Petice na podporu ústavní stížnosti proti inkluzi


Nepřihlášený uživatel

#126

2016-03-17 18:59

Petice je kontraproduktivní. Vymysleli a navrhli ji lidé. kteří pracují u "zeleného stolu" a neznají reálnou situaci na školách.

Nepřihlášený uživatel

#127

2016-03-17 19:46

Selský rozum mi říká,že toto rozhodnutí,smíchat zdravé děti s "nemocnými" není dobře pro žádnou stranu. Nemocní budou zdržovat ve vyuce ty zdravé... Jim je lépe ve speciálkách a kolik stihnou za školní docházku, tolik stihnou, zdraví musí stihnout daleko více, aby měli velký obzor a mohli se připravovat na další vzdělávaní,popř. na vyučení v oboru...

Nepřihlášený uživatel

#128

2016-03-17 19:54

Děti s mentálním postižením potřebují speciální přístup k výuce , který brzdí děti s bez postižení a hlavně děti s vyšší inteligencí. Bohužel asistenti v normálních, již nyní v přeplněných třídách tomu moc nepomohou, Děti jsou ve svém kolektivu zlí a posmívají se, dokonce slabší žáky šikanují. Děti s hendikepem ve speciálkách prosívají lépe a jsou vyrovnanější .

Nepřihlášený uživatel

#129

2016-03-17 20:22

Při práci na málotřídce (spojených více ročníků v jedné třídě) = inkluze nemožná!!! Každá minuta je přesně využitá. Každý individuální přístup přesně cílený. "Inkluzivní jedinec" = ztráta času pro ostatní žáky. Asistent? Vyrušuje, když pomáhá inkludovanému. Kvůli inkluzi končím předčasně svou pedagogickou činnost. Naštěstí mám tu možnost...


Nepřihlášený uživatel

#130 Re:

2016-03-17 20:31

#65: -  

 Však to je také předmětem této akce - aby děti dali do soukromých škol. Zase kšeft!!!


Nepřihlášený uživatel

#131

2016-03-17 21:40

ZBLÁZNILI SE, NEVÍM PROČ MĚNÍ NĚCO CO DÁVNO A EFEKTIVNĚ FUNGUJE, NEJSME STEJNÍ A TO JE NA TOM TO NEJ, MYSLÍM ŽE SE ZA CHVÍLI BUDOU VYUČOVAT VŠECHNY OBORY V JEDNÉ UČEBNĚ JAK JE TO VE STÁTECH, NO NIC MOC, NEBYLO JAK PROBLÉM KOMENTOVAT SE SI PODOBNÝMI SPOLUŽÁKY, HLAVNĚ KAŽDÝ MĚL JINOU ÚROVEŇ, TAK SE NEDIVÍM ŽE SI SOU I VZDÁLENĚJŠÍ, NA OTÁZKU JAK JE BYLO VŽDY OK (ou kej) I KDYBY MU UMŘELO DÍTĚ NEBO TŘEBA PŘIŠEL O OBĚ NOHY BYLO I PRO MNE FRUSTRUJÍCÍ A DANOU OSOBU ROZEBRAT A PŘIBLÍŽIT SE K NÍ, TRVALO I MĚSÍCE, TUDÍŽ NEBRAT A NECHÁPU PROČ TO VALÍ DOHROMADY, SLABŠÍ BUDOU K TOM ŠIKANOVÁNI

Nepřihlášený uživatel

#132

2016-03-17 23:45

Vypadá to jakoby záměrem bylo snížit inteligenci budoucích občanů. Do té doby než zavládne zdravý rozum a tento nesmysl se zruší, budou trpět jak postižené děti, tak i zdravé a současně i rodiče a učitelé.

Hamplik

#133

2016-03-18 05:45

Souhlasím s ní, děkuji za zaslání petice.

Nechápu proč nenechali to naše školství jet tak, jak jelo před rokem 89.Měli vynechat politiku a nastoupit do dobře zajetého vlaku. Na co se člověk v dnešní době podívá, to je v háji. Je mi z toho smutno.


Nepřihlášený uživatel

#134

2016-03-18 07:02

Asistent opravdu ve třídě vyrušuje, když s žákem pracuje. Mám ho a vím o čem mluvím!


Nepřihlášený uživatel

#135

2016-03-18 13:44

Je třeba se postavit proti stále více a více nesmyslným novotám.
Stejně jako z průměrného člověka a debila se nenaklonuje génius jak si to např. Němci namlouvají s otevřenou náručí imigrantům.


Nepřihlášený uživatel

#136

2016-03-18 19:06

Jako speciální pedagog i jako matka postiženého dítěte považuji inkluzi za naprostý nesmysl, který neprospívá zdravým ani postiženým lidem.

