Kaštanka


Nepřihlášený uživatel

/ #23 Re: Souhlasím s peticí ! ! !

2016-06-04 07:39

#22: Petr - Souhlasím s peticí ! ! ! 

 Víte, Kaštanka v současné podobě je ohrožením i pro provoz po stávající koleji - stromy obou řad v případě pádu mohou dopadnout přesně tam a jejich stav možná i naznačují fotky s popadanými větvemi. V případě, že se tak stane, lze jen doufat, že v okamžiku pádu nebude v blízkosti vlak jedoucí těch 100 km/h, které jet může. Dojde-li k takové nehodě a k újmám na majetku a případně i zdraví přepravovaných lidí, půjde Kaštanka obratem k zemi bez ohledu na jakoukoliv stavbu. Ptám se jen, zda je nutné čekat na to, až k nehodě dojde, a čí bude odpovědnost za takto vzniklé škody a újmy. Vlastníka Kaštanky, který zanedbal údržbu, protože měl obavu z politické neprůchodnosti takového kroku? Vlastníka dráhy, který k odstranění stromů v rámci dobrých vztahů nevyzval? I Vaši blízcí mohou být v tom vlaku, který nemusí dopadnout dobře...

Jak správně píšete, půjde-li dolů řada u kolejí, velmi pravděpodobně odejde i řada druhá, která je ze strany od silnice prořezaná, aby neohrožovala provoz po silnici (tam je to narozdíl od dráhy zřejmě v pořádku), a roste jen tak, jak jí umožní silnější řada stromů podél koleje. Domnívám se, že náhrada Kaštanky novou výsadbou začíná být na místě bez ohledu na stavbu a jednou k ní bude muset tak jako tak dojít, protože staré stromy začnou své okolí svým stavem ohrožovat víc než je únosné. Přihlédnout bychom také měli k různým klíněnkám a podobně, šířícím se morem hrozícím vyhubením jírovce po celé Evropě.

Chápu snahy všech, kteří k této aleji mají citový vztah, protože je spojena s jejich životem, a názor jim rozhodně neberu ani nerozmlouvám, ale ptám se jak dlouho by tam ta alej mohla vydržet, pokud jí stavba za nějaké tři čtyři roky nepošle k zemi, a na čí odpovědnost. Můj názor je, že osud Kaštanky se stavbou bohužel souvisí pouze okrajově (stavba je pouze prostředkem pro realizaci politicky průchodného řešení "horkého bramboru" aleje, o který se nikdo nechce spálit) a i v případě nerealizace stavby může dojít přirozeným vývojem k zániku aleje. Čas bohužel nezastavíme a nevhodnou volbu druhu stromů do aleje (resp. nebo pozdější nevykácení řady podél koleje, aby nebránila rozvoji stromů u silnice) v okamžiku tehdejší výsadby nezměníme.

Vedení trati Kuklenami není obsahem územního plánu a je zásahem do majetku soukromých osob na cca dvou kilometrech novostavby. V okamžiku, kdy Kaštanka stojí na veřejném pozemku je jakékoliv vyvlastňování soukromých pozemků nerealizovatelné.Také svůj pozemek dobrovolně za tabulkovou cenu ve prospěch zachování veřejné aleje nedáte.

Ničení dětského hřiště a protihlukové stěny jsou jen zneužívaní strašáci - podle zveřejněného materiálu na webu spolku Kaštanka dětské hřiště bude pouze přesunuto o kousek vedle a zřízeno jako fungl nové. Nějaké nezničitelnné ohrazení trati mi přijde na místě, zvláště pokud jsou tam již dnes dva černé přechody. Na nové koleji a zvláště v zimě na snéhu slyšíte pouze chvění troleje a vlak na Vás letí rychlostí kolem 40 m/s- sakra rychle, pokud zakopnete nebo jste hůře pohyblivý. Pro bezpečnoost dětí, které si tudy s rodiči nebo bez nich krátí cestu do školy, je to naprosto nezbytné, zvláště při dvoukolejném provozu, kdy po obou kolejích může vlak přijet z libovolné strany.

Peníze půjdou buď do této trati nebo do jiné trati v ČR. Jejich přesměrování na "lepší věci" není možné. HK je může buď využít (a vyřešit si další problémy - podjezd pod nádražím, podchod na Honkově, podjezd na Kuklenské pro bezbariérový přístup složek IZS za trať bez čekání na přejezdu a snadnější prostupnost přes trať, Kaštanka a náhradní výsadba za ni na veřejných pozemcích po čtvrti...) nebo odmítnout.

Ta problematika prostě není tak jednoduchá jak se zdá na první pohled a kontext je možná trochu ohýbán - některými záměrně, jinými z nevědomosti.