Záchrana dráhy Mutěnice-Kyjov

Quoted post

Samko

#226 Něvědomost...

2012-01-25 18:53

Ono je celkem i silně "zavádějící" informace o prioritním vytvoření cca 20 pracovních míst. Předpokladem vytvoření tohoto počtu pracovních míst je pravidelná vlaková doprava. Tu však bez podpory státu nebo kraje asi stěží sám někdo ufinancuje. A pokud by někdo dopravu s uspěchem zvládnul, určite bude hledět na co nejmenší náklady, tudíž by určitě jako každý v soukromém sektoru měl co nejméně zaměstnaců (kumulace funkcí a činností apod).
Mnoho petičníků je v hlubokém omylu v jedné záležitosti. Uvedená dráha od zrušení pravidelné osobní dopravy dosti chátrala. Zejména v části probíhající k.ú.Dubňany (a nejenom tam) byla zcizena značná část kovových součástek žel.svršku (po kolejích nešlo jezdit drážními vozidly). Nedochází tedy k likvidaci žel.trati, která byla ke dni likvidace ve 100% stavu. Spuštění pravidelné vlakové dopravy by bylo problémem i v této záležitosti. Pokud by doprava opravdu nebyla pravidelná, dosti pochybuji o jejím bezpečném provozování z důvodu zcizování těchto prvků. SŽDC má dosti velkou nákladovou položku i v případě nahrazování zcizených součástek na pravidelně a silně provozovaných tratích. Zde se však na chybějící součástky příjde poměrně brzo. Takže, k ceně za pořízení trati je nutné přičíst i náklady spojené s jejím znovuzprovozněním a s udržováním v chodu (prohlídka trati před každou jízdou vlaku).
Souhlasím se slovy starosty Mutěnic (viz.Právo 21.1.2012) - cyklostezka je v tomto okamžiku jediným smysluplným využitím bývalé stavby dráhy, a určitě s tímto souhlasí i spousta obyvatel regionu.
O osudu dráhy se bohužel rozhodlo v okamžiku kdy nad ní zlomil hůl kraj, a petice občanů okolních obcí nikdo nebral navědomí...
Tímto Vás prosím pane Tomek napněte Vaše veškeré síly na záchranu a udržení provozu na dalších jihomoravských lokálkách, na kterých se t.č. uplatňuje postup Vámi uvedený jinde na webu.

Odpovědi

Marek Tomek
Autor této petice

#227 Re: Něvědomost...

2012-01-25 18:56:31

#226: Samko - Něvědomost... Ta dráha byla v dobrém stavu ještě 18.9., o čemž svědčí naše fotodokumentace. Škody na zcizených podkladnicích rozhodně nebyly fatální a v žádném případě neopravnují demolici.