Zachování lokomotivy 498.022 a zrušení šrotace daného stroje

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#22

2016-03-27 05:09


(Too many links. Maximum is 3 links)

Albatros stěhovavý, diomedea exulans, portugalsky alcatraz, velký mořský pták,   má ze současných ptáků největší rozpětí křídel. Až tři a půl metru. Byl zaznamenán první let mláděte, které vážilo 16.1 kilo. Dokáže plachtit  dlouhé hodiny. Zaznamenáno je šest dní plachtění bez mávnutí křídly; a dokáže létat bez přistání na zemi deset let. Albatrosy to nestojí skoro žádnou námahu, mají na křídlech ramenní zámek.

Klouzavost Albatrosa s rozpjatými křídly se uvádí 27, což je klouzavost cvičného laminárního větroně. 

Albatros plachtí v termice jako jiní dravci; ale poradí si i bez ní. Zní to jako plachtařská latina,  jde o využití různých rychlostí větru v různých výškách nízko nad vlnami. V létání pomalu a nízko je dočista doma, může se dožít až 80 let.

 

 Zde na připojeném videu Albatros  veze velikonoční expres Křivoklát

 

 

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#23 Re:

2016-03-27 06:11:06

#22: -  

Vidím ten stroj se čtyřmi velikými koly asi  poprvé v životě... Nejrychlejší parní lokomotiva nepochybně má své místo v historii. I v muzeu. Lepší toho druhu už nebude

"Zatímco nákladní lokomotivy se i s obdobím na vlečkách udržely v provozu dlouhé desítky let, mnohdy až 80 nebo 90, pro velké rychlíkové lokomotivy si čas došel mnohem rychleji. Podle hesla: Velká kola, krátký život. Prvních deset nebo dvacet let hrdě v čele těch nejslavnějších mezinárodních rychlíků, a když přestávaly stačit výkonem, rychlostí i spotřebou modernějším strojům, tak dalších deset až dvacet let na osobních vlacích. A pak už jen kovošrot. Na posun byly nepoužitelné, na pomník velké a množství železa příliš lákavé. Nebyly ještě dost staré, aby lidem docházela jejich muzejní hodnota.