Nepřihlášený uživatel

#137

2016-03-18 19:16

Nesouhlasím s inkuzí. Budou chudáci nejen postižené děti a jejich rodiče ,ale i ty zdravé. Omlouvám se za laický popis. S dětmi pracuji ve školce a máme i integrované děti. Vím jak je těžké začlenit je v MŠ. A ve škole? Myslíte,že budou sedět a poslouchat? ??????
Eva

#138 Re: tak hrůzostrašně bych to neviděl

2016-03-19 06:17

#4: - tak hrůzostrašně bych to neviděl  

 Nic se neodkládá, už teď školy zpracovávají nové ŠVP se začleněním inkluze a učitelé procházejí " vymýváním mozků"  s ohledem na situaci, která může v září nastat. Nemám postižené dítě, dokonce se mě už nebude týkat inkluze  vzhledem k věku ani profesně, ale vím, jaké oboustranné utrpení to je v praxi, integraci jsem  zažívala mnoho let během svého čtyřicetiletého působení. Proto otevřeně podporuji tuto petici!


Nepřihlášený uživatel

#139 Re: Re: tak hrůzostrašně bych to neviděl

2016-03-19 08:00

#138: Eva - Re: tak hrůzostrašně bych to neviděl  

 Máte pravdu, nic se ani nemůže odložit vzhledem k platnosti právních norem od 1. září! Na ZŠ praktické od září na 1 . stupni nebude platit příloha pro žáky s LMP. Mohou podle ní dokončit vzdělávání pouze žáci na 2.stupni. Pokud bychom od září neměli zpracovaný Švp pro základní školy, museli bychom násilím poslat všechny naše žáky prvního stupně  na běžnou ZŠ. A to si vzhledem k tomu, že si to rodiče těchto žáků nepřejí, nedovedu představit! A tak děláme nový ŠVP. A bude v tom pěkný galimatiáš.1.stupeň dle normálního programu, 2.stupeň dle přílohy a ve třídách máme žáky i pěti ročníků prvního i druhého stupně. A i přesto, že budeme mít vzdělávací program pro běžnou základní školu, dle vyhlášky nesmíme vzít do naší školy např. hraniční díťě, i když o to rodiče projeví zájem. Bylo řečeno, že se to vše dělá pro to, aby se zrušilo škatulkování žáků dle typů postižení, ale žáci s mentálním postižením mají nadále nálepku na čele.  S nimi se "ve škole, třídě či skupině zřízené pro žáky s mentálním postižením nesmí vzdělávat žák bez mentálního postižení ".Tolik vyhláška. 

Ivana F., ředitelka ZŠ praktické a speciální 


Nepřihlášený uživatel

#140

2016-03-19 12:24

Protože inkluze jak ji chtějí udělat je hloupost nejvyššího kalibru. Nedávat děti zdravé a nemocné do jedné třídy,zdravé děti se budou zdržovat ve výuce a nemocným bude líto,že nestihají. Proč na škole neudělat třídu pro nemocné děti,o přestávce by byly spolu a na výuku každý ve své třídě a můžou se učit tempem,jakým jim to bude vyhovovat.

Nepřihlášený uživatel

#141 Re: snížení inteligence

2016-03-19 12:30

#132: -  

 Máte naprostou pravdu,o to jim jde,své děti dají do škol,kde inkluze není tím pádem se dětem bude lépe učit,oni budou mít podle možnosti děti vzdělané a naše děti budou jako levná pracovní síla.Mě se to také netýká,ale mám vnuky a pravnučky a kolem sebe slyším rodiče,jak jsou pro tuto jejich inovaci naštavní.


Nepřihlášený uživatel

#142

2016-03-19 13:05

Jsem učitelkou mentálně postižených dětí a moc bych si přála, aby tyto třídy někdy navštívili ti, kdo si myslí, že tyto děti budou na základní škole šťastné a dostanou lepší šanci na uplatnění v životě!!! Tyto děti se logicky nebudou nikdy živit "hlavou", aby byly tyto děti uplatnitelné v životě a zažily pocit potřebnosti, potřebují se zejména vzdělávat v těch oblastech, které jim pomohou být samostatné. Inkluze je pouze umělé nahnání těchto dětí do společných tříd s ostatními dětmi, dojde však k naprosté atomizaci vzdělávání. Tyto děti budou stejně ve třídě stranou, pro ostatní divné. Děti s těžším handicapem budou skutečnými chudáky, nemyslím si, že jim bude příjemné, jak se ostatní koukají na to, že je musí někdo krmit, protože jejich tělesné omezení jim to nedovoluje. Intelektuálně mohou být na vyšší úrovni. Jak jim bude? Jak se budou cítit? !!!
Johanka

