Záchrana dráhy Mutěnice-Kyjov

Kontaktujte autora petice

Téma diskuze bylo automaticky vytvořeno Záchrana dráhy Mutěnice-Kyjov

Samko

#226 Něvědomost...

2012-01-25 18:53

Ono je celkem i silně "zavádějící" informace o prioritním vytvoření cca 20 pracovních míst. Předpokladem vytvoření tohoto počtu pracovních míst je pravidelná vlaková doprava. Tu však bez podpory státu nebo kraje asi stěží sám někdo ufinancuje. A pokud by někdo dopravu s uspěchem zvládnul, určite bude hledět na co nejmenší náklady, tudíž by určitě jako každý v soukromém sektoru měl co nejméně zaměstnaců (kumulace funkcí a činností apod).
Mnoho petičníků je v hlubokém omylu v jedné záležitosti. Uvedená dráha od zrušení pravidelné osobní dopravy dosti chátrala. Zejména v části probíhající k.ú.Dubňany (a nejenom tam) byla zcizena značná část kovových součástek žel.svršku (po kolejích nešlo jezdit drážními vozidly). Nedochází tedy k likvidaci žel.trati, která byla ke dni likvidace ve 100% stavu. Spuštění pravidelné vlakové dopravy by bylo problémem i v této záležitosti. Pokud by doprava opravdu nebyla pravidelná, dosti pochybuji o jejím bezpečném provozování z důvodu zcizování těchto prvků. SŽDC má dosti velkou nákladovou položku i v případě nahrazování zcizených součástek na pravidelně a silně provozovaných tratích. Zde se však na chybějící součástky příjde poměrně brzo. Takže, k ceně za pořízení trati je nutné přičíst i náklady spojené s jejím znovuzprovozněním a s udržováním v chodu (prohlídka trati před každou jízdou vlaku).
Souhlasím se slovy starosty Mutěnic (viz.Právo 21.1.2012) - cyklostezka je v tomto okamžiku jediným smysluplným využitím bývalé stavby dráhy, a určitě s tímto souhlasí i spousta obyvatel regionu.
O osudu dráhy se bohužel rozhodlo v okamžiku kdy nad ní zlomil hůl kraj, a petice občanů okolních obcí nikdo nebral navědomí...
Tímto Vás prosím pane Tomek napněte Vaše veškeré síly na záchranu a udržení provozu na dalších jihomoravských lokálkách, na kterých se t.č. uplatňuje postup Vámi uvedený jinde na webu.
Marek Tomek
Autor této petice

#227 Re: Něvědomost...

2012-01-25 18:56

#226: Samko - Něvědomost... Ta dráha byla v dobrém stavu ještě 18.9., o čemž svědčí naše fotodokumentace. Škody na zcizených podkladnicích rozhodně nebyly fatální a v žádném případě neopravnují demolici.

 

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2012-01-25 19:00


Samko

#229 Re: Re: Něvědomost...

2012-01-25 19:17

#227: Marek Tomek - Re: Něvědomost... 

 Opravdu to není důvod k demolici-ale ke konci roku byla stav poněkud tristnější. Velkým problémem by bylo uhlídat celistvost toho po čem se má bezpečně jezdit. Čím nebo jak chcete zajistit to, aby nedocházelo ke zcizování důležitých součástek?

No a budovaná cyklostezka přivede na těleso bývalé dráhy opravdu život. Neboť pokud má cyklostezka vlastní těleso (a není součástí nějaké stávající komunikace) a nedochází ke kolizi s jinou dopravou je její atraktivita značná. A opět uvádím-o osudu dráhy se bohužel už rozhodlo, a proto je opradu žádoucí nedopustit opakování na ostatních tratích. Píle, čas a peníze nám budou chybět jinde. Stát by na údržbu této konkrétní trati částku v objemu zbudování cyklostezky nevynaložil, poněvadž by to veřejnost opět označila za plýtvání na nepravém místě. Neboť je uspěšný ten ministr dopravy, který dokáže prostředky na údžbu žel.tratí snížit  na minimum... Vždyť přece šetří peníze nás všech, aby je jinde utratil daleko vhodněji...

 

Marek Tomek
Autor této petice

#230 Re: Re: Re: Něvědomost...

