Praha 1 trpí - petice proti uzavírání Smetanova nábřeží

Praha 1 trpí - petice proti uzavírání Smetanova nábřeží / Oznámení / Pozvánka na jednání Zastupitelstva Městské části Praha 1 ve čtvrtek 17.10.2013 v 18:30 v Paláci Žofín. / Komentáře


Nepřihlášený uživatel

#1

2013-10-15 23:53

Navrhuji žertovné obejítí vyloučení ne-rezidentů z diskuse - už jsme dlouho nezvonili klíčema, ne? Symbol je jasný a zazvonění klíčů nemůže být chápáno jako výtržnictví ani v našem demokratickém státě, ne?

:) a možná na viděnou, Kadel

Nepřihlášený uživatel

#2

2013-10-16 08:07

Takže někteří občané Prahy 1 mají starost o blaho občanů na Praze 2 a 5 a sepsali petici, aby tranzitní doprava dále procházela Prahou 1? Chápu to správně?
A co máte jako pozitivní program, co navrhujete? Současný stav, tedy kolony na Smetanově nábřeží, v Křížovnické, ve Valdštejnské, Letenské, Karmelitské, na Malostranském náměstí každý pracovní den?
Občan Prahy 1

#3

2013-10-16 08:08

1: Kadle, pokud nebydlíš na Praze 1, tak tady nemáš do řešení dopravy co mluvit. Já se taky nestarám o dopravní řešení ve vaší vesnici.

Nepřihlášený uživatel

#4

2013-10-16 09:14

#3: Velmi krátkozraký příspěvek. Zaprvé, nebydlím na vesnici a už to, že kohokoli, kdo nebydlí na Praze 1 považujete za vesničana, ukazuje na šíři Vašeho duševního obzoru. Zadruhé, doporučuji zamysleti se, máte-li čím, například nad jednou zásadní myšlenkou pana Martina Niemöllera, což byl filosof (pokud nevíte, co to znamená, neděste se, není to infekční) - přečíst si ji můžete třebas tady http://marcelky.blog.cz/1212/kdyz-prisli-naciste-martin-niemoller (tedy pokud umíte).

Pozdravujte ve Vašem ráji prodejců ruských čepic.


Nepřihlášený uživatel

#5 Divide et impera (rozděl a panuj)

2013-10-16 09:29

#2: Praha je přeci jedno město a čím více Pražané své síly roztříští, tím více je magistrátní věrchuška zmáčkne. Tady přeci nejde o touhu odporných Žižkováků, Smíchováků, Dejvičáků či Prosečáků utlačovat ty ubohé Staroměšťáky, ale jde o to, aby si z nás magistrát nedělal dojné ovce. Nebo se Vám, Staroměšťáci (ano, Vám, kde byl mor modrých zón použit poprvé) líbí, že nemůžete jet v neděli autem za babičkou do Holešovic? Že v ceně práce každého řemeslníka, který k Vám přijede, zaplatíte poplatek za parkování, který jde - no, komu? - Hudečkovi, ne Vám. Dělit Pražany na "nás" a "vás" je pitomost a vrchnosti to nahrává. A až mi před barák na Břevnově přijdou malovat modrou zónu, rozhodně se nebudu zlobit na člověka z Malé Strany, který vystoupí proti tomu. Nejsem totiž hloupý.
Občan Starého Města

#6

2013-10-16 10:27

5: Nevím proč bych měl jezdit do Holešovic za babičkou (žádnou tam nemám) a už vůbec nevím proč autem, když mi tam jede několik tramvají a metro, ale pokud bych tam autem musel, velmi rád si zaplatím jednorázový lístek do modré zóny nebo zaparkuju v zelené/oranžové. Protože chápu, že tím že tam dojedu autem, obtěžuju místní obyvatele. To bohužel nechápe mnoho lídí bydlících mimo Prahu 1, že dojížděním sem auty obtěžují nás obyvatele, poškozují naše životní prostředí, tvoří kolony v našich ulicích a zabírají nám místo. Není to problém jen pro ty co chodí pěšky, ale i pro ty co jezdí autem.
Ad řemeslníci: opravář kotlů nebo kominík za mnou chodí pěšky, mají provozovnu nedaleko. Pokud někdo musel dojet autem, měl lístek do modré zóny nebo zaparkoval v zelené. Případně parkoval na černo, ale raději mi o tom neřekl. Rád mu tu cenu proplatím, je to korunová záležitost a mám takový výdaj jednou za několik let.
Co je horší, že respektovanost modré zóny je velmi malá. U Zelené a oranžové je to snad ještě horší. A nejhroší ze všeho je, že v současném systému nemá Praha 1 možnost, jak omezit počet abonentních karet. Nejvíc se mi líbí parkovací systém ve Vídni.

