Omluva za Tibet 2014

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#855 Re: Re: Historie Tibetu

2014-05-01 17:28

#846: Likir - Re: Historie Tibetu

můžu se zeptat, jaká fakta jsou špatně? Btw. studuji historii Tibetu a Číny již více než 10 let a 3 roky jsem byl v Číně a Tibetu, s lidmi o tom mluvil. Kořeny Tibetu sahají k mongolským kočovníkům, kteří přišli na dnešní území Tibetu v době, kdy toto území patřilo Čínským dynastiím Shang a později Tsung. Od té doby bojovali "Tibeťané" za toto území s Čínskými císaři a v dějinách občas vyhrávali a občas prohrávali. Při vlivu, který měla později Východoindická společnost a zejména Britové v této oblasti se Tibet stal místem, kde bylo nutné bojovat o vliv Británie vs. Rusko, Mongolsko, Čína, proto se do celé problematiky začala vměšovat Británie, která nakonec podpořila nárok Tibetu na samostatnost, ale čiště jen z jejích vlastních  obchodních a mocenských zájmů. Tento boj však přetrval až dodnes a v této době je momentálně mocnější Čína než Tibet, takže Tibeťané svojí válku o autonomii zatím prohrávají. Jinak v době, kdy Tibet obsadila ČLR, tak zde vládl tvrdý kastovní řád, který jasně rozděloval linie, rody a třídy v jejich společnosti. Chudina tehdy doslova živořila a o demokracii potažmo duchovním vedení se zde nemohlo moc mluvit. výjimkou je jen chrám ve Lhasse. Vím, že je toto jen hodně obecný přehled, ale na to, abych zde popsal celou historii této oblasti a těchto kultur a národů by mi opravdu prostor nestačil. Když píšu, že Tibeťané po obsazení Čínského území vedli letité boje o autonomii a pořádali nájezdy na okolní čínské vesnice, kde vraždili, vypalovali atd., tak mi věřte, že toto jsou historicky dokázaná fakta. Ještě něco k tém mé údajné pročínské propagandě? Holokaust jsem nikdy nepopíral, ale o 11. září a následném vpádu do Iráku pod záminkou neexistujících biologických zbraní, o schválení zákona, kdy se může kdokoliv označit za teroristu a odtáhnout neznámo kam, by se opravdu dalo polemizovat....

Odpovědi