Rozvoj železničního spojení Hradec Králové - Pardubice
Quoted post
Nepřihlášený uživatel |
#12018-03-06 22:49Dobrý den, pár slov z mého pohledu. U trati jsem vyrůstal, 15 m od ní máme zahrádku, už jen proto, že se stala součástí mého dětství, ji mám rád. Už do školky jsem jezdil s rodiči po městě na kole, později do školy a vůbec všude po Hradci. Tenkrát to ještě šlo... Aut jezdilo málo. Při mém studiu SŠ, předmětu doprava, jsem byl panem učitelem již tehdy obeznámen se záměrem výstavby koridorů v ČR a o potřebě zdvoukolejneni tratí...Ve světě již běžně vlaky jezdily rychlostmi 300-400 km/h. Pan učitel si pochopitelně v této souvislosti posteskl, že u nás, bývalé železniční velmoci s dosud nejhustší železniční sítí v Evropě, budeme stavět nové koridory, na pouhých 160 km/h. O stavu tehdejší silniční a hlavně dálniční sítě nemluvě... Hradec Králové býval salonem republiky, urbanisticky nadčasově řešen i z hlediska dopravy. Svého času byl druhý okruh města i hlavní nádraží, tedy jak doprava silniční, tak železniční, koncipována vně města. Logicky, aby obyvatelé nebyli dopravou obtěžováni. Již dávno jsou okruh, nádraží a tratě, městem pohlceny. Železniční doprava nezaznamenala takový nárůst a rozvoj a zájem veřejnosti, jako doprava silniční, individuální. Zatímco na silnicích, zejména okruhu města, je situace kritická, tak železnice, není doposud plně vytížena. Přijde mi tedy absurdní, ve schodkovém státním rozpočtu, investovat do druhé koleje, která by byla sice fajn, ale z pohledu dopravy, ji nikdo nepotřebuje tak, jako potřebuje město obchvaty silniční. A to pominu fakt, že chceme stavět druhou kolej na 160 přímo uvnitř města, bezprostředně od obydlí, hřišť... Není snad žádoucí, reagovat na aktuální situaci a aktuální potřeby společnosti? Poněkud přehodnotit plány z minulého století, s výhledem alespoň tak daleko, jako to uměli naši předci? Z bývalých hlavních dopravních tepen se dnes staly prakticky lokální, vnitroměstské. Ponechme je tedy k užívání občanům města. Zmodernizovat ano, ale stavět železniční koridory a dálnice či křižovatky dálničního typu přímo ve městě je veřejný zájem? Veřejný zájem byl a vždy bude tranzitní dopravu odklonit vně lidská obydlí... A to se v Hradci, někdejšímu salonu republiky, který šel ostatním příkladem, neděje. Pokud bychom chtěli situaci na železnici zlepšit, významně a rychle, tak je nutné stavět tam, kde to má praktický dopad zásadní, tedy především v Rosicích zdvoukolejnit most přes Labe, což požadují železničáři už dlouhodobě. Můj pohled je tedy takový, že se utratily miliardy tam, kde to je potřeba málo a další miliardy se budou utrácet tam, kde to je potřeba ještě méně, místo toho, aby se postavil jeden most a bylo po problému... Ptám se proč to nejde udělat s rozumem, vizí? Vlaků zatím nejezdí víc, nejsou ani rychlejší, a až jednou možná budou, tak jen bezvýznamně a hlavně, budou jako doposud poloprázdné. Cestujících ve vlacích nepřibude, jen proto, že pojedou v intervalu 20 minut místo 30, či pro 2 minuty ušetřené... násobně víc času posléze lidé promarní v zápach dopravy silniční.... A to pominu nechuť veřejnosti ke hromadné dopravě obecně... Proto jsem zatím proti zdvoukolejnění. Jde to proti zájmům občanů celého města, trpících nerešenou dopravou silniční. Je to doslova plýtvání miliardami tam, kde to není významně přínosné. Proto tuto petici nemohu podepsat a dvoukolejku v této podobě, podpořit. Navrhuji ušetřené miliardy využít mnohem efektivněji. Aleš Toman. |
Odpovědi
JK |
#2 Re:2018-04-28 17:08:04Dobrý den. |
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
PETICE za přejmenování Moskevské ulice v Karlových Varech na počest Jiřího Bartošky
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
Zajištění dostupnosti léčby ADHD i pro dospělé: návrh na úhradu lisdexamfetaminu (Livizux) bez doplatku
Sky Shield pro Ukrajinu - otevřený dopis předsedovi vlády České republiky
Deklarace zastání se srnčí zvěře
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
Petice za ochranu Kunratického lesa pro lidi
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Podpora KTF UK a vyjádření důvěry stávajícímu vedení.
607 Vytvořeno: 2025-09-02
Přísný trest pro Štěpánku Hermannovou
552 Vytvořeno: 2025-09-05
Dovolte slonici Bala dožít v ZOO Liberec
570 Vytvořeno: 2025-07-27
Petice za výstavbu nového sportovního areálu v Brně, Za Lužánkami - NE další rezidenční výstavbě připravované politiky.
7349 Vytvořeno: 2023-01-13
Petice proti změnám týkajicí se mobilních telefonů - SŠLCh
307 Vytvořeno: 2025-09-02
Otevřený dopis ministru Bekovi na podporu akademického senátu KTF UK
585 Vytvořeno: 2025-08-29
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
136353 Vytvořeno: 2025-02-11
Vraťte vlaky na Dobříš!
1402 Vytvořeno: 2025-02-26
Petice proti kácení stromů v ulici Českobratrská na Mělníku
147 Vytvořeno: 2025-09-03
Petice za zachování a opravu kulturní památky železničního mostu pod Vyšehradem
25526 Vytvořeno: 2022-12-13
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
895 Vytvořeno: 2024-04-08
Propusťte Ondřeje Chlupa!
103 Vytvořeno: 2025-09-03
PETICE ZA REFERENDUM PROTI EMISNÍM POVOLENKÁM
828 Vytvořeno: 2025-07-27
Výzva Úřadu městské části Praha - Suchdol k odložení realizace rekonstrukce MŠ Gagarinova
95 Vytvořeno: 2025-09-05
Petice za výstavbu parkovacího domu nebo P+R parkoviště u železniční tratě ve Strančicích
83 Vytvořeno: 2025-09-03
Petice proti Bruselskému šmírování
216 Vytvořeno: 2025-08-26
Za spravedlivou regulaci reklamy v Praze
188 Vytvořeno: 2025-06-04
Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
4198 Vytvořeno: 2024-07-23
PETICE ZA KVALITNÍ VÝUKU ANGLICKÉHO JAZYKA NA ZŠ ZLATÁ STEZKA
28 Vytvořeno: 2025-09-04
HUMANS FOR CEASEFIRE / žádáme příměří v Gaze a Izraeli
7279 Vytvořeno: 2024-03-26