Rozvoj železničního spojení Hradec Králové - Pardubice
Quoted post
Nepřihlášený uživatel |
#12018-03-06 22:49Dobrý den, pár slov z mého pohledu. U trati jsem vyrůstal, 15 m od ní máme zahrádku, už jen proto, že se stala součástí mého dětství, ji mám rád. Už do školky jsem jezdil s rodiči po městě na kole, později do školy a vůbec všude po Hradci. Tenkrát to ještě šlo... Aut jezdilo málo. Při mém studiu SŠ, předmětu doprava, jsem byl panem učitelem již tehdy obeznámen se záměrem výstavby koridorů v ČR a o potřebě zdvoukolejneni tratí...Ve světě již běžně vlaky jezdily rychlostmi 300-400 km/h. Pan učitel si pochopitelně v této souvislosti posteskl, že u nás, bývalé železniční velmoci s dosud nejhustší železniční sítí v Evropě, budeme stavět nové koridory, na pouhých 160 km/h. O stavu tehdejší silniční a hlavně dálniční sítě nemluvě... Hradec Králové býval salonem republiky, urbanisticky nadčasově řešen i z hlediska dopravy. Svého času byl druhý okruh města i hlavní nádraží, tedy jak doprava silniční, tak železniční, koncipována vně města. Logicky, aby obyvatelé nebyli dopravou obtěžováni. Již dávno jsou okruh, nádraží a tratě, městem pohlceny. Železniční doprava nezaznamenala takový nárůst a rozvoj a zájem veřejnosti, jako doprava silniční, individuální. Zatímco na silnicích, zejména okruhu města, je situace kritická, tak železnice, není doposud plně vytížena. Přijde mi tedy absurdní, ve schodkovém státním rozpočtu, investovat do druhé koleje, která by byla sice fajn, ale z pohledu dopravy, ji nikdo nepotřebuje tak, jako potřebuje město obchvaty silniční. A to pominu fakt, že chceme stavět druhou kolej na 160 přímo uvnitř města, bezprostředně od obydlí, hřišť... Není snad žádoucí, reagovat na aktuální situaci a aktuální potřeby společnosti? Poněkud přehodnotit plány z minulého století, s výhledem alespoň tak daleko, jako to uměli naši předci? Z bývalých hlavních dopravních tepen se dnes staly prakticky lokální, vnitroměstské. Ponechme je tedy k užívání občanům města. Zmodernizovat ano, ale stavět železniční koridory a dálnice či křižovatky dálničního typu přímo ve městě je veřejný zájem? Veřejný zájem byl a vždy bude tranzitní dopravu odklonit vně lidská obydlí... A to se v Hradci, někdejšímu salonu republiky, který šel ostatním příkladem, neděje. Pokud bychom chtěli situaci na železnici zlepšit, významně a rychle, tak je nutné stavět tam, kde to má praktický dopad zásadní, tedy především v Rosicích zdvoukolejnit most přes Labe, což požadují železničáři už dlouhodobě. Můj pohled je tedy takový, že se utratily miliardy tam, kde to je potřeba málo a další miliardy se budou utrácet tam, kde to je potřeba ještě méně, místo toho, aby se postavil jeden most a bylo po problému... Ptám se proč to nejde udělat s rozumem, vizí? Vlaků zatím nejezdí víc, nejsou ani rychlejší, a až jednou možná budou, tak jen bezvýznamně a hlavně, budou jako doposud poloprázdné. Cestujících ve vlacích nepřibude, jen proto, že pojedou v intervalu 20 minut místo 30, či pro 2 minuty ušetřené... násobně víc času posléze lidé promarní v zápach dopravy silniční.... A to pominu nechuť veřejnosti ke hromadné dopravě obecně... Proto jsem zatím proti zdvoukolejnění. Jde to proti zájmům občanů celého města, trpících nerešenou dopravou silniční. Je to doslova plýtvání miliardami tam, kde to není významně přínosné. Proto tuto petici nemohu podepsat a dvoukolejku v této podobě, podpořit. Navrhuji ušetřené miliardy využít mnohem efektivněji. Aleš Toman. |
Odpovědi
JK |
#2 Re:2018-04-28 17:08:04Dobrý den. |
Petice za ukončení používání a prodeje zábavní pyrotechniky, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Odmítáme ideologizaci nových RVP
2504 Vytvořeno: 2024-05-01
Mánes umělcům! Výzva Nadaci českého výtvarného umění.
1518 Vytvořeno: 2024-04-08
Lepší život pro koně z Ludvíkova
2655 Vytvořeno: 2024-04-26
Za odstranění komunistické výzdoby ve stanici metra Anděl v Praze
2381 Vytvořeno: 2024-03-19
Udržení lékařské péče pro děti a dorost v Podbořanech
344 Vytvořeno: 2024-04-29
HUMANS FOR CEASEFIRE / žádáme příměří v Gaze a Izraeli
3954 Vytvořeno: 2024-03-26
Petice za zachování barokního mostu v Květnici
239 Vytvořeno: 2024-04-27
Petice proti jízdě na koni po Praze v kočáře.
212 Vytvořeno: 2024-05-02
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
213 Vytvořeno: 2024-04-15
Otevřený dopis Mons. Janu Graubnerovi, arcibiskupovi pražskému, v souvislosti s prezentací knihy "Spiknutí".
3484 Vytvořeno: 2024-04-22
Za ZACHOVÁNÍ původní výzdoby ve stanici metra Anděl v Praze
101 Vytvořeno: 2024-04-27
VETERÁNI PRO MÍR
210 Vytvořeno: 2024-04-24
Řeště neustálý hluk a porušování nočního klidu ze strany hostů A&O Hostelu v Praze - Malešice
80 Vytvořeno: 2024-04-30
Petice proti stavbě větrných elektráren ve Studené Loučce
78 Vytvořeno: 2024-05-02
Za okamžité řešení „Zvýšení bezpečnosti ve městě Chebu“
427 Vytvořeno: 2024-03-27
Petice za změnu systému extraligy
1090 Vytvořeno: 2024-04-22
Petice za pojmenování nových ulic na Rohanském nábřeží podle postav z Rohanu v Pánovi prstenů
19754 Vytvořeno: 2024-03-05
Proti záměru vedení Statutárního města Olomouc spojit kulturní instituce Moravskou filharmonii a Moravské divadlo v jednu instituci
2593 Vytvořeno: 2023-04-07
Zachování soutěžního modelu, včetně "Republikového finále v rámci projektu Olympijský víceboj"
46 Vytvořeno: 2024-05-03
Petice za odstranění mozaiky "Veškerá moc v ČSSR patří pracujícímu lidu" z vestibulu metra na stanici Hradčanská
43 Vytvořeno: 2024-05-01