Petice na podporu ústavní stížnosti proti inkluzi

Quoted post

nesouhlas

#47

2016-03-10 17:04

#45

sice je Vaše odpovědˇve smyslu já o voze, Vy o koze, ale pokusím se reagovat.

Financování: ano díky zákonu, toto financování začne fungovat jak je potřeba a těch někde uváděno dokonce 60000 postižených dětí vzdělávaných v hlavním proudu, bude mít vytvořeny lepší podmínky ke vzdělávaní. Jestliže se zákon zruší, žádné peníze nedostanou a nikde není psáno, že to bude "fungovat" alespoň jako doposud.

Dobrá praxe: Ještě jednou, podívejte se na ty počty. Až 60000 dětí je v hlavním proudu, tedy jejich rodiče nejspíše inkluzi podporují a určitě se jim díky zákonu uleví. Navíc já nepaušalizoval. Mně je jasné, že to neplatí pro všechny.

Paušalizace zaznívá pouze od předkladatelů petice, dle které to nezvládne žádné postižené dítě.

Ve stížnosti už se zmiňují pouze o LMP. Kolika dětí s LMP se to bude skutečně týkat? Potom porovnejte čísla s 60000 postižených, kterým zákon pomůže minimálně narovnat finance  a v případě zrušení zákona se může jejich postavení ještě zhoršit oproti stávajícímu.

A ještě něco, nikde nepíší, že ten zákon je skvělý, ale aspoň něco. Změny se dají provést vždy. Ale rušit ho? Bude ještě někdy vůle i pozměněný zákon přijmout? Co bude s těmi 60000 dětmi?

Pěkný den

 

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#50 Re:

2016-03-10 17:37:05

#47: nesouhlas -  

 četla jsem už různá čísla o počtech úspěšně integrovaných dětí, ale zatím se min.Valachová a její pohůnci z ČOSIVu oháněli řádově v tísícovkách. Kde jste, prosím, přišel k číslům 46.000 a 60.000 postižených dětí integrovaných do hlavního vzdělávacího proudu? Opravdu mě zajímá zdroj těchto čísel. A pokud možno i početní zastoupení konkrétních typů postižení. Děkuji.


Nepřihlášený uživatel

#87 Re:

2016-03-14 09:19:40

#47: nesouhlas -  

 Zaměňujete integraci a inkluzi. Ve školách je skutečně integrován nemalý počet dětí s různými typy postižení. A pokud s podporou - ať už materiálovou, asistentem nebo úpravou určitých podmínek - jsou schopny zvládat vzdělávací program zákaldní školy, pak je to také v pořádku. Inkluze nicméně směřuje k tmu, aby byly všechny děti vzdělávané v hlavním proudu, a to je ve stávající koncepci školství skutečně nereálné. Nevím jak moc jste prostudoval materiály zákona se týkající - já pracuju v PPP a studovala jsem to důkaldně. Stávající praxe mi přijde poměrně adekvátní (samozřejmě financování nc moc), to nové nepřináší nic pozitivního ani dětem handicapovaným (těm kterým integrace nevyhovuje) a už vůbec ne dětem bez handicapu. Tolik za mě.


Nepřihlášený uživatel

#144 Re:

2016-03-21 12:01:38

#47: nesouhlas -  

 Paní ministryně při setkání na střední škole na Kociánce prohlásila, že inkluze se týká pouze dětí s LMP, ale nakonec se má týkat přešetření všech postižených dětí. Sami neví, o čem mluví a to mě děsí!