2012-01-25 19:19

#229: Samko - Re: Re: Něvědomost... Pokud bychom měli  dráhu ve vlastnictví, nebyl by problém ji jednou za den projet

 

 

Samko

#231 Re: Re: Re: Re: Něvědomost...

2012-01-25 19:35

#230: Marek Tomek - Re: Re: Re: Něvědomost... 

Porojetí trati jedenkrát denně opravdu celkem nic neřeší...

 Přeji hodně štěstí Vašemu úsilí, Váše boji proti větrným mlýnům a doufám, že demagogické ledy zastánců automobilismu alespoń trošku narušíte. A dále si přeji, aby ti kteří rozhodují o osudu Mutěnky zchovaly zdravý rozum (neporušili zákony??) a rozhodly tak, aby v dalších letech nezůstalo její těleso opuštěné a bez života...


Nepřihlášený uživatel

#232 Re:

2012-01-25 21:07

#203: -

Ona už jedna akce cca za 20 milionů v Kyjově proběhla a to v kyjovské nemocnici. Auditem bylo zjištěno, že se nic nepostavilo a peníze jsou pryč. Tak budete stavět cyklostezku stejným způsobem, jako kyjovská nemocnice nějakou budovu, či patro na ní?

S

#233 Re: Re: Něvědomost...

2012-01-25 22:05

#232: - Re:  

 No já si myslím že Kyjov je opravdu velmi "shid" město, když až do revoluce stál na náměstí Lenin. Tudíž cokoliv se tam děje je krajně podezdřelé a preventivně by se měly na všechny počiny radnice a stavebního úřadu a pod nechat prošetřit (NKÚ, Policie ČR). Vždyť i jejich náměstí je postaveno z virtuálních kostek (asi papír)...

Lidi trochu méně demagogie...

Samko

#234 Nevědomost...

2012-01-25 23:32

Vážený pane TOMKU, něco málo k Vašemu záměru.
Zrušením trati došlo k přetržení snadné, pohodlné a rychlé přepravy osob z Mutěnic do navazujících obcí na trati. Bohužel útlumem činnosti dolů, skláren a Elektrosvitu její význam klesal, i když do škol a zaměstnání v Kyjově (nebo Veselí nad Moravou, Slavkově nebo Bučovicích) ) šlo o spojení bezkonkurenční. Jenže k nevoli cestujících (a bez jejich souhlasu) nastala nynější situace. A ač jsem toto spojení dost využíval, a ač mě stávající situace dosti mrzí, osobně jsem značně skeptický ve změnu.
Přeměna nevyužívané dráhy v cyklostezku je snad jediná možnost jak zachovat tuto liniovou stavbu pro budoucí generace. To co se snažíte prosadit je holub na střeše, cyklostezka je dosti reálný další její život. Cyklostezka může být za vhodných podmínek funkční už v jarních měsících r.2012. Vzhledem k tomu, že bude pouze pro cyklisty a „inlajnisty“, a že do tělesa dráhy se bude zasahovat pouze minimálně, lze předpokládat její značnou životnost.
Záměr na cyklostezku je nápad, který vznikl ještě před touto vládnoucí garniturou (myšleno vláda, ministerstvo dopravy a SŽDC). Tudíž nasazovat aktérům realizace cyklostezky psí hlavu je poněkud zavádějící. Původní záměr vznikl snad ještě za vlády p.Topolánka. O té doby se vystřídalo několik ministrů dopravy (a to včetně p.Bárty, který nenechal na ministerstvu dopravy a SŽDC kámen na kameni) a ředitelů SŽDC (včetně náměstků). A vysledovat nějakou spojovací nit mezi jednotlivými aktéry je hodně odvážné. A těžko bude někoho v Praze zajímat starosta z Kyjova či Mutěnic (vliv? voliči? – doufám, že oba prominou). A stát sám o sobě nevěděl, jak má s tratí nakládat a jaká bude její budoucnost (komu ji prodat či převést a hlavně jak a za jakou cenu). A jak jsem zmínil výše, dlouhou dobu z důvodu častých personálních změn na důležitých místech nikdo nechtěl rozhodnout, nebo případný nástupce rozhodnutí odkládal z důvodu prošetření záležitosti. Obcím mohlo být jedno, co se s tratí stane. Jednak není trať vedena v oblasti nějakých investičních záměrů a těleso dráhy není zrovna atraktivní záležitost. Pozemek-nudle různě široká, tu v zářezu , tu na tělese protínající katastr obce-no prostě terno. Pokud by nebyla cyklostezka, tak by zřejmě ještě několik let dráha chátrala až do úplného rozkradení.
Kdo někdy zajišťoval dotaci podobného rozsahu, Vám může jenom potvrdit, že nikdo při podání žádosti nemá nic jisté. A kolik jednání, cest na příslušné ministerstvo, doprošování se u různých úředníků je nutné absolvovat než přesvědčíte někoho o Vašem záměru. Protože i když splníte všechny náležitosti není její přidělení automatické. No, a když máte vyčerpáno a postaveno, může nastat situace, že se něco neuhlídá a dotace se musí vrátit !!! (i takové případy se stávají. Vždyť jenom výběrové řízení na dodavatele, kdy se někteří odvolají způsobuje značné problémy při finální realizaci.
Neznám dosti detailně Vaši činnost, ale už jste něco takového dokázal?. Pokud ano, dávám palec nahoru.
A rozsah zakázky? Není to pro stavební firmu žádné terno (i když v dnešní době je dobré cokoliv). Největším zdrojem zisku na dopravních stavbách je obrovský přesun hmot, rozsáhlé zemní práce, umělé stavby - mosty, tunely, opěrné zdi, protihlukové zdi, rozsáhlé sanace silničních a drážních těles. A co je zde? V podstatě generální oprava silnice III.třídy o šíři 6m v délce 8km. Opravdu zakázka... A tady nejsme na Blance, D47 nebo D8.
Je opravdu nutné ničit snahu a energii lidí v regionu, kteří se museli smířit s daným stavem věcí, a kteří udělali vše proto, aby trať žila dalším životem a tím zhodnotili dědictví předků nejvhodnějším způsobem? A nemuseli.
Vím, že Vás nepřesvědčím o cyklostezce, ale byl bych rád, kdyby i ostatní čtenáři znali situaci trochu jinak.
Marek Tomek
Autor této petice

