Kaštanka

Quoted post

Petr
Nepřihlášený uživatel

#22 Souhlasím s peticí ! ! !

2016-06-01 17:14

Souhlasím. Dvojkolejka můžeš vést na Prahu je tam proto lepší možnost, širší, mene se to dotkne lidí, jelikož trať vede skoro mimo domů, možnost úpravy bez kácení kaštanů, ničení dětského hřiště, ohyzdnosti ve formě protihlukove stěny a dalších a dalších věci.Vyrostl jsem tam. Kaštany jsme sbírali do školy pro zvířata na zimu a dělají to děti dál. Buďte rádi že jsou aspoň venku a ne doma u počítačů. A jestliže se skácí jedna řada aleje odejde časem i tak druhá, vždyť ty stromy jsou velké a ty kořeny jsou rozsáhlé! A zasadit jinde nové by bylo super, jenže minimálně 30 let jim bude trvat než nahradí staré! Všude čtu, že se zrychlí doprava o 3minuty! Komu to pomůže? Dejte peníze raději na jine lepší věci!

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#23 Re: Souhlasím s peticí ! ! !

2016-06-04 07:39:03

#22: Petr - Souhlasím s peticí ! ! ! 

 Víte, Kaštanka v současné podobě je ohrožením i pro provoz po stávající koleji - stromy obou řad v případě pádu mohou dopadnout přesně tam a jejich stav možná i naznačují fotky s popadanými větvemi. V případě, že se tak stane, lze jen doufat, že v okamžiku pádu nebude v blízkosti vlak jedoucí těch 100 km/h, které jet může. Dojde-li k takové nehodě a k újmám na majetku a případně i zdraví přepravovaných lidí, půjde Kaštanka obratem k zemi bez ohledu na jakoukoliv stavbu. Ptám se jen, zda je nutné čekat na to, až k nehodě dojde, a čí bude odpovědnost za takto vzniklé škody a újmy. Vlastníka Kaštanky, který zanedbal údržbu, protože měl obavu z politické neprůchodnosti takového kroku? Vlastníka dráhy, který k odstranění stromů v rámci dobrých vztahů nevyzval? I Vaši blízcí mohou být v tom vlaku, který nemusí dopadnout dobře...

Jak správně píšete, půjde-li dolů řada u kolejí, velmi pravděpodobně odejde i řada druhá, která je ze strany od silnice prořezaná, aby neohrožovala provoz po silnici (tam je to narozdíl od dráhy zřejmě v pořádku), a roste jen tak, jak jí umožní silnější řada stromů podél koleje. Domnívám se, že náhrada Kaštanky novou výsadbou začíná být na místě bez ohledu na stavbu a jednou k ní bude muset tak jako tak dojít, protože staré stromy začnou své okolí svým stavem ohrožovat víc než je únosné. Přihlédnout bychom také měli k různým klíněnkám a podobně, šířícím se morem hrozícím vyhubením jírovce po celé Evropě.

Chápu snahy všech, kteří k této aleji mají citový vztah, protože je spojena s jejich životem, a názor jim rozhodně neberu ani nerozmlouvám, ale ptám se jak dlouho by tam ta alej mohla vydržet, pokud jí stavba za nějaké tři čtyři roky nepošle k zemi, a na čí odpovědnost. Můj názor je, že osud Kaštanky se stavbou bohužel souvisí pouze okrajově (stavba je pouze prostředkem pro realizaci politicky průchodného řešení "horkého bramboru" aleje, o který se nikdo nechce spálit) a i v případě nerealizace stavby může dojít přirozeným vývojem k zániku aleje. Čas bohužel nezastavíme a nevhodnou volbu druhu stromů do aleje (resp. nebo pozdější nevykácení řady podél koleje, aby nebránila rozvoji stromů u silnice) v okamžiku tehdejší výsadby nezměníme.

Vedení trati Kuklenami není obsahem územního plánu a je zásahem do majetku soukromých osob na cca dvou kilometrech novostavby. V okamžiku, kdy Kaštanka stojí na veřejném pozemku je jakékoliv vyvlastňování soukromých pozemků nerealizovatelné.Také svůj pozemek dobrovolně za tabulkovou cenu ve prospěch zachování veřejné aleje nedáte.

Ničení dětského hřiště a protihlukové stěny jsou jen zneužívaní strašáci - podle zveřejněného materiálu na webu spolku Kaštanka dětské hřiště bude pouze přesunuto o kousek vedle a zřízeno jako fungl nové. Nějaké nezničitelnné ohrazení trati mi přijde na místě, zvláště pokud jsou tam již dnes dva černé přechody. Na nové koleji a zvláště v zimě na snéhu slyšíte pouze chvění troleje a vlak na Vás letí rychlostí kolem 40 m/s- sakra rychle, pokud zakopnete nebo jste hůře pohyblivý. Pro bezpečnoost dětí, které si tudy s rodiči nebo bez nich krátí cestu do školy, je to naprosto nezbytné, zvláště při dvoukolejném provozu, kdy po obou kolejích může vlak přijet z libovolné strany.

Peníze půjdou buď do této trati nebo do jiné trati v ČR. Jejich přesměrování na "lepší věci" není možné. HK je může buď využít (a vyřešit si další problémy - podjezd pod nádražím, podchod na Honkově, podjezd na Kuklenské pro bezbariérový přístup složek IZS za trať bez čekání na přejezdu a snadnější prostupnost přes trať, Kaštanka a náhradní výsadba za ni na veřejných pozemcích po čtvrti...) nebo odmítnout.

Ta problematika prostě není tak jednoduchá jak se zdá na první pohled a kontext je možná trochu ohýbán - některými záměrně, jinými z nevědomosti.