#143 Re:

2016-03-21 11:10

#136: -  

Jako osoba těžce postižená mě život v běžné škole velmi prospěl, umím perfektně psát a číst, díky tomu mohu komunikovat mezi normálními lidmi i v kolektivu. Spolužáci z vlastních zájmů mě ve všem hodně pomáhali, naučili se jak zacházet s postižením dětem a nyní v dospělém životě pomáhají nadále postižením lidem, mají k nim respekt.  Děkuji za své rodiče kteří za mě rozhodli správně.


Nepřihlášený uživatel

#144 Re:

2016-03-21 12:01

#47: nesouhlas -  

 Paní ministryně při setkání na střední škole na Kociánce prohlásila, že inkluze se týká pouze dětí s LMP, ale nakonec se má týkat přešetření všech postižených dětí. Sami neví, o čem mluví a to mě děsí!


Nepřihlášený uživatel

#145

2016-03-21 12:57

Již dnes fungují mnohé základní školy "inkluzivně" a podle toho vypadá úroveň vzdělávání. Stále klesající úroveň přizpůsobující se skladbě žáků. Není divu, když se ti alespoň trochu cílevědomí snaží odejít na víceletá gymnázia. Který rodič by chtěl, aby jeho dítě muselo i další dva a více let na 2. stupni trávit tím, že budou buď jen pomáhat slabým spolužákům, nebo budou pracovat samostatně, poněvadž učitel se musí věnovat slabým a nejslabším?

Nepřihlášený uživatel

#146 Re: Re:

2016-03-21 17:20

Z#144: - Re:  

 Zákon o kterém se zmiňujete je již přibližně 4 roky v platnosti.

Inkluze LMP s tímto nesouvisí.

To jen někteří rodiče omylem otevřeli Pandořinu skříňku, která mohla být ještě hodně dlouho zavřená.

Že neuhádnete kteří to byli?


Nepřihlášený uživatel

#147 Evropští soudci: Česko bylo potrestáno vlastně za to, že se snažilo vzdělávat Romy

2016-03-22 10:29

Rozsudek Evropského soudu pro lidská práva v případu D. H. a ostatní proti České republice konstatující diskriminaci romských dětí v českých speciálních školách byl přijat samotnými evropskými soudci s velkými rozpaky.

Soud původně nařčení z diskriminace smetl ze stolu, otočil až poté, co byl spor předložen velkému senátu. Ani tam ale nebyl verdikt jednomyslný a oponující soudci hovoří o verdiktu jako hrubém vybočení a precedentu, který může sloužit nejasným účelům.

Rozsudkem z roku 2007 soud přiznal 18 romských dětem z Ostravy odškodné 4000 eur pro každé za diskriminaci. Česko se pak zavázalo provést změny ve vzdělávání tak, aby už systém školství nebyl diskriminační.

Právo už před měsícem upozornilo na to, že současný tlak na společné vzdělávání handicapovaných a zdravých dětí má kořeny právě v otázce údajné diskriminace romských dětí. Ty tvoří velkou část osazenstva speciálních škol, kam se dostanou na základě diagnózy lehkého mentálního postižení.

Souvislost s rozsudkem přiznal i náměstek ministryně školství Stanislav Štech.

Průlomový rozsudek

Evropští soudci, kteří se postavili proti většině, upozornili, že Česko bylo vlastně potrestáno za to, že se snaží otázku vzdělávání romských dětí aktivně řešit, na rozdíl od postupu některých dalších členských států EU. „Česká republika je ve skutečnosti jediným státem, který se pustil do řešení problémů, s nimiž se potýkají romské děti v oblasti vzdělání,“ konstatoval soudce Boštjan Zupančič. Závěr soudu, že tím porušuje zásady boje proti diskriminaci, tak hraničí s absurditou.

„Soud tak posloužil k pozdějším účelům, které nijak nesouvisejí se zvláštním vzděláváním romských dětí v Česku. Až budoucnost ukáže, jakému účelu tento precedens poslouží,“ varoval soudce Zupančič.

Soudce Karel Jungwiert upozornil, že postoj soudu je průlomový v tom, že hodnotí a kritizuje vzdělávací systém celého státu. „Dvanáct států, které tvořily Evropskou unii v roce 1989, přiznává, že 250 000 až 300 000 dětí nikdy nenavštěvovalo školu. Je nutno konstatovat, že vývoj tuto analýzu spíše potvrzuje. V této oblasti není nic, z čeho by se dalo usuzovat, že by došlo ke zlepšení v průběhu následujících let a ještě méně po rozšíření EU,” uvedl soudce.

