílčí část.

A co se týká způsobu hodnocení, ten dobrý učitel již dávno zná. Jen je otázka, jestli se tomu chce podřídit a změnit své po léta zaběhnuté praktiky. Pokud ano, tak své studenty připravil dobře. Několik takových znám osobně.

Odpovědi

HoJu
Nepřihlášený uživatel

#23 Re: Re: Re:

2012-06-18 23:15:36

#22: - Re: Re:

Omlouvám se ale dle mého píšete celkem nesmysl. 
U ustní zkoušky by váš měl zkoušet učit, který vás učil češtinu a to z prostého důvodu - každý učitel má svuj styl výuky atd.. To snad platí i pro sloh ne?
Něco divného na tom, že u učitele máte slohovky za 1 a u maturity dostanete za 5 ne?
Uvedu svůj příklad : Slohy už od ZŠ jsem měl vždy za 1 nebo za 2 (to platilo i na SŠ), proto jsem šel ke slohu vklidu a sebevědomě. Psal jsem úvahu neboť jsem jí psal vždy a jakékoli téma jsem napsal dobře s tím že učitelka hodnotila podle "tabulek" cermatu. Není na tom alespoň něco trochu divného?

Kromě toho někdo dostane 5tku (ani nedostane svojí práci opravenou, na některých školách vám neopravenou práci okopirují a dají vám jí aspoň neopravenou - mi ji nedali vubec jedine nahlednout ale nesmim fotit, nic (pardon ale to mi je na nic, odvolavali se na to že nemůžou)), když nekdo dostal slohovku neopravenou ze školy a nechal si ji ohodnotit jiným hodnotitelem (vyškoleným rovněž cermatem)  a ten mu řekne že to vidí třeba na 3jku určite. To není divné? Kde je ta objektivita?

Učitel na škole váš aspoň zná, chápe už vaše myšlenkové pochody atd..


Nepřihlášený uživatel

#27 Re: Re: Re:

2012-06-19 10:04:56

#22: - Re: Re:  

 Jen vyškolený hodnotitel může připravit své studenty podle tabulek a k obrazu svému a jiných hodnotitelů!

Tento způsob hodnocení je právě ten špatný- dojde vám to už konečně? Nepřeučíte studenty během roka a půl podle nějakých tabulek- ti kdo vědí, jak se hodnotí, je to můžou naučit, ale slohové práce se učí a píší ještě před Střední školou a jsou to vynikající učitelé ! Někdo si vymyslí, že bude studenty škatulkovat, škatulkovat chce i hodnocení- hloupost, každý rozumný člověk musí vědět, že to přeci nejde


Nepřihlášený uživatel

#40 Re: Re: Re:

2012-06-20 16:40:14

#22: - Re: Re:

Z didaktického testu jsem měla podle prosent za 3, z ústní části za 1, z Aj všechny časti za 3, z odborných předmětů a praktické zkoušky 1, takže vím co říkám jen díky jednoho bodu, který mi chyběl do minimálního počtu slohové práce nemám celou maturit. Učitelka, psala jsem vypravování a měla jsem tam vše co by mělo vypravování obsahovat. Bohužel hodnotitel si mou myšlenku vyložil naprosto inak než jsem měla na mysli já a slohovou prací jsem neprošla, i když jsem všechny slohové práce po dobu dvou let studia na SŠ měla hodnoceny maximálne známkou 3 a to podle tabulek CERMATU... DIVNÉ NE?