#235 Re: Nevědomost...

2012-01-26 00:40

#234: Samko - Nevědomost... Pane Samko, já váš názor respektuji, a děkuji.

 


Nepřihlášený uživatel

#236 Re: Re: Re: Něvědomost...

2012-01-26 03:04

#233: S - Re: Re: Něvědomost...

Co prošetřovat policií, když ve všech sviňárnách jede i kyjovská policie. Včera mě pobavila reportáž o nemocnici v kyjově a tak je to v Kyjově se vším. Kdo promluví, hned má problémy u policajtů. Nejvíc mě pobavil ten ŠAŠEK Bc.Dokoupil ze stavebního úřadu, 28 milionů pryč a nic není podezřelé, stavělo se podle plánů a ono se nic nepostavilo. Poslat tam rovnou NKU a všechny je pozavírat i s policajtama do jednoho.


Nepřihlášený uživatel

#237 Re: Re: Re: Re: Re:

2012-01-26 10:34

#225: Machala Oldřich - Re: Re: Re: Re:  

Myslím, že v tomto případě se jedná už jen o kopání do mrtvoly, pokud jěště chccete promluvit do něčeho, je třeba se zaměřit na ohrožené a životaschopné tratě a vlečky, tady bohužel už je pozdě bycha honit.

 


Nepřihlášený uživatel

#238 Re:

2012-01-26 11:36

#1: -  

 žádne zvěrstvo to neni už sa nemožeme dočkat až tam ta cyklosteska bude deset roku se tam nic nedělo a až su plány hotové tak sa staraju jaci přespolni fanatyci je to idealni spojeni na kole do kyjova do zamněstnání a i na druhu stranu směr mutenice a pote na napojeni budouci cyklostesky do hodonini tkže už at tam ta cyklosteska je !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 


Nepřihlášený uživatel

#239 Re: Re:

2012-01-26 11:52

#238: - Re: Nebude. Protiprávně se zkrátka stavět nemůže. V takovém státě bych žít nechtěl

 

 

Samko

#240 Re: Re: Re: Stavební povolení

2012-01-26 13:13

#239: - Re: Re:

Stavební povolení na cyklostezku již nabylo právní moci a taktéž rozhodnutí o odstranění stavby zrušené dráhy.