Tahle petice mi přijde, že je namířená zejména proti obyvatelům Prahy 1 a jejim zájmům. Všichni se tu zdají být velmi starostliví o to, aby jsme neplatili parkování za řemeslníky, což je dojemné, ve skutečnosti tu chcete ale parkovat zadarmo kdekoliv a kdykoliv a zkracovat si přes centrum - středem - cestu po městě autem.

Nepřihlášený uživatel

#7 Re: #6

2013-10-16 11:13

#6: Občan Starého Města -

OK, co takhle ve stejném duchu uzavřít průjezd všemi ostatními pražskými obvody pro obyvatele Prahy 1, stejně si, darebáci, zkracují cestu do Východních Čech přes Karlín a Hloubětín, na sever přes Holešovice, va západ přes šestku či pětku a na jih přes čtyřku. Nenene, ten jejich tranzit tu trpět nebudeme, ať si nakoupí třeba helikoptéry ... líbí?

Sám vidíte, jakou pitomost jsem právě napsal. A Vy něco podobného obhajujete.

Ano, chci na Praze 1 zaparkovat kdykoli a kdekoli. Stejně tak chci, aby obyvatel Prahy 1 mohl zaparkovat kdykoli a kdekoli na šestce či devítce, kde pobývám. Tam to zatím jde ... ale nositelé podobných myšlenek, jako Vy, se jistě brzy postarají o to, že to nepůjde - respektive půjde, ale za výpalné pro ně.

Problémem Prahy není vnitroměstský provoz, ale každodenní obrovský nápor mimopražského tranzitu a mimopražských, jezdících do Prahy denně za prací. Sem je třeba napřít síly, ne se sekat mezi Starým Městem a Smíchovem. Řešení samozřejmě je, a sice

- dobudování pražského objízdného okruhu, který se zasekl na pár zelených křiklounech na Suchdole. Důvod: proč by se někdo tranzitně prodíral vnitřní Prahou, když bude mít pohodlný okruh? Zatím je ale řešení úseku Bohnice-Suchdol v nedohlednu, kvůli aktivistům. Nicméně pohled na jakékoli větší evropské město je tím kroužkem opatřen.

- vytvoření jednotné parkovací karty Pražana, se kterou si libovolný obyvatel města, kterému platí poplatky a volí si jeho zástupce, zaparkuje, kde chce. Jenže se sem nenacpou ty tisíce mimopražských, kteří, dle mého odhadu, dnes tvoří alespoň třetinu objemu aut, parkujících denně v ulicích Prahy.

 

 

 

Občan Starého Města

#8

2013-10-16 11:29

Ten průjezd obytnými oblastmi zakázán je, znáte dopravní značku Průjezd zakázán?
Ostatně já nejsem pro zákaz dostat se kamkoliv autem, jen zakázat průjezd. Když někdo potřebuje na Malou Stranu nebo Smetanovo nábřeží autem, měl by se tam dostat. A zaplatit tam za parkování.
Stačilo by zneprůjezdnit Křížovnické a Malostranské náměstí pro IAD, to by tranzit Z Prahy 1 vyloučilo.
Pokud jedu mimo Prahu autem, stačí mi dostat se na městský okruh a z něj na příslušnou silnici/dálnici. Neblokuji tam MHD, nesmrdím nikomu před domem, obtěžuji co nejméně lidí. Proto se ten okruh za desítky miliard stavěl, nebo ne?

Nepřihlášený uživatel

#9 Re:

2013-10-16 11:39

#8: Občan Starého Města -

"Pokud jedu mimo Prahu autem, stačí mi dostat se na městský okruh ..." Pokud jedu za prací z Proseka na Smíchov, stačí mi dostat se tam ... nevidím rozdíl v těchto myšlenkách. V prvním případě tranzit (například) osmičkou a devítkou, ve druhém případě tranzit jedničkou. Ukážete mi rozdíl?

Občan Starého Města

#10

2013-10-16 11:39

7: Zkuste přemýšlet. Pomůže obyvatelům Prahy 1 obchvat, když vede kolem jejich obce a je trápí doprava směřující dovnitř jejich obce? Odpověď: Nepomůže, ani dvacet obchvatů.
Jak pomůže obchvat mimopražským, když chtějí zaparkovat na Praze 1? Budou po něm jezdit dokolečka a pak se teloprtují. Myslet!

