Praha 1 trpí - petice proti uzavírání Smetanova nábřeží

Quoted post

Občan Starého Města

#6

2013-10-16 10:27

5: Nevím proč bych měl jezdit do Holešovic za babičkou (žádnou tam nemám) a už vůbec nevím proč autem, když mi tam jede několik tramvají a metro, ale pokud bych tam autem musel, velmi rád si zaplatím jednorázový lístek do modré zóny nebo zaparkuju v zelené/oranžové. Protože chápu, že tím že tam dojedu autem, obtěžuju místní obyvatele. To bohužel nechápe mnoho lídí bydlících mimo Prahu 1, že dojížděním sem auty obtěžují nás obyvatele, poškozují naše životní prostředí, tvoří kolony v našich ulicích a zabírají nám místo. Není to problém jen pro ty co chodí pěšky, ale i pro ty co jezdí autem.
Ad řemeslníci: opravář kotlů nebo kominík za mnou chodí pěšky, mají provozovnu nedaleko. Pokud někdo musel dojet autem, měl lístek do modré zóny nebo zaparkoval v zelené. Případně parkoval na černo, ale raději mi o tom neřekl. Rád mu tu cenu proplatím, je to korunová záležitost a mám takový výdaj jednou za několik let.
Co je horší, že respektovanost modré zóny je velmi malá. U Zelené a oranžové je to snad ještě horší. A nejhroší ze všeho je, že v současném systému nemá Praha 1 možnost, jak omezit počet abonentních karet. Nejvíc se mi líbí parkovací systém ve Vídni.

Tahle petice mi přijde, že je namířená zejména proti obyvatelům Prahy 1 a jejim zájmům. Všichni se tu zdají být velmi starostliví o to, aby jsme neplatili parkování za řemeslníky, což je dojemné, ve skutečnosti tu chcete ale parkovat zadarmo kdekoliv a kdykoliv a zkracovat si přes centrum - středem - cestu po městě autem.

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#7 Re: #6

2013-10-16 11:13:04

#6: Občan Starého Města -

OK, co takhle ve stejném duchu uzavřít průjezd všemi ostatními pražskými obvody pro obyvatele Prahy 1, stejně si, darebáci, zkracují cestu do Východních Čech přes Karlín a Hloubětín, na sever přes Holešovice, va západ přes šestku či pětku a na jih přes čtyřku. Nenene, ten jejich tranzit tu trpět nebudeme, ať si nakoupí třeba helikoptéry ... líbí?

Sám vidíte, jakou pitomost jsem právě napsal. A Vy něco podobného obhajujete.

Ano, chci na Praze 1 zaparkovat kdykoli a kdekoli. Stejně tak chci, aby obyvatel Prahy 1 mohl zaparkovat kdykoli a kdekoli na šestce či devítce, kde pobývám. Tam to zatím jde ... ale nositelé podobných myšlenek, jako Vy, se jistě brzy postarají o to, že to nepůjde - respektive půjde, ale za výpalné pro ně.

Problémem Prahy není vnitroměstský provoz, ale každodenní obrovský nápor mimopražského tranzitu a mimopražských, jezdících do Prahy denně za prací. Sem je třeba napřít síly, ne se sekat mezi Starým Městem a Smíchovem. Řešení samozřejmě je, a sice

- dobudování pražského objízdného okruhu, který se zasekl na pár zelených křiklounech na Suchdole. Důvod: proč by se někdo tranzitně prodíral vnitřní Prahou, když bude mít pohodlný okruh? Zatím je ale řešení úseku Bohnice-Suchdol v nedohlednu, kvůli aktivistům. Nicméně pohled na jakékoli větší evropské město je tím kroužkem opatřen.

- vytvoření jednotné parkovací karty Pražana, se kterou si libovolný obyvatel města, kterému platí poplatky a volí si jeho zástupce, zaparkuje, kde chce. Jenže se sem nenacpou ty tisíce mimopražských, kteří, dle mého odhadu, dnes tvoří alespoň třetinu objemu aut, parkujících denně v ulicích Prahy.