Nepřihlášený uživatel

#241 Re: Re: Re: Re: Stavební povolení

2012-01-26 13:18

#240: Samko - Re: Re: Re: Stavební povolení stavební rozhodnutí na cyklostezku podle mých informací vydáno nebylo, rozhodnutí o odstranění stavyb je napadeno mimořádným opravným prostředkem

 


Nepřihlášený uživatel

#242

2012-01-26 16:35

Už sem se tu dlouho neobjevil, ale hodlám to napravit.
"Takže teď k tobě, ty který si ze Svatoborkých baráků a bojuješ za cyklostezku."
Opravdu tu nechceš trať? A k čemu je ti ta cyklostezka ? K trati to máš 2.5 kilometra, k cykostezce to budeš mít 1.5 km (To už bys mohl být v 1/3 cesty do K\jova po 422 VY vole.)
Já SEM za Svatobořic - Mistřína, a tím, žes sem zveřenil to, že je tra´t k hovnu, a že chceš cyklostezku a žes útočil na p Marka Tomka, který tu zvás vá o čem mluví, si ukázal, jaký si doopravdy primitiv.
Velmi často slýchám: „Trať byla prodělačná, a vůbec nebyla a ní poptávka“ (tohle mi řekla paní, která tam pracovala a měla výpisi o trati 257.
Dovoluji si reagovat sem: Tahle tra´t byla nerentabilní pro to, že se do ní vůbec neinvestovalo, sralo se na ni, tak jak se v současnosti sere na úsek Hodonín -> Mutěnice. Tímhle nestaráním se zapříčinili tenhle nejzávadnější důvod: Pomalá rychlost! A zat ohle může SŽDC protože se o trať úmyslně nestarali a proto tahle železnice nebyla výdělelčná, proto ztratili cestující zájem a nenavazování přípojů byl poslední hřebík do rakve! Pro příklad si UVEĎME trat 228/229 ke JHMD provozují ÚZKOROZCHODNOU železnici, pořád se drží nad vodou A PROVOZUJE PRAVIDLENOU DRÁŽNÍ OSOBNÍ DOPRAVU! Musím podotknout, že úzkorozchodná železnice má v téhle době mnohem menší šanci na přežití, než normálně rozchodná železnice. Z tohoto vyplívá, že CHYBA BYLA ohledně 257 OD POČÁTKU NA HOSPODÁŘÍCH (ČD,SŽDC)!
Jeho činnost je smysluplná a ikdyž se vám to nezdá (Hlavně cyklistům z Mutěnic a ze svatobořic) tak i veřejně prospěšná. Už vás vidím, je v zimě jedete po cyklostezce v -10°C do kyjova a zpět. =D
Druhý žvást: p. Marek Tomek chce jen škodit. Ne! Nechce, jde mu o to, aby tahle trať nezanikla, protože má obrovský přepravní potenciál (i k vaší nelibosti), pokud se správně opraví!
"K jednomu diskutujícímů kterému vadilo ,to že jsem navrhoval cyklostezku VEDLE 422 a tudíž by se neměl jak chudák dostat ke sklárnám a ten směr, aniž by přejížděl celý Kyjov:"
Mám pro vs řešení:
http://www.mapy.cz/#x=17.115673&y=49.007522&z=16&rp=m&m=9nioCxSozBT2T1QVQY

Vybudovalo by se úrovňové křížení přes trať ale jenom pro cyklisty! A hned jste v centru...

Samko:
Jsem místní, a pořád jste mě nepřesvědčil o tom, že by cklostzka přinesla více užitku než fungující železnice. Tuším že se vám to ani nepovede, protože vaše argumenty.. jak bych to napsal.... nejsou prostě vůbec přesvědčivé.

Tolik názor občana, který to má sice k zstávce Svatobořice 1 kilometr, avšak by byl ochoten si přivstat, a každé rnáo tím jezdit do Mutěnic/Hodonína.....