Takže smyslem téhle akce "Praha 1 trpí" je umožnit všem obyvatelům Prahy zaparkovat zadarmo kdykoliv kdekoliv na Praze 1? To snad ne... Zkuste to přednást na zastupitelstvu Prahy 1, jistě si rádi vyslechnou tento zajímavý názor.
Za parkování se musí platit, protože jde o zábor veřejného prostoru. Že jde část zisků vinci parku, to je problém garnitury ODS, která tenhle systém zaváděla. I paní Janderové, Damašky a spol. kteří se snaží procpat do poslanecké sněmovny, tak chtějí zaujmout čím to jen jde, když už se loď ODS potápí, včetně nich samých.
Občan Starého Města

#11

2013-10-16 11:43

"Pokud jedu za prací z Proseka na Smíchov, stačí mi dostat se tam ... nevidím rozdíl v těchto myšlenkách. V prvním případě tranzit (například) osmičkou a devítkou, ve druhém případě tranzit jedničkou. Ukážete mi rozdíl?"

Rád. Přes Prahu 1 nevede dálniční komunikace typu městský okruh, dokonce ani dálniční tunel tu nemáme. Smetanovo nábřeží, natož Malá Strana nebyly na takové objemy dopravy nikdy projektované.
Další rozdíl je v tom, že střed města je logicky dopravně nejfrekventovanější, protože lidem z okrajů stojí v cestě. Proto se staví ty okruhy, aby autisti přes centrum nejezdili...

Nepřihlášený uživatel

#12 Re: #11

2013-10-16 11:56

#11: Občan Starého Města -

No vždyť jo, nakonec jste si sám odpověděl. Takže se shodneme, že problémem dopravy ve městě je (seřazeno podle závažnosti):

a) tranzitní doprava z mimopražských do mimopražských destinací

b) denní parkování mimopražských

c) parkování a tranzitní provoz Pražáků navzájem.

Co takhle nejprve řešit (ale řešit, ne jen tupě a sebestředně zakazovat) podstatnější problémy, tedy a) a b), a teprve potom, pokud vůbec bude potřeba, řešit c)? Jdete na to z opačného konce, a to není cesta k cíli.

Podle mého názoru, důsledným řešením bodů a) a b) by zrovna např. v centru Prahy poklesla intenzita dopravy na dobrou polovinu.

Jak tyto věci řešit, popisuji o pár příspěvků výše, nemusím to opakovat, že? Já přirozeně fungující, konstruktivní návrh přináším, vy přicházíte s represí, zákazy a omezováním, bez ohledu na potřeby ostatních. Inu, každý máme nějaký názor na to, jak by měl svět fungovat...

Občan Starého Města

#13

2013-10-16 12:10

To jste asi bohužel něco špatně pochopil.
"tranzitní doprava z mimopražských do mimopražských destinací"
Ta na Praze 1 v podstatě neexistuje, takže to není problém. Problém je to možná někde na Spořilově.
"denní parkování mimopražských" Pokud parkují v P+R nebo si zaplatí jednorázový lístek do modré zóny nebo do oranžové/zelené, nebo zaparkují v soukromé garáži, tak to problém není. Když se potřebují dostat na Prahu 1 a zaplatí za to, proč bych jim v tom měl bránit?
"parkování a tranzitní provoz Pražáků navzájem" Dtto předchozí bod.

Zásadní problém je, že není omezeno vydávání abonentních parkovacích karet. Takový systém mají např. ve Vídni. Praha 1 nejvíc trpí denním dojížděním několika tisíc lidí s abonentními kartami (je jedno, zda jsou mimopřažští nebo z Proseka, zabírají místo a smrdí oba stejně). Tito lidé otravují místním obyvatelům vzduch, zabírají prostor na ulicích a tvoří kolony, ve kterých s nimi potom místní lidé musí stát.

Můžete mít jaký názor chcete, ale bohužel neodpovídá vůbec realitě... A to je pak těžké s takovým názorem chtít řešit problémy. O to hůř, pokud chcete řešit problémy jiných lidí a zasahovat jim tak do života.

Nepřihlášený uživatel

#14 Re: #13

2013-10-16 12:28

#13: Občan Starého Města -

Na posledním odstavci Vašeho příspěvku (číslo 13) se shodneme navzájem. Takže konsensu zjevně nedojdeme, děkuji za popovídání a výměnu názorů.

Občan Starého Města

#15

2013-10-16 14:04

Fakta nepustí, je mi líto. Pokud se chcete trochu poučit od dopravních expertů, můžete zkusit např. tento blog http://subrt.blog.idnes.cz/c/154028/Magistrala-do-tunelu.html
http://subrt.blog.idnes.cz/c/154317/Palladium-jeho-okoli-auta-a-my.html