„V této žalostné situaci nicméně někteří považují za nutné směřovat svou kritiku na adresu České republiky, která je jednou z mála evropských zemí, kde téměř všechny děti, včetně romských, navštěvují školy,“ argumentoval Jungwiert.

Rasismem proti rasismu

Soudce Francisco Javier Borrego se zase pozastavil nad tím, že jednání soudu se nezúčastnily ani děti, ani jejich rodiče. Otázka na právníky z Londýna a New Yorku, kteří Romy z Ostravy zastupovali, jestli byli někdy v Česku nebo jestli se alespoň se svými klienty setkali, zůstala podle něj nezodpovězena.

Soudce také ostře zkritizoval názor soudu, že rodiče romských dětí nedokážou vybrat svým potomkům školu. „Toto uvažování může vést k již dobře známým otřesným zkušenostem s odnímáním dětí jejich rodičům, kteří patří k určité sociální skupině, protože někteří lidé, vyzbrojení tak zvanými dobrými úmysly, vnucují všem občanům své vlastní pojetí života. Toto je příkladem smutné tradice lidstva bojovat rasismem proti rasismu,“ varoval.

„Je cynické se domnívat, že rodiče stěžujících si nezletilců nejsou schopni vychovávat své děti, jsou ale schopni podepsat plnou moc pro britského a severoamerického zástupce, které ani neznají!“ dodal Borrego.

Inkluzi tak, jak ji propaguje ministerstvo, kritizují mnozí pedagogové, rodiče handicapovaných dětí i sami lidé s nejrůznějším postižením, kteří vzdělávacím systémem už prošli.  

Zdroj


Nepřihlášený uživatel

#148

2016-03-22 11:40

Velmi špatné rozhodnutí a považuji to za omezení osobní svobody dítěte i jeho rodičů ve vzdělání - Zdravé děti potřebuji jiný přístup a postižené děti potřebují ještě více péče, aby se mohly vzdělávat a v dospělém věku svými vědomostmi se z větší části vyrovnali.

Nepřihlášený uživatel

#149

2016-03-22 19:04

Je to krok, ktery odrazi nazor vetsiny laicke i odborne verejnosti. Navzdory rozhodnuti soudu, jehoz soudci sami o spravnosti rozhodnuti pochybuji.
Martin Pospíšil
Brno

#150 Re: Evropští soudci: Česko bylo potrestáno vlastně za to, že se snažilo vzdělávat Romy

2016-03-22 21:31

#147: - Evropští soudci: Česko bylo potrestáno vlastně za to, že se snažilo vzdělávat Romy 

 Tak si to shrňme. Jestli tomu správně rozumím, tak díky pár právnickým hochštaplerům, kteří nikdy neviděli Českou republiku ani z rychlíku, o romské problematice neví více než kolik jim nakdákalo pár slepiček z neziskovek, nechápou, že cikáni nejsou schopní zvládat běžnou výuku, nejen díky zděděnému IQ, neschopnosti soustředit se, absencí základních sociálních a hygienických návyků, ale hlavně proto, že ve škole chybí za pololetí v průměru 250 hodin, protože většinu času tráví kapesními krádežemi, kam je jako nezletilé verbují jejich rodiče pro jejich beztrestnost (to už však nikterak závadné jednání není), je Česko káráno u soudu pro lidská práva za to, že se jako jediné snaží s romskými dětmi něco dělat a alespoň nějakou formou je začlenit do vzdělávacího procesu. Zkrátka za dobrotu na žebrotu. A čeští užiteční idioti bruselštější než Brusel díky tomu zavedou zcela nefunkceschopný projekt inkluzního vzdělání. Ale je jim blbé přiznat, kvůli komu inkluzi skutečně zavedli, tak se ohání postiženými a hendikepovanými dětmi, které tímto vytrhnou ze speciálních škol, kde měly veškeré zázemí do škol běžných, k jejich výuce naprosto nevhodných a nepřipravených, díky čemuž jsou ve výsledku trestané všechny děti celoplošně – nadprůměrně nadané za to, že se ve škole nic nenaučí, zakrní a jejich potenciál přijde vniveč, ty podprůměrně za zbytečný stres z toho, že nezvládají tempo výuky a jako bonus budou šikanováni těmito romskými spolužáky, kteří nemají o výuku pražádný zájem. No tenhle tragikomický příběh nemohl vzniknout z pera žádného autora, tohle mohli vymyslet vážně jen úředníci v našem kocourkově.