Obnova železniční dopravy na trati Rakovník-Kralovice-Mladotice


Nepřihlášený uživatel

/ #2

2015-06-05 09:16

Kdyby ta železnice prosperovala, nikdo by neměl důvod ji zrušit. Doba se mění, víc a víc lidí vlastní auta a ti, co nevlastní, zlenivěli. Železniční stanice jsou zpravidla daleko, na okraji obce. Autobus staví lidem u nosu a v každé obci i na několika místech.

Železnice je na provoz dražší, než autobus a plně rozumím krajům a samosprávám, že dávají přednost autobusům. Vlaky ať zajišťují dálkovou přepravu, busy regionální. Nesouhlasím se znovuobnovením železnice přes Kralovice. Argument, že ji budou využívat podniky, je lichá. Nebudou. Kamion je prostě rychlejší, pohodlnější, levnější a jede přesně z místa výroby do přesného místa vykládky. Firmy to vědí a stát firmy nemotivuje k železniční dopravě. Chyba není v Kralovicích, nebo petici, chyba je na ministerstvu dopravy. Turistický ruch se možná lehce zvýší o několik romantiků v období květen-září. Rozhodně to ale nebude taková pecka, jak očekáváte. Ani pro železnici, ani například hospody a penziony v okolí. Ten dopad bude minimální.

Chápu duši romantika, který chce tohle obnovit. Ale kdybyste seděl nad věcí jako ekonom, dojdete k závěru, že je to z ekonomického hlediska nesmysl. A kraj to ví a proto je to s železnicí jak to je.