Machala Oldřich

#243 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-01-26 16:44

#237: - Re: Re: Re: Re: Re:

Je potřeba právě na takové trati demonstrovat to, co se v našem, prý právním státě děje. Ono je toho třeba v Kyjově povíc, ne jen tato dráha co se ruší, ale jak už jsem tady četl v jednom příspěvku, to už by bylo dobré, kdyby tam pořádek udělal NKU.

Jinak bych byl rád, když se tady budou dávat příspěvky k dráze a ne o tom, co se děje ve vesnicích za dobro či zlo ze stran některých úřadů. Pokud je tady nějaké podezření, tak si podejte stížnosti u oprávněných úřadů.

Samko

#244 Nevědomost...

2012-01-26 19:11

No mi sa tu hádáme mezi sebů, ale o osudě tejto štreky přeca rozhodl nekdo iný něž mi. Nebyl to ani traťmistr v Mutěnicách, ale nejací pazůři v tej Praze na ministerstvách a nejací co seděli třeba na tem našem hejtmanství. Nám Mutěnákom na petíciu udělanů v tem roku kdy sa ukočila přeprava ludí odpověďél nejaký hejtmán Juránek, že autobusem to přeca bude najlepší a že pro tů přírodu je to take přínosnější.
Tak už to je - o nás bez nás. A aj v tej televízii aj novinách přeca furt ukazujů jak vlakem možů jezdit enom nejaké ty socky. Že šak normální člověk jede tým moťasem a nelíp sám. No a kdo má enom jedno auto je vyložený žebrák a chudina...
Na tento problém sa přeca založilo tým okamžikem, kdy bylo nutné sanovat šecky ty banky a podobné ostudy. Přeca pro stát a panáků na tech ministerstvách není důležitá fungujůcí štreka nekde mezi dědinama, ale miliardy utopené na koridórech, Pendolínách,dálnicách. Přeca najlepší peníze sů ty které sa neutraťá, a za tů úsporu nekdo dostane prémie (viz. za loňsko p.Žaluda a p.Habarta). No a takéto štreky sů přeca místo kde sa najvjac dá ušetřit...
obyvatel Dubňan

#245

2012-02-07 15:55

Dobrý den, mám pocit že se k rušení této dráhy vyjadřují jen lidé, kteří tady nebydlí. Dříve, než se k této problematice vyjádříte, přijeďte se radši podívat a přesvědčit na vlastní oči.Taky nejsem pro, aby se rušilo, to co se tvrdě vybudovalo a fungovalo. Ale to je již hodně dávno a dnes tato dráha už minimálně 10 let nefunguje. A i předtím tam jezdili tak 2 lidi. Kde jsou ty časy, kdy jsem touto dráhou jezdívala do školy a nebylo si kam sednout. Tato dráha - např. tady v Dubňanech je mimo obec a já musela rychlou chůzí 20 minut spěchat, abych vlak stihla. Když je člověk mladý, tak to neřeší, ale starší člověk si raději počká v centru města na autobusové spojení. A je tady ještě jedna věc. Bezpečnost - v prázdných vagónech vlaků. Sama jsem byla svědkem útoků skupinky mladíků, kteří útočili ve vagonu na jednoho pána. Bylo to tak nebezpečné, že jsme se bála o život a řeknu to narovinu, byla jsme ráda, že si vybrali toho pána a ne mně, jako terč nadávek a kopanců. A nedovoláte se nikoho.A v autobuse máte aspoň šoféra. V našem okolí ještě funguje lokálka z Hodonína do Mutěnic a dál. Můžu Vám říct, že v jednom vagóně jezdí max jeden až dva pasažéři. Prostě je jiná doba.A pokud tato cyklostezka bude sloužit k tomu, aby ti co normálně jezdili vlakem a už nejezdí - aby aspoň parkrát nejeli autobusem, ale použili kolo, tak pak je to v pořádku. Tak to je názor "dubňáka".

Nepřihlášený uživatel

#246 Re:

2012-02-08 23:51

#245: obyvatel Dubňan -

já mám stejný názor....a bydlím v Mistříně.....a ještě navíc ve Svatobořicích je jen jedna vlaková zastávka na Pískách a já silně pochybuje že obyvatelé z ulice Vrbátky by chodily přes celou obec na vlak....