Obnova železniční dopravy na trati Rakovník-Kralovice-Mladotice


Nepřihlášený uživatel

/ #11 Re: Re:

2015-06-10 12:14

#10: Tom - Re:  

Investovat má cenu tam, kde je dostatek cestujících a i potenciál do budoucna:

Typicky se podívejte například na tyto případy: Trať Plzeň - Domažlice, Plzeň - Nepomuk: silně vytížené jednokolejné úseky s tisíci cestujícími denně, ale podíl dvoukolejnosti nulový, traťová rychlost pouze do 100 km/h, i přestože se jedná o důležité páteřní tratě.

Abych nezůstal jen u páteřních tratích, tak případně "lokálky": Rokycany - Příkosice, Nýřany - Heřmanova Huť, Horažďovice - Sušice, Domažlice - Poběžovice: zde vhodně vedou centry sídel a mohou sloužit ke svozů do velkých center bez jízdy oklikou a v zajímavém čase. Zde se taky bavíme o stovkách až řádově tisících cestujících denně. Pro názornost jsem zůstal v Plzeňském kraji, abych nebyl obviněn, že řeším úplně jiné území...

A teď to srovnejte se spojkou Mladotice - Kralovice: mimo hlavní přeprvní proudy, pro spojení do Plzně nekonkurenceschopená (bez velkých investic též na trati 160), z toho důvodu potenciál pár desítek cestujících denně. Myslíte, že jsou to účelně vynaložené stovky milionů? Skutečně byste i Vy v domácnosti vynakládal za cokoli tisíce až desetitisíce Kč, co se bude využívat minimálně?

S ohledem na spádování do Plzně bych si dokázal představit železniční napojení Kralovic do Plas, což by bylo konkurenceschpné, ale rozhodně ne do Mladotic, co pro většinu potenciálních cestujících je zbytečná zajížďka, časová ztráta a tudíž neatraktivní spojení, které nebudou využívat.